כותרות TheMarker >
    ';

    עליס בארץ הפלאות

    0

    מה באמת קרה?

    0 תגובות   יום שלישי, 5/3/19, 15:59

     

    עליס בליטנטל

    ביקורת ״מה באמת קרה ?״ בס׳ יורם לוינשטיין

     

     

    ''

     

     

     

    ''

     

     

    ''

     

    האמת מאחורי סיפורי האונס

     


     

    הצגת מסיימי השנה בסטודיו יורם לוינשטיין כה רלונטית לעידן ה״me too״: במסיבה סוערת של סטודנטים, השתיה וההתלהבות מטשטשים את הגבולות. למחרת טוענת צעירה אחת שנאנסה באותו לילה ע״י חברו הטוב של ארוסה, שנעדר מהמסיבה. למי להאמין? הצגה מסעירה ומטלטלת, עם הרבה חומר למחשבה.

     

    מחזה הביכורים של פול דאונס קולאיזו הצעיר ״מה באמת קרה?״ או בשמו המקורי REALLY REALLY שעלה בברודווי וזכה לתשבחות, עולה בימים אלה עם מסיימי המחזור הנוכחי בסטודיו יורם לוינשטיין, ובבימויה של שלומית ארנון בר-לב. הצגה שכל סצינה בה מפתיעה מחדש את הצופים. היא מתחילה בקטע ריקוד סוער עד השתוללות של הסטודנטים הצעירים בבית אחד מהם. למחרת, מופיעה גרייס (גל מלכה, זבה דם מזרועה, שמילא את הסדין עליו ישנה בדם. חברתה הטובה ליאה (מורין אמור השופעת רגש ויכולת עשירה בהבעת עיניה ופניה גם ללא מילים) מספרת לה שנאנסה בלילה במסיבה.

     

    מסתבר שהאנס, דייוויס, היה מושא אהבתה במשך ארבע שנות לימודיהם בקולג׳, אך הוא ״לא שם עליה״. יובל שבת כ״דייוויס״ נחון ביכולת משחק נדירה, ברמה של כוכב-על. הבחור מדבר בעיניו, וכל מבט שלו חודר יותר מכל המחוות והמילים של כל אחד אחר על הבמה. התמקדותו של דייוויס בלימודים כדי להגיע למטרה של הצלחה במקצוע, מהווה ניגוד לחברו קופר (אדם אלשיר התמיר והמחוטב כספורטאי מקצועי), שכלל לא מתעניין בלימודים, וחופשי מכל המטלות הודות להיותו שחקן כדורסל בנבחרת האוניברסיטה. זאת, בזכות אבי-חברו ג׳ונסון (רועי רביב, בשפת גוף קומית להפליא). חילופי הדברים, הוויכוחים בין החברים מי עשה ולמה, וגישותיהם השונות לחיים וללימודים גורמים להתכתשויות, וכשמגלה ג׳ימי, החבר האישי של ליאה, (יוסיאל נאמן, בעל הקול הנפלא) שהיא שכבה עם דייוויס, הוא נקרע. עד שהיא מספרת לו שנאנסה, ובשל כך איבדה את התינוק שהרתה לו. טראומה נוספת.

     

    אחותה של ליאה, היילי (אלי סטין העסיסית המרשימה) מתערבת בהמון חוצפה ואומץ במהלך הענינים, וכך גם כל החברים מעורבים במה שקורה. ואכן, העלילה הדרמטית סוערת ביותר. בימויה של שלומית ארנון בר-לב עושה שימוש באותו עיצוב הדירה, שהופכת בסיבוב כריות על הספה מדירת אחד החברים לדירתה של ליאה. מעבר הדמויות ברקע לאורך הבמה, בעת עיצומה של סצינה, כשרק המבטים שמחליפים מי שעובר או עוברת ברקע עם מי שמצוי בדיאלוג בקדמת הבמה – מעניקים חיזוק יתר לדרמה, ומרעננים את הסיפור הכה מורכב ומרתק.

     

    אז למי להאמין? מה באמת קרה, כשכמו ב״רשומון״ - כל אחד מספר סיפור אחר? הקהל מיטלטל מצד לצד, וחווה עוד ועוד פנים לסיפור, כשהמשחק התוסס והאכספרסיבי, תחת עיצוב התנועה המרהיב של עמית זמיר, והטקסט שתרגמה בחיות כה רבה עינת ברנובסקי, עם עיצוב הבמה היפה של שובל שלוי המופז בתאורה של אמיר קסטרו, עם התלבושות שעיצבה לין שלום והמוסיקה המשפיעה על האווירה של איסר שולמן – כל אלה, ושבעת השחקנים המעולים כובשים את הלב, ומותירים את הצופים עם חוויה מסקרנת ומאתגרת, ועם השאלה ״מה באמת קרה?״. ויתרה מכך – המחזה מהווה אזהרה לאוהבי המין החופשי הפרוע, ההתבסמות הפרועה עד איבוד צלם האנושי – והתוצאות הנמהרות של כל אלה.

     

    הצגה מפולפלת, קצבית, חושפת את כל בעיות הדור הצעיר, את משחקי הכוח, היעדים, ומה עושים למען השגת המטרה – בקיצור, כל מה שמעסיק את כולם כיום.

    ממש נפלא, מרענן ומלהיב.

     

     בצילומי רדי רובינשטיין נראים למעלה: מוריו אמור ויובל שבח. באמצעי: מורין אמור ויוסיאל נאמן, ובתחתון: אדם אלשיר ויובל שבח.

     

     

     

     

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 5 מתוך 5

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל