כותרות TheMarker >
    ';

    עליס בארץ הפלאות

    0

    מחול מעולם אחר

    0 תגובות   יום שבת, 5/1/19, 12:41

    עליס בליטנטל

    ביקורת ״קראמפ״ תיאטרון מחול של אבשלום פולק


    ''

     

    ''

     

    ''

     

    מחול מעולם אחר

     


    להקת המחול החדשה של אבשלום פולק במופע ״קראמפ״ משדרגת את סצינת המחול הישראלי לרמה כמוה לא נודעה. ההופעה מרתקת ומשלהבת גם כל מי שנושא המחול אינו במיוחד חביב עליו. זו הצלחה אדירה בקנה מידה עולמי – בגלל הכוריאוגרפיה המדהימה של אבשלום פולק וצוות רקדני להקתו.

     

    לא בכדי להקה זו נמצאת ברובליקה של ״תיאטרון-מחול״. אין זו הופעה כמו הופעות להקות המחול הישראליות, שסגנונן הותך לאחד, כך שראית אחת מהן – ראיתי את כולן. ומה שמייחד אותן, ומהווה את הסיבה לכך שלהקות המחול הישראליות כה מבוקשות בעולם – זה הסגנון הכוחני, שנעשה בתנועות חתוכות, קצרות, תוך שימוש בשפת הגוף המתעקל וביצירות שאורכן בממוצע 15 עד 20 דקות כל יצירה, כחלק ממופע של שעה ורבע בממוצע.

     

    לעומת זאת, שפת הריקוד של להקת אבשלום פולק שונה לחלוטין. התנועות של הרקדנים אינן קטועות באגרסיביות; הן מעודנות וזורמות, גם אם הן מכילות שימוש בסגנון אקרובטי או כביטוי לגמישות הגוף והשימוש בו ככלי של האמן-היוצר. וכללית – כל יצירה תמציתית, אינה מייגעת באורכה, ואינה דומה לקודמתה בשרשרת היצירות במופע. והמיטב שבה – שילוב התיאטרון עם המחול והמוסיקה, תוך שימוש בשחקן צבי פישזון, שמציג את המלך הצרפתי בשיא הדקדנטיות, תוך שהוא יושב על כסאו ומדקלם בצרפתית את רשימת מאכליו האהובים, שאין סוף כמויותיהן גורמות לו לבסוף הרגשת קבס, עצירות וכאבי בטן, שבשפות רבות נקראים ״קראמפ״ ברבים.

     

    שילוב התנועה והדיבור של המלך, עם התנועות העשירות של כמה קבוצות רקדנים על הבמה בעת ובעונה אחת, כל אחת בכוריאוגרפיה שונה, כמו היו קבוצות כלים שונות בתזמורת – הכל יחד, עם המוסיקה האלוהית שפולק עיצב, (שבאחד הקטעים מזכירה את ה״בורה״ הצרפתי) עם התלבושות היחודיות לכל רקדן-סולן בלהקה, ממכנסי בוקסר אדומים של האחד (עמית מרסינו במקרה זה, והבולט בכשרונו וביכולותיו), המשך בבגדי גוף בצבע העור, עד כי לעיתים אין לדעת בבירור אם זה גבר או עלמה, וכן חצאית טוטו ארוכה לרקדן אחר ועוד שפע של תלבושות אותן גם כן עיצב פולק, כך שכל זה מהווה ניגוד גמור ללהקת בלט קלאסי בו כל קבוצת רקדניות לבושה ונעה כמיקשה אחת.

     

    כל אלה, הרבגוניות בתלבושות, הבלטת האינדיבידום של כל רקדן ורקדנית, והקומפוזיציות המרתקות המודגמות בו-זמנית בכל סצינה – מרתקים את הקהל ומהפנטים אותו, כך שהדרמה שנוצרת משילוב כאבי המלך הזללן והסובא עם שפע התנועות שהן כמו וריאיציות שונות של כל קבוצה הנמצאת על הבמה באותה עת, לא מעניקות אפילו רגע דל אחד. עיניו של הצופה מרותקות כמו אזניו, ומוחו מסכם את סך התמונות ועושרן לסיפור-יצירה אחת.

     

    לכל מיודעיו של פולק שהחל כשחקן דרמטי ב״הבימה״, המשיך בסידרה ״פלורנטין״, בסרטים, ועבר יחד עם בת זוגו ענבל פינטו לעצב ככוריאוגרף יצירות מחול שזכו לעלות ברחבי העולם, תהא הצפיה במופע החדש של להקתו החדשה, לאחר שנפרד מבת זוגו ולהקתם התפרקה, בבחינת הפתעה וחידוש מהמם.

     

    קראמפ: מופע שהמילים דלות מלתארו – כה מרתק ומלהיב.

     

    הצילומים: אבשלום פולק.

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 5 מתוך 5

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל