כותרות TheMarker >
    ';

    רוחשת

    רגועה למראית עין.
    בתוכי הכל רוחש,
    עולה על גדותיו.

    0

    בעקבות הלטינית האבודה

    12 תגובות   יום שבת, 10/10/15, 20:33

    ''

     

    פיה יקרה,

    ברור לי שאת לא קוראת עברית

    ושאין סיכוי בחיים שתגיעי לקרוא את הבלוג שלי

    כאן בישראל הקטנה והרחוקה,

    לפיכך ארשה לעצמי לא לחוס עלייך בביקורת חסרת הרחמים הנוקבת הזו

    ביודעי כי ממילא לא תביני ולא תדעי לעולם מה אני באמת חושבת עלייך.

     

     

    +++


    בחייך פיה, למה עשית את זה לעצמך ?

    למה את מתכחשת לשורשים הלטיניים שלך ?

    למה את מטשטשת כל סממן זהות ייחודי לך

    שנבראת לפיו כבחורה לטינית אקזוטית עם יופי כל כך ברור ומובחן ?

    איזה מסר את מעבירה לילדות בנות שתיים עשרה

    שמעריצות אותך ורוצות להיות את כשתתבגרנה ?

    הן מחקות אותך,

    את מודל לחיקוי ולהשפעה אדירה ויש לך אחריות,

    בעקבותייך בנות לטיניות רבות מקבלות את המסר

    שכדי להצליח עליהן להשתנות ולהידמות

    לכל אמריקאית מלוקקת סטנדרטית בלוּק

    כי המראה הטבעי שלהן לא מספיק טוב או זוהר דיו ולא מוכר,

    הן רוצות להיות בדמותך,

    את חייבת להבין שאת הורסת.


    למה, פיה ? למה ??


     בא לי לצרוח, לטלטל ולנער אותך,

    מתסכל אותי שמחקת כל סממן לטיני שנולדת עימו.


    מה קרה לך, פיה, השתגעת ?

    דרלינג, לאן נעלמת ?

    איפה את ??


     עזבי שאני לא מבינה את הבחירה שלך לבגוד בסולידריות הנשית

    בזה שהלכת ושיתפת פעולה מוסיקלית

    עם האידיוט הפושע הזה - כריס בראון הנבזי והדוחה ,

    הוא מכה נשים.


    איך יכולת פיה,

    נבצר מבינתי חוסר התבונה ושיקול הדעת הלקוי שלך בעניין הזה.

    אבל אני לא מדברת על זה עכשיו,

    זה לא האישיו שדחוף לי כרגע לברר איתך.


    יותר בהול מבחינתי להתייחס לזה שהרסת את

    השיער הבריא, המבריק והמושלם שהיה לך

    כשרצת לחמצן אותו ולשרוף אותו מהשורש,

    אם כי באותה נשימה אסייג ואציין שהאמת אני לא בטוחה בכלל שזו לא פאה.

    מאד מקובל ונפוץ להשתמש בפאות בקליפים מהז'אנר המוסיקלי שאת משתייכת אליו, להתחפש.

    הרבה זמרות פופ עוטות שלל פאות בקליפים או בצילומי סטילס

    ואולי גם פה זה המקרה,לרגעים זה באמת נראה כמו פאה.


    מצד שני אני חושדת שזו לא פאה כי הוא לא במצב טוב כל כך,

    זה נראה כאילו שרפת את השיער בחמצן.


    יותר מזה, הגדלת לעשות בכך שהרכבת עדשות מגע כחולות,

    WTH !!

    בלונדה עם עיניים כחולות - זה מה שתמיד חלמת להיות, פיה  ?

    להחליף את צבע העיניים המקורי שלך זה קיצוני,

    מילא לצבוע את השיער, אבל הגזמת הפעם.

     

    ותגידי, למה הקליפים שלך מלאים בתנוחות זולות

    וקלישאות של נערת פיתוי בפוזות פתטיות על חוף הים ?

    מה זה קשור לאמנות או למוסיקה ?

    למה את הופכת ומוכרת את עצמך ואת המיניות שלך

    בעבור שרבוב שפתיים מזוייף ?


     

    זה כל כך טעם רע בעיני כשרואים גבות כהות ושיער מחומצן,

    צורם בעין ומאוד לא אסתטי אי ההלימה הזו.


    והציפורניים המלאכותיות, אלוהים אדירים,

    מה עבר לך בראש פיה ?

     

    את צעירה ומוכשרת, חבל עליך,

    מה פתאום ציפורניים מלאכותיות ?

    מאיין הבאת את הרעיון המזעזע הזה ?


    זה כל כך פייק, מכוער וטראשי,

    ועוד בוורוד מצועצע ! (לא סובלת ורוד),

     

    כמה חוסר קלאסה יכול להיות בבחורה אחת ?

    כמה טעויות סגנוניות פטליות את יכולה לעשות בקליפ עלוב בודד ?

     

    איפה הסטייליסטים כשצריכים אותם ?

    לפטר את מי שאחראי על הארט והסטיילינג לאלתר-

     ניכר כי התרשלו בתפקידם, מחדל.


    מהמבט בעיניים שלך את נראית לי בחורה מתוקה וטובת לב,

    את לא אשמה,

    אולי מכונה משומנת היטב מאחורי הקלעים מכוונת אותך,

    אולי את בובה ממוכנת בסיפור הזה,

    מריונטה שמושכים בחוטים העדינים שלה ואין לה say  בעניין.


    אבל אילו היה ניתן לדרג אפס בביקורת הזו,

    היית מקבלת אצלי את הציון הזה ללא היסוס. 

    למזלך הציון הכי נמוך בדירוג הוא אחד - וזה מה שתקבלי.


    חבל עליך פיה,

    איכזבת אותי כהוגן,

    ביזית את המוצא הלטיני המפואר שאת משתייכת אליו ומייצגת

    בכך שהתנערת ממנו ומהלוק שטבוע הגנים שלך,

    את אמורה להיות גאה במתנות שהטבע חנן אותך בהן,

    במקום זה דרסת בגסות את מי שהיית

    בטרנספורמציה שהפכה אותך לאישה שרחוקה מאד

    ממי שאת מתחת לכל המסכות המגוחכות והתחפושות האומללות הללו.

     

    היית בחורה מרשימה פעם,

    הביטי למה הפכת,

    תראי מה נשאר ממך היום,

    לטינית בהסוואה.


    בושה.

    חרפה.


    הדבר היחיד שמצא חן בעיני בוידאו הוא הקטע שאת רוקדת בחופשיות (את יודעת לרקוד ואת כשרונית, יש לך קול טוב, ווקאלית את בסדר גמור)

    ואת האוירה הזו של המסיבה על חוף הים עם כולם,

    לפזז ביחד מסביב למדורה באוהל הפתוח בפרי סטייל.

     

    מאד הולם אותך וגם הבגדים מתאימים לך, עם הג'ינס הקצר, הסרט בשיער והטופ המשובץ המגניב, זה לוק שמאד מתחבר לאישיות שלך , האמיתית - זו שמתחת לכל הרוח והצלצולים של מי שהיית פעם לפני שהתכחשת לשורשייך הלטיניים, ונעים לראות כמה שאת נהנית לרקוד ולזוז, יש לך כריזמה והמבטים שלך בעיניים הם מבטים של בחורה אינטליגנטית ורגישה ואת מאד סקסית כשאת טבעית, נטורל, בבגדים שתואמים את גילך הצעיר.

     

    את בחורה מושכת בכל בגד כי את משדרת משהו מתוכך מאד נשי ומשוחרר, את לא צריכה את כל השאר, חבל שהרחקת לכת ככה והשתנית לבלי היכר. את הכי יפה במראה הטבעי שלך, כשרואים שנוח לך בו. את עוד ילדה, הג'ינס הקצר, יחפה, זה הכי את.

     

    את כל כך צעירה, פיה.

     מקווה שתשמרי על עצמך - שמרי נפשך, ילדה שלי,

    בבקשה אל תהפכי בעוד כמה שנים לשיכורה מסוממת ומטושטשת

    או לעוד קורבן סטטיסטי מצער של הרס עצמי טרגי

     בתעשיית הבידור והבמה האכזרית.

     

    מה יהיה עליך, פיה,

    מה יהיה בסופך, אני דואגת לך, מה עוללת לעצמך.

    מה נהייה ממך.

     

     

     

    +++

     


    פיה מיה היא תוצר של דור ה - יו טיוב -

    היא אלמונית שהתפרסמה בזכות הקליפים שהעלתה ליו טיוב.

     

    אפשר עדיין למצוא קליפים שלה מהימים שבהם היתה נערה לטינית תמימה וזכה עם הלוק הברונטי הסולידי והעיניים החומות המהממות שלה,

    בטרם הפכה לפס ייצור חדגוני של פוסטר נערת הזוהר.


    אם צפיתם בקליפ המצורף לעיל,

    בוודאי גם אתם משוכנעים שמדובר בשתי נשים שונות.

    לא ייאמן שזו אותה נערה.


    פיה מיה במראה הטבעי,

    זה שנולדה איתו,

    כשעוד היתה לטינית עם ברק בשיער ,

    לפני השתלת הסיליקון בחזה וקללת ה - "white trash " -

    לשיפוטכם :

    ''

     

    ''

     

    ''

     

    ''

     

    ''

     

    ''

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 1 מתוך 5

      תגובות (12)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        13/10/15 18:48:

      צטט: נוסע בזמן 2015-10-13 10:01:07

      הרגת אותי, בעיקר ב-

       

      "איכס.
      איזו פרחה דוחה ומגעילה.

      אילו היתה מולי עכשיו,
      הייתי סוטרת לה, גוערת בה"

       

      שאקירה היא דווקא הרע במיעוטו, לא יודע למה יש לך כאלה אנרגיות כלפיה כי יש לה דווקא יציאות טובות פה ושם, והיא עוד איכשהו נשארה נאמנה למקור, למשל כאן ב-La tortura (אם תקשיבי לשיר ותתעלמי מהזנותיות, כמובן :).

       >> אתה צודק, השיר עצמו באמת לא רע בכלל, ויש לה גוון קול ייחודי, אני פשוט בזה (מלשון - לבוז, בוז) לכל מה שהיא מייצגת, זו תרבות רעה וזה משפיע ומבסס ומקבע את כל מה שחייב להשתנות ביחס לנשים. קשה לי איתה ועם ההתנהגות שלה מאד.

       

      מעניין אותי על איזה קליפ דיברת שם. >> מאחר שטרחת לציין כי מעניין אותך, התאמצתי במיוחד בשבילך והלכתי לפשפש למענך ב"יו טיוב" כדי להיזכר על מה כתבתי את הטקסט ההוא ומצאתי. אז הנה זה :

      ''

       

      וזה טוב שהטעם שלך מגוון, גם אני לא פוסל שום ז'אנר, פשוט אין לי טלוויזיה אז אין גם MTV ודומיו. מת על זוהר, ואין לי בעיה עם שימי, ועכשיו אני בכלל בתקופה של מוזיקה תימנית ואתיופית וחזרה לשורשים הערביים שאין לי. 

       

      שנדע יותר אותנטיות בעתיד :) >> הלוואי אמן

        13/10/15 10:01:

      הרגת אותי, בעיקר ב-

       

      "איכס.
      איזו פרחה דוחה ומגעילה.

      אילו היתה מולי עכשיו,
      הייתי סוטרת לה, גוערת בה"

       

      שאקירה היא דווקא הרע במיעוטו, לא יודע למה יש לך כאלה אנרגיות כלפיה כי יש לה דווקא יציאות טובות פה ושם, והיא עוד איכשהו נשארה נאמנה למקור, למשל כאן ב-La tortura (אם תקשיבי לשיר ותתעלמי מהזנותיות, כמובן :).

       

      ''

       

      מעניין אותי על איזה קליפ דיברת שם. 

       

      וזה טוב שהטעם שלך מגוון, גם אני לא פוסל שום ז'אנר, פשוט אין לי טלוויזיה אז אין גם MTV ודומיו. מת על זוהר, ואין לי בעיה עם שימי, ועכשיו אני בכלל בתקופה של מוזיקה תימנית ואתיופית וחזרה לשורשים הערביים שאין לי. 

       

      שנדע יותר אותנטיות בעתיד :)

        12/10/15 20:24:

      צטט: נוסע בזמן 2015-10-12 10:03:34

      לא הכרתי אותה, ומאיפה את מכירה?! >> אני צופה לפעמים ב- MTV בבית, ככה הכרתי אותה. שיר חמוד, כיף לרקוד לצליליו, הוא חדש יחסית, הוא יצא רק ביוני או ביולי של הקיץ האחרון. לא ידעתי שזאת המוזיקה שאת שומעת בד"כ. >> אני שומעת גם פופ קליל (כי אני אוהבת לרקוד בסלון שלי וזה שיר חביב שמתאים בדיוק למטרה הזו), חשבתי שידעת את זה, הרבה פעמים אני משלבת להיטים קצביים בסגנון הזה בבלוג, ולא רק מוסיקה איכותית. מי שבאמת אוהב מוסיקה, נהנה מכל העולמות, הכל מהכל, כמה שיותר מגוון ומתאים לכל מצב רוח. יש לי גם דיסקים של זוהר ארגוב ושימי תבורי (ז'אנר אוריינטלי כבד) בבית, תתפלא אבל בעיני הם היו זמרים גדולים, לפעמים אני מורידה דיסק שלהם לאוטו ואתה לא מבין איזה מבטי תימהון מופתעים אני חוטפת מנהגים ברמזור :) מסכים איתך שזה נורא ואיום. >> ידעתי שתראה איתי עין בעין , cool , כי אתה מהחברה הטובים, שוּר-ברור :)

       

      ולשאלותיך: שאלת אז אני עונה בשמה של פיה שלא יכלה להיות כאן איתנו היום - 


      למה חימצנתי? כי שאקירה עשתה את זה קודם (קולומביאנית-לבנונית, במקור):

       

      למה התפשטתי (שהרי אני כולה בת 19, ר"ל) ? כי כריסטינה אגילרה (שורשים לטיניים - אקוודור) עשתה את זה כבר מזמן:

       

      וגם ג'ניפר לופז (שורשים פורטו-ריקניים):

       

      למה מחקתי כל זכר למוצא הקסום והזהות הייחודית שלי?  JLo המלכה האם ניסתה לשמר שאריות מהמקור הלטיני ויצא לה מלאכותי ומזויף, אז אמרתי לעצמי "אם כבר מלאכותי ומזויף אז עד הסוף":

       

      ולגבי הציפורניים המלאכותיות - נראה לי שלכל המודלים שלי להשראה, אלה ואחרות, יש אותן.

       

      בקיצור, חן, פיה מיה (למרבה הצער) היא תוצר של תרבות המונים, רבות עשו זאת לפניה, ובתכלס היא גם חתומה בטח על חוזה דרקוני עם חברת תקליטים שמחייב אותה, לכל הפחות בתחילת הדרך, להיות המונית וזנותית. אחרי זה, הם אומרים, בהמשך האבולוציה שלך ככוכבת פופ, תוכלי גם לעבור תהליך (מבוקר, כמובן) של התבגרות והתפכחות כמו שכולן עוברות, ואז תתחילי לבעוט ותגידי לכולם ללכת להזדיין ושאת רוצה לחזור לשורשים שלך ויהי מה.

       

      בינתיים, את יכולה לשלוח לה את המכתב הפתוח הזה, בטוח שיעשה לה טוב על הלב לדעת שמישהי דואגת לה כ"כ :)

      >> חה, עמיר, השקעת בתגובה משעשעת ומקורית, קבל ציון לשבח ממני מגניבצוחק

      אין לי הרבה מה להתייחס בתגובה על הדוגמות שהבאת ועל הפרשנות שהוספת כי אני מסכימה עם הרוב. אגיב רק בנוגע לשאקירה, כי הבחורה הזו מעוררת בי בחילה ופעם כתבתי עליה ופרסמתי בקפה טקסט אודות אחד מהקליפים הפרובוקטיביים שלה על התדהמה והגועל הנפש המחליא שהיא עוררה בי בעקבות הצפייה, אני אפילו לא זוכרת איזה קליפ מדובר והוא כבר הוסר מהאתר עקב זכויות יוצרים, נשאר רק הטקסט שכתבתי ואני מצטטת את עצמי מתוכו, כי הוא באמת מתאים מאד לשיח שרציתי לעורר כאן שגם אתה התייחסת אליו בהרחבה בתגובתך.


      כשצפיתי בו לראשונה לפני שנים (ב 2009) ליתר ביטחון וידאתי שאני לא על ערוץ פורנו כלשהו.
      אבל לא. זה היה  ב- MTV.
      איך הקליפ הזה קשור למוסיקה ??

      הצעתי לקוראים שלי : בואו נעשה ניסוי קטן -
      (ממילא השיר עצמו גרוע, ולא ממש נופל להגדרה של "מוסיקה", אז למה להאזין לו ?)
      צפו בקליפ בשלמותו , כאשר הסאונד מושתק (MUTE) - נטול קול/צליל.

      אינכם סבורים שקל להתבלבל ולהניח שמדובר בקליפ אירוטי למהדרין??

      כלואה בכלוב, (שאת הקונוטציות שלו אין צורך לפרט), מוקפת מוטות של מועדון חשפנות, בלבוש מינימלי זנותי ומעורטלת למחצה, כשחצי מהישבן שלה גלוי, נעה בתנוחות מפתות, מפזזת וזעה במיומנות של "נערת גוגו" (go go), נתלית על העמודים העליונים של הכלוב כמו היתה חתלתולת מין במופע לילי, קלוזאפים היסטריים על ישבנה, שאותו מפנה שוב ושוב מול פרצופנו, מתפתלת, מענטזת אנה ואנה, מרימה אותו כשהיא שכובה על הארץ בפוזיציה מגרה, מקמרת גב, מבליטה אחוריה, שפת גופה, הבעות פניה וכל כולה נוטפת סקס, עיניה מצועפות, מצמצמת אותן, משלחת לעברנו מבטי זימה השמורים לחדר המיטות של סרטי פורנו סוג ז', שפתיה משורבבות באופן נלעג, מבויים ומעושה, (אין שום דבר מושך בשירבוב שאינו טבעי), נושכת אצבעות וציפורניה משוכות בלק אדום עז, (כמה נדוש ופתטי), מכוונת איברי מינה אל מול המצלמה בתנוחות בוטות, חדות, מגרות.
      מתנשפת, נאנחת בפזמון, כמעט גונחת, מייללת (בפזמון השני).

      עוד כתבתי באותו טקסט היסטורי מ- 2009 : מה שמתסכל ומדכא אותי בכל העניין , הוא ששאקירה "לא לבד" בסיפור הזה. בתקופתנו, הקליפ הזה הוא טיפה בים הגדול, וממש לא יוצא דופן בפער ניכר במהות המסרים הסקסיסטיים, האיומים, הזולים והעלובים שבו.

      נערות בגיל ההתבגרות צופות בקליפים הללו וסופגות את התרבות הירודה הזו.
      הן מושפעות ומחקות את הנשיות הזו, את שפת הגוף הזנותית והמזוויעה ,שאין בינה ובין סקסיות אמיתית, טבעית ונטולת מניירות - דבר וחצי דבר.

       
      זה המודל? זאת אומנות ויזואלית ? זה הסגנון ?
      זאת מוסיקה בכלל ??

      זו התרבות העגומה שהנוער שלנו יונק וגדל על ברכיו??

       
      בא לי להקיא, לצרוח מייאוש, זעם, עלבון ועצב על המיניות המעוותת הזו.

      איכס.
      איזו פרחה דוחה ומגעילה.

      אילו היתה מולי עכשיו,
      הייתי סוטרת לה, גוערת בה - 
      "שאקירה! את מודל לחיקוי עבור ילדות בנות שתיים עשרה שצופות בך בכל העולם ובטוחות שהן אמורות להפוך לנשים מזוייפות כמוך, מפלסטיק זול, שיקרי וריק מתוכן."

      קריקטורה עלובה שכמותה.

      לו יכולתי הייתי פונה אליהן בעצמי ומתחננת - עשו לי טובה, תהיינה אמיתיות וטבעיות.
      ככה אתן הכי מושכות וסקסיות שיש.
      אבל לי הרי אין קליפ ביו טיוב שזכה עד כה ליותר מ- 12 מיליון (!) הורדות/צפיות. (*נכתב ב 2009, מאז מי יודע לאן הגיעה הספירה..)

      אז אני זועקת בלב.
      בשקט.

       
      ייתכן שסמל הסקס שאקירה אינה מודעת להשלכות של מעשיה.
      שהיא עצמה קורבן של התרבות שלנו, של שטיפת המוח אשר כולנו חווים מכל עבר, נרצה/נבחר בכך או לא, כי לא מדובר במראות נדירים.
      להיפך, כה שכיחים עד שהתרגלנו, הפכנו אדישים, הטמענו היטב עד שזה כבר "נורמלי".
      בדיוק משום כך, עלינו להפעיל שיקול דעת ביקורתי, לבחון במודע, בזהירות, להרהר ולערער על מתקפת המסרים המחלחלת עמוק לתודעתנו.

      ההבדלים היטשטשו, אולם כמה באמת זה רחוק מפורנו?
      (פורנו "רך", אבל בכל זאת פורנו)

      וכאן - בכך טמונה הסכנה האמיתית.

      מוזמנים לשפוט בעצמכם.

      (כאמור, מומלץ להשתיק את הסאונד, כדי להתרכז ללא הסחות דעת במשמעות ובעוצמה החזותית שבתמונות הזזות על המסך.)

       

      (***סוף ציטוט עצמי.***)

        12/10/15 19:41:

      צטט: יד לאריק אינשטיין 2015-10-12 09:55:41

      את ענקית ענקית, ואני לא קורא ביקורות כאן. אבל לא יכול להשאר אדיש, כשנתקל בפירסום שלך. ומי אני שאוסיף מילה, על מילותיך הנהדרות. >> תודה רבה על הערכתך, חברי המפרגן כתמיד נשיקה
        12/10/15 19:29:

      צטט: kimchid 2015-10-12 07:21:38

      " היהפוך כושי עורו "..? הזכרת לי גם את מייקל ג'קסון וניסיונותיו למטמורפוזה עצמית.

      >> המקרה של מייקל הוא קיצוני וחריג, למעשה אני חייבת להתוודות בפנייך ששנים סירבתי להאמין לכל השמועות המרושעות והגנתי עליו בחירוף נפש כלפי המלעיזים שלעגו לו כי האמנתי לו, תקרא לי תמימה אבל אני באמת ובתמים האמנתי לכל מלה שלו. כשהוא טען שזו מחלת עור נדירה זה נשמע לי הגיוני ומתקבל על הדעת ולא מצאתי סיבה ראויה לחשוד שהוא משקר, גם לא שמעתי לפניו על מקרה דומה של מישהו בעל פיגמנט של עור כהה (חום כהה כמו שהוא היה) שהצליח להבהיר כ"כ את העור שלו עד שכמעט הפך ליותר מלבן, הוא היה נראה חולני בשלב מסויים, שברירי ופגיע, אז ריחמתי עליו והרגשתי צורך לגונן עליו, בסה"כ הוא באמת היה נשמה אבודה בעולם וחי בבדידות מזהרת בארמון הטירה שלו, כל הכסף ההצלחה והפרסום שבעולם לא עזרו לו, שנים רבות הוא היה בטופ, הוא היה מספר אחד אבל מה זה שווה אם הוא היה כל כך לבד ? זה טרגי. הוא היה אומלל עד העצם. אני עד היום מתקשה להאמין שזה היה סיפור הסוואה ומשוכנעת שהוא באמת חלה וזה מה שגרם לעור שלו להתבהר. לא מזמן יצא לי לצפות בערוץ שמונה בתכנית מדעית של ה- BBC על מחלות עור והם ציינו את המחלה הזו כמחלה אמיתית ונדירה שיש עוד כמה אנשים ספורים בעולם שלקו/לוקים בה, כלומר באמת קיים דבר כזה. כל הניתוחים (אף, פנים) שהוא ביצע באמת מגוחך ועצוב ומעורר רחמים וברור שאני נגד, אבל תשמע, זה מייקל ג'קסון, הוא אליל נעוריי, אני הערצתי אותו ואת המוסיקה שלו ובמובן מסויים זה ככה עד היום. גם את השערות/ספקולציות והרינונים שהיו אודותיו כפדופיל לכאורה מאד מאד קשה לי לקבל כאמיתות וכעובדות. הוא תמיד נראה לי כל כך עלה נידף ברוח שלא מסוגל להזיק לאף נפש חיה מרוב שהוא שביר ועדין. לא יודעת, לתחושתי הוא היה נקי מאשמה, לא משנה לי יגידו, ככה אני מרגישה. האינסטינקטים שלי לגביו אומרים לי שהוא חף מפשע ושהוא לא נגע או הזיק או פגע או חלילה התעלל בילדים.

        12/10/15 10:03:

      לא הכרתי אותה, ומאיפה את מכירה?! לא ידעתי שזאת המוזיקה שאת שומעת בד"כ. מסכים איתך שזה נורא ואיום.

       

       

      ולשאלותיך: שאלת אז אני עונה בשמה של פיה שלא יכלה להיות כאן איתנו היום - 

       

      למה חימצנתי? כי שאקירה עשתה את זה קודם (קולומביאנית-לבנונית, במקור):

       

      ''

       

      למה התפשטתי (שהרי אני כולה בת 19, ר"ל) ? כי כריסטינה אגילרה (שורשים לטיניים - אקוודור) עשתה את זה כבר מזמן:

       

       

      ''

       

      וגם ג'ניפר לופז (שורשים פורטו-ריקניים):

       

      ''

       

      למה מחקתי כל זכר למוצא הקסום והזהות הייחודית שלי?  JLo המלכה האם ניסתה לשמר שאריות מהמקור הלטיני ויצא לה מלאכותי ומזויף, אז אמרתי לעצמי "אם כבר מלאכותי ומזויף אז עד הסוף":

       

      ''

       

      ולגבי הציפורניים המלאכותיות - נראה לי שלכל המודלים שלי להשראה, אלה ואחרות, יש אותן.

       

      בקיצור, חן, פיה מיה (למרבה הצער) היא תוצר של תרבות המונים, רבות עשו זאת לפניה, ובתכלס היא גם חתומה בטח על חוזה דרקוני עם חברת תקליטים שמחייב אותה, לכל הפחות בתחילת הדרך, להיות המונית וזנותית. אחרי זה, הם אומרים, בהמשך האבולוציה שלך ככוכבת פופ, תוכלי גם לעבור תהליך (מבוקר, כמובן) של התבגרות והתפכחות כמו שכולן עוברות, ואז תתחילי לבעוט ותגידי לכולם ללכת להזדיין ושאת רוצה לחזור לשורשים שלך ויהי מה.

       

      בינתיים, את יכולה לשלוח לה את המכתב הפתוח הזה, בטוח שיעשה לה טוב על הלב לדעת שמישהי דואגת לה כ"כ :)

      את ענקית ענקית, ואני לא קורא ביקורות כאן. אבל לא יכול להשאר אדיש, כשנתקל בפירסום שלך. ומי אני שאוסיף מילה, על מילותיך הנהדרות.
        12/10/15 07:21:
      " היהפוך כושי עורו "..? הזכרת לי גם את מייקל ג'קסון וניסיונותיו למטמורפוזה עצמית.
        11/10/15 19:28:

      צטט: hananmenzin 2015-10-11 15:27:26

      LOL

      >> חנן, בעיני זו דווקא סוגיה מעציבה שאנשים תמיד רוצים להיות מה שהם לא או שגרוע מכך - הם מתביישים במקורות שלהם ובמורשת שלהם ורוצים לאמץ את מה שנדמה בעיניהם כשווה יותר. התוצאה של זה היא שילדות קטנות מפנימות היטב את המסר שהן סופגות מפיה ומשכמותה כי היא מפורסמת ומצליחה והם רוצות להיות בדמותה על כן הן מחקות אותה ומשכפלות את עצמן להתיישר עם הזרם המרכזי של מה שנתפש כחזק ומוביל ויפה. העניין הוא שהיופי אין לו גבולות והוא נמצא בכל מקום ובכל גוון ובכל צבע, ליופי של צבעים ופנים מגוונים וזה מה שיפה בעולם, המגוון, השוני, הרבגוניות, זה משעמם שיש שטנץ אחד ושכולם נראים אותו דבר, השונות היא מבורכת ורצויה.

      לא יודעת אם זו החלטה של האמרגן / המנהל האישי שלה לדרבן אותה למהלכים הללו של להשתנות ככה מהקצה אל הקצה אבל דרך העיניים שלי מה שאני רואה זה ילדה באמת אבודה,  צריך לחפש ממש ביסודיות כדי למצוא את הלטינית שהיתה פעם ולא נשאר ממנה זכר. היא הלכה לאיבוד ואני אמשיך לעקוב אחריה ולראות אם יום אחד היא תחזור.

        11/10/15 19:10:

      צטט: kimchid 2015-10-11 12:10:41

      עדיף המקור על ה"נגטיב"....

      >>  נחמד שהשתמשת במושג מעולם הצילום (ולא מפתיע בכלל, לאור מי שאתה..)

      לדעתי מה שמעניין זה שכמעט תמיד זה ככה, ברוב המכריע של המקרים מה שהכי יפה ומתאים לאנשים זו גרסת המקור שלהם, כפי שברא אותם הטבע, זה הכי יתאים להם כי זה שילוב הצבעים הנטורלי שלהם יוצתר את ההרמוניה המושלמת לאיך שהם צריכים להיראות במיטבם וכל שינוי או סטייה מזה פשוט מקלקל. נכון שפה ושם אפשר לראות גם מקרים יוצאי דופן שבהם שינוי יהיה יותר מחמיא - אבל המקרים הבודדים האלה הם היוצאים מן הכלל שמעידים עליו.

      במקרה של פיה זה כל כך קיצוני היא ממש השתנתה, זה שינוי דרמטי, כמעט כאילו זו מישהי אחרת. והיא ממש נראית הרבה פחות אטרקטיבית בגרסה המעודכנת, זה כל כך לא בטוב טעם המראה המלוקק הנוכחי לעומת היופי הטבעי שלה שפשוט מושלם ואסור היה לגעת בו. דניאל, שמחה שאתה מסכים איתי בעניין, בהיותך צלם מקצועי וזה מגניב

      ואגב, בכלל כתבתי על פיה כמקרה בוחן במיקרו ובכוונה התרחקתי עד כוכבת פופ זרה ורחוקה מפה שלא מבינה עברית ושאין סיכוי שדבריי יפגעו בה ושהיא תבכה בגללי או בגלל הביקורת שלי כי היא בחיים לא תקרא את זה (אני רחומה ורציתי להתחשב אז התרחקתי מדוגמות בישראל שכולנו מכירים. למעשה המטרה שלי היתה להצביע ולדבר על תופעה נפוצה ורחבת היקף כללית בתרבות שלנו במקרו, אבל נמנעתי מלהשתמש בדוגמות ישראליות מוכרות כדי לא להכפיש או לבייש או לגרום צער ודמעות לפרסונות ידועות - אני נגד שיימינג ולכן הרבה פעמים אני אמנע מלהביע עמדה אם אני אחשוש שמושא הביקורת שלי יקרא אותה ויעלב ממני. עשיתי את זה מספיק פעמים ששתקתי ולא כתבתי על דברים ואנשים ידוענים שיש לי כלפיהם ביקורת רצינית וסלידה עמוקה ממי שהם, נמנעתי מזה בכוונה כי היה אכפת לי איך הם ירגישו בגללי.

      בחזרה לנושא הנוכחי - מה שקורה הוא שהרבה נשים (בישראל במיוחד) הן לא בלונדיניות טבעיות, וזה נראה רע מאד כי זה לא הולם אותן. זה בדיוק ההיפך הגמור מזוהר. זה נראה פשוט זול וצעקני, כי זה צהוב, והעור של הנשים הללו הוא גם כן בגווני צהוב אז השילוב פשוט נראה בטעם רע, או דהוי וחסר חיים או מוגזם. לטעמי לפחות. לעיתים מאד (מאד ) רחוקות קורה שמישהי שהיא לא בלונדינית טבעית יהלום אותה הבלונד הצבוע. כאמור , כמעט תמיד הצבע הטבעי שלה יתאים לה יותר. (בעיני.) לסיכום, אני בעד שכל אחד יהיה מה שהוא וישאר עם מה שחנן אותו הטבע, כי ככה הוא או היא הם הכי מושכים באופטימום. לטבע יש הגיון פנימי משלו "לסדר, להרכיב ולארגן אותנו" במין קוקטייל גנטי שייחודי רק לנו והוא חד פעמי, לכן לא מומלץ להתערב בו וזו השורה התחתונה.

        11/10/15 15:27:
      LOL
        11/10/15 12:10:
      עדיף המקור על ה"נגטיב"....

      פרופיל

      קול קוראת
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      ארכיון