כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    עליס בארץ הפלאות

    0

    משפחת עליזים/אומללים

    0 תגובות   יום שלישי, 8/9/15, 10:31

    עליס בליטנטל ביקורת הצגת "משפחה עליזה" בהבימה

     

    ''

    משפחת עליזים/אומללים

    מאז הצגת "כלוב העליזים" והסרט על פיה, לא נדונה בעיית ההומואים במשפחה בצורה קומית כזו. צמד המחברים רון קלארק וסם בובריק יצרו מסיפור קטן שחוזר ונשנה במשפחות כה רבות, עלילה קומית שהתיאטרון הלאומי הבימה נתן לה ביטוי. “משפחה עליזה" מיועדת לקהל הרחב הנהנה לצחוק.

     

    גבר באמצע חייו, אוסקר(נורמן עיסא האנרגטי והבוטה), מגלה שאשתו עזבה אותו יחד עם אחיו ושותפו לעסק, וכל שנותר לו הוא בנו המעצב החי בניו יורק. כשהוא מגיע בהפתעה לדירת בנו, הוא חוטף את הפתעת חייו. בנו הוא הומו החי עם בן זוגו באושר בעיר הגדולה. תחושת הנטישה שלו כעת כפולה, וגורמת לו להתפרץ בצעקות וצרחות על בנו, כי הוא חש שעולמו התמוטט. לא עוזר דבר, גם נסיונותיו "לרפא" את הבן מ"מחלתו" – הבן מתעקש ונשאר איתן בדעתו.

     

    למעשה, כל משפחה בה מתגלה הפתעה ממין זה, לא היתה ששה ושמחה, בלשון המעטה. אך מחברי המחזה מוליכים את הצופים, תוך כדי סצינות והברקות לשוניות מוצלחות עליהן אחראי המתרגם המחונן ירון פריד, והצחקות מכל הסיטואציות, למסקנה, שאין מה לעשות. זה מה שהבורא יצר, ויש לקבל את מלאכתו ולהסכין עמה. אלא שנדמה לי, שלא כל הצוחקים כל כך בקהל, היו ששים שסיפור כזה יתרחש על עורם... אבל על הבמה, ועוד בהבימה – זה מתקבל, והולך טוב.

     

    נתן דטנר הבימאי יודע היטב כיצד לנווט את צוות השחקנים, במיוחד את הצעירים שמדגימים כאן כנות במשחקם, ונוגעים ללב הן בתגובותיהם, הן ברצונם להגיע לסוף הטוב, והן ביכולת המשחקית שלהם. יואב דונט כבן אורסון, המעצב שחי בניו יורק, משחק נפלא, ומחצין רגש רב לאמו ולאביו בכל המצבים. הוא אינו רוצה לפגוע בהם, ומוכן אפילו לשלם מחיר בעבור זה, ולהיפרד מהם. אך הסוף, בו האם חוזרת לחיק האב, והמשפחה נשארת שלמה – מותיר גם לבן אורסון, (שזהותו המינית הוגדרה והובהרה, ומתקבלת אצל שני הוריו), להישאר כמשפחה שלמה ומאוחדת.

     

    טל קלאי כגארסון, בן זוגו של אורסון,לא חוסך מהצופים את מיכבר תנועותיו הכה מזהות אותו כהומו. והקהל אוהב אותו. יש בו חן טבעי, וקסם שכובש את מתנגדיו בסיפור כמו את הצופים כאחד. רובי פורת-שובל, השחקנית והמחזאית ("כתם לידה" שלא יישכח) מגלמת אשה יפת תואר, חטובה וסקסית, אך מעל לכל – חכמה, גם כן מנווטת את בעלה הטמבל עד להשלמת חזרתה לחיקו. שחקנית גדולה עם תפקיד קצר מדי בזמן עבור כשרון כשלה.

     

    נערת הליווי שאוסקר מזמין כדי לנסות לשנות את זהותו המיגדרית של אורסון, הילה שלו העסיסית ומלאת החן, היא הג'ינג'ית הלוהטת, כמו בתאור לוקרציה (התאווה) בסיפור שבעת החטאים הקרדינאליים בנצרות. גם היא מכניסה פלפל לסיפור, וכך כל התבלינים מרכיבים את התבשיל הלוהט הזה. ואם לא מספיק לכם הסיפור, מגיחים מדי פעם זוג רקדנים מקצועיים להפליא בקטעי מחול סלוני שיכלו להתחרות בשקט בתכנית "רוקדים עם כוכבים" בארה"ב או בלונדון. ויטל גיזגיל ונדב שחם היפים והמקצוענים הונחו בעיצוב המחולות ע"י אורון דהן.

     

    עיצוב התפאורה המהמם שייך לאלכסנדרה נרדי, התלבושות הנאות הן של סבטלנה ברגר,התאורה של מאיר אלון והמוסיקה של אריק אביגדור.

     

    בידור ראוי ומתאים בימים טרופים אלה, כשכל העולם מצוי ברעידת אדמה ומסעות כיבוש מזדחל של המערב על ידי המזרח. וכמו שהרופאים ממליצים: הצחוק יפה לבריאות.

    בצילום של ז'ראר אלון נראים טל קלאי ורובי פורת-שובל.

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 4 מתוך 5

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל