כותרות TheMarker >
    ';

    lean on me

    ראיתי פעם סרט שנקרא lean on me. הסרט היה מקומם למדי, אך את הכותרת אני לוקחת איתי לכל מקום.
    הבלוג הזה הוא מעין ראי לנפש. קופסת תכשיטים שניתן להניח בתוכה מחשבות ורגשות המבקשים להם דרך החוצה, מחפשים אפשרות למצוא להם פה וצורה, ואינם יודעים איזו עין תשזוף אותם, ומתי, ואי מי, יגיב להם אם בכלל. הכתיבה מקלה מאד, מסייעת להרגיש ומסייעת לחשוב. הידיעה שאי מי עשוי לראות את הדברים יש בה מן ההצצה למקום אסור, מן המשחק בין הראוי והלא ראוי הדרים בכפיפה אחת. . .

    0

    צייקובסקי בטעם טוב, עם אסתרית בלצן, ותזמורת סימפונט רעננה בניצוח דודי זבה

    0 תגובות   יום שלישי, 28/11/17, 18:11

    אסתרית.

    התחלנו את העונה (ה27)  .  הפכו לנו את הסדר. קודם קונצרט, אחר כך הרצאה. זה דרש רצינות, זה דרש נכונות, (לבד מדקה וחצי בהתחלה שהיו מוכרות, את כל היתר שמעתי בפעם הראשונה). הניצוח היה מרתק, הוירטואוזיות של הפסנתר (של הפסנתרנית) היתה נהדרת. .. רק מלהקשיב לפסנתר כאבו לי האצבעות, נעזוב אסתרית, אני בטוחה שהפסנתר היה עייף......

    האמת? לא ידעתי מי רב עם מי. הפסנתר עם התזמורת או התזמורת עם הפסנתר. ההתחלה ה"בומבסטית" של התזמורת היתה מאד מוכרת (ולא ידעתי למה וכמה ואיך היא מוכרת עד לחלק השני של הקונצרט...) התרווחתי בכסא –הפסנתר משתלב עם המנגינה, והכל רגוע – ופתאום – אופס- הפסנתר, פונה לכוון אחר  - -ואחר כך פעם לכאן- פעם לשם- פעם הוא (פסנתר) פעם היא (תזמורת) פעם ביחד, הסתחררתי. בשלב כל שהוא נראה  היה שהתפייסו. . . . לפתע  "הודיעה" יחידת הנשפנים (טרומבונים? חצוצרות? קרן יער? גם וגם?   ) על נוכחותה. (בחלק השני של הקונצרט היא חשפה אותנו למשמעותו ולכוחו של הקטע הזה) הפסנתר הסתער בכל הכח, ואז – שוב. דיאלוג נעים וזהיר, ושוב, ווליום, והכרזת נוכחות נשפנית, ושוב יורדים לצלילים זהירים של הפסנתר. אסתרית עובדת קשה. קשה מאד. המוסיקה – צ'ייקובסקי. המוסיקה (שוב- להפתעתי- ) אינה מוכרת. הסיום, אני חייבת לומר, היה מדהים ומאד מאד ברור.

     

    https://www.youtube.com/watch?v=Yue6Cb5OULM

    זה הקונצרט במלואו. רוצים להתחיל טוב?   הדקה הראשונה פלוס 36 שניות, נפלא. . . .  

    האמת, אני לא הייתי מוכנה לפתיחה הזו. אני רגילה לפתיחה זהירה. כניסה "על אצבעות" , הסברים, דוגמאות, ואחר כך פריסה מלאה. השנה התחילה העונה בהיפוך מלא. התחילה עם הקונצרט. באמת הפתעה. אבל החלק השני התחיל בחיוך, במוכר ובאהוב, ניצוח ברור, נגינה נפלאה, מוסיקה לבלט, עוצמים את העיניים, ואצל כל אחד מחולל מישהו או משהו בפנים, בלב. (פרפר, פרח, אהוב, מה – זה באמת לא חשוב) . עונה 27.  מה סודו וקיסמו של הקונצרט ששמענו בחלק הראשון. בדיעבד? זה היה חכם מאד. אבל ההפתעה היתה אמיתית.

    ניגנו – סימפונט רעננה. (משום מה זה תמיד נשמע לי  סינפונט במקום סימפונט...) תזמורת מיומנת ומצויינת!! תענוג אמיתי להאזין.  המנצח – אדיר! איך אומרים הילדים "משהו משהו". אנחנו אוהבים להביט במנצחים, בעלי במיוחד מביט ומנסה להבין את סודות הניצוח. אפשר היה לעקוב אחריו, על האופן שבו הוא מנהל את התזמורת, מרים אותה לגבהים, שולח אגרוף בכל הכח , מנצח ברמ"ח ושס"ה .....אמרתי קודם? אדיר!!

    אז הקונצ'רטו לפסנתר מס. 1 היה מה שעמד מאחורי החלק השני, והאיר בו נקודות, נושאים, קטעים ובתוך כך נפרשת בפנינו מפת ענק של צ'ייקובסקי, חייו (לא פשוטים).... יצירות מקסימות המבטאות את  חייו, הסיפורים מאחורי הקלעים של יצירותיו,  ומעל לכל על האופן בו בנוי הקונצרט, מרגש. ממש מרגש. אגב, את הקונצרט הזה   דחה ו"קטל"  פרופסור רובינשטיין, כאשר שמע אותו לראשונה. איך מצאתי את עצמי כותבת? יכלו לקרוא גם לי שרה רובינשטיין, עד כדי כך היה לי קשה לשמוע בהתחלה , אבל להבדיל ממנו כל כך נהניתי כשהבנתי מה שמעתי, והבנתי עד כמה הקונצרט הזה  מרשים ומדהים.

    את החלק השני פתחה אסתרית  בהסבר על  הפתיחה , איך קוראת לה אסתרית – "מדוקדקת" . מוטיב הגורל. זה היה הקטע הנפלא ששמעתי בהתחלה והתרגשתי...   וההסברים של אסתרית, והניסוחים " מטוטלת בין למטה ולמעלה, ממש יופי.

    מכאן ואילך יחידות יחידות, כל אחת תכשיט מפואר, מוסיקה מרגשת, יפה, קסומה.  איזה כיף!

    אגב, דוד זבה , כדי להדגים את השפעתה של שירת העם על יצירתו של צ'ייקובסקי, שר  לפנינו שיר אוקראיני , הוא בהחלט  יודע לשיר. . .

    והיצירות בחלק השני -

    יבגני אונייגין – בלי פסנתר, אבל נפלא, בעצם  רק מעטות מן היצירות בחלק השני היו משולבות פסנתר.

     

    https://www.youtube.com/watch?v=5_MKtQdEjZc

    נושא האהבה מתוך הפנטסיה התזמורתית רומיאו ויוליה , (הפנטזיה במלואה)

    https://www.youtube.com/watch?v=_2jKeYuPvjM

    קטע מתוך אגם הברבורים  ( אגם הברבורים במלואו)

    https://www.youtube.com/watch?v=9rJoB7y6Ncs

    קטע מפרק ג בקונצרטו לכינור ולתזמורת ברה מזור אופ 35

    https://www.youtube.com/watch?v=kYafeuuPbtk

    ואלס הפרחים מתוך "מפצח האגוזים"

    https://www.youtube.com/watch?v=akHP5OvBQHg

    https://www.youtube.com/watch?v=QxHkLdQy5f0&index=4&list=RDyDqCIcsUtPI

    (שני ביצועים קסומים)

    פיית הסוכר מתוך "מפצח האגוזים"

    https://www.youtube.com/watch?v=Wz_f9B4pPtg

    https://www.youtube.com/watch?v=45lNvNsdPLc

    שני ביצועים, התקשיתי לבחור...

    כאן סיפרה לנו אסתרית את סיפורו של  כלי הפעמונים הנפלא וניגנה עם התזמורת . מעבר למוסיקה הנפלאה שאני מסדרת לעצמי כאשר אני מחפשת את היצירות ביו טיוב, שווה לצפות בקטע בגלל הרקדניות המבצעות.....

     

    נושא שני מתוך פרק א  של הסימפוניה הפתטית מספר 6 אופ 74 בסי מינור

    https://www.youtube.com/watch?v=yDqCIcsUtPI

     

    מחול רוסי מתוך הבלט "מפצח האגוזים"

    https://www.youtube.com/watch?v=z2ISRMSIyX8

     

    מה אומר ומה אגיד. היה קונצרט מרתק. נפלא. אני מכירה כמה אנשים שהיו בקונצרט הזה, והחלפנו טלפונים בנוסח "שמעת איך זה היה? איזה יופי? "..... 

    לסיום – תודה. תודה לתזמורת הנהדרת, למנצח המקסים ולאסתרית. אסתרית כמו אסתרית, יכולה להנגיש מוסיקה , כל מוסיקה,  בצורה כל כך יפה , מוסיקאית נהדרת, פרפורמרית מצויינת, תענוג.

     

     

     

     

     

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 5 מתוך 5

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      ש.ר.ה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין