כותרות TheMarker >
    ';

    עליס בארץ הפלאות

    0

    הגבר כפרימדונה

    0 תגובות   יום שישי , 19/5/17, 17:06

    עליס בליטנטל

     

    ביקורת הצגת "פרימה דונה"

     

    ''

     

     

    ''

     

     

    ''

    הגבר כפרימדונה

    בתיאטרון הבימה ובסטודיו יורם לוינשטיין

    הצגת המשובחת ביותר מכל יבול בתי הספר למשחק השנה היא הצגת הסטודיו של יורם לוינשטיין "פרימדונה", שעולה גם בתיאטרון הבימה, ושתמשיך לעלות לעוד הצגות בסטודיו, מ1.6 עד ה 4.6.

     

    במשך ההיסטוריה נאסר על נשים לשחק על הבמה. במחזה של ג'פרי האצ'ר -”המין היפה”, שעל פיו תורגם ועובד המחזה פרימדונה, שהפקתו הראשונה היתה בתיאטרון גשר – וכעת עולה בבימויו של עמית אפשטיין בסטודיו יורם לוינשטין – הסיפור מתרחש במאה ה-15. דמותו של השחקן הנערץ נד קינסון קורמת עור וגידים בכיכובו המהפנט של נדב שמה, שחקן יפה תואר, בעל קול משובח ואישיות בימתית קורנת עם נוכחות כובשת. ההצגה נפתחת בסצינת הרצח הנודעת מתוך "אותלו" של שייכספיר, כשנדב שמה מופיע כדסדמונה , ותומר יוסף הוא אותלו הכושי. הצלחתו של קינסטון להפנט את הקהל כאשה הענוגה הפכה אותו כוכב הבמה האנגלית אז.

     

    ברקע בו נוטל חלק מכריע המלך צ'ארלס השני (לישי זטלאוי המבריק והעסיסי) מתערבת פילגשו האהובה של המלך (מאי רופ) בדרישתה להתיר לנשים להופיע בדמויות הנשים בהצגות. ומשימתה אכן צולחת, ומריה (בר אקרמן), שהיתה המלבישה של קינסטון הופכת ל"דסדמונה" במקום קינסטון, בעזרתה של מבקרת התיאטרון פיפס (ספיר אזולאי המצוינת, מלאת השארם). מה שמביא את הקץ לקריירה המשגשגת של קינסון). בסצינות אלה יש ביקורת על כל התחבולות והמזימות שמאחורי הקלעים, וחשיפת כל מה שיכול להוריד כוכב מהמרומים לשפל המדרגה. ההוכחה לכך מומחשת בסצינת ההתעללות בכוכב שנפל, כשכל הדוכסים ואנשי החצר מחוללים סביבו ומענים אותו, והשחקן מושפל ומוכה עד זוב דם – סצינה אמנותית-יצירתית ביותר שיצרו הבימאי הצעיר המחונן עמית אפשטיין והמעצב הנודע עמית זמיר (שניהם בוגרי הסטודיו לשעבר), סצינה מטלטלת ומרגשת ביותר שמהווה את אחד משיאי המחזה.

     

    סצינות נועזות נוספות הן נסיון האונס של השחקן, שמעריצו הלורד (דורון בלנק) בטוח שהוא אכן אישה ומנסה לכפות עצמו עליו/ה. ושיאה של ההצגה הפעם הוא בסצינה האלימה בה קינסטון/נדב שמה ממלא את תפקיד אותלו, כשמריה (בר אקרמן) המלבישה לשעבר בעלת הפרטנזיות להיות דסדמונה,ומאשימה אותו בחוסר רגשות כלשהן, סופגת ממנו מהלומות וטלטולים, ותוך כדי הקטרזיס הזה הוא מגיע לראשונה ליכולת לשחק גבר במלוא עוצמת הרגשות. שייקספיר אהב לשבץ שינויי זהויות במחזותיו, וגם במחזה זה המהפכים בזהותו המינית של השחקן/נית יורדים עמוק לתוך נפש הדמות ומטלטלים את הצופים בעוצמתם.

     

    כל הקאסט שתלבושותיו המפוארות והמרהיבות עוצבו בידי יהודית אהרון והם האלמנט המשובח ביותר שהשאיל תיאטרון גשר לסטודיו, כמו גם העיבוד והתרגום המוצלחים של רועי חן וכן התפאורה המסוגננת היפה של נטע הקר- הקאסט כולו עושה את מלאכתו בצורה מושלמת ללא רבב. לבימויו של עמית אפשטיין חלק נכבד בתוצאה המופלאה הזו. אך את עיקר ההצלחה יש לזקוף לזכות הכוכב הצעיר נדב שמע, הממקד אליו את כל תשומת הלב, שמוכיח יכולות של שחקן מקצועי מהמעלה הראשונה מהוסט אנד ברמה שייקספירית מעולה.

     

    מי שרוצה לחוות חוויה טוטאלית זו, שכמותה נדירה בהצגות של בתי הספר למשחק - שירוץ מהר לסטודיו יורם לוינשטיין בשבוע הקרוב, כדי לא להחמיצה.

    בצילומי רדי רובינשטיין נראים מימין לשמאל נדב שמה ודורון בלנק ובצילום מתחתיו: נדב שמה. בתחתון: נדב כאותלו ובר כדסדמונה.

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 5 מתוך 5

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל