כותרות TheMarker >
    ';

    Flower Power

    אני וגם לעיתים מלחמתי בדימויים ובקלישאות.
    מדי פעם אכתוב ביקורות בגוֹנזוֹאִית ואעלה ציטוטים נבחרים למען הקוּלטוּרה.

    0

    אמנות הפיתוי של סופיה קופולה

    0 תגובות   יום שבת, 11/11/17, 18:50

    השם "פיתוי" כתרגום ל " Beguiled" אינו ממצה את מלוא הפרשנות של המילה הזאת. המשמעות של המילה היא: מפותה, מוקסם, מרומה וגם להעביר את הזמן בנעימות. העברת זמן איטית, במצב של שפע ושיעמום בתוך בית מפואר היא תימה מרכזית אצל סופיה קופולה וחוזרת בכל סרטיה, החל מן התסריט שכתבה ביחד עם אביה לסרט השלישי ב"סיפורי ניו-יורק" בהיותה בת 11 בלבד ששואב השראה גדולה מספר הילדים "אלואיז" של קיי תומפסון , 1955 המספר על ילדה קטנה, שובבה ועשירה שמוצאת את עצמה לבד במלון פלאזה בניו-יורק וכך מעבירה את זמנה בנעימים ובמעשי קונדס. גם 5 הילדות היפות שמבלות בריתוק מעבירות זמן, שרלוט - בת דמותה של סופיה מעבירה זמן בטוקיו במלון פאר, אי שם מתרחש כמעט כולו בבית-מלון. הסרטים מארי אנטואנט ובלינג בלינג יותר עוסקים בתת- נושא שהוא בית גדול, ארמון או בית אליו פורצים.

    גם בפרסומות שקופולה מביימת חוזרת התימה של עשירים משועממים ויפים:

    פרסומת ל H&M הדוגמנית ממש דומה לה, יש קטע בפרסומת שמאד מזכיר קליפ של Deeper and Deeper  של מדונה משנת 1992, בו סופיה קופולה השתתפה בעצמה, הפריים של הפנים המוארות של הדוגמנית מרפרר לפריים בקליפ, דקה 1:22, ו-4:19 במיוחד. בקליפ, במאמר מוסגר מופיעים חלק מחבורת הפקטורי של אנדי וורהול ודבי מאזאר החברה הטובה של מדונה שמופיעה בעוד קליפים שלה, וכולו מבויים כהומאז' לסטודיו 54 ושנות ה-80.

    גם כאן, בפרסומת לדיור - נערה בודדה בחדר בית מלון מול תענוגות העיר פאריז.

    יש מבקרים רבים שרואים את סרטיה של סופיה קופולה כחלולים, משעממים, כנראה מן הסיבה שאין בהם מוסריות מקובלת של טוב ורע, חטא ועונש. בסרטיה נכנס אלמנט היופי ומשבש את הערכים. בדרך כלל הרקע להתרחשויות הוא בית יפה ושופע תענוגות, שבתוכו פועלות דמויות שכולן יפות. אנחנו רגילים לסרטים הוליוודים בהם הרעים מכוערים ובאים על עונשם ואילו הטובים הם יפים ויוצאים כשידם על העליונה. בעולם של סופיה קופולה לא בהכרח, סרטיה גם לא מעוררים שאלות אתיות, הם עוסקים באסתטיקה.

    עלילת הסרט "פיתוי" מרפררת למחזה "בית ברנרדה אלבה" של גרסיה לורקה. ב"פיתוי" 6 נשים כשאחת סמכותית במיוחד וכך גם ב"בית ברנרדה אלבה" אימא שתלטנית ו-5 בנות. הן בסרט והן במחזה עוסקות הבנות בתפירה. בעבר, לימדו נשים לתפור מאחר שזו נתפסה לא רק כמלאכה שימושית אלא המעודדת ריסון ואיפוק. מוטיב התפירה מתגלגל ב"פיתוי" בכל מיני צורות.

    הסרט, כאמור נאמן לסגנונה של קופולה, מצולם באיטיות תוך הקפדה על הנוף, הפרחים, הרהיטים, הבגדים והתכשיטים. יש שיגידו שקצת מזכיר הפקת אופנה, אולם משחקם המשובח של ניקול קדמן, קירסטן דאנסט וקולין פארל שומר על רמה גבוהה מעל הפקה שכזאת.

    אני מאד נהניתי, אבל לא אובייקטיבית כי אני מעריצה גדולה של סופיה קופולה. מי שיבחר לצפות בסרט צריך לקחת בחשבון את האיטיות ולהשאיר את המוסריות בבית.

     

    מתברר שיש עוד אנשים שחושבים כמוני.

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 5 מתוך 5

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      פרופיל

      אם החיטה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין