כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    lean on me

    ראיתי פעם סרט שנקרא lean on me. הסרט היה מקומם למדי, אך את הכותרת אני לוקחת איתי לכל מקום.
    הבלוג הזה הוא מעין ראי לנפש. קופסת תכשיטים שניתן להניח בתוכה מחשבות ורגשות המבקשים להם דרך החוצה, מחפשים אפשרות למצוא להם פה וצורה, ואינם יודעים איזו עין תשזוף אותם, ומתי, ואי מי, יגיב להם אם בכלל. הכתיבה מקלה מאד, מסייעת להרגיש ומסייעת לחשוב. הידיעה שאי מי עשוי לראות את הדברים יש בה מן ההצצה למקום אסור, מן המשחק בין הראוי והלא ראוי הדרים בכפיפה אחת. . .

    0

    איתמר זורמן, כבר לא ילד של אמא. "לכל שירייך אני כינור" "אסתרית בלצן" קלאסיקה במימד אישי

    0 תגובות   יום שבת, 28/5/16, 20:17

    ''

     

     

    הפעם אני ממש מועלת , מפספסת את המטרה שהיא ביקורת של הקונצרטים של אסתרית בלצן ב"מוסיקה בממד אישי" ובכלל עוברת לכיוון אחר. למה? 

    תיכנסו ללינק הזה ותבינו למה

     

    https://www.youtube.com/watch?v=p7OjCOXcuC8

    Mendelssohn's Violin Concerto in Tel Aviv - Robertson, Zorman & the IPO at their best! (Part1) 

     

    איתמר זורמן מנגן קונצ'רטו לכינור של מנדלסון עם הפילהרמונית שלנו. תסתכלו על האיש הצעיר הזה. המוזיקה  מקסימה, והוא לא מנגן, הוא נושם כינור הוא חי כינור, הוא עושה זאת כל כך בחן, כל כך יפה, כל כך נעים לאוזן . זה לא הקטע שהיה בקונצרט, חזרתי הביתה ומצאתי את עצמי מחפשת איתמר זורמן ביו טיוב ומקשיבה לו מנגן במגוון רחב של יצירות, ומה זה נהניתי, "נמרחתי" (סליחה על הביטוי). נפלא. 

     

     

    הקונצרט? כל הקונצרט וכל מה שיש לומר על הקונצרט זה שהכרתי את הכנר הכי מופלא ששמעתי עד היום. כל היתר, פרפראות....ובכל זאת,  אתייחס לאחר התמונה היפה הזו שמצאתי בגוגל תמונות..

     

     

    ''

    לקונצרט היו , כרגיל , שני חלקים. בחלק הראשון, בחציו הראשון,  סזאר פראנק, לא הכרתי אסתרית בסיועו של איתמר הנגישו את המוסיקה, הסבירו,  כהרגלה של אסתרית היא יודעת לפתוח את השער לכל יצירה מושמעת. החצי השני - של החלק הראשון - פגניני. פגניני הוא הפגנת כושר של נגני כינור. זה פשוט  לא יאומן מה שנדרש מנגן הכינור ביצירות האלה. שתי היצירות הראשונות  היו מחוייכות (לשומעת, לא למנגן חס וחלילה) בי הם יצרו רושם של ג'גלינג ומופע לוליינות שבה העיקר הוא להדגיש את הכושר ואת היכולת. היצירה השלישית, פרפטום מובילה (תנועה אינסופית) היתה מוכרת ויחד עם זאת  מדהימה בביצועה ומרשימה מאד.  מצאתי ביו טיוב ביצוע של יהודי מנוחין (להתחרות מולו זה לא פשוט) ואני חייבת לומר שהביצוע ששמענו היה לא פחות מרתק מזה של מנוחין ביו טיוב. 

    https://www.youtube.com/watch?v=dPRWshWq9E4   באופייה המנגינה מזכירה את מעוף הדבורה (הייתי קוראת לזה מעוף הזבוב...) אבל זה דורש וירטואוזיות מדהימה, ולאיתמר יש את זה. ממש יש את זה. 

    ''

    החלק שלאחר ההפסקה (איך האצבעות שלו מרשות לו להמשיך לנגן אחרי התעמלות כזו...)  הכיל את פרנץ שוברט , ולאחריו שתי  הפתעות....  למעשה שלוש    

    יוסף אחרון - ( יוסף אַחְרוֹן, לא כמו שאנחנו קוראים את זה..)  מנגינה עברית אופוס 33.

    המלחין אחרון, שנולד בליטא  ונפטר בארצות הברית ב1943  עסק בשימור המוסיקה היהודית. ולמה אני טורחת לומר זאת, מפני שהמנגינה היתה ממש קטע של חזנות  , מנגינה קלאסית של חזנות, כאשר במקום מיתרי הקול יש נגינה על מיתרי הכינור. אוהבי החזנות (הבעל שלי לדוגמא)  התמוגגו מנחת.

    ההפתעה השניה  ירושלים של זהב, עיבוד של זורמן (אבא של..)  לכינור סולו של השיר הידוע מאת נעמי שמר. איזה  עיבוד מהמם (ואני ממעטת להשתמש במילה הזו שלדעתי עושים בה שימוש יתר..). השילוב המיוחד  של הפיציקטו (פריטה על המיתרים במקום נגינה עם הקשת)  והגוונים השונים של הצליל, המקצבים השונים, העיבוד היה מרגש ומיוחד במינו. עד כמה היה מרגש? בדרך כלל כשמשמיעים את השיר הזה, הקהל, ולא חשוב איזה קהל, מתחיל לזמר בקול רם את השיר. כאן, הקהל ישב שבוי בקסמה של המנגינה בלבוש שנתן לה העיבוד - ו הביצוע. איזה מזל שלבן מוכשר יש גם אבא כזה יצירתי ומוכשר... 

     

    לאחר הביצוע הזה חזר איתמר לבמה, (כי הקהל לא איפשר לו סתם כך ללכת הביתה...)  ונתן ביצוע מבריק של יצירה נוספת, שמרוב התרגשות שכחתי את שמה. 

     

    ''

    אסתרית, שלא יכלה להתאפק, דיברה במהלך המופע בשבחו של בנה , אידישע מאמע לכל דבר ועניין  כולל הפרסים שקיבל, והלחץ של אמא כאשר הבן יוצא לתחרויות.... אבל איתמר לא התקפל ממבוכה, עמד בזה בגבורה, וגם בקטעים שבהם דיבר, התברר שבנוסף לאצבעות הקסם יש לו יכולת עמידה בפני קהל, מדבר לעניין, קול נעים, הומור, כל מה שאפשר לבקש. 

    אז לא כדי להביך, אבל הרגשתי צורך להוסיף גם תמונה שלו כשקיבל את אחד מן הפרסים הרבים שבהם זכה במהלך השנים.  איתמר הוא כנר מדהים, זכינו בכך שהוא הסכים להשתבץ בקונצרטים של אמא (זה לא פשוט העניין הזה..)  וריפד לנו את הכניסה לשבת בביצועים מרהיבים ובחשיפה לנגן מופלא הנמצא בראשית דרכו, ואנחנו בלי ספק עוד נשמע אותו ונשמע ממנו ....... בהצלחה איתמר, עשית לנו את זה!!!!!

    ולאסתרית, סליחה, אבל באמת את לא היית הפעם במרכז הבמה, ולא בכדי..

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 5 מתוך 5

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      ש.ר.ה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין