כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    חינוך

    מי אנחנו: אנשים שחושבים, שחינוך הוא מסע לאורך החיים המתקדם בקצב של פסע ועוד פסע. שכל יום נשיג מטרה קטנה נוספת, או לא. שכל יום של גילוי, חושף עוד עולמות חדשים שצריך לגלות. שחינוך, זה לא זבנג וגמרנו, שחינוך לא נגמר לעולם.   למה קהילה :כדי לרכז אנשים בעלי עניין תחת מטריה אחת,כדי לחשוב ביחד על חינוך,כדי למצוא את הכוחות הישנים והחדשים,כדי למצוא דרכים חדשות,כדי להבין מה יותר חשוב,כדי ליזום, כדי להציע, כדי להצליח, כדי להרוויח.   קהל היעד: מורים, ועוד אנשים מתחומי עניין שונים, שחושבים שהחינוך חשוב, וכל מי שמרגיש שהוא מוכן לתרום מכישוריו למען החינוך. את, אתה, אתם ואתן מוזמנים להצטרף לקהילה חדשה באכסניה הנעימה של הקפה.

    עבודה ולימודים

    חברים בקהילה (1863)

    דלש
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שיטת השקשוקה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    הזהרו מחיקויים
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דורון טל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    o9
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    sigal*****
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Green Eyes7
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    נסים גבאי
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    פורום

    מערכת החינוך הציבורית

    זהו פורום העוסק במציאות של מערכת החינוך הציבורית בישראל.\r\nבפורום זה נעלה דיונים על:\r\nמטרות מערכת החינוך לעיתים אינן נהירות מספיק. \r\nהגדרות התפקיד של בעלי תפקידים במערכת החינוך. \r\nדילמות יומיומיות העומדות בפני העוסקים בחינוך.\r\nמערכת היחסים בין תלמידים, מורים והנהלת מערכת החינוך. \r\nשקיפות מערכת החינוך הציבורית בישראל.\r\nנושאים נוספים.\r\nבנוסף לכך ננסה להעלות הצעות , פתרונות למצבים שונים במערכת החינוך.

    מבחני מיצ"ב בעברית לכתה ב'

    11/5/09 06:48
    0
    דרג את התוכן:
    2009-05-11 22:27:52
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    שלום לכולם,

     

    בסוף השבוע שעבר ראיתי את מבחני המיצ"ב בעברית לכתה ב' משנים קודמות. לעניות דעתי מדובר במבחנים קשים, אפילו קשים מאוד. כאלה שתלמידים בינוניים יכשלו בהם ושתלמידים טובים יקבלו בהם ציון בינוני. אני כמעט בטוח שרבים מהסטודנטים שלי לו נבחנו בהם היו מקבלים בהם ציונים בינוניים למדי. אם כך, מה רוצים מילדים בכתה ב'?

    למיטב הבנתי, מטרת המבחן היא לקבוע מה רמת העברית של הילדים. המבחן הזה יוצא מתוך הנחה שהיא צריכה להיות מופלאה. לדעתי הוא מפספס: צריך מבחן שיהיה מותאם לא לרמה האידאלית אלא לרמה שסביר שאנו רוצים שתלמיד טוב (לא מצטיין ולא גאון) יגיע אליה. הוא גם גורם נזק למערכת: אם מורים שמלמדים ברמה סבירה יקבלו משוב שתלמידיהם נכשלו במבחן, זה לא יועיל לדימויים העצמי. אני מניח שהשנה העניין אבוד; המבחן יתקיים בקרוב מאוד, אולם מכאן ואילך, כדאי להעניק לעניין חשיבה נוספת.

     

    כל טוב,

     

    מיקי

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מבחני מיצ"ב בעברית לכתה ב'"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    11/5/09 15:12
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-05-11 15:12:52
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דעתך נכונה.אולי תפנה את תשומת לב אלו שכותבים את המבחנים...אם יסכימו לאת מהריבוע בו הם נמצאים

    --
    בין השאר מנהלת קהילת ניו אייג באתר מוטקה http://www.motke.co.il/kehilot/kehila.aspx?fVq=H&svq=K
    אשמח לפגוש כאן אנשים מעניינים,פתוחים וסקרנים,ואולי את האחד שימשיך עימי את מסע החיים
    11/5/09 17:30
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-05-11 17:30:22
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    אני רוצה לחזק את דבריך ,אך להוסיף עליהם על מבחני מיצ"ב בכיתה ח'.

    א. תקופה לא קצרה לפני המבחן כל המערכת נכנסת לאקסטזה. מזיזים את כל תכנית הלימודים הצידה ,ומתכוננים למיצ"ב. 

        מהניתן להבין מכך ? שאין קשר בין המיצ"ב לבין מה שהילד אמור ללמוד ולדעת. כי לולא היה המיצ"ב,  הרי לא היינו

        מלמדים חלק מהחומר הנדרש למיצ"ב.

    ב. במסגרת מדעים נשאלות שאלות במדעי כדוה"א. לא אגזים אם אומר שחלק מהחומר המוצג שם אינו נילמד גם בכיתות

        הגבוהות יותר.

    ג. היו  מקרים בהם תלמידים מסוימים נידרשו להשאר בבית באותו יום. את מי אנחנו מרמים ?

    ואני שואלת שתי שאלות  בעקבות הדברים שכתבתי :

    א. מה מטרת המיצ"ב ?

    ב. מדוע אין קשר אמיתי בין הדרישות של המבחן לבין החומר בתכנית הלימודים ?


    --
    https://www.facebook.com/nirit.on.3
    11/5/09 20:23
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-05-11 20:23:31
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    לא ראיתי מעולם את השאלות במיצב אלא את התוצאות בלבד,

     

    מטרת המיצב מוצהרת - היות ואנו חיים בעולם גלובלי,רמת החינוך עשוייה לקבוע את גורלנו  בעולם זה.

    זו הגישה של מדינות OECD ולכן הם נדרשו בדקו את החינוך במבחני השוואה.

     

    אלא שצודקת זוהר, ברור שתוצאות המבחנים ישקפו את ההצלחה של התלמידים ביחס לתוכנית הלימודים.

    ובאנלוגיה לאמירה שרמת ההשכלה (החינוך) אינה יכולה להיות גבוהה מרמת ההוראה (המורים)

    כך לא מתקבל על הדעת שיבחנו את התלמידים על חומר שלא נמצא בתוכניות הלימוד.

     

    השאלה : אלו נושאים חשובים למדידה, השוואה ביננו לבין מדינות OECD ?

     

    בלי קשר למצבנו בשפה העברית או במדעים  גם במתמטיקה ואנגלית אנחנו לא מצטיינים - וכאן רמת הקושי - אמורה להיות אחידה לכולם, ורלוונטית לניבוי השתלבות בהשכלה גבוהה. 

     

    הממצאים החמורים של המיצב, אינם הפער ביננו לבין מדינות העולם אלא הפערים בתוך ישראל- פערים שהם פצצת זמן מתקתקת.

     

    11/5/09 22:27
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-05-11 22:27:52
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הפנו את תשומת לבי לכך שאני מבלבלת בין מבחני פיזה למבחני המיצ"ב.

    קבלו תיקון:

    מבחני ההישגים במיצ"ב החיצוני נועדו לבחון באיזו מידה עומדים תלמידי ביה"ס היסודי ותלמידי חטיבת הביניים ברמת הדרישות המצופה על פי תכנית הלימודים בארבעת מקצועות הליבה: אנגלית, שפת אם, מתמטיקה, ומדע וטכנולוגיה, ובשתי דרגות כיתה: ה' ו-ח' . במבחני העברית והערבית כשפות-אם נערכת בחינה גם בכיתה ב'.

    מכאן, שהטענה של זהר, שחומר בבחינה לא נכלל בתוכניות הלימוד - ראויה לבירור בראמ"ה !

     

     

     



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מבחני מיצ"ב בעברית לכתה ב'"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה