כותרות TheMarker >
    ';

    דואו לחצי הכוס המלאה

    ביקורת על הדואו של מרסלו נאמי במרכז ענב, 18 פבפרואר

    דואו לחצי הכוס המלאה

    2

    מוזיקה  מרסלו נאמי, הופעות חיות, מרכז ענב לתרבות

    1 תגובות   יום שבת, 20/2/16, 11:53

    הדבר הראשון שחשבנו כשהגענו למרכז ענב היה שאיחרנו, כי לא היה במבואה איש מלבדנו. אבל במהרה גילינו שכרגיל, גם כשאנחנו מנסים להגיע בדקה ה-90, אנחנו ראשונים. אז יכלנו לבחור איזה מקום שרצינו, ובמרכז ענב זה חשוב לאנשים ארוכים, כי צריך לשבת בפינה כדי למתוח את הרגליים..

    לאט לאט התחילו אנשים להופיע, וממש לפני הזמן המיועד לתחילת המופע נפתחו הדלתות. האולם היה חצי מלא, ובכל זאת התחיל המופע בזמן, דבר לא רגיל בשאר המועדונים, אבל במרכז ענב כנראה שמקפידים יותר,וטוב שכך. מאידך, האולם נותר חצי מלא, וזה היה מעט עצוב.

    הדבר לא הפריע לדואו של מרסלו נאמי לתת מופע משובח, כמו שאמנים יודעים לתת גם כשלא מגיע מספיק קהל, להסתכל על חצי האולם המלא ולכבד בכך את אלה שכן הגיעו, ובהם בעיקר חובבי מוזיקה ברזילאית ומוזיקאים מקומיים מהז'אנר. פעם התה כאן עדנה למוזיקה הברזילאית, אך בעשורים האחרונים היא נדחקה לשוליים, וניתן היה לראות את התוצאה של המהלך הזה בכמות הקהל.

    האמת, שלפני שהקפה פרסם את דבר ההגרלה, לא שמעתי על מרסלו, מוזיקאי מחונן, שמנגן מגיל שבע, ומזה חמש שנים מתגורר ויוצר בישראל, כשמאחוריו קריירה בינלאומית עשירה, וכנראה מספקת יותר מזו שלה הוא זוכה בארץ. אבל ככה זה כשהולכים אחרי האהבה, וזה מה שהביא אותו לארץ. מראשית הקריירה המקצועית שלו, בגיל עשרים ושניים, מרסלו הופיע והקליט עם אמנים בינלאומיים רבים, ביניהם איבן לינס, המילטון דה הולנדה, צ׳יקו בוארקה, דניאלה מרקור ועוד. והיום הוא כאן, פועל בדואו עם הפרקאשניסט נועם לנדסמן.

    המופע התחיל בשני קטעי סולו שבהם ניגן לבד, ורק לאחריהם הצטרף לנדסמן. הנגינה שלו כוללת קטעים עם מקצבים משתנים, מאזורים שונים בברזיל ובדרום אמריקה, כשאפשר לזהות גם השפעות ספרדיות ואחרות. הנגינה שלו יפהפיה, והשילוב עם לנדסמן מאד מוצלח. הנה דוגמא: 


    ''

     

    בהמשך המופע צירף נאמי את תמי שפר, זמרת ג'אז המתגוררת ופועלת בשנים האחרונות בניו יורק, שגם אותה לא הכרתי קודם לכן, וששידרגה את המופע ממש. כבר מזמן לא שמעתי כזו שליטה קולית. היא היתה נפלאה כששרה ג'אז, ללא מלים, ופחות נהניתי דווקא כששרה באנגלית, משהו במבטא ובדיקציה לא הסתדר לי. אבל השירה שלה הזכירה לי אף היא את זמרות הג'אז ששרו פעם שירים מברזיל, כמו שהייתי אוהב לשמוע פעם.

    הנה דגימה קטנה משירת הג'אז של תמי, תנסו, כדאי לכם: 

     

    ''

     

    כבר מזמן לא הייתי במופע שבמרכזו נגינת גיטרה אקוסטית, ועוד בסגנונות רחוקים, ושנינו נהנינו מאד. חהל רק שלא הגיע קהל רב יותר לחלוק את החוויה, אבל אתם יכולים עוד לתקן את זה, כי מרסלו והדואו שלו מתוכננים להמשיך את סיבוב ההופעות הנוכחי ותהיה לכם הזדמנות להשלים. 

    הנה קטע סולו של מרסלו, "חירות", וכאן תוכלו להתרשם מסגנון הנגינה הייחודי שלו: 

     

    ''

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 5 מתוך 5

      תגובות (1)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        21/2/16 10:19:
      זכיתי גם אני להיות בהופעה, ואני מחזק את דבריו של צחי ידידי ולא מוצא מקום לכתוב ביקורת בעצמי, מאחר והוא תיאר את הדברים בדיוק רב. הדבר היחיד שהיה חסר לי באותו ערב (חוץ מעוד קהל כמובן) הוא בס או קונטרבס. השילוב בין הגיטרה הקלאסית למערכת התופים בהחלט מעניינת, אבל לעתים ממצה את עצמה וחסרה תחושת האדמה שהבס נותן, שהיה יכול לקחת את ההופעה הזו שלב קדימה. לטעמי היו גם כמה קטעי קישור עם דיבורים מיותרים, בעיקר מצדו של לנדסמן. צריך לדעת להודות ולשאת דברים במידה בהופעה, בכדי לא לפגוע ברצף. לתמי שפר יש אכן קול מקסים, הייתי ממליץ לה ללמוד להבא את המילים בעל פה, דבר שיקל עליה להשתחרר מול הקהל, סך הכל ערב נעים ומומלץ.

      ארכיון

      פרופיל

      mazavharuach
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין