כותרות TheMarker >
    ';

    ברצף לבבות אדומים

    שדה מערכה, נטול צל.

    0

    ז'אק סניידר בזבז חצי מיליארד $ דולר כדי לרסק את עולם DC באולפני וורנר

    0 תגובות   יום שלישי, 21/11/17, 00:27

    כבר לפני 10 שנים הבינו באולפני וורנר שהם באיחור גדול אחרי אולפני דיסני פוקס בהקשר לזכויות גיבורי הקומיקס. בעוד שלוורנר יש את הזכויות על גיבורי הקומיקס המפורסמים של חברת DC (סופרמן, בטמן, וונדרוומן, גרין לנטרן, פלאש...) לדיסני פוקס וסוני יש את הזכויות על גיבורי הקומיקס של מרוול ( איירון מן, קפטן אמריקה, תור, X מן, הענק הירוק, ספיידר מן...)

    סרטי הסופר-הירו של מרוול מצליחים יותר ומרוויחים יותר מסרטי הגיבורים של DC, נכון להיום.

    זה ממש לא קשור לדמויות הגיבורים עצמן - זה קשור להפקה הקולנועית בלבד. ( גיבורי DC ממש מוכרים ואהודים)

    וורנר האוחזת בזכויות עולם DC, הייתה חייבת להתעורר... היא יושבת על מכרה זהב של זכויות DC, והיא מקבלת שיעור מאלף מחברות אחרות, על "איך עושים רכבת כסף בקולנוע"

     

    עולם DC מול עולם מרוול - ממש מלחמת עולם על קופת הכרטיסים בקולנוע.

    נדמה כי האחים וורנר פשוט נרדמו בשמירה החל משנת 2000. 

     

    עד שנת 2000 התמהיל של האחים וורנר מזכויות DC הסתמך על שני גיבורים בעיקר : סופרמן ובטמן, והם עשו הרבה כסף מהשניים.

    משנת 2000 עד 2010 ניסתה החברה לשלב גיבורים נוספים לצד בטמן וסופרמן אבל רובם נכשלו. 

     

    רק כדי שנבין מה קרה בעולם המקביל של מרוול (שאותו ניצלו דיסני, פרמונט פוקס...) בשתי תקופות אלה אני אציג השוואה:

    עד שנת 2000  ? אוסף של שטויות  סרטים עם דמויות לא חשובות מעולם הקומיקס... סרטים שאף אחד מהם לא נחשב לשובר קופות - קל וחומר בהשוואה לסרטי בטמן וסופרמן.

    משנת 2000 החל עולם מרוול להתעורר, ספיידרמן, X מן, הענק הירוק איירון מן.... עד סוף 2010,  לא להאמין! אבל בעשר שנים אלה הצליחה מרוול להציג את שוברי הקופות הבאים:

    2 סרטי איירון מן.

    3 סרטי ספיידרמן.

    3 סרטי X מן

    2 סרטי הענק הירוק.

    2 סרטי ארבעת המופלאים.

     

    בעשר שנים אלה 2000-2010 הפיקה חברת וורנר שלושה שוברי קופות מעולם DC, ונחשו מי הם :

    בטמן וסופרמן.

    זה לא שהם לא ניסו לשחרר עוד גיבורי קומיקס... אבל אלה ממש מעטים ונחלו אכזבה בקולנוע.

    זה לא שלמרוול לא היו אכזבות בעשור זה, אבל שימו לב למספרים :

    וורנר ברוס הוציאה בעשור זה 10 סרטי DC,  לעומת 20 סרטי מרוול ש 12 מבניהם שוברי קופות.

     

    עד כאן הרקע עם הנתונים.

     

    אז אם מתעוררים, מה עושים?

    רק הבהרה : ההתעוררות שציינתי בתחילה ושייכתי אותה לשנת 2007, מתייחסת להבנה בלבד! הם רק דיברו! למעשה כולם דיברו על זה אז,... אבל בפועל ההתעוררות האמיתית מתחילה כשמביאים את ז'אק סניידר, והסרט הראשון יוצא בשנת 2013. כשבינתיים ממשיכים עם עוד שני סרטי בטמן של כריסטופר נולן שלא קשורים לכלום וקשורים רק לשבירת קופות בתי הקולנוע והשהיית פיתוח עולם DC... אבל מוסיפים גיבור חדש גרין לנטרן שמשום מה לא נכלל ביקום המורחב עליו מדבר ז'אק סניידר.

     

    ז'אק סניידר בוחר להתחיל את העולם המורחב עם הגיבורים הבאים : סופרמן ובטמן.... פאק! (סליחה על הביטוי, אבל אם זה נשמע לכם מוכר,  אתם לא טועים)

    בשנת 2013 יוצא סופרמן איש הפלדה ובשנת 2016 יוצא בטמן נגד סופרמן.

    כלומר אולפני וורנר נשארו תקועים משנת 2007 (שנת ההכרה בבעיה) עם אותם שני גיבורים.

    אבל בשנת 2016 יוצא סרט יחידת המתאבדים  - סרט על אנטי גיבורים, שזכה למטר עלבונות, אף כי הצליח להכניס הרבה כסף.

    3 הסרטים הללו ביקום המורחב של סניידר עשו כסף לא רע אבל לא התקרבו למה שעשתה מרוול בשש שנים אלה.

    חברים, עד שנת 2016 סרטי מרוול פוצצו את קופות בתי הקולנוע :

    2 סרטי הנוקמים ששברו שיאים בעולם הקומיקס.

    2 סרטי תור

    3 סרטי קפטיין אמריקה.

    2 סרטי שומרי הגלקסיה

    1 דר סטריינג

    1 איש הנמלה

    1 איירונמן 3

     

    סניידר לא אשם בקצב האיטי, ממש כמו שאני לא אשם שמרוול גורסת את עולם DC החדש לאבק.

    בשנת 2017 יוצא וונדר וומן שאותו ביימה פטי ג'נקינס, וליגת הצדק של ז'אק סניידר 4 חודשים אחר כך (ממש עכשיו אנחנו בשבוע הראשון להקרנה)

    בואו נראה את ההספק של ז'אק סניידר( אמרתי שהוא לא אשם בכך)

    2013 סופרמן איש הפלדה - במאי.

    2016 בטמן נגד סופרמן - במאי

    2016 יחידת המתאבדים - מפיק

    2017 וונדרוומן - מפיק

    2017 ליגת הצדק - במאי

     

    מבחינת איכות הסרטים והביקורת, נראה כי רק וונדרוומן זכה לביקורות טובות. שאר הסרטים נקטלו,

    האם זה השפיע על הקופות וההכנסות? 

    לי נראה שממש כן!

    סופרמן לבדו בסרט הראשון גרף בשלושת הימים הראשונים לפתיחתו 116 מליון דולר בארצות הברית.

    בטמן נגד סופרמן ( שני גיבורים בחבילה אחת) 166מליון דולר בשלושת הימים הראשונים.

    יחידת המתאבדים ( ערימה שלמה של אנטי גיבורים במחיר אחד) 133 מיליון בשלושה ימים.

    וונדוורוומן ( סוף כל סוף העולם של סניידר מקבל אישה שסרט שלם מוקדש לה, יחד עם בימאית אישה ) 103 מליון דולר

    ליגת הצדק ( שישה גיבורים מהאיכות הגבוה ביותר במחיר כרטיס אחד) 96 מליון דולר לשלושה ימים.

    אז למרות הפתיחות הסוערות הללו, מי לדעתכם הזרים כסף רב יותר בארצות הברית בסך הכולל עד עכשיו בין כל סרטי העולם המורחב של ז'אק סניידר?


    סרטה של פטי ג'נקינס - וונדרוומן.

    ליגת הצדק עם בטמן, סופרמן, וונדרוומן, אקווהמן, פלאש, סייבורג... גיבורים מדהימים, קורסת בפתיחה,... המבקרים אומרים כי זה פשוט ז'אק סניידר ב"מיטבו"...

     

    אתם מבינים : אם זה היה בנוי כמו התכנון של מרוול ובמאי נורמלי, חבורת הגיבורי על הללו היו לוקחים קרוב ל 200 מליון דולר בשלושת הימים הראשונים להקרנת ליגת הצדק.

    סניידר הצליח לרסק את עולם ה DC ואני בטוח שבימים אלה יושבים בחברת וורנר ברוס ומורטים את השערות.

    הם לבטח שואלים את עצמם, איך לעזאזל נתנו לו יותר מ 700 מליון דולר לתכנן לנו את היקום ולביים שלושה סרטים שהשאירו אותנו באותו מקום כבר 10 שנים.

     

    טוב! בואו נקרא לנולן שיעשה לנו עןד בטמן.

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 2 מתוך 5

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ביקורות נוספות

      עדיין לא התפרסמו פוסטים בבלוג הזה.

      ארכיון

      פרופיל

      אס לב אדום
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין