כותרות TheMarker >
    ';

    נקודת מבט

    0

    Back to the past – כמה מילים על ההופעה של להקת Aperco

    7 תגובות   יום ראשון, 20/12/15, 03:03

    כל מי ששומע את התוכנית של בועז כהן ב 88FM לא יכול היה לפספס את Dissonant Sound Within של להקת Aperco. שיר ארוך (שבע דקות וחצי) שמזכיר מאד את פינק פלויד.

    להלן מספר תגובות מיו-טיוב:

    "כששמעתי (היום) בפעם הראשונה את השיר הזה, וחשבתי לעצמי, אהה, מסתבר שיש לפינק פלויד שיר שאני לא מכיר. לקח לי דקה או שתיים להבין שיש כאן משהו לגמרי עצמאי. השפעה ברורה של פינק פלויד אבל לא פינק פלויד. מוסיקה אחרת ומשובחת. חברה, אתם הדבר הכי טוב ששמעתי בחודשים האחרונים, אם לא בשנה-שנתיים אחרונות. גילמור ווטרס לא היו מתביישים לכתוב דבר כזה. ישר כח!"

    "וואו!!! שמעתי את השיר הזה ב88, חשבתי לעצמי "כנראה עוד להקה בריטית שמאוד הושפעה מהפסיכודאלי של פעם, אחלה דבר" ועכשיו אני מגלה שזה משהו ישראלי! נשמע מדהים! הזכיר לי פינק פלויד וקאמל ואפילו פורקיופיין טרי לפרקים."

    "שיר מדהים!! כיף לשמוע להקה שמסוגלת לבטא את ההשפעות של המוסיקה שגדלו עליה ואוהבים, אבל גם להישמע ייחודיים, עם סאונד משלהם. יש הבדל מאוד משמעותי בין להיות סתם חקיינים לבין כאלה שמסוגלים ליצור זהות ייחודית המורכבת מאלמנטים טובים של להקות ותיקות וטובות שכולנו אוהבים! תמשיכו ככה! אתם מדהימים!!"

    "מעולה! שמעתי את זה אתמול בתכנית של בועז כהן ב-88FM  הייתי בטוח שהוא שיר של Pink Floyd ולא הבנתי למה Shazam לא מזהה את השיר שוב ושוב... יישר כוח!"

    "כששמעתי לראשונה את השיר ב 88FM  זה היה בתקופה שגילמור דיבר על אלבום חדש ואני חשבתי שבטח מדובר באחד השירים מהאלבום החדש שלו. ושהבנתי שמדובר בלהקה ישראלית התמלאתי גאווה. איזו איכות! אחלה מוסיקה. מקווה שתגיעו גם לצפון. אשמח לראות אתכם בהופעה. בהצלחה!!!"

    חייב לציין שגם אני נסיתי למצוא אותו ל Shazam כי לא האמנתי שפספסתי שיר כזה של פינק פלויד. כשהבנתי שמדובר בלהקה ישראלית עשיתי לייק בפייסבוק ורשמתי לעצמי ש"יום אחד" צריך ללכת לראות הופעה חיה.

    הקהל במועדון "האזור" (The Zone) היה מגוון. כאלה שהיו בגיל הנכון כשפינק פלויד היו בסביבה וכאלה שנולדו הרבה אחרי. אני מעריך שהצעירים הם חברים של חברי הלהקה והמבוגרים הם אלה שעומדים בפקקים בבוקר ושומעים 88FM. עבורם פינק פלויד זה לא רק מוזיקה. זו תקופת הנערות. זיכרון של דור שרצה הגורל ובגרותם היתה בתקופת הוויניל. הפטיפון של "טכניקס" הסתובב במהירות 33 והמגבר של "מרנץ" הוציא את הצלילים לרמקולים שבחדר הקטן. שם אירחו את החבר הכי טוב ובחרדת קודש הוציאו את התקליט מעטיפת הקרטון ולאחר מכן מעטיפת הניילון. עם מטלית מיוחדת ניגבו את האבק, שמו את המחט על רצועת ההתחלה והפליגו לדקות ארוכות עם היצירות המופלאות ההן.

    שעות על גבי שעות נחרטו צלילי הגיטרה והקלידים לתוך הראש. היד כבר למדה להתרומם בתזמון המדויק וכשהיא תרד בעוצמה באוויר ייכנסו התופים ומילות השירים יהפכו להיות חלק מה DNA.

    שלושים ומשהו שנים אחרי הם באו למקום בו רצו להיות ב Zone. לשחזר את התחושה מפעם. תחושה שאבדה עם ההתבגרות, הפייסבוק והיעלמות הוויניל.

    מצד אחד Aperco לא מחדשים. פינק פלויד היו שם לפני ארבעים שנה. מצד שני, זו חתיכת אומץ להיכנס למשבצת שפינק פלויד תופסת. אי אפשר שלא להעריך את התעוזה.

    בכל זאת, את האקספרימנטים בקלידים כבר שמענו ב"אמרסון לייק ופאלמר". קטעי רדיו וסקסופון כמו לקוחים מ “Wish you were here”. מירכתי האולם נראה טום מייזל, הגיטריסט, כמו דיוויד גילמור בצעירותו. לרגע דמיינתי עצמי במועדון בלונדון אי שם בשנות השבעים של המאה הקודמת. רק החולצה לא היתה צבעונית והמכנסיים לא התרחבו למטה.

    ההופעה עבורי התחלקה לשלושה חלקים. בחלק הראשון אכלתי פיצה ומרחוק, ליד הבר, הסאונד היה נורא. לא הצלחתי להבין אם זה אשמת מערכת הסאונד או בכוונת מכוון. הבמה לא מספיק גבוהה ומי שעומד מאחור בקושי רואה את המתרחש עליה. בחלק השני השתחלתי קדימה. מצאתי מקום טוב לעמוד ולראות קטעי נגינה עם מעט מאד שירה. בחלק השלישי, לאחר כשכבר הבנתי פחות או יותר מה קורה, חזרתי לאחור והתיישבתי על הרצפה. כאן היתה לי אפשרות לעצום את העיניים ולהתרכז במוזיקה. בלי הפרעות ובלי פייסבוק (לעומת הבחורה שישבה לידי שניסתה למצוא שמלות יפות באתרים סיניים). היו אלה דקות מופלאות של מוזיקה שחדרה את כל מערכות הציניות והביקורת. ממש כמו הוויניל של פעם.

    באופן אישי אני לא מתרשם מאמנים ישראלים ששרים באנגלית. יש כאלה שעושים את זה יותר טוב, יש כאלה שעושים זאת פחות טוב. Aperco שרים באנגלית כי פינק פלויד עשו זאת לפניהם באנגלית. כי צליל המוזיקה שלהם הוא לונדון ולא גבעתיים. המצדדים (כמו בועז כהן) יגידו שהמוזיקה חשובה ואם היא טובה באנגלית, זה בסדר. אני חושב שאמנים ישראלים צריכים למצוא את דרכם גם (ובעיקר) בעברית. Aperco דיברו עברית רק בין השירים ואותי זה ביאס.

    את הכרטיסים להופעה קיבלתי מקפה דה מרקר.

    So thank you very much Café TheMarker for giving me this opportunity. It was a nice show in a cold night.

    Just because I need to rate it, I give it 4 out of 5. Mainly for the last part of the show, when I was really able to feel the music.

    ''

    David Yeshurun

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 4 מתוך 5

      תגובות (7)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        24/1/16 21:26:
      מוזיקה בפירוש סם החיים...תודה. בעיקר אוהבת רוק ואת הפינקפלוייד.
        9/1/16 17:45:
      :)) אין לי שמץ של מושג במוזיקה, לא מתה על פינק פלוייד ושנות ה-70 באופן כללי, מתמצאת יותר במציאת שמלות באינטרנט (דווקא לא באתרים סיניים. מאלו ממליצה דווקא להתרחק) - לבלוג הזה מגיעה כדי לנוח קצת. תודה על כמה דקות מנוחה משובחות. בימינו גם זה משהו.
        23/12/15 03:06:

      לפחות עכשיו אני יודעת מי זכו בשני הכרטיסים האחרונים שנותרו להופעה. וכתבת ככה שהרגיש כמעט ממש כמעט הייתי שם גם. שזה בעברית סבבה של כתיבה. אז אתה לא לגמרי מבוזבז,

        22/12/15 23:04:
      תודה על התגובות. אני מוצא עצמי מופיע עם גיטרות באוויר ותופים באוויר מול הבנות שלי ועוד בשילוב קטעי ריקוד. אין, אני מבוזבז.
        22/12/15 22:32:
      היי דויד, פוסט מעולה ...נכון יש את הקטע בהופעות שעושים סימני גיטרה עם הידיים , ואכן ביצוע מעולה של להקה ישראלית שמחה להכיר ו:)
        21/12/15 19:35:

      אהבתי . גם את התגובה הראשונה פה :)

        21/12/15 10:54:
      לפחות עכשיו אדע לזהות אותך בפעם הבאה - בזכות המעבר ליד הבחורה שהיתה תקועה בסמארטפון כל המופע לשמאלי (כי בן הזוג רצה לבוא והיא הצטרפה) והישיבה על הרצפה מאחור. אני עמדתי על הספה..בפעם הבאה נשתה משהו ביחד.

      ארכיון

      פרופיל

      מסתכל סביב
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין