כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    מידע עיסקי BI

    מערכות ה BI (ר"ת - Business Information) משמשות היום כחלק מרכזי בתהליכי קבלת החלטות בארגונים רבים, מובילים בתחום צמאים לעצות טובות, קישורים רלוונטיים, כיוונים אסטרטגיים ומגמות כמו גם שותפים לאתגר ולהתלבטויות. הקהילה תנסה לתת מענה לנושאים אלו.

    אינטרנט והייטק

    פורום

    BI Governance - ניהול ה BI

    פורום זה יתייחס להיבטי הניהול והפעילות בתחום, ניהול פרויקטים, BICC, מטודודולוגיות, מבנים ארגוניים, תפיסות עולם שונות וכ"ב. \r\n

    חברים בקהילה (640)

    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יוסי בר-אל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    d10d10
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Daniel....
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אורורה בורליס
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    yovits
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bored
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    yigal_ef
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    זמיר שמר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    boblog
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    agalili
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    חני באני
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מידע עסקי ("BI") ונהלים – הפכים או משלימים?

    27/7/09 13:53
    1
    דרג את התוכן:
    2009-08-20 18:36:54
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    המאפיין, שלדעתי אין עליו חולקים הוא:  שבעוד מערכות "BI" מטבען נדרשות לענות לתנאים המשתנים"בסביבה המשימתית" של הארגון, הנהלים מיצגים את "הסדר" שעלפיו אמור הארגון לפעול. ככל שהמציאות הופכת דינאמית יותר, גדלה כמות הנהלים, אולם,גדל גם הפער בין הנהלים למציאות, דהיינו, לתהליכים המתרחשים בארגון (על נהלים ראה שני פוסטים בבלוג המשותף לי ולפיני יחזקאלי בקפה: ביטול הנהלים בשירות הציבורי – שינוי ארגוני יצירתי במיוחד או התאבדות ניהולית?; ו- "נהלים דינאמיים").

     

    גלית גנאור טוענת בבלוג שלה בקפה, כי: "הנהלים הם התורה הארגונית וגם תהליכי העבודה המוסכמים על ההנהלה... פעמים רבות הנהלים אינם עוניםעל בעיות הצצות במציאות בשטח ותהליך העדכון שלהם הוא ארוך עד בלתי אפשרי..."

     

    תוצאות ה-"BI" עצמם מהווים לחץ פנים ארגוני לשנות את הנהלים, בייצגם את התמורות בשווקים, המחייבים התאמה של ביצועי הארגון.  תורת "המערכות המורכבות" רואה ב"התארגנות-עצמית" את אחד ממנופי ההתמודדות הארגונית בשינויים הנוחתים בתדירויות ועוצמות שונות על הארגון. המנוף הזה חייב תשתית, המספקת  רמת חופש תגובה לפעילים במערכות הללו. הפעילים – המכונים בשפת המערכות המורכבות "סוכנים עצמאיים" – מוצאים עצמם בצבת שבין הנהלים לצורכי הביצוע שלהם.

     

    האינטרנט סיפק יכולת חדשה, שרבים ניצלו אותה במידה זו או אחרת לצורך אחסון ושליפת הנהלים, והיא ה"פורטלים".

    כמה פורטלים של מידע מכיר כל אחד מאיתנו?  האם הנהלים שבם מתעדכנים טוב יותר כיום, בהשוואה לרמת העדכון של הנהלים שנתקיימה לפני עידן הפורטלים? נראה לי שהתשובה לכך היא שלילית.

     

    המעצור העיקרי בדרגי הניהול, המונע תהליכי עדכון אוטומטיים של הנהלים הוא השמרנות (לא תמיד צריך לפסול אותה. פעמים רבים יתרונותיה בצידה). לכן, אין הנהלים "זורמים" עם התמורות שבמציאות.  

    מצד שני, פעמים רבות אין הנהלים מספקים תשובה למצבים, שלא ניתן לחזות אותם מראש, בגלל מגוון האפשרויות הפוטנציאליות העצום, שבפניהם עומד הארגון בכל רגע מקיומו.

     

    רמת ההתייחסות לנהלים בקפה דלה יחסית. מי רוצה לטפל במשהו"שולי" לכאורה, כמו זה? יועצים ארגוניים מעצם טיבם מעוניינים "לשמור קלפים קרוב לחזה" ולא למצות את הדיון בסוגיה. יתכן גם שהתחום אקדמאי מדי או מעשי מדי לטעם הגולשים בקפה. גם ההתעניינות ב"BI" קיימת אמנם, אך אינה "מרקיעה שחקים".

     

    היכולת של מערכות "BI"והנהלים להתחבר ולהשלים זה את זה בעייתי, כיוון שהם "נדחפים על ידי גורמים שונים ואינטרסים מנוגדים:

    עצמת אנשי "האינפורמציה" ה"דוחפים" את מערכות ה- "BI" גבוהה מעצמתם של"היועצים-הארגוניים" במפעלים; וגם קירבתם היחסית להנהלה לא פחות חשובה.הרי לכם סיבה נוספת לכך, ש"עגלת הנהלים" שקועה עמוק בבוץ...

     

    מהם "החומרים" שמהם יש להקים את הגשר בין שני "ההפכים המשלימים בהם אנו דנים? מהם דרכי התכנון וההטמעה של הרעיונות הניתנים לגיבוש"מהחומרים" הללו?

     

    התשובה נעוצה במתודולוגיה הגורסת, כי התהליכים בארגון הם חזות הכל. ניתוח הארגון כשרשרת של תהליכים ממזער עיסוק בטל במניעים אישיים, במבנה הארגוני ובאיוש לקוי של תפקידים. ניתוח דינאמי של תהליכים יביא, הן לשיפור בתהליכי פיתוח רכישה והטמעה של מערכות ה- "BI",והן לכך, שגם הנהלים יהיו דינאמיים – קרי, יתעדכנו ויתוקפו בזמן אמת.

     

    הדיון פתוח

     

    עפרון רזי 

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מידע עסקי ("BI") ונהלים – הפכים או משלימים?"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    1/8/09 21:55
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-08-01 21:55:09
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: עפרון רזי 2009-07-27 14:13:09

    מידע עסקי ("BI") ונהלים – הפכים או משלימים?

    המאפיין, שלדעתי אין עליו חולקים הוא:  שבעוד מערכות "BI" מטבען נדרשות לענות לתנאים המשתנים"בסביבה המשימתית" של הארגון, הנהלים מיצגים את "הסדר" שעלפיו אמור הארגון לפעול. ככל שהמציאות הופכת דינאמית יותר, גדלה כמות הנהלים, אולם,גדל גם הפער בין הנהלים למציאות, דהיינו, לתהליכים המתרחשים בארגון (על נהלים ראה שני פוסטים בבלוג המשותף לי ולפיני יחזקאלי בקפה: ביטול הנהלים בשירות הציבורי – שינוי ארגוני יצירתי במיוחד או התאבדות ניהולית?; ו- "נהלים דינאמיים").

     

    גלית גנאור טוענת בבלוג שלה בקפה, כי: "הנהלים הם התורה הארגונית וגם תהליכי העבודה המוסכמים על ההנהלה... פעמים רבות הנהלים אינם עוניםעל בעיות הצצות במציאות בשטח ותהליך העדכון שלהם הוא ארוך עד בלתי אפשרי..."

     

    תוצאות ה-"BI" עצמם מהווים לחץ פנים ארגוני לשנות את הנהלים, בייצגם את התמורות בשווקים, המחייבים התאמה של ביצועי הארגון.  תורת "המערכות המורכבות" רואה ב"התארגנות-עצמית" את אחד ממנופי ההתמודדות הארגונית בשינויים הנוחתים בתדירויות ועוצמות שונות על הארגון. המנוף הזה חייב תשתית, המספקת  רמת חופש תגובה לפעילים במערכות הללו. הפעילים – המכונים בשפת המערכות המורכבות "סוכנים עצמאיים" – מוצאים עצמם בצבת שבין הנהלים לצורכי הביצוע שלהם.

     

    האינטרנט סיפק יכולת חדשה, שרבים ניצלו אותה במידה זו או אחרת לצורך אחסון ושליפת הנהלים, והיא ה"פורטלים".

    כמה פורטלים של מידע מכיר כל אחד מאיתנו?  האם הנהלים שבם מתעדכנים טוב יותר כיום, בהשוואה לרמת העדכון של הנהלים שנתקיימה לפני עידן הפורטלים? נראה לי שהתשובה לכך היא שלילית.

     

    המעצור העיקרי בדרגי הניהול, המונע תהליכי עדכון אוטומטיים של הנהלים הוא השמרנות (לא תמיד צריך לפסול אותה. פעמים רבים יתרונותיה בצידה). לכן, אין הנהלים "זורמים" עם התמורות שבמציאות.  

    מצד שני, פעמים רבות אין הנהלים מספקים תשובה למצבים, שלא ניתן לחזות אותם מראש, בגלל מגוון האפשרויות הפוטנציאליות העצום, שבפניהם עומד הארגון בכל רגע מקיומו.

     

    רמת ההתייחסות לנהלים בקפה דלה יחסית. מי רוצה לטפל במשהו"שולי" לכאורה, כמו זה? יועצים ארגוניים מעצם טיבם מעוניינים "לשמור קלפים קרוב לחזה" ולא למצות את הדיון בסוגיה. יתכן גם שהתחום אקדמאי מדי או מעשי מדי לטעם הגולשים בקפה. גם ההתעניינות ב"BI" קיימת אמנם, אך אינה "מרקיעה שחקים".

     

    היכולת של מערכות "BI"והנהלים להתחבר ולהשלים זה את זה בעייתי, כיוון שהם "נדחפים על ידי גורמים שונים ואינטרסים מנוגדים:

    עצמת אנשי "האינפורמציה" ה"דוחפים" את מערכות ה- "BI" גבוהה מעצמתם של"היועצים-הארגוניים" במפעלים; וגם קירבתם היחסית להנהלה לא פחות חשובה.הרי לכם סיבה נוספת לכך, ש"עגלת הנהלים" שקועה עמוק בבוץ...

     

    מהם "החומרים" שמהם יש להקים את הגשר בין שני "ההפכים המשלימים בהם אנו דנים? מהם דרכי התכנון וההטמעה של הרעיונות הניתנים לגיבוש"מהחומרים" הללו?

     

    התשובה נעוצה במתודולוגיה הגורסת, כי התהליכים בארגון הם חזות הכל. ניתוח הארגון כשרשרת של תהליכים ממזער עיסוק בטל במניעים אישיים, במבנה הארגוני ובאיוש לקוי של תפקידים. ניתוח דינאמי של תהליכים יביא, הן לשיפור בתהליכי פיתוח רכישה והטמעה של מערכות ה- "BI",והן לכך, שגם הנהלים יהיו דינאמיים – קרי, יתעדכנו ויתוקפו בזמן אמת.

     

    הדיון פתוח

     

    עפרון רזי 

    עפרון שלום,

    התפניתי קצת.

    אנסה לפשט במידת מה את הדיון.

    למערכת BI (תובנה עיסקית) הנוכחיות שהן בדרך כלי reporting לפחות ברמות הנהלה,

     יש מטרה ראשית אחת, והיא יכולת קלה להציף אינפורמציה רלוונטית ולקבל לפיה החלטות עיסקיות

    למערכות BI יש גם מטרות רבות אחרות, אבל לא שייכות לדיון הנוכחי.

    ההחלטות יכולות להיות כאלה שגם משפיעות על נוהלי החברה, במידה ומישהו בכלל זוכר את הנוהל, ויודע למצוא את הקלסר שבו מונח הנוהל.

    מתוך מודעות גבוהה למצבם האומלל של הנוהלים, אימצתי כבר מזמן תפיסת עולם האומרת שנוהל שלא ניתן למחשב אותו, לצרוב אותו אותו כתהליך ממוחשב, או פרמטר במערכת המידע, בדרך כלל לא ראוי להכתב.

    כיוון שההסתברות שמישהו יעבוד לפיו / יזכור אותו לאחר שנכתב שואפת לאפס.

    גם אם הושקעו מיטב הכוחות המאמצים והשכל הישר בכתיבתו.

    הרי לאחר המבול, אחרי שהאנשים שכל כך התאמצו לכתוב אותו הולכים לדרכם, או שהם בדרכם לנוהל הבא, אין מי ואין מה שיכפה אותו

    אולי מערכת ה- BI תגלה בשלב מסויים שלמרות שנכתב נוהל עדיין אין שיפור באיכות המוצר, או בזמן הדרוש להוציא הזמנה, או כל פרמטר אחר שמנהלים עליו KPI,  או כל דבר שעליו נכתב הנוהל.

    אתה זוכר שספרתי לך על החברה עם הבעיות במעבר מתכנון ליצור. לחברה יש אוסף אין סופי של נוהלים. אבל למה שמהנדס "חכם" יעבוד לפי הנוהל. רק "מרובעים" עובדים לפי הנהול.

    בחברה שוקלים לבצע מעבר על הנוהלים ולראות מה צריך לתקן.

    זו ברכה לבטלה, פרט לעובדה שעצם המעבר על הנוהלים, מרענן את ה- business ומחדש את המחשבה בנושא שעליו מדבר הנוהל. זה לא רע לכשלעצמו.

    אבל בדרך כלל נוהל שאיננו צרוב במערכת המחשב, בדרך כלל לא ראוי שיכתב.

    יוצאים מן הכלל הם נוהלים שהרשויות מחייבות את הארגון שיהיו כתובים, כגון נוהלי ISO ו- SOX. אם אין לך נוהל כתוב ואין לך הסמכה ואתה עלול להפגע עיסקית. לא לקבל פרויקטים ממשרד הבטחון או הצבא האמריקאי או לא להסחר בבורסה האמריקאית.

    אבל for all other pratical purposes לא צריך לכתוב נוהלים. צריך למחשב אותם. נוהל ממוחשב הוא תהליך עיסקי.

    אם הוא ממוחשב קל לכפות אותו וגם קל יחסית להתאים אותו למציאות המשתנה.

    נוהל כמו תוכנית, הוא בסיס לשינוי.


    --
    ישראל פטשניק

    אימון - עיסקי, ניהולי, אישי
    יעוץ – אסטרטגיה עסקית וטכנולוגית
    חונך עיסקי מטעם התמ"ת
    054-9003900
    Skype – israel.ptashnik
    ptashnik@netvision.net.il
    אסטרטגיה עסקית וטכנולוגית – פייסבוק
    http://www.linkedin.com/in/israelptashnik
    2/8/09 08:02
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-08-02 08:02:33
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    לישראל שלום

     

    בצדק פירטת את מרכיבי הבעיתיות באחד ממוקדי הניהול המתייחס ל-BI כמובן בין השאר  הנוהלים

     

    ביישום המלווה את המתודולוגיה עליה דיברנו , לתיקוף הנוהלים במתודה המאפשרת הן את הפן

    הדינאמי כמו את השימוש, יש לנו לפי הערכתנו פתרון

     

    בימים אלו אנו מנסים אותו בחברה תעשיתית קטנה ולפי בקשתם. כן בקשתם. הם מעונינים

    שהעובדים יעבדו לפי הנוהלים, ובמיטדה ונדרשים שינויים שהמתודה תאפשר זאת.

     

    אשמח כפי שכבר דיברנו להמשיך וללוות אותך לאותה חברה בה מדובר .

    לפני כן אנו מזמינים אותך לניסוי

     

     הכדור אצלך

     

     

      

     

     

     

     

    2/8/09 12:45
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-08-02 12:45:24
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: עפרון רזי 2009-08-02 08:02:33


    לישראל שלום

     

    בצדק פירטת את מרכיבי הבעיתיות באחד ממוקדי הניהול המתייחס ל-BI כמובן בין השאר  הנוהלים

     

    ביישום המלווה את המתודולוגיה עליה דיברנו , לתיקוף הנוהלים במתודה המאפשרת הן את הפן

    הדינאמי כמו את השימוש, יש לנו לפי הערכתנו פתרון

     

    בימים אלו אנו מנסים אותו בחברה תעשיתית קטנה ולפי בקשתם. כן בקשתם. הם מעונינים

    שהעובדים יעבדו לפי הנוהלים, ובמיטדה ונדרשים שינויים שהמתודה תאפשר זאת.

     

    אשמח כפי שכבר דיברנו להמשיך וללוות אותך לאותה חברה בה מדובר .

    לפני כן אנו מזמינים אותך לניסוי

     

     הכדור אצלך

     

     

      

     

     

     

     

    היי עפרון

     

    מעניין לעניין באותו ענין מצ"ב לינק

    לדיון אחר באתר

    http://cafe.themarker.com/view.php?t=464609

     

    אשמח להכיר את הניסוי שאתם מבצעים מקרוב.

     

    בברכה

     


    --
    ישראל פטשניק

    אימון - עיסקי, ניהולי, אישי
    יעוץ – אסטרטגיה עסקית וטכנולוגית
    חונך עיסקי מטעם התמ"ת
    054-9003900
    Skype – israel.ptashnik
    ptashnik@netvision.net.il
    אסטרטגיה עסקית וטכנולוגית – פייסבוק
    http://www.linkedin.com/in/israelptashnik
    2/8/09 16:49
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-08-02 16:49:13
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    ישראל שלום

     

    באשר ללינק תראה טוב הגבתי אליו לפני זמן מה רציתי לראות באם יהיה המשך בכיוון שאינו

    "מתחת לפנס"

    תשובה לא קיבלתי מכוון שהכותבת עוסקת ביעוץ ולא תמיד יש ליועצים זמן לחדור לעומקם של דברים

    ביחוד כאשר המנהלים משלמים טוב ובלבד שהיעוץ מתאים להם

     

    אינני מדבר אישית וגם לא בהכללה גורפת אבל...שנינו יודעים שקל להמשיך מגמות גם אם הן לא רלוונטיות

    יותר, מאשר לצאת ולנסות דרך חדשה

     

    הינך מוזמן בכל רגע לבקר ונציג לך את כל החבילה - המתודולוגיה - בהתייחס למפעל בו אנו

    בונים לפי בקשתם את הניסוי בשני הקשרים

    האחד: תיקןף נוהלים
    והשני ליווי פרויקטים

     

    בהערכה רבה

     

    עפרון רזי

    2/8/09 18:33
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-08-02 18:33:15
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: עפרון רזי 2009-08-02 16:49:13


    ישראל שלום

     

    באשר ללינק תראה טוב הגבתי אליו לפני זמן מה רציתי לראות באם יהיה המשך בכיוון שאינו

    "מתחת לפנס"

    תשובה לא קיבלתי מכוון שהכותבת עוסקת ביעוץ ולא תמיד יש ליועצים זמן לחדור לעומקם של דברים

    ביחוד כאשר המנהלים משלמים טוב ובלבד שהיעוץ מתאים להם

     

    אינני מדבר אישית וגם לא בהכללה גורפת אבל...שנינו יודעים שקל להמשיך מגמות גם אם הן לא רלוונטיות

    יותר, מאשר לצאת ולנסות דרך חדשה

     

    הינך מוזמן בכל רגע לבקר ונציג לך את כל החבילה - המתודולוגיה - בהתייחס למפעל בו אנו

    בונים לפי בקשתם את הניסוי בשני הקשרים

    האחד: תיקןף נוהלים
    והשני ליווי פרויקטים

     

    בהערכה רבה

     

    עפרון רזי

    היי עפרון

     

    כרגיל אתה צודק

    בעיית היועצים "מטעם" מוכרת

    לפעמים מנהלים לוקחים יועצים על מנת שה"יועץ" יגיד להנהלה את מה שהמנהל  רוצה להגיד

    כיוון שלפעמים הילת ה"יועץ" היא כזו שהמנהלים ה"בורים" קונים כל דבר יועץ כאילו זו תורה משמיים

    אפילו שהמנהל המקומי הוא בעל ידע וניסיון יותר גדולים מהיועץ.

    מה שנקרא "אין נביא בעירו".

    גישה פרימיטיבית.

     

    לעומת זאת לפעמים לוקחים יועץ

    ואם המלצתו היא לשנות דברים

    אזי פשוט מאפסנים את ההמלצות במגירה

    כי אין רציון ואין יכולת להתמודד עם השינויים.

     

    בשביל שינוי לא צריך מנהל צריך מנהיג.

    וכמה מנהלים הם גם מנהיגים ?

     

    ו"חוץ מזה מרקיז הכל בסדר"

    לפעמים אני מרגיש וגם מתנהג כמו דון קישוט

    אבל זה אופי.

    ואני אפילו נהנה מזה.

    בפרט כשאני מביט אחורה ורואה את שובל השינויים שחוללתי.

    ואילו אחרים לא מבינים / לא זוכרים שפעם זה היה אחרת, לפני שישראל עבר במקום.

     

    איפה אתה מציע לי לראות הניסוי וכו ?

     

    בברכה

     


    --
    ישראל פטשניק

    אימון - עיסקי, ניהולי, אישי
    יעוץ – אסטרטגיה עסקית וטכנולוגית
    חונך עיסקי מטעם התמ"ת
    054-9003900
    Skype – israel.ptashnik
    ptashnik@netvision.net.il
    אסטרטגיה עסקית וטכנולוגית – פייסבוק
    http://www.linkedin.com/in/israelptashnik
    20/8/09 09:26
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-08-20 09:26:48
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    לישראל שלום

     

    רק עכשיו ראיתי את תגובתך המחמיאה,

    ומאחר שאנו מקיימים קשר ישיר רק אסגור

    את הדיון בשתי מילים

     

     הדיון איפשר לראות עד כמה רבים מ"היועצים" הם מה שהם

    בדומה לרבים מהדירקטורים, אומרי הן

     

    פרושו שמוקד הכח אצל המנהלים

     

    מנהל ללא מנהיגות וללא ערכים, כפי שמצטירים רבים אצלנו

    מהווים מקור בעייתי ביותר לעצמתנו כמדינה.

     

    כמוך (ואני מקווה שאינני טועה בכך)  הערכים לרוב הקדימו

    ומקדימים גם עכשיו, את כל מה שאני מעריך כשלילי.

     

    לכן אינני יועץ וגם מפני שלדעתי ולפי תורות שאני מאמין בהם

    כמו "מערכות-מורכבות" והרשתות,הידע נמצא אצל המשתתפים

    הפעילים במערכת. גורם חיצוני (יועץ) יכול להשתתף ולסייע

    ב"יצור-הידע" הדרוש יחד (היחד זה  ה-ISSUE ) עם האחרים.

     

    ידידי מאד מקווה לעסוק ולעשות דברים חיוביים יחד איתך

    מתוך הערכה מלאה לאישיותך

     

    בידידות רבה

     

    עפרון רזי

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    20/8/09 18:36
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-08-20 18:36:54
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: עפרון רזי 2009-08-20 09:26:48


    לישראל שלום

     

    רק עכשיו ראיתי את תגובתך המחמיאה,

    ומאחר שאנו מקיימים קשר ישיר רק אסגור

    את הדיון בשתי מילים

     

     הדיון איפשר לראות עד כמה רבים מ"היועצים" הם מה שהם

    בדומה לרבים מהדירקטורים, אומרי הן

     

    פרושו שמוקד הכח אצל המנהלים

     

    מנהל ללא מנהיגות וללא ערכים, כפי שמצטירים רבים אצלנו

    מהווים מקור בעייתי ביותר לעצמתנו כמדינה.

     

    כמוך (ואני מקווה שאינני טועה בכך)  הערכים לרוב הקדימו

    ומקדימים גם עכשיו, את כל מה שאני מעריך כשלילי.

     

    לכן אינני יועץ וגם מפני שלדעתי ולפי תורות שאני מאמין בהם

    כמו "מערכות-מורכבות" והרשתות,הידע נמצא אצל המשתתפים

    הפעילים במערכת. גורם חיצוני (יועץ) יכול להשתתף ולסייע

    ב"יצור-הידע" הדרוש יחד (היחד זה  ה-ISSUE ) עם האחרים.

     

    ידידי מאד מקווה לעסוק ולעשות דברים חיוביים יחד איתך

    מתוך הערכה מלאה לאישיותך

     

    בידידות רבה

     

    עפרון רזי

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    היי עפרון

     

    אתה צודק גם לגבי נקודת המבט והאבחנה האישית  שעשית עלי

    אף על פי כן אני כן יועץ

     

    אני מחפש מקומות בהם רוצים יעוץ

    ולא יועץ מ"טעם"

     

    זו הסיבה שאני לא לוקח עבודות יעוץ ב- FIX

    אפשר לתת הערכה לעלות אבל אי אפשר להתחייב

    אפשר לקבוע אבני דרך

    שבסיום כל אחת מהן תהייה החלטה מה עושים איך והאם ממשיכים.

     

    עשיתי עבודת יעוץ ב- FIX שמאוד הצטערתי עליה

    למען האמת באמצע התהליך אפילו הודעתי שאני מפסיק את העבודה

    ומוותר על המגיע לי משום שלדעתי מזמין העבודה

    לא ידע להגדיר את מטרתה

    בסופו של דבר הוא הפעיל עלי לחץ לסיים בכל זאת

     

    ואכן את אשר יגורתי אירע

    מדוח הסיכום שלי הוא השמיט קטעים שלא היו נוחים לו

    (מסרתי לו דו"ח ב- WORD במקום ב- PDF )

     

    בעבודה אחרת שעשיתי גם ביקשו ממני להשמיט קטעים מסויימים מהדו"ח

    שלא היו נוחים פוליטית

    סרבתי להשמיט כי זה היה פוגע במהות הדו"ח

     

    מאז אני עובד בשלבים

    שלב ראשון - הצפת / "שיקוף" ממצאים

    שלב שני - הסכמה על הממצאים

    ורק אחר כך אם רוצים

    המשך התהליך

    עד הפקת / הסקת המסקנות ודרכי  פעולה

    בהם אני מוביל את הלקוח לקבל החלטות בעצמו

    ולא המלצות ה"יועץ"

    אין לי עניין רק להמליץ המלצות

    יש לי עניין להוביל תהליך שינוי

     

    אם הלקוח רוצה ממשיכים

    ואם הוא לא רוצה עוצרים בשלבים המוקדמים (לאחר פעולת השיקוף)

    חבל על הכסף של הלקוח

    חבל על הזמן שלי

    ובעיקר חבל לי לעשות משהו שהסיכוי שלו להתממש אפסיים

    אני לא אוהב לא להינות מהעבודה

    אני באופיי " doer"

    גם כמנהל וגם כיועץ

    לא הבכרח מפריע לי שהלקוח ימשיך לבד לאור עבודת ה"שיקוף" שעשיתי לו

    העיקר שיעשה משהו

     

    היום ביקשו ממני להגיש הצעת מחיר ליעוץ

    אמרתי שאני לא מוכן להגיש הצעה ב- FIX

     

    כמו כן אמרתי שאני מבקש לדבר עם  גורם ההנלה הבכיר ביותר שמעוניין בעבודה

    על מנת לתאם ציפיות מראש (מחויבות הנהלה)

    גם על המטרות וגם על שלבי העבודה (כפי שציינתי לעיל, פחות או יותר )

    לפני הגשת ההצעה

     

    אני ממתין להתפחויות

     

    גם אני אשמח לשתף איתך פעולה


    --
    ישראל פטשניק

    אימון - עיסקי, ניהולי, אישי
    יעוץ – אסטרטגיה עסקית וטכנולוגית
    חונך עיסקי מטעם התמ"ת
    054-9003900
    Skype – israel.ptashnik
    ptashnik@netvision.net.il
    אסטרטגיה עסקית וטכנולוגית – פייסבוק
    http://www.linkedin.com/in/israelptashnik


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מידע עסקי ("BI") ונהלים – הפכים או משלימים?"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה