כותרות TheMarker >
    ';

    1721התז הקאמרית הישראלית-חלום ליל קיץ

    ביקורת על 1721התז הקאמרית הישראלית-חלום ליל קיץ

    1721התז הקאמרית הישראלית-חלום ליל קיץ

    0

    אמנות ובמה  elybikoret

    0 תגובות   יום שבת, 22/12/18, 17:40


    אלי ליאון

    elybikoret@gmail.com

    www.elybikoret.022.co.il

    03-6856786
    0542493488
    עיתונאי-מבקר אמנות
    תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי

    חבר אגודת העתונאים של תל אביב
    ותא המבקרים שליד האגודה
    מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר  מוטקה

    מבקר התרבות של אתרי דעתון והפורטל שלי

    מבקר גם באתרים עסקים,ק. דה מרקר.תפוז.פרשן

    Word press

     

      
    1721תזמורת הקאמרית-חלום ליל קיץ
    צילומים-יחצ'I
     
     
    אמש שמעתי במוזיאון תא את התז הקאמרית הישראלית בקונצרט שכותרתו היתה'חלום ליל קיץ.
    שמענו 4 יצירות כאשר שלוש היו מאת מלחינים מפורסמים וידועים ביותר ואחת מאת גיום לקה מלחין בלגי שמודה אני שאמש שמעתי בפעם הראשונה את שמו ונראה לי שלא שמעתי אף פעם יצירה שהלחין.
     
    זה היה קונצרט בו נוגנה מוסיקה רומנטית מהמאה ה19
     
    לכל ארבעת המלחינים  היה מחנה משותף והוא שכולם הלכו לעולמם צעירים מאוד וגם את היצירות שנוגנו אמש הולחנו על ידם בהיותם צעירים ביותר.
    המנצח על כל היצירות אבי אוסטרובסקי קרא לקונצרט ,בצדק,קונצרט הנעורים.
     
    למרות שנכתבו בגילים צעירים מאוד זה לא מנעה מהן להפוך למפורסמות ומבוצעות לעתים קרובות ביותר.
    מה  המסקנה במוסיקה ובתחומים רבים אחרים  כי לא הגיל הוא הקובע אלא הכישרון של המלחין שלעתים קרובות מתגלה עוד בהיותו ילד או נער קטין.
    לא מעטות  הן בהיסטוריה הדוגמאות לכך.
     
    מנדלסון,שאת יצירתו למחזה 'חלום ליל קיץ'אין חובב מוסיקה שלא יודע לפחות את הפתיחה ליצירה.
    מנדלסון חי רק 38 שנים בלבד ואת הפתיחה הוא כתב בגיל 17.בגיל זה הוא הסתפק בכתיבת הפתיחה בלבד ו17 שנה לאחר מכן בהיותו בן 34כתב את שאר המנגינות ליצירה השלמה.
    הפתיחה כאשר שומעים את המוסיקה יש בה מהמסתורין,היא והסקרצו שנוגן ביחד עם הפתיחה מתארים בין השאר יצורים קטנים אל טבעיים מסתובבים בלילה.
    המוסיקה מעולה ונגינת התזמורת היתה בהתאם.
     
    המלחין השני ששמענו היה שוברט שהלך לעולמו  בהיותו בן 31 בלבד ואת היצירה גרנד סונטה לפסנתר ב 4 ידיים ששמענו כתב בגיל 23.
    הסולנים בקונצרט היו סיון סילבר וגיל גרבורג זוג בחיים  החיים בברלין .הם מרבים להופיע כדואו פסנתרנים בארץ ובעולם בהצלחה גדולה.
    סיון בעלת טמפרמנט חזק.השילוב ביניהם היה טוב ,נגינתם יפה  כאשר בניגוד לה הוא ניגן כמעט ללא כל תנועות  גוף.
    התרשמתי במיוחד מההדרן שנתנו ולא משוברט.
     
    לאחר ההפסקה שמענו אדג'יו מאת גיום לקה.קינה שהושמעה לזכרם של המלחין  נעם שריף ומותו בטרם עת של מנכ'ל התזמורת בנצי שירה .את היצירה כתב בגיל 21 והלך לעולמו בגיל 24   כשחלה מטיפוס הבטן.את היצירה כתב בהיותו באבל על מות מורו צזר פרנק.
    היצירה יש בה פרקים בהם מנגנים כסולנים כינור,ויולה וצ'לו . מוסיקה עצובה ולא מרשימה במיוחד.
     
    המנצח אבי אוסטרובסקי התרכז בניצוח וניצח  ללא תנועות מיותרות. ניצוח והכנת התזמורת היו סולידיים וטובים.
    הקונצרט הסתיים בביצוע טוב מאוד של הסימפוניה היחידה שביזה כתב
    הסימפוניה מתחילה בקצב מוגבר ובה סולו מקסים של האבוב.
     
    למרות שביזה היה ילד פלא האופרה המפורסמת שלו כרמן לא זכתב להצלחה בביצוע הבכורה .כמו כן סימפוניה יפה זו נוגנה רק שמונים שנה אחרי שהולחנה.ביזה נפטר בגיל 37 ואת הסימפונה חיבר בהיותו בן 17.
    כל הסימפוניה יפה ואהובה עלי ביותר . הפרק השני הוא המפורסם ביותר ובו האבוב מנגן סולו וכלי הקשת מלוים בפריטה עדינה.
     
    לראות או לא לראות;קונצרט יפה ומוצלח ביותר.  
     
    נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון, 18/12/2018 08:10 
     
     
    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 4 מתוך 5

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      elybikoret
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין