כותרות TheMarker >
    ';

    lean on me

    ראיתי פעם סרט שנקרא lean on me. הסרט היה מקומם למדי, אך את הכותרת אני לוקחת איתי לכל מקום.
    הבלוג הזה הוא מעין ראי לנפש. קופסת תכשיטים שניתן להניח בתוכה מחשבות ורגשות המבקשים להם דרך החוצה, מחפשים אפשרות למצוא להם פה וצורה, ואינם יודעים איזו עין תשזוף אותם, ומתי, ואי מי, יגיב להם אם בכלל. הכתיבה מקלה מאד, מסייעת להרגיש ומסייעת לחשוב. הידיעה שאי מי עשוי לראות את הדברים יש בה מן ההצצה למקום אסור, מן המשחק בין הראוי והלא ראוי הדרים בכפיפה אחת. . .

    0

    שומאן וחמישיית הפסנתר , אסתרית בלצן, קלאסיקה במימד אישי

    ביקורת על שומאן וחמישיית הפסנתר , אסתרית בלצן, קלאסיקה במימד אישי

    שומאן וחמישיית הפסנתר , אסתרית בלצן, קלאסיקה במימד אישי

    0

    מוזיקה  שומאן, אסתרין בלצן, מוסיקה בממד אישי

    0 תגובות   יום שבת, 27/2/16, 23:11

    שומאן וחמישיית הפסנתר.

    שלא כמו לקונצרטים האחרים , שבהם אנחנו מגיעים כמעט ברגע האחרון, הגענו הפעם בשעה שתים עשרה וחצי, התיישבנו  עם זוג חברים שהגיעו איתנו לקונצרט, במסעדה בשם שנמצאת בחוץ, ליד גן הפסלים. אני מומחית קטנה מאד למסעדות, אך כל מה שאכלנו היה מצויין, והשירות היה טוב, ובתור פתיחה לקונצרט זה בהחלט מומלץ....

    הקונצרט הזה הכין לנו הפתעה . לפי הכותרת, מוקדש הקונצרט לרוברט שומאן, רומנטיקן ומהפכן. אדם לא קל, עם הסטוריה אישית לא פשוטה.  אסתרית לא הסתפקה בסיפורים אלא הקרינה פסיפס קטעי סרטים אשר הציגו את חייו של שומאן, את הדילמות, את חיי המשפחה ואת האישיות המורכבת שלו. אבל – החלק הראשון של הקונצרט , היה מוקדש, לפחות ברמת המלל, לקלארה שומן, רעייתו. היתה כאן הצגה של קלארה שומן כדמות פמיניסטית, פורצת דרך, אשה מיוחדת במינה המהווה עד היום למודל של אשה עצמאית בעלת יכולות מפליגות שפרצה את תקרת הזכוכית  שבתקופתה היתה עדיין תקרת ברזל, והשיגה הישגים מדהימים. שמענו יצירה שכתבה : שלישיה אופוס 17  ב1847.

    https://www.youtube.com/watch?v=hz87GVnDY7s

      אינני לוקחת לעצמי חס ושלום את היכולת לשפוט, אך היצירה היתה נעימה לאוזן , ובהתחשב בעולם הגברי שבתוכו היא נכתבה, היא נחשבת בהחלט לדבר ייחודי וראוי להערכה ושוב ושוב חזרה אסתרית והדגישה את כוחה ואת ייחודה מצד אחד, ואת השוביניזם הגברי השולט בעולם האמנות ובעיקר בעולם המוסיקה  ומחתה נגדו באמצעות קלארה שומן. כאן ראוי להזכיר לאסתרית, שהיא  עצמה הקימה מפעל מפואר, מנפצת את  התקרות והגדרות, ועומדת בראש "אימפריה" מוסיקאלית. אז נכון  שקלארה היא מודל חשוב,     אבל אסתרית מהווה מודל למימוש המטרות שהציבה........   ונחזור לקונצרט.  את הבסיס לחמישיית הפסנתר של שומן (לא, לא חמישה פסנתרים אלא פסנתר אחד וארבעה כלי מיתר...) שזרה אסתרית בתוך קורות חייו כאשר היא מסבירה ומדגימה באופן מרתק את חמשת המוטיבים המופיעים ביצירה. כרגיל, הדגמת הקטעים, הצגת הייחוד שבכל קטע וקטע, המוטיבים, השפה הייחודית, הוצגו, הודגמו , הוסברו, באופן ברור ובהיר המאפשר גם למי שמוסיקה איננה המגרש הביתי שלו להבין ולא פחות מכך, ליהנות. ההסברים של חלק א שימשו מבחינתי מפתח לעקוב אחר המוטיבים, לזהות ולהבין את  היצירה ואפשרו לי  ליהנות עד עומק הלב מן הביצוע המלא שלה בחלקו השני של הקונצרט. הביצוע היה מעולה, וכיון שהיצירה היתה "פתוחה" ומובנת , ניתן היה ליהנות ממנה  בכל רגע ורגע. מצד אחד פגשתי "חברים" שהכרתי בחלק הראשון של הקונצרט, אשר יכולתי לזהות אותם ולעקוב אחריהם, ומצד שני יכולתי ליהנות מן הביצוע המקסים

    https://www.youtube.com/watch?v=aLFAFXtv90I&list=PLCB20BAC9D7450AB9

    בבית שמעתי שוב , פעמיים, את היצירה, מצאתי "חבר חדש" בעולם המוסיקה...

    הנגנים – הכנר דימיטרו פוציטרו ואלה ואולין סטלקין- כנרים, שהיו להם כמה קטעי סולו יפים בתוך היצירה, גניה אורן, בויולה והרן מלצר בצלו, היו כולם, לפחות מזוית הראיה שלי, מצויינים. אסתרית, אסתרית  יצרה כאן באמצעות הפסנתר מבט שונה למוסיקה, טעם שונה, מאד מיוחד ומעניין.

    אגב,  לגבי הארומה פמיניסטית שהיתה מוקדשת לרעיתו של שומאן – קלארה שומן מייד לאחר שדברו בשבחה,  לחשה  לי חברתי באוזן, "את יודעת, השם השני שלי הוא קלארה"  ?     קלארה?!?   "כן, ממש קלארה", נו, ועם עם שם כזה,  אפשר בהחלט לחוש בעלי פוטנציאל שראוי לממש, ולהסתובב עם האף למעלה....

     

    לקונצרט הזה הגעתי עם שנים וחצי  זוגות של חברים, כך שיש לי הרבה זויות ראיה, לא רק זוית הראייה שלי. כולם נהנו מן הקונצרט, ההערה היחידה היתה לגבי המוטות הארוכים של ההקלטה שנתנו (למי שנתנו) תחושה כאילו הנגנים יושבים בכלוב או לחילופין הקונצרט נערך במרינה בהרצליה, וכל תרני היאכטות חוסמים את הנוף...

    אני?  אני נהניתי מכל רגע...

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 5 מתוך 5

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      ש.ר.ה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין