כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    איכות הסביבה

    קהילת איכות הסביבה  

    סביבה וחיות

    חברים בקהילה (5534)

    שגית קיי
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יובליובל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יפיתארז
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ישראל רף
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רובינזוןקרוזו
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    צלם חובב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    חשיפה ראשונה ביפן של תחנה להחלפת מצברים של המכונית החשמלית

    10/5/09 19:44
    0
    דרג את התוכן:
    2009-05-17 13:15:02
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     שלום לחברי הקהילה,

     

    אנחנו עוקבים תקופה ארוכה אחרי הפעילות בקהילה זו, ונשמח לשתף אתכם בפעילויות של בטר פלייס, לשמוע את דעתכם ולענות עניינית לכל שאלה שעולה לגבי הפרוייקט של תחנות הטעינה, תחנות ההחלפה והמכונית החשמלית.

     

    כחלק מההתקדמות בפרוייקט השבוע אנחנו נחשוף ביפן תחנה להחלפת מצברים של המכונית החשמלית כחלק מהפרוייקט העולמי של בטר פלייס.

    אנו רואים בכך ציון דרך בקידום אנרגיה ירוקה, מכוניות חשמליות ואיכות סביבה.

    נשמח לשמוע את דעתכם בעניין זה ולענות לכל שאלה.

     

    http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=ds20090420_00213&origin=ibo&strToSearch=%E1%E8%F8%2C%F4%EC%E9%E9%F1

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "חשיפה ראשונה ביפן של תחנה להחלפת מצברים של המכונית החשמלית"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    10/5/09 20:52
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-05-10 20:52:37
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    האם המצברים של המכונית מ better place יכולים לשמש גם רכבים יותר גדולים מאשר משפחתיות קומפקטיות ? למשל SUV מכוניות פאר, טנדרים, ג'יפים, משאיות קלות, מכוניות ספורט  וכדו ?
    11/5/09 12:42
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-05-11 12:42:40
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: green clean machine 2009-05-10 20:52:37

    האם המצברים של המכונית מ better place יכולים לשמש גם רכבים יותר גדולים מאשר משפחתיות קומפקטיות ? למשל SUV מכוניות פאר, טנדרים, ג'יפים, משאיות קלות, מכוניות ספורט  וכדו ?

     

    הפיתרון של בטר פלייס הוא תשתיתי-  עמדות טעינה לרכבים ותחנות החלפה לסולולות. עניין מצברי המכוניות הוא פרי פיתוח של יצרני המכוניות בשיתוף איתנו בצד התשתית ליצירת סטנדרטיזציה. אנו בהחלט מתעדים לשמש רכבים גדולים יותר. וככל שיתקדם הפיתוח נוכל לדווח ולחדש גם בנושא זה.


    --
    ענבל, צוות Better Place
    http://www.betterplc.co.il/
    11/5/09 12:46
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-05-11 12:46:06
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    השאלות שמעניינות אותי בהקשר זה

    1. מהו זמן החיים של מצבר חשמלי שכזה, כלומר כמה פעמים ניתן לטעון אותו.

    2. מה קורה עם המצבר הזה לאחר שאין אפשרות להטעין אותו יותר

    3. האם התקנת עמדות טעינה חשמליות במקומות רבים לא פוגעת בנוף/טבע, האם בתכנון רשת ההטענה חשבו על כך?

     

    בהצלחה בהשקה ביפן


    --
    נועם
    http://noamgold.blogspot.com
    http://feeds.feedburner.com/NoamGold
    11/5/09 13:43
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-05-11 13:43:52
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: נועם גולד 2009-05-11 12:46:06


    השאלות שמעניינות אותי בהקשר זה

    1. מהו זמן החיים של מצבר חשמלי שכזה, כלומר כמה פעמים ניתן לטעון אותו.

    2. מה קורה עם המצבר הזה לאחר שאין אפשרות להטעין אותו יותר

    3. האם התקנת עמדות טעינה חשמליות במקומות רבים לא פוגעת בנוף/טבע, האם בתכנון רשת ההטענה חשבו על כך?

     

    בהצלחה בהשקה ביפן

     נועם שלום,

     

    בתשובה לשאלותיך:

     

    בנוגע למצבר/סוללה והמיחזור - מכוניות חשמליות משתמשות בבטריות מסוג Lithium-Iron , פרויקט בטר פלייס מציע להשתמש בבטרייה בטיחותית יותר מסוג  Lithium-Iron Phosphate או  Manganese. לבטריות יש תוחלת חיים ארוכה המבטיחה תפקוד טוב יותר ולמחזורי טעינה מרובים עבור המכוניות החשמליות. יצרני הבטריות מהסוג הזה מצהירים שאפשרות המחזור בבטרייה כזו היא פי 10 מטכנולוגיות של סוללות ישנות יותר. כמו כן מדובר סוללות ידידותיות לסביבה שניתן למחזר והפרויקט יעבוד עם מספר חברות בעולם המתמחות במחזור סוללות מסוג כזה (חברות כמו RBRC או VRP וכדומה).

     

    בנוגע לתכנון רשת עמדות הטעינה וההחלפה - הצבה של כל עמדות טעינה והחלפה תיעשה ונעשית בכפוף לאישורים מהרשות המקומית, הם האוטוריטה לאישור הצבת העמדות ומיקומן. מחלקת הנדסה של כל עיר היא האחראית לתת אישור להצבת העמדות ומיקומן. הפריסה של התשתיות תהיה בהתאמה לצפיפות אוכלוסין גבוהה ותנועה של אנשים הנוסעים בתוך כל אזור. בנוסף לא תהיה פגיעה בנוף וטבע מאחר והתחנות יהיו בצד בצדי הדרך בדומה לתחנות דלק ובשאיפה אף יחליפו את תחנות הדלק. תשתית החשמל היא באחריות ספק החשמל ואנו מעודדים שימוש באנרגיה ממקורות מתחדשים לצורך זה. יתרה מכך, הרשת של בטר פלייס מהווה מערכת אחסון תומכת: בשעות ביקוש שיא הרשת החכמה מסוגלת "להחזיר" אנרגיה שמאוכסנת בסוללות לחברת החשמל.


    --
    ענבל, צוות Better Place
    http://www.betterplc.co.il/
    11/5/09 17:13
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-05-11 17:13:27
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    תוך כמה זמן מכוניות חשמליות יהיו נגישות לציבור הרחב, ומתי מתחילים בבניית התשתית?

     

    האם ברור כבר שזה הכיוון שהעולם עובר אליו, או שעדיין שוקלים חלופות אחרות?

     

    בהצלחה.

    11/5/09 18:08
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-05-11 18:08:42
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    יוזמה ברוכה.

     

    אם הבנתי נכון, העולם החליט על מכוניות חשמליות כאופציה הכי נקיה וגם הכי נוחה ומשתלמת. האם אני טועה?

    מה עלות של החלפת סוללה וכמה זמן מחיה יש לה (מבחינת קילומטרים)?

     

    למה בטר פלייס לא פעילים בישראל?

    11/5/09 21:22
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-05-11 21:22:51
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    האם מיזם Better Place נותן דעתו לבעיות הסביבתיות הקרקעיות שיוצרת המכונית ככזו - בזבוז שטחי קרקע לחניונים וכבישים ופרבור?

    --
    http://www.transportationet.com
    http://www.way-togo.com
    12/5/09 12:28
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-05-12 12:28:03
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    תודה על השיתוף.

     

    מספר שאלות:

    1. כשאתה אומר שהסוללות ניתנות למיחזור ברמה גבוהה - כמה אחוזי מיחזור יש לה (כלומר כמה אחוזים מהסוללה ממוחזרים וכמה הולכים להטמנה)?

    2. נראה לי שהכי נכון להקים את תחנות ה"תדלוק" בצמוד או ממש בתוך תחנות דלק קיימות, גם בתקופת הביניים עד שיפסיקו להשתמש בנפט (היי, לא לקטול אותי... או שהמכונית החשמלית תהיה כל כך מוצלחת וינטשו את הנפט או שפשוט נגיע בקרוב ליום שבו יאזל הנפט).


    --
    כדור הארץ אינו שייך לאדם. האדם שייך לכדור הארץ.
    13/5/09 10:50
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-05-13 10:50:43
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: עמית גרו 2009-05-11 17:13:27


    תוך כמה זמן מכוניות חשמליות יהיו נגישות לציבור הרחב, ומתי מתחילים בבניית התשתית?

     

    האם ברור כבר שזה הכיוון שהעולם עובר אליו, או שעדיין שוקלים חלופות אחרות?

     

    בהצלחה.

     

     עמית,

    המכוניות של בטר פלייס יגיעו לארץ בשנת 2011 למרות שמכוניות חשמליות של יצרניות אחרות אמורות להגיע כבר בשנת 2010 .

    כבר עתה התחלנו בפריסת תשתית הטעינה, בארץ פזורים  כבר 400 עמודי טעינה, ויש חניון חשמלי ראשון בסינימה סיטי.

     

    אנו מאמינים שהכיוון ברור ומכונית חשמלית בשילוב של ייצור אנרגיה ירוקה הם מה שהעולם יעבור אליו.

    --
    ענבל, צוות Better Place
    http://www.betterplc.co.il/
    13/5/09 11:00
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-05-13 11:00:40
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: עמית גרו 2009-05-11 18:08:42

    יוזמה ברוכה.

     

    אם הבנתי נכון, העולם החליט על מכוניות חשמליות כאופציה הכי נקיה וגם הכי נוחה ומשתלמת. האם אני טועה?

    מה עלות של החלפת סוללה וכמה זמן מחיה יש לה (מבחינת קילומטרים)?

     

    למה בטר פלייס לא פעילים בישראל?

     

    אתה לא טועה, העולם אכן הולך בכיוון המכונית החשמלית מהטעמים שציינת. ואנו מלווים את המהפכה הזו.

    סוללה תחזיק נסיעה של בערך 160 ק"מ, בזמן שהטווח תלוי באופן הנסיעה, תנאי הכביש וגורמים אחרים. אנחנו משתמשים במערכות שליטה שונות ובתכנה חכמה על מנת לייעל את תנאי התפעול של הסוללה.

     

    זמן המחיה של הסוללה אינו תלוי קילומטרים, אנו אומדים  את טווח החיים של הסוללה בכ- 2000-7000 מעגלים (תלוי בהרכב הכימי של הליתיום יון).

     

    לעומת הרושם שאולי ישנו, אנו פעילים בישראל ופעילות זו הולכת ומתגברת. ישנו כיסוי תקשורתי רחב של הפעילות שלנו. ואנו תמיד במאמצים להרחיב את המעגלים של אלו הנחשפים לפרוייקט. כך שאנו שמחים שיש לנו את ההזדמנות לשתף את חברי הקהילה בנעשה.

    --
    ענבל, צוות Better Place
    http://www.betterplc.co.il/
    13/5/09 11:09
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-05-13 11:09:25
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: עודד_רוט 2009-05-11 21:22:51

    האם מיזם Better Place נותן דעתו לבעיות הסביבתיות הקרקעיות שיוצרת המכונית ככזו - בזבוז שטחי קרקע לחניונים וכבישים ופרבור?

     

     עודד,

     

    אנחנו אכן נותנים לזה את הדעת. ועל כן אנו עובדים בסמוך ובכפוף לרשויות המקומיות בכל עניין השמת התשתית.

    כפי שכבר ניתן לראות, אנו עושים שימוש בתשתיות קיימות - לדוגמא, החניון החשמלי בסינמה סיטי.

    ובנוגע לכבישים, התשתית כבר קיימת. השאיפה היא שיהיו מכוניות חשמליות שיסעו על הכבישים האלו.

    תכנון כבישים חדשים ופרבור הם נושא חשוב אך התכנון וקבלת ההחלטות נמצאים בידי גורמים אחרים ואין להם קשר ישיר לפרוייקט בטר פלייס.


    --
    ענבל, צוות Better Place
    http://www.betterplc.co.il/
    13/5/09 11:12
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-05-13 11:12:28
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: ברבור ירוק 2009-05-12 12:28:03

    תודה על השיתוף.

     

    מספר שאלות:

    1. כשאתה אומר שהסוללות ניתנות למיחזור ברמה גבוהה - כמה אחוזי מיחזור יש לה (כלומר כמה אחוזים מהסוללה ממוחזרים וכמה הולכים להטמנה)?

    2. נראה לי שהכי נכון להקים את תחנות ה"תדלוק" בצמוד או ממש בתוך תחנות דלק קיימות, גם בתקופת הביניים עד שיפסיקו להשתמש בנפט (היי, לא לקטול אותי... או שהמכונית החשמלית תהיה כל כך מוצלחת וינטשו את הנפט או שפשוט נגיע בקרוב ליום שבו יאזל הנפט).

     

     

    הסוללות אכן ניתנות למיחזור ברמה גבוהה, כמעט מאה אחוזים מחומרי הסוללה ניתנים לשיקום. הליתיום אינו רעיל וניתן לשימוש ייצור סוללות.

    אנו עושים שימוש חוזר בסוללות הריקות, בתחנות ההחלפה של בטר פלייס יש מערכת ממוכנת אשר מעבירה את הסוללה שנותקה מהרכב לאזור אחסון בתוך התחנה, שם היא עוברת טעינה והכנה לשימוש של כלי רכב חשמלי אחר

     


    --
    ענבל, צוות Better Place
    http://www.betterplc.co.il/


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "חשיפה ראשונה ביפן של תחנה להחלפת מצברים של המכונית החשמלית"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה