כותרות TheMarker >
    ';

    עליס בארץ הפלאות

    0

    הים הכחול

    ביקורת על הים הכחול העמוק

    הים הכחול

    0

    אמנות ובמה  הים הכחול

    0 תגובות   יום רביעי, 14/3/18, 16:11

    עליס בליטנטל

    בקורת "הים הכחול העמוק" בת' בית לסין

    ''

     

    ''

    האהבה כמפתח לחיים או למוות

    "הים הכחול העמוק" כמטאפורה לאפשרות להתאבד, או ההתמכרות לתאוות החיים ללא ההיגיון, הן שתי האפשרויות העומדות בפני הגיבורה של מחזהו של סר טרנס ראטיגן העולה בתיאטרון בית לסין.

     

    את מחזהו זה כתב טרנס ראטיגן (1911-1977) בשנות החמישים, אך השאלה העולה במחזה, כיצד הגיבורה צריכה לבחור ולהחליט על הכיוון של חייה - קיימת כמו אז גם כיום. האם על האשה הצעירה היפה הסטר (לימור גולדשטיין העסיסית והמודל לאשה הנצחית על כל סגולותיה) להמשיך לחיות ללא תשוקה ואהבה עם בעלה, האנגלי האופייני קר הרגש, ביל, (לירון ברנס, בעל הרקורד העשיר מתפקידיו בחאן הירושלמי) או להינתק ממנו ולחיות עם המאהב המקסים וחושני פרדי, טייס ניסוי לשעבר (נדב נייטס החי למען מילוי תשוקותיו בלבד) ללא בטחון כלכלי?

     

    משום ששתי האופציות חסרות, ואינן מובילות לחיים מושלמים, היא מנסה להתאבד. הים הכחול העמוק הוא הסמל לכמיהה למוות. רבים נתונים בשאלה כיצד לבחור חיות. האם יש בכלל חיים בהם האהבה מושלמת והכל טוב, על כל מילוי הצרכים הרוחניים והחומריים גם יחד? להסטר אין לא את זה ולא את זה בצורה מושלמת.

     

    אך מחזהו של טרנס ראטיגן, בתרגומו הנפלא והרגיש של עידו ריקלין, שמתאפיין בהצלחתו לתרגם מחזות היורדים לעמקי נפש הדמויות שבהם, מחזה זה אינו מאמין באידיאלים. אידיאלים קיימים רק בחלום, בדמיון. במציאות – יש להשלים עם מה שיש. וכך, שאר הדמויות במחזה – נעמה שפירא המצוינת כגב' אלטון, שיכולת הרגשות שהיא מעטירה על האשה היפה הם מקור ההתאוששות שלה, והחזרתה לחיים הנורמלים, היבשושים משהו, במסורת האנגלית הידועה, של העמדות פנים, הצביעות וההסתפקות במה שיש.

     

    לירון ברנס מוצלח בדמות השופט האנגלי המהוקצע, בעוד נדב נייטס הצעיר שמרטיט בתפקידיו הרבים ביכולת הסגולית שלו – הם שתי האפשרויות העומדות בפני האשה היפה והמתוסכלת חרף הניגודים העצומים בין שתי האופציות.

     

    הבימאי המחונן והמופלא אלון אופיר בחר לתפקידי המשנה שחקנים צעירים ומחוננים, שגם בתפקידם הקטן צולחים להשרות מנוכחותם הבימתית ולהעשיר את הבימה המעוצבת להפליא בידי סבטלנה ברגר, עם התלבושות הנאות שעיצבה אולה שבצוב. אלה הם נמרוד ברגמן שהעתיק את נשמתנו במשחקו ב"הר לא זז" ובאחרים, שחקן דרמטי מהמעלה הראשונה; וכן עופר רוטנברג שהוא שחקן רב יכולות לכל סוג של תפקיד, וכן גם ויקטור סבג הזכור מהסידרה "תאג"ד" ובת זוגו מאי קשת .

     

    קאסט של שחקנים מחוננים כולם, בימאי מוכשר להפליא כמו כל היוצרים, ומחזה בעל אווירה רומנטית שאולי כבר לא קיימת כיום, עם כל המסחריות והחומריות השולטות בחיים כיום, הצגה זו לוקחת את הצופים לזמנים שונים כשלאהבה היה פשר.

     

    ''

    בצילומי כפיר בולוטין נראים למעלה: נדב נייטס ולימור גולדשטיין. מתחתיו: לירון ברנס ונמרוד ברגמן. ולמטה: מאי קשת, ויקטור סהג ונעמה שפירא.

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 4 מתוך 5

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל