כותרות TheMarker >
    ';

    עליס בארץ הפלאות

    0

    טרופלדינו מכה שוב

    0 תגובות   יום שבת, 14/7/18, 22:08

    עליס בליטנטל

    ביקורת "משרתם של 2 אדונים" בבית לסין

     

    ''

     

    ''

     

    טרופלדינו מכה שוב

    הקומדיה האהובה מכולן שכתב קרלו גולדוני מצליחה שוב להצחיק ולבדר חרף כל האילוצים שנכפים על טרופלדינו. יניב ביטון, הקומיקאי המופלא, עושה מכל אלה מופע שישמח לב כל. בימויו של אודי בן משה מרענן את הסיפור עם צוות שחקנים מפתיעים בהחלט.

     

    את הפקת "משרתם של שני אדונים" ב1993 שעלתה בתיאטרון הבימה אי אפשר לשכוח. שמוליק ווילוז'ני כטרופלדינו ורמה מסינגר כמשרתת סמרלדינה הרקיעו שחקים ביכולות שלהם, ונתנו שואו אדיר תחת שרביטו של הבימאי עמרי ניצן. בסיום ההצגה סיפר ביטון, שלכשראה בילדותו את ההצגה בהבימה, גרם לו משחקו של ווילוז'ני להחליט שהוא רוצה להיות שחקן. בהפקה החדשה, תיאטרון בית לסין עשה "תיקונים" בשפה להתאמתה לימינו, אך גרע בכך מהלשון הניסים-אלונית הכה יחודית. מצד שני, תעלוליו של יניב ביטון כמשרת הנאלץ לשרת שני אדונים בעת ובעונה אחת – כה מרנינים ושופעים צחוקים שהוא מרעיף על הצופים, בעושר המימיקה וכשרון המשחק שלו, והופעתה המהממת של שירן הוברמן כמשרתת סמרלדינה - הם חוויה עילאית מצחיקה לא פחות, ומגלה לצופים כשרון ענקי (של הוברמן הצעירה) שעוד יפתיע בעתיד עוד ועוד.

     

    את הכשרונות הללו לא ניתן לתאר ולו בחלקם במילים. יש לראותם. כך גם סיוון ששון, שכבשה את הקהל בכל ההצגות בהן הופיעה ב"הבימה", במיוחד ב"חתונה מושלמת", מפתיעה גם היא בתפקיד הכפול הן של ביאטריצ'ה, שאהובה הרג בדו קרב את אחיה, והיא מתחזה לאחיה המת שכביכול לא נהרג, ולובשת את דמותו בהצלחה גמורה. כשמטרתה – להגיע אל אהובה פלורינדו (לירון ברנס המרשים).

     

    הנטיה לכלול בקומדיות התחזות למישהו אחר, תוך כדי החלפת נשים בגברים ולהיפך, היתה אהובה על שייקספיר בקומדיות שלו. כך גם בהצגות הקומדיה דל ארטה, שזו אחת מהטובות שבזרם זה. ההתחזות מעניקה לשחקנים הזדמנות להפגין את מיגוון יכולותיהם, וסיוון ששון אכן עושה בזה שימוש נהדר.

     

    לשבחו של תיאטרון בית לסין יש לציין את קאסט השחקנים המבריק, רובם צעירים מאד, והמבוגרים ביניהם – בשנות הארבעים שלהם. כך שהסיפור זורם בקצב, תוסס ומתסיס, ומהווה במה ראויה ליותם קושניר החמוד (הבן של), כסילביו, בו מאוהבת קלאריסה (יעל שטולמן החמודה), לעדי זק כסבל רוסי וכמלצר איטלקי – שניהם במיבטא מדויק שמעצים את הקומיות במשחקו. כך גם גל דורנפלד כמלצר וסבל, שיחד עם חברו מעניקים רוח שובבית וקומית להפליא להצגה. יובל ינאי ואופיר ווייל "הוותיקים" יותר סוגרים את רשימת השחקנים שכולם מעמידים קומדיה שונה מהפקות קודמות, ומרעננת בימים טרופים אלה.

    התלבושות של אורנה סמורגונסקי יפות להפליא וברוח הנכונה , התאורה של זיו וולושין לא מותירה אף שחקן באפלולית, כמנהג לעיתים בהפקות במחוזותינו, והדרכת התנועה של אריאל וולף הכה יצירתי ומקורי – מוסיפה עוד יותר קסם וקצב להצגה.

     

    שאפו לקומיקאי המופלא יניב ביטון, לבימאי אודי בן משה היצירתי, ולצוות השחקנים והיוצרים.

    צילומים: כפיר בולוטין

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 5 מתוך 5

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל