כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    איכות הסביבה

    קהילת איכות הסביבה  

    סביבה וחיות

    פורום

    סביבה, עסקים ותעשייה

    בפורום זה נקשר בין פעילות עסקים, התעשייה ואיכות סביבה. \r\nאין סוד שלפעילות התעשייתית של גורמים פרטיים וציבוריים השלכות כבדות אל איכות הסביבה.\r\nהפורום נועד ליצור שיח שבו נבחן את הקשר ונציע דרכים לשיפור הסביבה במגזר התעשייתי והעסקי.\r\n\r\n

    חברים בקהילה (5534)

    אייל - חיפה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    א.A
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יובליובל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    משה ,
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    נשימה חדשה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    צלם חובב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    d10d10
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שולה63
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הזמנה לכנס בנושא רכבים מונעים באנרגיות חלופיות - אופציה אמיתית?

    12/12/09 09:03
    0
    דרג את התוכן:
    2009-12-28 18:03:30
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הי,

     

    ממליצה להגיע לכנס שאני מארגנת בשיתוף עם איגוד יבואני הרכב ב - 21.12 בנושא - רכבים מונעים באנרגיות חלופיות - אופציה אמיתית?

    בין המרצים בכנס: ערן יעקב - רשות המיסים (מיסוי ירוק), אבי מושל, המשרד להגנ"ס, אבנר פלור - משרד התחבורה, ד"ר דני ויינשטוק -better place, מיכה כרמון - מנכל טויוטה, אלי משגב - מנכ"ל דורגז (רכבי גפ"מ), עפר בן דב - חישוב המאזן הסביבתי של אמצעי תחבורה ועוד רבים אחרים, בחלק השני של הכנס יתקיים פאנל חברות בהנחיית עורך מדור רכב של כלכליסט.

    מומלץ ביותר!

    לפרטים והרשמה - www.energy.org.il

     

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "הזמנה לכנס בנושא רכבים מונעים באנרגיות חלופיות - אופציה אמיתית?"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    12/12/09 16:48
    0
    דרג את התוכן:
    2009-12-12 17:10:01
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מי יזהם יותר - טעינת רכב חשמלי או תדלוק בבנזין?

    אני מקווה שהשאלה הזו תזכה לתשובה במהלך הכנס, וכי תעלי את התשובה עליה לשירשור הזה, אחרי שהכנס יתקיים, כדי שנוכל לצדד בצד זה או אחר בויכוח שהתעורר לאחרונה בין "בטר פלייס" לפרופ' דני רבינוביץ'.

     

    בקשר לשימוש במכונית חשמלית בישראל, יש שתי דעות סותרות:

    דעה א' (ד"ר פליקשטיין, "בטר פלייס") - המכונית החשמלית מזהמת פחות ממכונית רגילה, בכל מקרה, גם בישראל (בה ייצור החשמל הנדרש לטעינת הסוללות מבוסס על פחם). דעה זו משתקפת בכתבה "מי יזהם יותר - טעינת רכב חשמלי או תדלוק בבנזין?".


    דעה ב' (פרופ' דני רבינוביץ') - בישראל, המכונית החשמלית צפוייה לגרום לפליטת גזי חממה בכמות גדולה יותר מזו שתפלוט מכונית שמתודלקת בבנזין. הדבר יהיה נכון כל זמן שהחשמל הנדרש לטעינת הסוללה מיוצר בתחנות חשמל שתמהיל הדלקים הנדרש להפעלתן מבוסס על פחם, ולכן מומלץ לדחות את השקת המכונית החשמלית בישראל. דעה זו משתקפת במאמר "המכונית החשמלית והתחממות כדור הארץ - לא מה שחשבתם".

     

    התשובה צריך שתתייחס למחזור חיים מלא "מעריסה לעריסה" (Cradle-to-Cradle).

    12/12/09 18:04
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-12 18:04:13
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    לא ברור לי למה ההנעה החשמלית מקודמת רק ברכבים פרטיים ולא ברכבים ציבוריים ומשאיות.

     אני חושב שמוניות שרות חשמליות מושלמות לעבודה על מנוע חשמלי.

    12/12/09 19:14
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-12 19:14:49
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    לערן:

    במוניות שרות כמו גם ברכבים כבדים יותר (משאיות אוטובוסים ורכבי משא) הבעיות של הרכבים החשמליים מחריפות עוד יותר. כזכור לך נקודת התורפה  של רכב חשמלי הוא המרחק שהם יכולות לגמוע - אורך חיי בטריה טעונה - יחסית קצר למדי (לעומת בנזין/סולר). ורכבי שרות לסוגיהם גומעים הרבה יותר קילומטרים בכל ליום מאשר רכב פרטי (מהבית לעבודה וחזרה עם אפשרות טעינה של 8 שעות). רכב שרות נדרש לעבודה ללא הפסק לאורך כל היום, כך שהמצבר יגמר מהר מאוד ללא אפשרות של טעינה (ללא השבתה ארוכה). העמסה של עוד מצברים (לפתור את הבעיה) תייקר באופן קטסרופלי את המחיר כמו גם תוסיף משקל רב אשר יקוזז ביעילות הרכב. 

    לכן גם אם רכבים חשמלים יתפסו נפח שוק - כרגע זה יהיה רק השוק הפרטי. מנגד רכבים כגון טנדרים, משאיות, אוטובסים, ימשיכו לנסוע על בנזין/סולר עוד הרבה שנים. 

    12/12/09 20:03
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-12 20:03:07
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ישראל מפגרת בפיתוח תשתיות לתחבורה ציבורית בשנות דור. לדעתי התשובה לפחות לגבי ת"א היא מטרו! שמעתי שהתחילו לעבוד על הפרויקט אבל מדובר בנושא שדורש תיאומים רבים ואין לדעת מתי ייצא לפועל :-(

    --
    רגינה פנקס
    12/12/09 22:57
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-12 22:57:36
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: green clean machine 2009-12-12 19:14:49

    לערן:

    במוניות שרות כמו גם ברכבים כבדים יותר (משאיות אוטובוסים ורכבי משא) הבעיות של הרכבים החשמליים מחריפות עוד יותר. כזכור לך נקודת התורפה  של רכב חשמלי הוא המרחק שהם יכולות לגמוע - אורך חיי בטריה טעונה - יחסית קצר למדי (לעומת בנזין/סולר). ורכבי שרות לסוגיהם גומעים הרבה יותר קילומטרים בכל ליום מאשר רכב פרטי (מהבית לעבודה וחזרה עם אפשרות טעינה של 8 שעות). רכב שרות נדרש לעבודה ללא הפסק לאורך כל היום, כך שהמצבר יגמר מהר מאוד ללא אפשרות של טעינה (ללא השבתה ארוכה). העמסה של עוד מצברים (לפתור את הבעיה) תייקר באופן קטסרופלי את המחיר כמו גם תוסיף משקל רב אשר יקוזז ביעילות הרכב. 

    לכן גם אם רכבים חשמלים יתפסו נפח שוק - כרגע זה יהיה רק השוק הפרטי. מנגד רכבים כגון טנדרים, משאיות, אוטובסים, ימשיכו לנסוע על בנזין/סולר עוד הרבה שנים. 

     בנוגע למשאיות אני מסכים איתך

    אבל ספציפית בנוגע למוניות שירות אפשר לבנות מוניות עם מצבר נשלף שאפשר להחליף אותו בתחנת המוניות שתהיה ערוכה לכך.

    מצבר נשלף למשאית זה כבר יותר מסובך הן בגלל גודל המצבר והן בגלל הצורך לפזר בדומה למערך תחנות הדלק מערך של תחנות להחלפת מצברים. 

    וחוץ מזה אל תשכח שמנוע חשמלי הוא הרבה יותר אמין ויעיל ממנוע בנזין.

     

    13/12/09 00:44
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-13 00:44:06
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    לערן:

    אני אכן לא שוכח שמנוע חשמלי יותר יעיל ממנוע בנזין אבל הני המספר עובדות

    1) מנוע חשמלי דורש מתח - שבדר"כ מגיע ממצבר - מהיכן נטען המצבר ? תחנת כח פחמית ? גז ? כור אטומי ? תאים פוטו-וולטאים ? אלו מקורות אנרגיה מגוונים אשר יעילותם לעיתים מאוד נמוכה. כך באופן אבסודי יכול להיווצר מצב בו רכב חשמלי אשר מוטען על ידי חשמל מתחנת כח פחמית בשעות שיא  למעשה מזהם יותר מרכב בנזין או FFV.

    2) הצפיפות האנרגטית של בנזין היא מהגבוהות שיש היום בכלי רכב. כך למעשה בהגדלה מינורית (יחסית) במשקל המנוע (ב 30%) אני מסוגל להפוך רכב פרטי לרכב משא. אולם ברכבים חשמלים לשם הכפלה של כושר מטען - יהיה צורך להגדיל באופן משמעותי את כמות המצברים. כך יוצא שהגדלת הרכב המונע בבנזין/סולר יעילה יותר מאשר הגדלת רכב על בסיס חשמלי.

    3) לגבי מערך התחנות - רק הזמן יגיד..ישנם מכשולים רבים בדרך אולם לזכותו של אגסי ניתן לומר כי בדר"כ הפיתרונות ההגיונים והפשוטים מנצחים. 

    22/12/09 12:53
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-22 12:53:45
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    שלום רגינה,

     

    האם היתה התייחסות ביום העיון לשאלה המסקרנת "מי יזהם יותר - טעינת רכב חשמלי או תדלוק בבנזין?"

    מה היו המסקנות?

     

    ערן

    22/12/09 16:04
    0
    דרג את התוכן:
    2009-12-22 16:26:11
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    צטט: ערן הסביבתן 2009-12-12 22:57:36

    צטט: green clean machine 2009-12-12 19:14:49

    לערן:

    במוניות שרות כמו גם ברכבים כבדים יותר (משאיות אוטובוסים ורכבי משא) הבעיות של הרכבים החשמליים מחריפות עוד יותר. כזכור לך נקודת התורפה  של רכב חשמלי הוא המרחק שהם יכולות לגמוע - אורך חיי בטריה טעונה - יחסית קצר למדי (לעומת בנזין/סולר). ורכבי שרות לסוגיהם גומעים הרבה יותר קילומטרים בכל ליום מאשר רכב פרטי (מהבית לעבודה וחזרה עם אפשרות טעינה של 8 שעות). רכב שרות נדרש לעבודה ללא הפסק לאורך כל היום, כך שהמצבר יגמר מהר מאוד ללא אפשרות של טעינה (ללא השבתה ארוכה). העמסה של עוד מצברים (לפתור את הבעיה) תייקר באופן קטסרופלי את המחיר כמו גם תוסיף משקל רב אשר יקוזז ביעילות הרכב. 

    לכן גם אם רכבים חשמלים יתפסו נפח שוק - כרגע זה יהיה רק השוק הפרטי. מנגד רכבים כגון טנדרים, משאיות, אוטובסים, ימשיכו לנסוע על בנזין/סולר עוד הרבה שנים. 

     בנוגע למשאיות אני מסכים איתך

    אבל ספציפית בנוגע למוניות שירות אפשר לבנות מוניות עם מצבר נשלף שאפשר להחליף אותו בתחנת המוניות שתהיה ערוכה לכך.

    מצבר נשלף למשאית זה כבר יותר מסובך הן בגלל גודל המצבר והן בגלל הצורך לפזר בדומה למערך תחנות הדלק מערך של תחנות להחלפת מצברים. 

    וחוץ מזה אל תשכח שמנוע חשמלי הוא הרבה יותר אמין ויעיל ממנוע בנזין.

     

     ציי מוניות חשמליות העושים שימוש בשיטת החלפת המצברים פועלים בנפאל באופן יעיל משנת 1996. כלי הרכב מכונים Safa Tempos. המצברים מוחלפים בתחנת המוניות באופן ידני ומוטענים מידי לילה. היתרונות הם שליטה על אחידות המצברים בצי, ריכוז עמדות הטעינה במקום אחד, ויסות המצברים בתוך צי המוניות ובהתחשב בביקושים, ושימוש במוניות קומפקטיות.

     

    ראה:

    "מאגרי אנרגיה ניידים".

     

     


    --
    http://www.transportationet.com
    http://www.way-togo.com
    22/12/09 17:33
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-22 17:33:15
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: eran.shchori 2009-12-22 12:53:45

    שלום רגינה,

     

    האם היתה התייחסות ביום העיון לשאלה המסקרנת "מי יזהם יותר - טעינת רכב חשמלי או תדלוק בבנזין?"

    מה היו המסקנות?

     

    ערן

     

    ערן שלום,

     

    אני בדיויק שוקדת על כתיבת הבלוג בנושא הכנס - היה מאוד מעניין ואני אעלה את רשמי בקרוב.

    דרך אגב אנחנו חברים פה?

     

    רגינה


    --
    רגינה פנקס
    25/12/09 00:10
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-25 00:10:16
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    יש גם דעות בעד ונגד דודי שמש , פאנלים ליצור חשמל סולארי,וכו' זה כן \לא כלכלי,כן \לא מזהם ביצור,

     

    והגישה הזאת לא מקדמת את האנושות לשום כיוון חיובי.

     

    גם בנושא הפרדת פסולת ומיחזור יש דעות בעד ונגד עובדתית הדבר יוצר בילבול בציבור והדברים לא מתקדמים.

     

    כשאני רואה דעות המנסות לסרס השקת רכבים חשמליים בטענה שהם יצרכו חשמל מתחנות מזהמות,דעתי שונה

     

    א.כדאי לקדם תחנות כח עם אנרגיה חלופית כמו ברמת הגולן מרוח ותחנות כח סולאריות

     

    ב.החשיבות של הרכבים החשמליים אולי לא תבוא לידי ביטוי בשנים הראשונוות אבל תיצור תעשיה חדשה שתשדרג

     

     את הרכבים החשמליים מידי שנה בדומה לנעשה בתעשית ההיטק,וכך אני צופה שתוך 20-30 שנה הרכבים החשמליים

     

    יהיו קלים יותר חזקים יותר חסכוניים יותר ואולי גם יספקו לעצמם אנרגיה סולארית או אנרגיה אחרת

     

    אבל אם לא נאפשר לדברים לקרות המצב רק יחמיר(וגם על כך כבר שמעתי דעות שכדור הארץ לא מתחמם),

     


    --
    צדק חברתי כלכלי סביבתי
    28/12/09 16:54
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-28 16:54:39
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ראו באתר שלי סיכום לא רשמי של עיקרי הדברים שהוצגו ביום העיון
    28/12/09 18:03
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-28 18:03:30
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    איתן,
    תודה על הסיכום הממצה. אני מניח שאת הסיכום של רגינה נקרא במועד מאוחר יותר.
    מתוך הסיכומים שהבאת, ובעיקר הציטוט לגבי המכונית החשמלית כדלקמן: "לעניין הירוק חשוב לדעת כי המכונית חשמלית תקטין את הזיהום ופיזור גזי החממה רק אם החשמל ייוצר ממקורות נקיים - בישראל המכונית החשמלית תעביר את הזיהום מגוש דן לחדרה ואשקלון", אזי לא ברורה הנהירה של (כמעט) כולם לתמוך בפיילוט של בטר פלייס בישראל (ובקרוב ברעננה), וזה עוד לפני שהתייחסו לנושא הזיהום הנגרם בתהליך ייצור הסוללה והגרט/מיחזור שלה.
    ערן


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "הזמנה לכנס בנושא רכבים מונעים באנרגיות חלופיות - אופציה אמיתית?"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה