כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    עסקי אמנות

    ברוכים הבאים לקהילת "עסקי אמנות".   כאן נפגשים העולמות של היוצרים ושל צרכני האמנות . מדברים על אמנות, על הכוחות המניעים את שוק האמנות, על אמנות וכסף.   אתם מוזמנים להתעדכן, ללמוד, ללמד ובעיקר ליהנות.                      חברים חדשים - נא לקרוא תחילה את נהלי הקהילה. תודה.

    אמנות ובמה

    חברים בקהילה (3834)

    rebosher
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אסףו
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אס לב אדום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    צ'יקיטיקה...
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ששת שצ
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    debie30
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    hkadman
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ארנה א
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יוסי בר-אל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    למה צריכים גלריות?

    4/6/09 18:30
    1
    דרג את התוכן:
    2009-08-23 11:31:36
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    נפל לי ישר לתוך היד - בחיי - כתבה שהופיעה באתר Artinfo

     

    "If you believe in galleries, and in their artists, then this is the time when you have to be buying from them," she explained. "Because the art world needs those galleries to keep going." To her, galleries play an essential role in propelling culture forward.

    We at Art Basel and Art Basel Miami Beach could not agree more. Every year the gallery owners on our selection committee meet to choose the participants for the coming show, and the committees prize contribution to the broader art world more highly than raw commercial success. That contribution can lie in launching new careers, or reviving those of artists unjustly forgotten. It can take the form of contributing to scholarship by funding catalogues raisonnés and other publications. Or it can involve underwriting the production of ambitious works. Likewise, major galleries constantly contribute time, energy and money to help museums realize ambitious shows. The impact of such efforts can be widely global or intensely local. Such engagement requires unwavering dedication by gallerists.

    Today — when the speculators and status-seekers are disappearing — it is more important than ever for serious collectors to continue buying from the best galleries. Why? Because it directly supports the artists, so they can continue developing their practices. And because for several hundred years, gallerists have been the ones who have most frequently taken the first and largest risks in promoting new artists, movements and mediums

    .

    Granted, galleries are commercial entities. But in the good times, serious galleries don’t simply cash out; rather, they reinvest much of the profit from their successful artists in sustaining their entire programs. Even the largest galleries are small by most business standards. Most have the owner’s name on the door and bear the stamp of their founder’s personality. These galleries are not purveyors of luxury goods or brokerages peddling an "alternative asset class." No, serious galleries are a critical component in the art world ecosystem, providing resources to artists for both their short-term projects and their long-term legacies

    .

    For collectors who can afford it now, and who believe in the contribution that artists make to our culture, buying from such galleries is a form of cultural patronage. It allows new work to be made and new shows to be planned, and as such it deserves admiration. It should, in short, feel totally right. Because buying in hard times has a far greater impact than when things are sailing along smoothly, and doing so demonstrates that the collector is in the game for the sake of art, not money.

     

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על " למה צריכים גלריות?"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    5/6/09 11:22
    0
    דרג את התוכן:
    2009-06-05 11:42:17
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    כאספן, תפקידן של הגלריות הטובות חשוב מאד בעיני. הן מפרידות מוץ מבר.

    אני רואה בגלריסט טוב איש אמון, בדיוק כמו בנקאי, עו"ד, או רואה חשבון.

    במונח "איש אמון" כוונתי לאיש מקצוע, המכיר את השוק, בעל ידע רחב בתחום, שניתן לסמוך על עצתו ושיקול דעתו.

    זהו אדם שלא ינסה למכור משהו בכול מחיר, אלא יציע יצירות איכותיות, במחירים הוגנים.

    מה שמאפיין איש אמון הוא הכרות מעמיקה עם צרכיו של הלקוח, החשובים בעיניו יותר מהאינטרס הצר שלו למכור ולהרוויח.

    היחסים עם אדם כזה, אינם חד פעמיים, אלא ארוכי טווח, נמשכים שנים רבות, לפעמים כול החיים. 

    5/6/09 12:08
    3
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-06-05 12:08:03
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    דבי,

    אני מסכימה עם זה שלגלריות תפקיד חשוב מאוד ושגם האמנים וגם האספנים צריכים  לתמוך בגלריות.

     

    אבל, אם תפקידם כל כך חשוב ומשמעותי, האם שאלת 'הקלות הבלתי נסבלת' לא עולה גם כאן ?

    האם לא נדרשת הכשרה/ השכלה של גלריסטים על מנת לעשות עבודה טובה ?

    בשני האחרונות ראינו שכל בעל ממון או אספן או חובב אמנות פותחים גלריה.

    לרוב זה באמת עם הרבה אהבה, אבל האם השאלה לא צריכה להשאל גם כאן ?

     

     


    --
    דורית,
    www.doritbarak.com
    5/6/09 18:20
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-06-05 18:20:26
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: דורית ב. 2009-06-05 12:08:03

    דבי,

    אני מסכימה עם זה שלגלריות תפקיד חשוב מאוד ושגם האמנים וגם האספנים צריכים  לתמוך בגלריות.

     

    אבל, אם תפקידם כל כך חשוב ומשמעותי, האם שאלת 'הקלות הבלתי נסבלת' לא עולה גם כאן ?

    האם לא נדרשת הכשרה/ השכלה של גלריסטים על מנת לעשות עבודה טובה ?

    בשני האחרונות ראינו שכל בעל ממון או אספן או חובב אמנות פותחים גלריה.

    לרוב זה באמת עם הרבה אהבה, אבל האם השאלה לא צריכה להשאל גם כאן ?

     

     

     הי דורית

    את צודקת בהחלט. גלריה אינה חנות וכדי להצליח לאורך זמן יש צורך במקצועיות גם כאן. 

    הכשרה ממוסדת לגלריסטים אין אבל יש ספרות עניפה בנושא. 

    אכן נדמה בשנים האחרונות, כשאמנות הפכה מאד טרנדית, שגלריות חדשות נפתחו כפטריות לאחר גשם.

    חלקן כבר נסגרו והזמן הוא המדד הכי טוב כדי לבדוק את הנושא הזה.

    עוד עניין חשוב מאד זה קשרים - ואת זה לא לומדים בשום מקום.

     

    בכל מקרה, בניגוד למה שאולי יש כאלה שחושבים, כדאי לזכור שלגלריה יש הוצאות חודשיות לא מעטות - גם אם אף יצירה לא נמכרת. 

    זה ממש לא פשוט. 

     


    --
    דבי לוזיה
    גלריה שטרן

    מחברת הספר ״מדוע הפסיקה המונה ליזה לחייך״
    5/6/09 20:22
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-06-05 20:22:18
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: דבי לוזיה 2009-06-05 18:20:26

    צ


    אכן נדמה בשנים האחרונות, כשאמנות הפכה מאד טרנדית, שגלריות חדשות נפתחו כפטריות לאחר גשם.

    חלקן כבר נסגרו והזמן הוא המדד הכי טוב כדי לבדוק את הנושא הזה.


     

     

    איזה גלריות נסגרו בשנתיים האחרונות ?

    למיטב זכרוני  רק RAWART, שנסגרה כחלל תצוגה אבל בצבע טרי דווקא השתתפה.


    --
    דורית,
    www.doritbarak.com
    22/8/09 16:08
    2
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-08-22 16:08:25
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    אין ספק שלגלריות תפקיד חיוני והכרחי כמנוע הדוחף את עולם האמנות. כפי שצוין במאמר, זוהי הפטרונות המודרנית, בעידן בו אין יותר פטרונים ומזמיני עבודות. וכמובן שגם החללים האלטרנטיבים והלא מסחריים, מהוים במה הכרחית לאמנים להצגת עבודותיהם.

    הצד האפל והפחות חיובי של עוצמת הגלריות, הוא בחישתן בנעשה במוזיאונים, בשיטת השקשוקה.  המאמר מציין זאת כאילו לחיוב, במילים קצת מכובסות:

     

    Likewise, major galleries constantly contribute time, energy and money to help museums realize ambitious shows

     

    המציאות הזו היא בהחלט בעייתית ומטרידה.  גופים מסחריים עם אינטרסים ברורים, מתערבים וקובעים יתר על המידה את מה שמוצג במוזיאונים, שאמורים להיות חסרי כל פניות -  ואובייקטיבים לחלוטין בבחירות האמנותיות שלהם.

     

    בעולם אידאלי, אוצרי המוזיאונים יהיו מנותקים לחלוטין מעולם הגלריות המסחריות, והמוזיאון יציג תערוכות שנאצרו רק מתוך שיקולים של מחקר והתבוננות טהורה.  יש עולם כזה ??


    --
    .
    23/8/09 09:06
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-08-23 09:06:32
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    למה צריך גלריות?

     

    א. גומבריך:

    " בעבר האמן לא היה צריך לשאול הרבה שאלות. הוא עבד לפי קוים מוסכמים מראש ומסר את הסחורה שהפטרון רצה לקבל.

    רגש זה של בטחה אבד לאמנים במאה הי"ט בגלל שנפתחו בפניהם אפשרויות בלתי מוגבלות של בחירה.

    אולם ככל שהתרחב תחום הבחירה כך פחת הסיכוי שטעמו של האמן יעלה בקנה אחד עם טעמו של הקהל.

    המהפכה התעשייתית והתנוונות מלאכת הכפיים, עליית מעמד בינוני נעדר מסורת והיצור של סחורות זולות כ"אמנות" הביאו לירידה רבה בטעם האמנותי של הקהל."

     

    ("קורות האמנות" - תשט"ז) - 

     

     הדברים מדברים בעד עצמם.


    --
    חפשו אותי בפייסבוק -
    איילת עמית
    בלוג אישי "טור דה פארק"
    מנהלת פורום "יש עתיד" - תפוז פורומים
    23/8/09 11:31
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-08-23 11:31:36
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    על פניו,

    עושה הרושם שהגורם העיקרי לפעילות גלריה הוא הגב הכלכלי שיש מאחוריה.

     

    ככל שהגב רחב יותר, יהיה לה קל לפעול לאורך זמן.

     

     

    זה לא סותר את עניין ההצלחה הכלכלית, הידע הניהולי וכדומה.

     

     

     


    --
    "איזהו העשיר השמח בחלקו"
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    אתר האמנות שלי www.erezart.co.il
    www.weba.co.il - עיצוב,בניה ופיתוח אתרים


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על " למה צריכים גלריות?"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה