כותרות TheMarker >
    ';

    מבקר בסביבה

    תיאטרון, מוזיקה, מחול, ספרות - תרבות !!!

    פוסטים אחרונים

    עדיין לא התפרסמו פוסטים בבלוג הזה.

    לה בוהם פוגשת את ה - Operart

    0 תגובות   יום רביעי, 8/11/17, 20:35

      גם בדימיונו הפורה לא העלה בדעתו ג'קומו פוצ'יני כי גורלה של מימי, גיבורת האופרה שלו "לה בוהם", עתיד להצטלב ביום מן הימים עם המלכה הענקית מאריה קאלאס. הדיווה המוזיקאלית, שאישיותה הייחודית קנתה לה מעריצים רבים, סיימה את חייה במפח נפש ובמוות מיוסר וגלמודי. כמעט כמו מימי מוכת השחפת, שנאלצת למצוא ניחומים לסירוגין בין זרועותיו של רודולפו, שכנה הסופר, ולעזוב את העולם בתוגה מהדהדת. האמן עדי ברנדה הפליג אל מחוזות ההשוואה של שתי הנשים מוכות היגון, ועבודתו המרשימה היא יריית הפתיחה של עונת האופרה הקרובה. 


    ''

    עדי ברנדה : "לה בוהם"

     

      Operart מזמן לנו משחק מילים קליט המשלב בין המדיום הבימתי והעוצמתי, הדמויות הגדולות מהסיפורים המולחנים והמושרים, למיזם ייחודי המקדם את עונת 2018 - 2017. תערוכת צילומים שבמסגרתה 7 אמנים ישראלים מעניקים אינטרפטציה נועזת ומקורית ל - 7 האופרות שתוצגנה בחודשים הקרובים במשכן לאמנויות הבמה. וכאמור, עדי ברנדה ו"לה בוהם" הם הסנונית המבשרת אליה עוד נגיע בהמשך. ממש לאחר מכן נתוודע אל עבודתו של אורי גרשט המתייחסת ל"חלום ליל קיץ" של המלחין הבריטי בנג'מין בריטן ע"פ מחזהו של שייקספיר. זהו מיזם וידאו המתכתב עם אירועי היער המכושף. אוברון מלך הפיות מזליף טיפת צוף לעיניה של טטיאנה מלכת הפיות, וכל הסדר המציאותי חווה טלטלה. במיזם המרהיב מתרחשת הכלאה בין אמת לבדיה, עבר והווה. תעתועי גורל שכאלו מייצר לנו גם גלעד אופיר שבחר ב"דון ג'ובאני" של מוצארט. דון ג'ובאני מכור לתשוקתו ולשלל הכיבושים שלו המצויים אצלו בנסיגה מדאיגה, וכל מאווייו הם סחרור מהליבידו. גוב'אני חי את הווייתו בחוסר מודעות, ואת התחושה הזאת לוכד אופיר בציורו האמורפי. 

     

    ''

    דוד עדיקא: "דון קרלו"

     

      עוד ניחשף ל"דון קרלו" של ורדי מאת האמן דוד עדיקא, דיוקן כפול של גבר פלשתינאי שעל כתפיו מקועקעות אום כולת'ום ופיירוז. שתי מלכות הזמר הערבי מייצגות אישיות מנוגדות בתכליתן - אום כולת'ום היא קונפורמיסטית לממסד, ואילו פיירוז היא סמל לחתרנות ולמרד במבנים החברתיים. 

     

    ''

    מיכל חלבין : "כרמן"


      גם מיכל חלבין בעבודתה ל"כרמן "של ביזה מעניקה לנו הצצה לנפש חתרנית. כרמן הגיבורה מעדיפה למות חופשייה ולא להינשא לגבר שאינה אוהבת עוד. בכדי להמחיש את הסתירה המובנית, בחרה חלבין לצלם פליט סודאני המתגורר באיזור התחנה המרכזית, כשלגופו בגדי טרואדור ססגוניים, התרסה בינו למלבושו. עיניו הפגיעות מבטאות היטב את סערת הרגש אותו חווה כרמן המעונה...

     

    ''

    גלעד אופיר : "דון ג'ובאני"

     

      ובחזרה אל ברנדה ו"לה בוהם". דמותה של מאריה קאלאס היא בבחינת משטח מחורר, צילומה הוא בשחור לבן, עם שקערוריות של גוונים אפורים ברקע. אישיותה הבלתי פתורה - כמו מימי גיבורת האופרה - ומנעד הקול בו התברכה, מוסיפים נופך מלודרמטי למפגש השבירירי בין השתיים. אותו משטח מחורר משהה את המבט האנושי, כך שדמותה נמוגה ומזדקרת חליפות. ואפשר להניח שדבריו של פוצ'יני על האופרה שלו : "אני מבטיח לך כי אף צופה באולם האופרה לא יתרגש מתמונה זו כמו שאני התרגשתי עת כתבתי את התווים האחרונים של "לה בוהם". אני נשברתי ובכיתי כמו תינוק, צערי היה חזק בצורה בלתי רגילה..." צפו ממרחק השנים את עבודתו של ברנדה, ותווים מוזיקאלים מפתיעים נוספו ליצירתו הקלאסית, ואחת המבוצעות בכל תולדות האופרה.

     

      את התערוכה תוכלו לראות בגלריית נגא, ר"ח אחד העם 60 ת"א עד ה - 20 בנובמבר. לאחר מכן היצירות תוצגנה באכסדרת בית האופרה שבמשכן לאמנויות הבמה בת"א

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 3 מתוך 5

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      YukiLavy
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין