כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    איכות הסביבה

    קהילת איכות הסביבה  

    סביבה וחיות

    חברים בקהילה (5532)

    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    איציק אביב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    shimi79
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דורון טל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    mr.unicorn
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ציני_כאן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אfי
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    פורום

    קיימות

    פורום קיימות הוא הפורום המרכזי של קהילת איכות הסביבה. בפורום יעלו הנושאים המרכזיים העומדים על הפרק באיכות הסביבה.

    בקרוב: רכבת ישראל תתיר הכנסת אופניים לקרונות

    4/12/09 21:51
    5
    דרג את התוכן:
    2009-12-10 18:59:12
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    שנים של הפגנות, עצומות, מפגשים עם אנשי הרכבת ועזרה של ח"כים "ירוקים" עשו סופסוף את שלהן:

     

     

    בקרוב: רכבת ישראל תתיר הכנסת אופניים לקרונות

    כבוד לעושים במלאכה - עמותת ישראל בשביל אופניים.


     

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "בקרוב: רכבת ישראל תתיר הכנסת אופניים לקרונות"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    4/12/09 22:17
    3
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-04 22:17:17
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    בואו נחזיק להם אצבעות כולנו

    כלכך ישדרג לי את החיים אם אני אוכל לעלות את האופניים שלי לרכבת.

    5/12/09 19:19
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-05 19:19:39
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    בשורה נפלאה!

    ולו רק בגלל זה, מגיע לך כוכב!

    5/12/09 19:27
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-05 19:27:34
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הלוואי

     

     

    אמן

    5/12/09 20:13
    0
    דרג את התוכן:
    2009-12-05 21:32:40
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    בשורה מבורכת כל עוד האופניים יועלו רק בשעות השפל. המחשבה על התחכחות באופנים במעבר הצר לא מרנינה לאור העומס הבלתי אפשרי כבר כיום בין חיילים, צ'ימידנים ויתר הנוסעים.

    בכל מקרה תגובת הרכבת כי 'העלאת האופניים לקרון הנכים תתאפשר על בסיס מקום פנוי בלבד' (ע"פ הכתבה בעיתון הארץ 4.12.2009) מעוררת בי חשש כי המהלך יסתיים בפיילוט. מי יקח את הסיכון ומה בדיוק יעשה נוסע כזה? יחכה לרכבת הבאה, גם על בסיס מקום פנוי או יסנן קללה ויבחר בפעם הבאה באוטו?

    5/12/09 22:47
    0
    דרג את התוכן:
    2009-12-05 22:47:58
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: נעהנעהנעה 2009-12-05 21:32:40

     

    בשורה מבורכת כל עוד האופניים יועלו רק בשעות השפל. המחשבה על התחכחות באופנים במעבר הצר לא מרנינה לאור העומס הבלתי אפשרי כבר כיום בין חיילים, צ'ימידנים ויתר הנוסעים.

    בכל מקרה תגובת הרכבת כי 'העלאת האופניים לקרון הנכים תתאפשר על בסיס מקום פנוי בלבד' (ע"פ הכתבה בעיתון הארץ 4.12.2009) מעוררת בי חשש כי המהלך יסתיים בפיילוט. מי יקח את הסיכון ומה בדיוק יעשה נוסע כזה? יחכה לרכבת הבאה, גם על בסיס מקום פנוי או יסנן קללה ויבחר בפעם הבאה באוטו?

     

     

    פתרון אפשרי לבעיה שאת מעלה:

    כבר עכשיו יש ברכבת קרון של מקומות מוזמנים ומי שלא הזמין כרטיס מראש לא יכול להכנס אליו. וכך נוצר מצב שלמרות שהקרון לא מלא אי-אפשר לשבת בכיסאות הפנויים ונוסעים נאלצים לעמוד.

    אפשר על אותו פרנציפ לעשות קרון שמיועד לרוכבי אופניים בלבד. או לפחות בעדיפות לרוכבי אופניים. בהתחלה זה לא יהיה משתלם אבל בטווח של חודשים ושנים קרון האופניים יתמלא.

     

    בעיות נוספות שצריך להתמודד איתם בהקשר זה:

    רוכב האופניים יצטרך לעלות ולרדת עם האופניים מגרמי מדרגות לא קטנים - דבר לא ממש בטיחותי שצריך לתת עליו את הדעת.
  • לעבור עם אופנים את השערים המסתובבים שמכניסים לפניהם את כרטיס הנסיעה זה  ממש  לא פשוט.
  • ויש גם שערים מסתובבים רגילים ביציאה מהתחנה (אלה שאפשר רק לצאת מהם מהתחנה ולא להיכנס) ומהם בכלל אי-אפשר לצאת עם אופניים.
  • זה די מסורבל לעלות על רכבת עם אופניים. צריך להגיע לתחנה הרבה יותר מוקדם כי לדפוק ספרינט כדי לתפוס את הרכבת ברגע האחרון זה לא בא בחשבון. וחוץ מזה לך תקנה קפה ומאפה (מה???!!!! 15₪ על הפוך גדול?????) כשיש לך זוג אופניים על כתף ימין וחינמון מתחת לבית שחי השמאלי.
  •  

    בקיצור כל הסיפור הזה זה כאב ראש  לרכבת ישראל. אבל אם מתמודדים עם זה במקומות אחרים בעולם אז אפשר גם פה.

     

    5/12/09 23:13
    2
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-05 23:13:45
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מעולה!

    6/12/09 05:30
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-06 05:30:13
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    גנן על מדווח מאמסטרדם :" כל הכבוד לחבר'ה מ-"ישראל בשביל אופניים", אני מסכים עם מרבית הפניות כאן, הן לשלילה והן לחיוב - בסופו של דבר מדובר במהלך חיובי שמזניק אותנו כלפי מעלה, לאחר שהפיילוט יתחיל - זה תלוי רק בנו להראות כמה השירות הזה הוא חיוני לכולנו."

     

     


    --
    --

    Amit Rabin
    Strategic Sustainability Consultant

    Phone (Israel): +972 4 8122330
    Phone (Netherlands): +31 65 1716260

    "The best thing about the British is our ability to laugh at ourselves. By ourselves I mean other people. And by laugh I mean invade." - Jimmy Carr
    7/12/09 17:25
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-07 17:25:28
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ממה שראיתי, מדובר על הכנסת האופניים לקרון הנכים.

    עוד לא פתרנו את בעיית הנגישות לנכים ברכבת, וכבר מלבישים עליהם תיקים חדשים. קראו מה כתב אבנר בטיסט ב-SCOOP על הנושא.

    מניסיוני עם הקרונות הנגישים לנכים, רכבת ישראל לא ממש השאירה יותר מדי מקום לכסאות הגלגלים, ובפעמים האחרונות שנסעתי בה (לפחות פעמיים בחצי השנה האחרונה), כסא הגלגלים שלי חסם את המעבר בין הקרונות למרות שהוא קטן במיוחד.

     

    הפתרון הוא במנשאי אופניים מחוץ לתא הנוסעים (בין הקרונות או בקרונות ייעודיים).


    --
    הדרך היחידה לחזות את העתיד,
    היא לעשות אותו!
    9/12/09 16:29
    2
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-09 16:29:17
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    עוד בשורה נפלאה בתחום התחבורה הקלה והאופניים - היום אושרו תקנות השימוש באופניים חשמליים. גם הסיקור של קופנהגן והביקורים בעיר יכולים להוסיף קסמים למדורת עידוד האופניים ולהשפיע על המשלחת הישראלית לועידת קופנהגן.

     

    כעת, יהיה קשה לטעון כי אופניים אינם מתאימים לחלשים, לקשישים, לבעלי מוגבלויות, או לכאלו שחוששים להזיע, ויש הצדקה מוגברת לשיפור תשתיות נוספות:

     

    - הרחבת רשתות נתיבי האופניים לרשתות בטוחות, נוחות ומהירות.

    - הסדרת חניונים ומתקני חניה לאופניים.

    - קביעת הסדרי ביטחון ואבטחה מפני גניבות אופניים.

    - עידוד יוזמות להשכרת אופניים משותפים.

    - התקנת נקודות עיגון וטעינה לאופניים חשמליים.

    - עידוד פיתוח מקלחות לרוכבי האופניים בחודשי הקיץ.

    - שיפור התקנות לניידות באמצעות קורקינטים חשמליים.

    - קביעת תמריצים ליוממות באמצעות אופניים, כך שיזכו לשוויון עם הטבות רכבי הליסינג ללא הפליה.

    - קביעת תקני חניה לאופניים.

    - אופציות להסבת תקני חניה לכלי רכב בתקני חניה לאופניים.

    - אופציות להעלאת אגרות חניה במקומות בהם קיימים חלופות תנועה קלה.

    - שיפור השילוב של אמצעי התחבורה הקלים עם אמצעי התחבורה הציבורית השונים - רכבות ואוטובוסים.

    - שיפור הממשקים בין האופניים לתחנות תחבורה ציבורית.

    - אפשרות לקבע מנשאי אופניים על מיניבוסים.

     

    האם התנועה הסלילית של מגמת עידוד תחבורת האופניים מתגברת?

     


    --
    http://www.transportationet.com
    http://www.way-togo.com
    10/12/09 18:59
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-10 18:59:12
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ועוד חידוש מבית היוצר של ישראל בשביל אופניים:

    כלובי אופניים.

    מאת: אייל דץ, מערכת וואלה!
    יום שלישי, 8 בדצמבר 2009, 12:27

    להמשך הכתבה

     

    מדובר בכלוב מוגן במצלמות שאפשר להיכנס אליו רק באמצעות כרטיס חכם שניתן לנושאי הרכבת בלבד.



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "בקרוב: רכבת ישראל תתיר הכנסת אופניים לקרונות"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה