כותרות TheMarker >
    ';

    עליס בארץ הפלאות

    0

    מבט על אירוויזון 2019

    ביקורת על כל מה שלא סיפרו על אירוויזיו 2019

    מבט על אירוויזון 2019

    1

    אמנות ובמה  מבט על אירוויזיון 2019

    0 תגובות   יום ראשון, 14/7/19, 21:20

    עליס בליטנטל

    ביקורת ״כל מה שלא סיפרו על אירוויזיון 2019

     

     

    ''

     

    ''

     

    ''

    מבט קומי על אירוויזיון2019  

     

    רק היה, וכבר נכתבה עליו סאטירה משובבת לב מאת שלמה משיח; על האירוויזיון 2019. מסיימי מחזור נ״ד של סטודיו ניסן נתיב ת״א, (המתמחה בדרמות קלאסיות ומודרניות), מדגימים שיש להם חלק גם במוסיקה, בתנועה ובמשחק ביצירת ערב מהנה מאד.

     

    עלילת המחזמר בוחנת את מצבי הלחץ של קבוצת טרנסג׳נדרים, שהאמרגן שלהם, מרקו, (עידו פסח) הבטיח להם שיופיעו לפני מדונה בתחרות האירווזיון. כשלמעשה, ראש משפחת הפשע, ז׳יטון רולטה (אריאל קורט השופע בטחון עצמי ומשכנע כמו שלומי קוריאט הדומה לו), רוצה דווקא ששתי בנותיו מאשתו הרוסיה, מלכה (אניטה פרדמן) ויהלומה (ולריה לייכטמן) שהתפקיד כמו נכתב עבורן בקומיות שלהן בשטף המלל ברוסית האותנטית) הן שתופענה ולא להקתו של מרקו. מתחילת המאבק על מי יופיע, ועד למופע עצמו, מזומנת הזדמנות להשמעת השירים (גם הישראלים) מכל השנים שהשתתפו בתחרות האירווויזיון, והכל – בתנועה ובקצב שמניעים את הקהל.

     

    למעשה, מהווה ההצגה סאטירה על חולשות האנוש המתגלות תוך המאבק להצליח להופיע: הקנאה, השתלטנות של עולם הפשע על מופעי התחרות, והכל טובל בטקסט הומוריסטי המגלגל את הקהל בצחוקים. חבל רק שהשחקנים הנלהבים בולעים חלק גדול ממנו במהירות, כך שההנאה הצרופה מצויה יותר בצד המשחקי והוויזואלי (המועשר בתלבושות צבעוניות שעיצבה רונה משעל, כולל נעלי פלטפורמה בגודל 46 שהוכנו במיוחד עבור ״גאיה״ סיוון שטרנברג הכה מרשים. גם האיפור המרשים של טל קלאי תורם לעושר הוויזואלי, כמו הבימוי של גלעד פרלמן שהסתייע ביעוצו של הזמר-הכוכב אדם (המפליא בימים אלה כגיבור המחזמר ״לזרוס״ מאת דייויד בואי); וכן עיצוב התפאורה המהווה מסגרת הולמת לטראראם של ההצגה – שעיצב אריאל טל ארביב. כמו גם הכוריאוגרפיה התוססת של שיינה היידי, שמעצימה תוך הגזמה את החן לצד הראשוניות של המתחרים. עצם ההגזמה בתנועות ובהבעות, מהווווה חלק מהסאטירה הביקורתית על כל מוסד האירויוזיון: כמו המשפט שנאמר:״אבל אין לו בכלל קול... והתשובה: מה הקשר?״ כאילו כדי להופיע באירווויזיון צריך בכלל קול...

     

    לפני תחילת ההצגה, זוכים לראות בלובי של בית ניסן נתיב את הפרפורמר-זמר המעולה טל וניג, בשירים שונים, הממחישים את יכולת השירה והמשחק המעולים שלו. פשוט לא מתחשק להיכנס לאולם ולהחמיץ בכך את הופעתו. בהמשך, לקראת סוף המחזמר, הוא מרשים בהופיוע בדמות זקן ארכאי, פרנק נף, שהסצינה שלו ועם הסייעת ההודית צ׳יקידנה (בר חדד הכה אותנטית) – מצחיקה ברמות.

     

    ההצגה מהווה משב רוח מרענן בקיץ לוהט זה, המדגים מחזור חדש של סטודיו ניסן נתיב, שעומד להכנס לעולם המקצועי, וכשבראש המוכשרים, בולטת הזמיר של השיכבה – רוני אקרמן, שקולה מופלא מבהיר שהיא כוכב שלבטח עוד תשמעו אותה ועליה.

     

    בצילומי אורי רובינשטיין נראים בעליון כולם, כשיושבים מלפנים טל וניג, רוני אקרמן וניב ניסים. באמצעי האמרגן ובנות להקתו; בתחתון: המאפיונר ובנותיו ובנו.

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 4 מתוך 5

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל