ארץ עיר חי צומח דומם

מבוא

יום מימי במיוחד עבר עלינו, האקווריום הגדול של שנחאי ושייט על הנהר

לעניינינו

שנחאי היא עיר על המים. יש בה נמל ענקי אשר מובלים סחורה לכל העולם ויש לה נהר גדול שעובר בה. גם המוזיאון של שנחאי נמצא בתוך מבנה ענק שנראה מבחוץ כמו סירה ענקית.

בדרך למוזיאון גילנו עיר שלמה תת קרקעית ובה קניון ענק עם המון חנויות. בתוך הקניון ישב לו אומן ועשה מפלסטלינה דמויות, קריקטורות, של המשלמים.

במגולומניות נרקיססתית מה החלטתי שאני רוצה דמות משל עצמי. התישבתי והמתנתי לאומן.

אחרי כ10 דקות יצאתי עם דמות. אבל להפתעתי הוא ביקש 80Y יותר (כ40 ש"ח) ממה שביקש בהתחלה וזה היה מחיר כפול ממה שהוא לקח מהסינים שהיו לפני בתור. למעשה הוא עשה עלי מצליח. אז כישראלית עצבנית, או אולי בשל ההורמונים עשתי את שלא יעשה והתלוננתי להנהלת הקניון. הוא החזיר לי את הכסף לא לפני שעשה פרצוף וצעק עלי.

אחרי החוויה המשכנו בטיול. זה היה בוקר יום העצמאות ה60 לרפובליה הסינית המשכנו למוזיאון שנחאי. לא ידענו שזאת תהיה החלטה מעולה. מסתבר שלרגל יום העצמאות הכניס הלמוזיאון חינם ובגלל שאני הייתי בהריון אז גם לא ממתינים בתור ונכנסים בדילוג מהיר.

המוזיאון מחולק על פי תערוכות על פי סוגי החומר שהפסלים עסויים תקופת הפיסלו ועל פי תמונות, קליגרפיה והיסטוריה שונה.

מגמת העצמה האישית שלי לא נפסקה והתחלתי להשתעשה במיצגי המוזיאון. ראשית הראתי את ההילה שלי....

לאחר מכן רציתי לראות כיצד ראשי היה מוצג על צלחת

אחרי זה בחנתי את העין שאיתי. החצי השני הציץ דרך אסימון די גדול (בלשון ההמאטה)

חוץ מהמשחקים שלנו יש גם אוצרות נפלאים במוזיאון. יש תערוכה שלמה של קליגרפיה ותערוכת פסלים מדליקים כמו הדרקון הזה:

או שורה שלמה של פסלים שהזכירה לי קצת את חיילי הטרהקוטה בש'יאן

ובתערוכה נוספת מציגים ריהוט נפלא. אני קניתי לעצמי צמיד מאותו העץ גומי שהשולחן והכיסאות הללו כולל הציורים.

אוצרות המוזיאון נפלאים, מאוד מומלץ ללכת ולבלות כמה שעות. מביא תמונה כללית של אוצרות סין שלא שוחזרו ונראים מפלסטיק. חוויה נהדרת.

עלויות: אני לא יודעת נכנסנו בחינם

אתר אינטרנט: מוזאון שנחאי

אחרי כל התרבות הלכנו לטיול באזור וראינו מראה קצת מוזר. זוג שהחליט שכיוון ההליכה הוא לא בדיוק הכיוון הרגיל, לדעתינו (מצטערת אבל לא הורדתי את רעשה רקע)

ללא ספק יום אומנותי ויחודי.