כותרות TheMarker >
    ';

    ביאטריצ'ה-ביקורת על הצגה בסמינר הקיבוצים

    1749חלום ליל קיץ בחלל-תיאטרון קליפה

    ביקורת על 1749-חלום ליל קיץ בחלל-תיאטרון קליפה

    1749חלום ליל קיץ בחלל-תיאטרון קליפה

    0

    אמנות ובמה  elybikoret

    0 תגובות   יום שבת, 27/4/19, 18:48
     
     
     
     
    1749חלום ליל קיץ בחלל-תיאטרון קליפה
    צילומים-אלי ליאון
     
    תיאטרון קליפה הנו תיאטרון מיוחד במינו.הוא נוסד ב1995 ע'י דמיטרי טולפנוב ועידית הרמן.
    הוא מציג מופעים בדרך כלל מיוחדים בשפה מיוחדת האופינית רק לו והמשלבת בתוכה 'תיאטרוןן טוטאלי'.
    תיאטרון כזה כולל תיאטרון,מחול,עיצוב,מוסיקה ועוד.כאשר אתה הולך לראות משהו בתיאטרון קליפה אתה יודע מראש שתראה משהו מיוחד,חריג שבדרך כלל לא יוצג בתיאטרון אחר כל שהוא בגלל אופיו המיוחד או הבוטאות בשפה.
     
    עד לא מזמן התיאטרון שכן רק ברח הרכבת  38 בתל אביב שם היה משכנו הקבוע וכעת הוא מציג במקביל חלק מהצגותיו באולם חדש ברח הרב קוק 37 בתל אביב.
     
    התיאטרון מגדיר את אופיו כ'קליפה העוטפת מגוון של זהויות' שכל  מופע שלו הוא'עולם ומלואו' .
     
    במודע הוא דוחק גבולות של האסתטיקה והשפה  המוכרת ובו אפשר לראות דברים שלעולם תיאטרון אחר לא היה מעז להציג ולא  ירשה לעצמו להעלות על בימתו.
     
    היום התיאטרון מנוהל ע'י עידית הרמן שמגדירה את עצמה כרקדנית,בימאית וכוריאוגרפית.
    כאשר אני הולך לראות מופע בתיאטרון זה אני תמיד יודע שמשהו מיוחד ,חריג מאוד ושונה מאוד יתרחש שם.
     
    הערב צפיתי במופע שרץ כבר הרבה זמן אך מסיבות אישיות לא הזדמן לי לראות עד כה.
    שם המופע 'חלום ליל קיץ בחלל' מאת ויליאם שקספיר.
    אקדים ואומר שאין כל קשר בין הקומדיה השיקספירית המפורסמת לבין המוצג  בקליפה תחת כמעט אותו שם.אם יש קשר הוא בשם בלבד בתוספת 'בחלל'ושימוש בשמות המוזכרים אצל שיקספיר.
     
    המופע הנו עיבוד וכתיבה מקורית של אריאל ברונז שגם ביים אותו.
    בעיבוד שאריאל ברונז עשה הוא לקח את אנשי המלאכה המופיעים במחזה השקספירי ומשגר אותם לחלל.התמליל כמעט כולו נכתב על ידו.
     
    שפת התיאטרון שבה משתמשים במופע בוטא,לא מצונזרת,וולגרית ולפעמים גסה עם סצינות שלא  מוצגים בשום מקום אחר במוסד אמנותית תרבותי בארץ.
    התיאטרון מאוד מענין אך לא לאיסטניסטים הבוחנים כל מילה וכל סצינה בקנה מידה הרגיל והמקובל .
    אין בקליפה שמרנות ולפעמים המוצג בו עובר את הטעם הטוב המקובל .הבמה שלו סובלת כל דבר הגיוני ולא הגיוני .
    ניסיתי להשוות את מה שראיתי הערב ולא הצלחתי למצוא מופע שמתקרב ולו במקצת למופע שראיתי.
     
    העיבוד חופשי לגמרי,אין בו גבולות כל שהן,אין בו בושה להציג אונס ברוטלי,ניצול מיני ,התעללות מינית בבובה,עירום לא אסתטי גברי או נשי,פעילות בפה שאדם ,אם עושה,עושה תמיד בהסתר,ליטופים במקומות בגוף שהצנעה יפה להם,שימוש בביטויים גסים,מילים שלא עברו כל צנזורה .
    יש במופע כמה סצינות דוחות שלא נעים להתבונן בהן בגלל הביזריות והחריגות שלהן.
    זאת היתה הצגה שמתחה בהנאה את גבולות הטעם הרע  מכל הבחינות האמנותיות והיא באה  ככתוב בתכניה במטרה להטיל ספק בתיאטרון ששקספיר התכוון אליו.
     
    זה היה אירוע תיאטרלי לא קונבנציונלי,אקסטראוגנטי,אקסצנטרי שהרשה לעצמו להציג חריגים וסצינות שגבלו בוולגריות.המוסיקה שנוגנה היתה בין השאר מוסיקה מתוך חלום ליל קיץ מאת מנדלסון.
     
     
    אין לפרש את דברי כאילו המופע לא מענין.להפך הוא אמנם חריג אך מאוד מענין.היתה זו הנאה מסוג אחר לראות את המוצג,הנאה של סקרנות והמומלצת לראות כאשר אתה יודע מראש לאיזה סוג של מופע אתה הולך.
     
    הפעם ,במופע זה הקהל היה שקט.לא הגיב כלל ונשאר עד סוף המופע אולי בגלל השוק שקיבל כאשר ראה את מה שהוצג והופנט ולא יכול היה לזוז ולהגיב כפי שקרה בהופעה המפורסמת של ברונז  בכנס תרבות של עתון הארץ בה הוא התפשט והכניס את דגל ישראל  למקום מסויים עליו דיברו כל העיתונים והקהל שנכח במקום הקים שערוריה ועזב בהמוניו את המקום כאות מחאה שבעיקבותיה המופע הופסק באמצע ולא חודש.היתי נוכח במקום ואינני יכול לשכח חווה לא נעימה שהיתה לי.
     
    הבימוי מצויין,קיצבי,יש בו הברקות רבות ולא מורגשת עייפות בצפיה או שעמום אפילו לרגע.אירוע רודף אירוע עד שאתה לא מספיק לעכל את מה שאתה רואה.
    אקסצנטריות ,נועזות הגובלת לפעמים במופרעות וטירוף של חוש העדינות.אין לי ספק  שצופה יכול לקבל שוק מהמוצג אם לא הוכן מראש על מה שיראה במופע.
     
    התפאורה והתלבושות שהיו מיוחדות ,חריגות ,מסוקרנות ויפות והתפאורה שהיתה מאוד אסתטית ונאה על רקע הדשא הירוק  המלכותי שכיסה כל רצפת הבמה עוצבו ע'י עידית הרמן.הכוריאוגרפיה והתנועה ארתור אסטמן והתאורה יניר ליברמן.לאחרונה אריאל ברונז התמנה למנהל אמנותי של קליפה ביחד עם הרמן.
     
    לראות את ההצגה הזו הנה חוויה אמנותית מסוג מסויים ומוזרות שלא חווים כל יום.
     
    לראות או לא לראות;מומלץ בגלל החריגה מתיאטרון הקונבנציונלי.מענין.
     

     

    נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 25/4/2019 23.49 
     
     
     
     
     
     
     


    אלי ליאון

    elybikoret@gmail.com

    www.elybikoret.022.co.il

    03-6856786
    0542493488
    עיתונאי-מבקר אמנות
    תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי

    חבר אגודת העתונאים של תל אביב
    ותא המבקרים שליד האגודה
    מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר  מוטקה

    מבקר התרבות של אתרי דעתון והפורטל שלי

    מבקר גם באתרים עסקים,ק. דה מרקר.תפוז.פרשן

    Word press

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 4 מתוך 5

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      elybikoret
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין