כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    מיזוגים ורכישות

    נקודת המפגש של כל מי שעניינו מיזוגים ורכישות בין תאגידים. בעלי חברות ומנהלים בכל התחומים, יועצים לסוגיהם העוסקים בכל היבטי המיזוגים והרכישות, ההיבט האסטרטגי, הפיננסי, האנושי, החשבונאי, המשפטי והמיסויי.   רוכשים ומוכרים, יועצים ולקוחות, תאגידים ודומיהם יוכלו להיפגש כאן לקפה, עסקאות, שת"פים וכיוב'.   גם אקטואליה בתחום, רכישות על הפרק, אירועים מיוחדים, מקומיים וזרים יעלו על שולחן הניתוחים כאן. 

    יזמות ועסקים

    חברים בקהילה (1111)

    josh r
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Dinka
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    להטוט
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    tal..fr
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עפה ברוח
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דוד רפאל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    נתיב האור
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    asterjet
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    גדעון קידר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רוני ק
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    gilru
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דני-אל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    "אל תבזבזו את המיתון"

    19/7/09 13:44
    3
    דרג את התוכן:
    2009-07-21 15:02:30
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    באופן מפתיע, מנהלים אינם נוקטים בימים אלה בצעדים אסטרטגיים אשר יעזרו להם לחזק את המיצוב התחרותי של החברה שלהם בשוק. גישה זו באה לידי ביטוי  בהתבטאויות שאני שומעת תדיר ממנהלים כמו למשל:  

    " ההכנסות שלנו ירדו ואנו מנסים לחסוך".

    אנו מנסים לעשות יותר עם מה שיש".

    "כאשר המיתון יסתיים נשוב  לצמוח".

     מחקר של בוז אלן המילטון ( 2008 ) שכלל 800 מנהלים במקומות שונים בעולם מדווח על מגמות דומות. אפילו לגבי חברות שנמצאות במצב קשה מבחינת המזומנים נמצא שמנהלים אינם נוקטים בצעדים החלטיים של קיצוצים וחסכון בהוצאות.

    תגובות אלה של מנהלים מובנות אם כי אינן אפקטיביות ונובעות מסיבות שונות כמו למשל:

     

     -  ההנחה שמידע נוסף יפזר את חוסר הוודאות ויקל על קבלת ההחלטה.

    -  פחד מקבלת החלטות שגויות או נועזות מדי לתקופה.

    -  אנרגיות נמוכות ומיתון פסיכולוגי שמעצבים שמירה על הקיים.

    וכאן נשאלת השאלה האם המיתון הוא זמן לשינוי ? האם לא הגיוני יותר ונכון מבחינה אסטרטגית בזמן שאין די הכנסות ומשאבים לשמור על הקיים ואילו כאשר השוק יתאושש להשקיע שוב בצמיחה?

    מיתון היא מילה נרדפת לשינוי. כלומר שינוי בצרכים של לקוחות , שינוי ביחסי הכוחות בשוק, שינוי במצבם של הספקים ושינוי במצב של העובדים והמנהלים. במצב כזה חברות צריכות לשנות את אסטרטגיית החברה בהתאם אחרת הן עלולות להירע את המיצוב התחרותי שלהם בשוק. כלומר הצורך בשינוי אינו בחירה אלא הוא כורח המציאות.

    חברות אשר אינן פועלות בזמן מיתון תגלנה מהר מאד שהמתחרים ניצלו את חוסר התגובה שלהן  כדי לצבור יתרון תחרותי. מחקרים אף הם מאששים טענה זו. במחקר של חברת היעוץ ביין נבדקו 700 חברות לאורך תקופה של 6 שנים שכלל את המיתון של 1990-1991 . במחקר נמצאו הממצאים הבאים:

    א.  25%  מהחברות שהיו ממוקמות ברבעון העליון מבחינת הביצועים פיננסיים בתעשייה מצאו את עצמן ברבעון התחתון לאחר תקופת המיתון.

    ב.   25%  מהחברות שהיו ברבעון התחתון מבחינת הביצועים הפיננסיים של התעשייה צמחו לרבעון העליון לאחר תקופת המיתון .

    ג.  50%  מהחברות לא שינוי את מצבן הפיננסי לפני או אחרי המיתון.

    כלומר שינויים חדים בביצועים הפיננסיים של החברה ( לטוב או לרע ) הוא גדול יותר בזמן של מיתון בגלל השינויים בשוק. הדבר נכון לא רק לחברות שהמצב הכלכלי שלהן לא חזק או חלש אלא אף לחברות אשר בעת פרוץ המיתון הובילו את התעשייה. 

    האתגר הראשון של מנהלים הוא לצאת ממצב של "מיתון פסיכולוגי " ולקבל החלטות בהירות וברורות מהי האסטרטגיה החדשה של החברה ואיזה פעולות נדרשות כדי ליישם אסטרטגיה זו.    

    מנהלים נדרשים לבצע שני סוגי שינויים:

     

    1.שינויים דפנסיביים  שמסייעים להשרדות או ייצוב המצב הכלכלי של החברה - כמו חסכון וקיצוצים באותם סעיפים אשר אינם פוגעים בעסקי הליבה של החברה (התייחסתי בפרוט לסוגייה זו במאמר כיצד לקצץ משאבים באופן אסטרטגי). קיצוצים וחסכון במשאבים ייצבו את החברה מבחינה כלכלית לטווח קצר. 

    2.שינויים פרואקטיביים כלומר נקיטה באסטרטגיות אשר תומכות בצמיחה לטווח ארוך.

    היכן נמצאות ההזדמנויות בזמן של מיתון ?

    דוגמאות להזדמנויות צמיחה הן:

     

    1. חדשנות - פיתוח של מוצרים חדשים הוא אסטרטגיה קלסית לצמיחה בזמן מיתון מאחר שחדשנות היא שינוי. הצרכים של לקוחות משתנים בזמן מיתון ועל כן ניתן לנצל את השינוי לפיתוח מוצרים אשר עונים על הצרכים החדשים ומצד שני הוא יאפשר לנצל את הזמן הזה ולהגיע לשוק עם מוצר חדש ברגע שהשווקים יתאוששו. דוגמא טובה היא אפל שניצלה את שני המיתונים האחרונים  לפיתוח מוצרים חדשים( כמו האיי פון ) שאיתם יצאה ברגע שהשוק התאושש. 

     

    2. עיצוב מענה טוב יותר לצרכים החדשים של לקוחות יעצבו צמיחה אורגנית. כמו למשל מתן מחירים טובים יותר ,יכולת לתת מענה טוב יותר לסגמנטים חדשים של לקוחות שנוצרו כתוצאה מהמיתון  או ללקוחות של המתחרים שלכם.

    3. שינויים בתהליכים בחברה אשר יעצבו יעילות גבוהה יותר.

     

    4. מיזוגים ורכישות אשר מחזקים את עסקי הליבה.

     

    5. גיוס מועמדים החשובים לישום האסטרטגיה העתידית של החברה.

    היכן תמצאו את המשאבים לכך?

    התשובה אולי תפתיע אתכם, אבל המשאבים נמצאים בתוך החברה שלכם כלומר מנהלים צריכים בזמו מיתון להעריך מחדש את הקצאת המשאבים בארגון ואלה שאינם תורמים לאסטרטגיה העתידית של החברה צריכים לשמש כדי ליישם את אסטרטגיית הצמיחה.

    לסיכום שלושת השלבים לחיזוק המיצוב התחרותי שלכם בזמן של מיתון הם:

     

    1. שינוי עמדות - כלומר ההבנה שהמיתון הוא שינוי ועל כן החברה שלכם  צריכה לעצב אסטרטגיה אשר תעזור לכם להתמודד עם השינויים בשוק באופן שיחזק את המיצוב התחרותי שלכם בשוק.

     

    2.קיצוץ וחסכון במשאבים אשר אינם קשורים לעסקי הליבה וזו כדי לייצב את החברה מבחינה כלכלית לטווח קצר.

     

    3. העברת משאבים לצמיחה.

     

    התשובה למיתון היא אימוץ "חשיבה יזמית" אשר נהוגה בחברות סטארטאפ .כלומר  מנהלים צריכים להעריך באופן מתמיד ובלתי פוסק היכן החברה נמצאת ולאן היא רוצה להגיע כמו גם לפתח גמישות פרואקטיבית אשר מאפשרת שינויים במוצרים , שווקים , תהליכים ובמבנה הארגוני של החברה תוך ניצול הזדמנויות לצמיחה.

    מה אתה עושה כדי לחזק את המיצוב התחרותי של החברה שלך בשוק לפני שהמיתון מסתיים?

    נאוה.

    nsg-consulting.com

     

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על ""אל תבזבזו את המיתון" "

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    21/7/09 15:02
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-07-21 15:02:30
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    דיון חשוב, תודה נאוה שהעלת אותו כאן.

    לגופו של דיון אני בתחושה ממה שרואה שהסנטימנט מתחיל להשתנות, מנהלים מוציאים את הראשים מהמחסות....


    --
    Realizing The Upside
    Cross Border M&A - www.merger.co.il



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על ""אל תבזבזו את המיתון" "

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה