כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    איכות הסביבה

    קהילת איכות הסביבה  

    סביבה וחיות

    פורום

    קיימות

    פורום קיימות הוא הפורום המרכזי של קהילת איכות הסביבה. בפורום יעלו הנושאים המרכזיים העומדים על הפרק באיכות הסביבה.

    חברים בקהילה (5534)

    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    studio 2do
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שושנה13
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ישראל רף
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Einbar - blog
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    איציק אביב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    .Josefin
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    צלם חובב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אביאן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    תבוטל החובה לחבוש קסדה ברכיבה על אופניים בתוך יישובים

    27/12/09 20:15
    4
    דרג את התוכן:
    2011-03-24 06:47:44
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    היום בדה מרקר:

     

    יחימוביץ': "חובת החבישה מרתיעה רוכבים מלרכוב ומעכבת פרויקט אופניים נרחב בתל אביב, בדומה לפאריס"

     

    ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה לתמוך בהצעת החוק, שמשאירה בידי רוכבי האופניים בתוך תחומי ישובים את ההחלטה אם לחבוש קסדה. חובת החבישה תחול רק על ילדים, ברכיבת שטח וספורט, ובדרכים בין עירוניות. ההצעה מבטלת את החוק שנחקק בכנסת הקודמת.

    הצעת החוק הוגשה על ידי ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) שאמרה כי "רכיבה על אופניים בתוך הישובים ובעיקר בערים הגדולות, מפחיתה לאין שיעור את עומס התנועה בערים, את מצוקת החניה, את זיהום האוויר ואת תאונות הדרכים. חובת חבישת הקסדה הביאה לכך שחלק מהרוכבים זנחו את השימוש באופניים ומבכרים על פניהם שימוש ברכב מנועי. מגמה זו עומדת בניגוד לטובת הציבור".

    יחימוביץ' הוסיפה כי "גם אני משתמשת באופניים ככלי תחבורה בתוך תל אביב, ומודעת בכל פעם מחדש לחוסר ההגיון של חובת הקסדה. בפאריס ובערים נוספות באירופה יש פרויקט נפלא של אופניים זמינים בכל מקום, ואיש לא מעלה על דעתו לחייב חבישת קסדה. גם בתל אביב נחתם חוזה ל-2,000 זוגות אופניים שיועמדו לרשות באי העיר. פרויקט זה מתעכב ולא יוצא לפועל, כיוון שאין אפשרות ליישם אותו כל עוד חוק חבישת הקסדה חל. בנוסף, לחוק אין משמעות כי הוא אינו נאכף והמשטרה הודיעה כי לא תעסוק בכך".

     

    יחימוביץ' ציינה כי קידום החוק נעשה תוך שיתוף פעולה עם ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי, ובסיוע נרחב שלו לקידום החוק. יחימוביץ' ונציגי עיריית תל אביב קיימו דיונים משותפים עם משרד התחבורה ועם מומחי תחבורה, בטיחות ואיכות סביבה כדי לבחון את השלכות החוק. 

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "תבוטל החובה לחבוש קסדה ברכיבה על אופניים בתוך יישובים"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    27/12/09 21:03
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-27 21:03:26
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    וגם ב-YNET:

     

    סוף עידן חובת חבישת הקסדה?

     

    ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה היום (א') לתמוך בהצעת חוק של ח"כ שלי יחימוביץ', המאפשרת לרכב על אופניים ללא קסדה בתחום העירוני. חובת החבישה בכל רכיבה תחול על ילדים, ברכיבת שטח ורכיבה ספורטיבית, ובדרכים הבינעירוניות. גורמים בכנסת: "חוק הקסדה", אותו קידם ח"כ גלעד ארדן בכנסת הקודמת, יעבור מהעולם

    שחר הזלקורן
    פורסם:  27.12.09

     

    קסדת האופניים יורדת מראשי הרוכבים? הממשלה אישרה היום (א') הצעת חוק המצמצמת את חובת חבישת הקסדה. ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') הצעת חוק של ח"כ שלי יחימוביץ', לפיה רוכבי אופניים מבוגרים לא יחויבו לחבוש קסדה ברכיבה עירונית. בכך תצטמצם החובה הנהוגה כיום, ולפיה כל רוכב - בכל גיל ובכל רכיבה - מחויב לחבוש קסדה. הצעת החוק של יחימוביץ' אושרה ברוב של תשעה תומכים, מול שני מתנגדים.

     

  • הקסדה תשאר על ראשי הרוכבים, או שלא
  • חובת חבישת הקסדה - לדיון נוסף ומכריע
  • שר התחבורה: לבטל את חובת הקסדה
  •  

    לאחר אישור הצעתה בוועדת השרים, אמרה היום ח"כ יחימוביץ' כי "חובת חבישת הקסדה הביאה לכך שחלק מהרוכבים זנחו את השימוש באופניים, ומבכרים על פניהם שימוש ברכב מנועי. זאת בשל הסרבול והטורח - הן בחבישת הקסדה והן בנשיאתה. מגמה זו עומדת בניגוד לטובת הציבור". על-פי הערכות, לאחר אישור ההצעה על-ידי הממשלה, תחל עיריית תל-אביב לקדם פרויקט השכרת אופניים, שהתעכב תקופה ארוכה בגלל חוק הקסדה אותו יזם וקידם ח"כ גלעד ארדן, המכהן כיום כשר להגנת הסביבה.  


    למרות זאת, חבישת קסדה תהיה חובה ברכיבת שטח

     

    הצעת החוק של יחימוביץ', שהוגשה לראשונה בכנסת הקודמת - ונדחתה מספר פעמים על-ידי ממשלת אולמרט - קובעת כי "חובת חבישת קסדת-מגן

    תחול על מבוגר, רק בדרך בינעירונית או במהלך תחרות או פעילות ספורטיבית". במלים פשוטות: רוכבים בוגרים יוכלו לבחור אם לחבוש קסדה ברכיבה בדרכים עירוניות, בעוד ילדים יחויבו לחבוש קסדה בכל רכיבה.

     

     

    בדברי ההסבר של הצעת החוק, מציינת יחימוביץ' כי "רכיבה על אופניים בדרכים עירוניות, בעיקר בערים הגדולות, מפחיתה את עומס התנועה בערים, את מצוקת החניה, את זיהום האוויר ואת תאונות הדרכים". לדבריה, ראשי ערים שניסו ליזום פרויקטי השכרה של אופניים, כמו למשל בתל-אביב, עיכבו את יישומם בגלל חוק הקסדה.

     

    כדאי להזכיר כי למרות שהחוק של ח"כ ארדן אושר במליאת הכנסת לפני יותר משנתיים, עד היום לא מבוצעת אכיפה בפועל של חובת חבישת הקסדה. במשך תקופה ארוכה התעכב משרד התחבורה בהעברת התקנות לאישור ועדת הכלכלה, וגם במשטרה לא הזדרזו להפנות כוח-אדם לאכיפת החוק.

     

    הצעת החוק של יחימוביץ' זכתה לתמיכה מפתיעה מצד שר התחבורה הנוכחי, ישראל כץ, בעוד קודמו, שאול מופז, התנגד לה בתוקף. בלשכת השר כץ הבהירו כי למרות השיקולים הבטיחותיים, על השר מוטלת חובה לבחון היבטים נוספים, ובראשם שיקולים תחבורתיים וסביבתיים. לטענת גורמי מקצוע במשרד התחבורה, צמצום חובת חבישת הקסדה יעודד את השימוש באופניים - ובכך יקטין את השימוש ברכב פרטי בערים הגדולות.

     

    מנגד, ארגוני בטיחות מתנגדים נמרצת לצמצום חוק הקסדה, בטענה כי מחקרים מוכיחים כי חבישת הקסדה מסייעת להצלת חיי רוכבים. ארגון הבטיחות "בטרם" אף פנה לשר כץ, בבקשה כי יתנגד להצעת החוק. במכתב שנשלח ללשכת השר, צוטטו מחקרים שנערכו בחו"ל, ולפיהם חבישת קסדה מפחיתה עד 88% מפגיעות הראש בתאונות אופניים. בארגון גם דחו את טענותיהם של מתנגדי חוק הקסדה של ארדן, לפיהן מאז אושר בכנסת לפני כשנתיים, חלה ירידה בשימוש באופניים בארץ.

     

    בארגוני הרוכבים מביעים היום שביעות רצון מאישור החוק, שצפוי לעלות להצבעה טרומית במליאת הכנסת כבר ביום רביעי הקרוב. "התיקון של ח"כ יחימוביץ' הופך את חוק הקסדה למידתי יותר", אומר ל-ynet יותם אביזוהר, מנכ"ל עמותת ישראל בשביל אופניים. "לאחר אישורו, מבוגרים יוכלו להפעיל את שיקול דעתם, ולבחור אם לחובש קסדה בתוך העיר. כך נהוג בכל העולם, ומן הראוי שכך יהיה בישראל".

     

    עם זאת, רוכבים רבים סבורים כי ללא השקעה משמעותית בפיתוח תשתיות ייעודיות לאופניים, לא יחול גידול משמעותי במספר הרוכבים. חמור מכך: ללא פיתוח רשת שבילי אופניים בתחומי הרשויות המקומיות, ייאלצו רוכבים רבים להמשיך לרכוב בכבישים, ובכך יחשפו את עצמם לסכנה בטיחותית. אמנם בתקופת מופז הובטח כי מדי שנה יוקצה סכום של 50 מיליון שקל לסלילת שבילי אופניים, אך בענף האופניים טוענים כי ההשקעה אינה "ניכרת בשטח". 


    --
    יאיר אנגל
    מנהל קהילת איכות הסביבה
    עיצוב וייעוץ לקיימות
    27/12/09 21:09
    2
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-27 21:09:33
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    הממשלה חייבת להשקיע מיד בתשתיות ובעידוד תחבורת אופניים!

    זה הרבה יותר זול,

    זה מתאים כלכלית לכל שכבות האוכלוסיה,

    זה בריא,

    זה מהיר,

    זה "מכונית אחת פחות",

    זה פחות עומס חניה,

    זה לא מזהם,

    זה לא רועש,

     

    מי מוסיף?

     

    28/12/09 18:45
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-28 18:45:30
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    וזה יעזור לי מאוד כשאני מגיעה לת"א.
    28/12/09 23:54
    2
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-28 23:54:25
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    טיפשי ........... וחבל ............

     

    זה יעודד רשלנות ופציעות .......

     

    אם מישהו לא נוסע על אופניים בגלל הקסדה ...... תירוץ עלוב ......


    --
    מוטי דוידסון
    שיווק באינטרנט ופיתוח בסביבת web
    http://www.webitnow.net/
    29/12/09 00:07
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-29 00:07:17
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: mottyd1 2009-12-28 23:54:25

    טיפשי ........... וחבל ............

     

    זה יעודד רשלנות ופציעות .......

     

    אם מישהו לא נוסע על אופניים בגלל הקסדה ...... תירוץ עלוב ......

     

    מסכים בהחלט

    חוק פופוליסטי

     

    למה לא להוריד את הקסדות מרוכבי הקטנועים בתוך הערים ?

    ולמה לא לוותר על חגורות הבטיחות בתוך הערים ? בלאו הכי בקושי זזים. אין סכנה

    האמנם ?


    --
    ישראל פטשניק

    אימון - עיסקי, ניהולי, אישי
    יעוץ – אסטרטגיה עסקית וטכנולוגית
    חונך עיסקי מטעם התמ"ת
    054-9003900
    Skype – israel.ptashnik
    ptashnik@netvision.net.il
    אסטרטגיה עסקית וטכנולוגית – פייסבוק
    http://www.linkedin.com/in/israelptashnik
    29/12/09 09:38
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-29 09:38:20
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: mottyd1 2009-12-28 23:54:25

    טיפשי ........... וחבל ............

     

    זה יעודד רשלנות ופציעות .......

     

    אם מישהו לא נוסע על אופניים בגלל הקסדה ...... תירוץ עלוב ......

    בכלל לא טיפשי. הקסדה הזאת היא עסק מאוד לא נח, ורק בארץ היא נדרשת. לא ראיתי בהולנד אף אחד שנוסע עם הדבר הזה. וכמות רוכבי האופניים כפולה ומכופלת.

    אני חובשת אותה רק בנסיעות בכביש המהיר, ובכלל לא נראה לי שאם רכב ייכנס בי שם, הקסדה תועיל במשהו.

    ברכיבה על אופנוע במהירות גבוהה קשה מאוד להשאיר את העיניים פקוחות מול הרוח החזקה. באופניים אין את העניין הזה.

    גם הקסדה שם היא הרבה יותר מסיבית ומשמעותית. הצילה אותי כמה פעמים... זו של האופניים - לא סומכת עליה בגרוש.

    ובהחלט ראוי לבטל חוקים מטופשים כמו זה.

     

    29/12/09 13:31
    3
    דרג את התוכן:
    2009-12-29 13:35:08
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אקדים ואומר שאני רוכב תמיד עם קסדה, ואני חושב שכולם צריכים לרכוב עם קסדה, כל הזמן. יחד עם זאת אני מברך על השינוי בחוק הקסדה, שעיקרו מתן בחירה חופשית לבוגרים ברכיבה בעיר, שכן היתרונות עולים בהרבה על החסרונות.
    היתרונות
    השינוי בחוק יסייע לקדם את תחבורת האופניים בקרב מי שחבישת קסדה מהווה אצלו חסם לרכיבה על אופניים.
    השינוי בחוק יסייע לפרוייקט השכרת האופניים המתוכנן בתל-אביב שיישומו התעכב מסיבה זו.
    אחד מיתרונות תחבורת האופניים הוא החסכון הצפוי בחיי אדם (אלה שלא יחלו או לא ימותו כתוצאה מנזקי התחבורה).
    החסרונות:
    פגיעות ראש בקרב רוכבים שיבחרו להסתכן ולרכב בלי קסדה, באותן תאונות שהקסדה יכולה היתה לסייע.
    מימצאים ממדינות אחרות:
    הגרף המוצג להלן מראה נתונים שנאספו במדינות שונות על הקשר שבין מספר רוכבי אופניים שנהרגו בתאונות לכל 100 מיליון ק"מ שנרכבו (הגרף האדום), וכן מציג את מספר הקילומטרים שרוכבים רכבו בממוצע ליום (הגרף הכחול). שימו לב שדווקא בדנמרק ובהולנד, בהן אין חוק קסדה ובהן רוכבים בממוצע מספר רב של ק"מ לרוכב, מספר ההרוגים ל-100 מיליון ק"מ שנרכבו הינו הנמוך ביותר.
    קסדה תחבורת אופניים 
    מידע זה נתמך גם במאמר על תחבורת אופניים, שמתייחס, בין השאר, לנושא הבטיחות. גרף מספר 10 מציג את העליה שחלה החל משנת 1980 במספר הקילומטרים שנרכבו בהולנד, ואת הירידה שחלה במקביל במספר ההרוגים מתאונות אופניים לכל מיליארד ק"מ.
    29/12/09 15:23
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-29 15:23:13
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    קסדת אופניים בניגוד לזו של האופנוע לא תגן על הרוכב במקרה שנכנסה בו מכונית.

    היא תגן על רוכב אופניים במקרה של התהפכות אבל זה קורה בעיקר ברכיבה ספורטיבית ובקושי ברכיבה בתוך ישוב שמטבעה היא איטת ומרובת עצירות.

    אני באופן אישי ולא מייצג מתנייד בת"א עם אופניים כבר 8 שנים בפציעה היחידה שהייתה לי נפלתי קדימה על הסנטר.

    29/12/09 23:50
    0
    דרג את התוכן:
    2009-12-30 00:25:10
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: eran.shchori 2009-12-29 13:35:08

    אקדים ואומר שאני רוכב תמיד עם קסדה, ואני חושב שכולם צריכים לרכוב עם קסדה, כל הזמן. יחד עם זאת אני מברך על השינוי בחוק הקסדה, שעיקרו מתן בחירה חופשית לבוגרים ברכיבה בעיר, שכן היתרונות עולים בהרבה על החסרונות.
    היתרונות
    השינוי בחוק יסייע לקדם את תחבורת האופניים בקרב מי שחבישת קסדה מהווה אצלו חסם לרכיבה על אופניים.
    השינוי בחוק יסייע לפרוייקט השכרת האופניים המתוכנן בתל-אביב שיישומו התעכב מסיבה זו.
    אחד מיתרונות תחבורת האופניים הוא החסכון הצפוי בחיי אדם (אלה שלא יחלו או לא ימותו כתוצאה מנזקי התחבורה).
    החסרונות:
    פגיעות ראש בקרב רוכבים שיבחרו להסתכן ולרכב בלי קסדה, באותן תאונות שהקסדה יכולה היתה לסייע.
    מימצאים ממדינות אחרות:
    הגרף המוצג להלן מראה נתונים שנאספו במדינות שונות על הקשר שבין מספר רוכבי אופניים שנהרגו בתאונות לכל 100 מיליון ק"מ שנרכבו (הגרף האדום), וכן מציג את מספר הקילומטרים שרוכבים רכבו בממוצע ליום (הגרף הכחול). שימו לב שדווקא בדנמרק ובהולנד, בהן אין חוק קסדה ובהן רוכבים בממוצע מספר רב של ק"מ לרוכב, מספר ההרוגים ל-100 מיליון ק"מ שנרכבו הינו הנמוך ביותר.
        
    מידע זה נתמך גם במאמר על תחבורת אופניים, שמתייחס, בין השאר, לנושא הבטיחות. גרף מספר 10 מציג את העליה שחלה החל משנת 1980 במספר הקילומטרים שנרכבו בהולנד, ואת הירידה שחלה במקביל במספר ההרוגים מתאונות אופניים לכל מיליארד ק"מ.

     

    לפני 3 שנים הייתי בוואנקובר

    שם תרבות הנהיגה היא כזו שממש שלא צריך שום אמצעי הגנה והתגוננות

    רכב עוצר במעבר חציה

    רכב נותן זכות קדימה לרכב אחר גם עם הרמזור אדום

    בקיצור נימוס והתחשבות בזולת

    ואצלינו ?

     

    עם תרבות הנהיגה שלנו בארץ

    ובפרט חוסר ההתחשבות ברוכבי הדו-גלגלי אופנועים ואופנעים

    מוטב שאלה יהיו מצוידים עם ההגנה המירבית האפשרית


    --
    ישראל פטשניק

    אימון - עיסקי, ניהולי, אישי
    יעוץ – אסטרטגיה עסקית וטכנולוגית
    חונך עיסקי מטעם התמ"ת
    054-9003900
    Skype – israel.ptashnik
    ptashnik@netvision.net.il
    אסטרטגיה עסקית וטכנולוגית – פייסבוק
    http://www.linkedin.com/in/israelptashnik
    30/12/09 00:27
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-12-30 00:27:40
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: פטשניק 2009-12-30 00:25:10

    צטט: eran.shchori 2009-12-29 13:35:08

    אקדים ואומר שאני רוכב תמיד עם קסדה, ואני חושב שכולם צריכים לרכוב עם קסדה, כל הזמן. יחד עם זאת אני מברך על השינוי בחוק הקסדה, שעיקרו מתן בחירה חופשית לבוגרים ברכיבה בעיר, שכן היתרונות עולים בהרבה על החסרונות.
    היתרונות
    השינוי בחוק יסייע לקדם את תחבורת האופניים בקרב מי שחבישת קסדה מהווה אצלו חסם לרכיבה על אופניים.
    השינוי בחוק יסייע לפרוייקט השכרת האופניים המתוכנן בתל-אביב שיישומו התעכב מסיבה זו.
    אחד מיתרונות תחבורת האופניים הוא החסכון הצפוי בחיי אדם (אלה שלא יחלו או לא ימותו כתוצאה מנזקי התחבורה).
    החסרונות:
    פגיעות ראש בקרב רוכבים שיבחרו להסתכן ולרכב בלי קסדה, באותן תאונות שהקסדה יכולה היתה לסייע.
    מימצאים ממדינות אחרות:
    הגרף המוצג להלן מראה נתונים שנאספו במדינות שונות על הקשר שבין מספר רוכבי אופניים שנהרגו בתאונות לכל 100 מיליון ק"מ שנרכבו (הגרף האדום), וכן מציג את מספר הקילומטרים שרוכבים רכבו בממוצע ליום (הגרף הכחול). שימו לב שדווקא בדנמרק ובהולנד, בהן אין חוק קסדה ובהן רוכבים בממוצע מספר רב של ק"מ לרוכב, מספר ההרוגים ל-100 מיליון ק"מ שנרכבו הינו הנמוך ביותר.
        
    מידע זה נתמך גם במאמר על תחבורת אופניים, שמתייחס, בין השאר, לנושא הבטיחות. גרף מספר 10 מציג את העליה שחלה החל משנת 1980 במספר הקילומטרים שנרכבו בהולנד, ואת הירידה שחלה במקביל במספר ההרוגים מתאונות אופניים לכל מיליארד ק"מ.

     

    לפני 3 שנים הייתי בוואנקובר

    שם תרבות הנהיגה היא כזו שממש שלא צריך שום אמצעי הגנה והתגוננות

    רכב עוצר במעבר חציה

    רכב נותן זכות קדימה לרכב אחר גם עם הרמזור אדום

    בקיצור נימוס והתחשבות בזולת

    ואצלינו ?

     

    עם תרבות הנהיגה שלנו בארץ

    ובפרט חוסר ההתחשבות ברוכבי הדו-גלגלי אופנועים ואופנעים

    מוטב שאלה יהיו מצוידים עם ההגנה המירבית האפשרית

     

    האם אתה מציע לפתור את בעיות תרבות הנהיגה על ידי חוק המכריח את רוכבי האופניים לחבוש קסדה?

    ואולי זהו בדיוק הפתרון המשליך את האחריות לעבר הצד הלא נכון?

     

     


    --
    יאיר אנגל
    מנהל קהילת איכות הסביבה
    עיצוב וייעוץ לקיימות
    30/12/09 11:36
    0
    דרג את התוכן:
    2009-12-30 11:36:59
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אני לא יודע מאין הביא מר שחורי את הגרף שהביא מעלי אבל אם הוא נכון ומדויק הרי שהיה נכון גם בשעה שהשר גלעד ארדן, אז חבר כנסת, חוקק אותו ומקומם לחשוב שבא לו ח"כ כלשהו ומצליח לחוקק חוק אווילי לגמרי, שהרי התוצאות שיחימוביץ' מדברת עליהן היו ברורות.

     

    יבוטל החוק במהרה וישובו הרוכבים לרכב על אופניהם ללא צורך בהגבלות והשקעות מיותרות.

     

    הערת צד לקהילת אקטואליה: מה הוא הדבר שנקרא פה בין השורות על מעמדו של ארדן, אם הממשלה מבטלת על אפו וחמתו חוק שלו עצמו ?

    מה זה אומר על כוחו הפוליטי של המשרד לאיכות הסביבה ?


    --
    ניר פוטר.
    מנהל קהילת יהדות וקהילת ספורט בקפה דה מרקר.
    30/12/09 17:31
    1
    דרג את התוכן:
    2009-12-30 17:36:39
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ניר,
    חוק הקסדה של ח"כ (היום שר) גלעד ארדן עבר בכנסת, כיוון שקל יותר להזדהות עם מי שמספר לך על מקרים שבהם הקסדה הצילה את הראש שלו (ואני חוזר ומדגיש שאני רוכב תמיד עם קסדה), ובעיקר כשיוזם החוק הוא ארגון "בטרם".
    להלן מספר ציטוטים מפרוטוקול הדיון שהתקיים בכנסת בתאריך 2/7/2007, לפני אישור חוק הקסדה המקורי (שאני תקוה שיחלוף מהעולם):
    היו"ר גלעד ארדן: אני מתכבד לפתוח את הישיבה. על סדר היום הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (מס' 81)(חובת חבישת קסדה), התשס"ז-2007, שלי.
    היו"ר גלעד ארדן: הדילמה, אם קיימת כזו, שהוועדה מתבקשת לדון בה היום היא זו שקיימת בין כל ארגוני הבטיחות בדרכים שיציגו פה מחקרים רפואיים ואחרים שטוענים שהשימוש בקסדה יגביר את הבטיחות של רוכבי האופניים, דרך אגב, גם איגוד האופניים הישראלי שלח עמדה ברורה שהוא תומך בהצעת החוק הזו בלי הבחנה בין נוער, צעירים, אלא הוא תומך בהחלה מלאה של החוק על בני כל הגילאים, יציגו פה עמדה דומה מעמותת אור ירוק, מבית החולים הדסה, מבית לוינשטיין, מארגון מתונה, מהמחלקה הכירורגית בבית החולים שניידר ומארגון אנשים באדום, האיגוד הישראלי לנוירוכירורגיה, כלומר שילוב מאוד משמעותי גם של רופאים שמתמחים בפגיעות ראש וגם של ארגונים לבטיחות בדרכים. 
    מנגד יש ארגון שאני שמח ואשמח תמיד לסייע לו, ארגון "ישראל בשביל האופניים", שיציגו גם מחקר שעשו, שלטענתם, השימוש בקסדה עלול לפגוע בבטיחות, כי לטענתם, אם רוכבי האופניים יחויבו להשתמש בקסדות, מספרם צפוי לקטון בעשרות אחוזים, דבר שיפחית את הבולטות שלהם, דבר שיגרום לפחות מודעות של הנוהגים בכלי הרכב הממונעים לחובת הזהירות שהם צריכים לנהוג בה כשבקרבתם רוכב אופניים.
    ח"כ מתן וילנאי: אני חוזר מבית החולים מבדיקה קבועה שעושים לי בעין שמאל בעקבות שבירת גשר העין, שאם לא הייתי עם קסדה, אני מניח שלא הייתי מגיע גם לוועדה הזו.

    היו"ר גלעד ארדן: הצעת החוק נולדה אצלי כרעיון ויוזמה של ארגון בטרם שמתמקד בבטיחות ילדים אך משיחה שקיימתי הבוקר עם נציגי הארגון, הם תומכים בהחלת החוק על בני כל הגילאים. נכון לכרגע, גם אני תומך בכך כי אני סבור שילדים שיראו את הוריהם נוסעים ללא קסדה, קשה יהיה לצפות מהם לשים קסדה, בעיקר שאנו מכירים את בעיית האכיפה של החוק הזה, ואחרי שהגענו להכרה שיש גם ערך לדקלרציה בחקיקה הזו בכך שהיא תעלה באופן משמעותי את אחוז בני הנוער שמשתמשים בקסדות.

    לירי אנדי פילדינג (סמנכ מו ומדיניות ציבורית, בטרם – המרכז הלאומי לבריאות ובטיחות ילדים): איננו צריכים להוכיח הוכחה שידועה בספרות המדעית זה מכבר, שהקסדה אכן מצילה חיים ומונעת עד 88% מפגיעות הראש והמוח בקרב אלה שחובשים אותן ואלה שלא. זה חוזר על עצמו וחוזר על עצמו אפילו בסקירת ספרות שנעשתה רק לאחרונה ויצאה לא מזמן, החל בקהילת המדע והרפואה מחזקים את העובדה שעצם האסטרטגיה של בחירת קידום חקיקה היא האסטרטגיה היעילה ביותר ואליה מצטרפים כל ארגוני הבריאות המובילים בעולם. מי שעומד מאחורי קידום החקיקה הנ"ל הם ארגונים של ארגון הבריאות העולמי, הרשות הלאומית לבטיחות הלאומית בארצות הברית, וגם בארץ יש תמיכה רחבה של רופאים, חלקם נמצאים כאן, שיכולים לספר מכל ההיבטים עד כמה אין ספק שקסדה מצילת חיים.

    סוף ציטוט (אתה מוזמן לקרוא את הדיון המלא).

    בקיצור, זה דיון שאתה רואה שמישהו הוּלך שולל, לאחר שהוצגה בפניו תמונה חלקית.



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "תבוטל החובה לחבוש קסדה ברכיבה על אופניים בתוך יישובים"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה