כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    איכות הסביבה

    קהילת איכות הסביבה  

    סביבה וחיות

    חברים בקהילה (5532)

    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    איציק אביב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    shimi79
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דורון טל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    mr.unicorn
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ציני_כאן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אfי
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    פורום

    קיימות

    פורום קיימות הוא הפורום המרכזי של קהילת איכות הסביבה. בפורום יעלו הנושאים המרכזיים העומדים על הפרק באיכות הסביבה.

    האם אמריקה עולה על אופניים?

    11/4/10 10:31
    1
    דרג את התוכן:
    2010-04-16 17:35:17
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אם ניתן להסיק מסקנות מאופנת רכבי השטח, כנראה שאופנות התחבורה בישראל הן חיקוי מאוחר של האופנות הרווחות בארצות הברית.

     

    בשנים האחרונות אופנת רכבי השטח בארצות הברית דועכת, אך קיימת עלייה באופנת הרכיבה על אופניים, והכוונה לא רק לרכיבת פנאי וספורט, אלא לרכיבה שימושית לצרכים שגרתיים.

     

    באמצע חודש מרץ 2010 פרסמה מחלקת התחבורה בממשל ארצות הברית הצהרת מדיניות חסרת תקדים בדבר תמיכה בתחבורה לא מנועית - הליכה רגלית ורכיבה על אופניים.

     

    "האם אמריקה עולה על אופניים?"

     

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "האם אמריקה עולה על אופניים?"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    11/4/10 17:28
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-04-11 17:28:48
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: עודד_רוט 2010-04-11 10:31:02

    האם אמריקה עולה על אופניים?

    אם ניתן להסיק מסקנות מאופנת רכבי השטח, כנראה שאופנות התחבורה בישראל הן חיקוי מאוחר של האופנות הרווחות בארצות הברית.

     

    בשנים האחרונות אופנת רכבי השטח בארצות הברית דועכת, אך קיימת עלייה באופנת הרכיבה על אופניים, והכוונה לא רק לרכיבת פנאי וספורט, אלא לרכיבה שימושית לצרכים שגרתיים.

     

    באמצע חודש מרץ 2010 פרסמה מחלקת התחבורה בממשל ארצות הברית הצהרת מדיניות חסרת תקדים בדבר תמיכה בתחבורה לא מנועית - הליכה רגלית ורכיבה על אופניים.

     

    "האם אמריקה עולה על אופניים?"

     

     עודד,

    האם תוכל להעלות פה את עיקרי הצהרת המדיניות?

    מי במשרד הישראלי המקביל לזה האמריקאי אמור לטפל באימוץ או יצירת מדיניות דומה (והאם צריך לחכות שיסיים את הקולג'?)

     

     


    --
    יאיר אנגל
    מנהל קהילת איכות הסביבה
    עיצוב וייעוץ לקיימות
    11/4/10 19:33
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-04-11 19:33:51
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אנגל 2010-04-11 17:28:48

     עודד,

    האם תוכל להעלות פה את עיקרי הצהרת המדיניות?

    מי במשרד הישראלי המקביל לזה האמריקאי אמור לטפל באימוץ או יצירת מדיניות דומה (והאם צריך לחכות שיסיים את הקולג'?)

     

     

     

    א. בתמצית ניתן לאמר כי הממשל האמריקאי מתמקד בשני תחומים מעשיים לגביהם יש לו סמכויות -  האחד - תכנון תשתיות לתנועה לא מנועית והשני - מימון תוכניות פיתוח.

     

    ב. במדינת ישראל הועלתה הצעת חוק לעידוד תחבורת אופניים ויש לקוות שהיא תקודם בכנסת הנוכחית.

     

    ג. הצהרת המדיניות האמריקאית מגדירה מטרות, קווי מדיניות, המלצות והוראות חוק רלבנטיות לקידומה. פירוט מופיע במאמר המקושר, שקטע ממנו מובא כאן.

     

    "הצהרת המדיניות מגדירה את מטרתה - לשקף את תמיכת מחלקת התחבורה הפדראלית בפיתוח של מיזמים ורשתות תחבורה לא מנועיות המיועדות לעידוד הליכה רגלית ורכיבה על אופניים. הנימוקים המרכזיים המפורטים למדיניות עידוד התחבורה הלא מנועית הם, תמיכה בקהילות בטוחות יותר, חיוניות וידידותיות למשפחה, קידום פעילות גופנית ובריאות, שיפור איכות החיים, שיפור איכות האוויר והפחתת פליטות מכלי רכב, הקלה על הגודש בדרכים, יעילות כלכלית וצמצום השימוש בדלקים.

     
    הצהרת המדיניות של מחלקת התחבורה האמריקאית ביחס לתחבורה לא המנועית דורשת הן מהרשויות הפדראליות והן מסוכנויות התחבורה של מדינות ארצות הברית לכלול מדיניות קידום תנועת אופניים והולכי רגל במסגרת הליכי תכנון ומיזמי פיתוח של תוכניות תחבורה. קיימות דרישות קידום תחבורה לא מנועית בשלבי תכנון ומימון מיזמי תחבורה, הן לגבי מיזמים טהורים של תחבורה לא מנועית והן בשילוב רשתות תחבורה לא מנועית בעת פיתוח או שיפור רשתות תחבורה מנועית. הצהרת המדיניות מציינת במפורש דרישה לשלב ולקשר רשתות תשתית המיועדות להליכה ולרכיבה על אופניים עם תחבורה ציבורית. מחלקת התחבורה הפדראלית מעודדת את סוכנויות התחבורה המקומיות לקדם תהליכים מעבר לדרישות המינימום הקבועות בחוק כדי לספק נוחות, בטיחות, ומתקנים רגישי הקשר התומכים בשימוש מוגבר על ידי רוכבי אופניים והולכי רגל מכל הגילים והיכולות. קריאת העידוד מציינת אנשים בעלי יכולות שונות, כולל אנשים צעירים מכדי לנהוג, אנשים שאינם יכולים לנהוג ואנשים שבוחרים לא לנהוג בתחבורה מנועית.
     
    הצהרת המדיניות לעידוד תחבורה לא מנועית כוללת מספר המלצות שחלקן מרחיק לכת בהתחשב במסורת ובתרבות התחבורה המנועית בארצות הברית. אחת ההמלצות הנועזות היא לשקול הליכה רגלית ורכיבה על אופניים כאמצעי תנועה שווים לאמצעי תחבורה אחרים. ההסבר הנלווה להמלצה זו מבהיר כי השוויון המומלץ אינו מוחלט, אלא תלוי מקום, זמן ויעילות אמצעי התחבורה הלא מנועיים - הליכה ורכיבה הם אמצעי תחבורה יעילים למרבית הנסיעות הקצרות, ובמקומות בהם קיימים מערכות תחבורה המבוססות על אמצעים שונים, נסיעות לא ממונעות יכולות בקלות להיות מקושרות עם תחבורה ציבורית כדי להגביר באופן משמעותי מרחקי נסיעה.
     
    הצהרת המדיניות כוללת המלצות חשובות נוספות ובהן:
     
    * לתכנן תשתיות להליכה ולרכיבה על אופניים בשלבים המוקדמים של עיצוב דרכים ולא כמחשבות מאוחרות בהליכי העיצוב להוספת אמצעים משלימים.
     
    * להבטיח ברירות תחבורה נוחות ובטוחות לאנשים מכל הגילים והיכולות, ובמיוחד לילדים, שאופניים והליכה רגלית יכולים לספק להם ברירות תנועה עצמאיות לבתי ספר או לגנים ציבוריים.
     
    * לנהוג ברוחב יד, מעבר לעיצוב תקני מינימאלי מתחייב, תוך צפייה לעתיד של ביקושים מוגברים למתקני רכיבת אופניים והליכה.
     
    * לגלות רגישות גבוהה לתשתיות תחבורה לא מנועית בעת בנייה או שיקום של דרכים או גשרים, המספקים פתרונות תנועה חיוניים במקומות בהם קיימות הגבלות תנועה.
     
    * לאסוף נתונים באופן שיטתי וקבוע על היקף הנסיעות בתחבורה מנועית ולא מנועית ולנתח נתונים אלו באופן שגרתי כדי לקבל החלטות מיטביות בנוגע להשקעות בפיתוח תשתיות ולהבטיח את הצלחתן.
     
    * הצבת יעדים לנתחים מוגדרים והגדלת החלק היחסי של אמצעי תנועה לא מנועיים מכלל התנועה, ומעקב אחר השגת היעדים.
     
    * קביעת נוהלי אחזקה ורמות שירות נאותים למדרכות ושבילי אופניים.
     
    * שיפור תשתיות ומתקנים להולכי רגל ורוכבי אופניים במהלך מיזמי תחבורה מנועיים, כמו ריבוד מחודש של כבישים."

     


    --
    http://www.transportationet.com
    http://www.way-togo.com
    11/4/10 20:01
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-04-11 20:01:35
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מזכיר התחבורה האמריקאי: "תמה התקופה בה היתה העדפה לכלי רכב ממונעים":

    Today, I want to announce a sea change. People across America who value bicycling should have a voice when it comes to transportation planning. This is the end of favoring motorized transportation at the expense of non-motorized.

     

    הדברים נאמרו על ידי ריי לה-הוד שר התחבורה של ארה"ב בועידה שנתית של רוכבי אופניים. עוד ציטוטים כאן

     

     

    12/4/10 07:05
    0
    דרג את התוכן:
    2010-04-12 07:08:21
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    אצלנו בארץ אוהבים לחקות את אמריקה (ארה"ב) למרות שאנו לא "אמריקה".

    "ארץ רחבת ידיים" - מרחקים הגונים וכך נוצר אצלם הצורך ליצור תשתית של כבישים ארוכים ומהירים, ומכוניות גדולות זוללות דלק ועוד.

    אצלנו בדיוק המצב הפוך. מדינה קטנטונת, אין משאבי אנרגיה, אבל רוצים להיות כמו "אמריקה". כל כביש וכל מחלף גוזל שטח נכבד משטחים טובים ואחרים - דבר שהוא יקר במדינה קטנה כמו שלנו.

    נראה, נראה איך אנו מחקים עכשיו את "אמריקה" - באופנת רכיבה על אופניים והליכה רגלית. זה תמיד יבוא לאחר שנים. ובנתיים, ירשתו את הארץ בעוד כבישים וכבישים מיותרים וימשיכו לקחת את הילדים לבית הספר עם המכונית כולל רכבי שטח (כמו באמריקה).

     

     יש יוזמות של גופים אחרים חוץ ממשלתיים וחוץ ממסדיים - דבר מעודד כשלעצמו.

    כנסו לכאן: http://ezben4.cafe.themarker.com/view.php?t=1526268

    וגם לכאן: http://cafe.themarker.com/view.php?t=1413180


    --
    למילה Right (ימין) - באנגלית יש כמה משמעויות..
    ......
    ' אֱהוֹב - להיות נֵאֱהָב '
    ' לשנוא - להיות שנוא '
    12/4/10 10:52
    0
    דרג את התוכן:
    2010-04-12 11:03:06
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אני חושב שבניית מקלחות ציבוריות (מתוחזקות ונקיות) במקומות ציבוריים,

    מקומות עבודה וכו' - ראיתי כאלה באיטליה - הם שלב מקדמי הכרחי בתוכנית,

    עוד לפני סלילת נתיבים מיוחדים וכו'.

     

    חישבו על רוכבי האופנים בלחות של יולי-אוגוסט באזור החוף. 

    אם הרוכבים היו יודעים שיש  איפה להתקלח אחרי רכיבה

    מהפרברים אל תל-אביב, אני מניח שזה היה מעלה

    את מספר הרוכבים מרצון. 

    12/4/10 12:50
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-04-12 12:50:31
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יחיעם מור 2010-04-12 11:03:06

    אני חושב שבניית מקלחות ציבוריות (מתוחזקות ונקיות) במקומות ציבוריים,

    מקומות עבודה וכו' - ראיתי כאלה באיטליה - הם שלב מקדמי הכרחי בתוכנית,

    עוד לפני סלילת נתיבים מיוחדים וכו'.

     

    חישבו על רוכבי האופנים בלחות של יולי-אוגוסט באזור החוף. 

    אם הרוכבים היו יודעים שיש  איפה להתקלח אחרי רכיבה

    מהפרברים אל תל-אביב, אני מניח שזה היה מעלה

    את מספר הרוכבים מרצון. 

     

    אכן מקלחות ומלתחות הם עניין רגיש לרוכבי אופניים בקיץ הישראלי המהביל. השאלה היא מה צריכה להיות המדיניות הציבורית בנושא זה, בהנחה שהמדיניות היא לעודד תחבורה לא מנועית? בעניין זה יש לתת את הדעת למספר נקודות:

     

    א. במדינות דמוקרטיות חוקים ותקנות אינם פוגעים בזכויות קניין פרטיות, אלא בנוסחת איזון השוקלת מאזנים בין מטרות נעלות וחלופות סבירות לפגיעה בזכויות הקניין. משום כך, קשה לצפות שהוראות חקיקה ומינהל יכתיבו למעסיקים תקנים חדשים המחייבים בניית מקלחות ומלתחות בבתי עסק שהם קניינים פרטיים, ולהעמיד מים זורמים במקלחות לעובדים רוכבי אופניים.

     

    ב. במקום לקבוע חוקים או תקנות הפוגעים בזכויות קניין פרטיות ניתן להסתפק בהקמה וולנטרית של מקלחות על ידי מעסיקים, ובחקיקה להסתפק בקביעת תמריצים להקמת מקלחות ומלתחות. למשל באמצעות הכרה בהוצאות או הקלות במס - בדומה להקלות הניתנות לרכב מנועי המשמש לצורכי עבודה או גישה לעבודה.

     

    ג. רשויות ציבוריות מנהלות באופן סביר תשתיות פסיביות, אך מתקשות לנהל תשתיות הדורשות פיקוח פעיל וצמוד, כמו מישתנות או מקלחות ציבוריות. בעניין זה אפשר להציע להעניק זכיונות פרטיים - עיריות יכולות לפרסם מכרזים להענקת זיכיונות להפעלת תשתיות שמירה ואחסון של אופניים, תאי הלבשה, מלתחות ומקלחות לרוכבי אופניים על שטחים ציבוריים, (למשל בגנים ציבוריים, מוסדות חינוך עירוניים או חניונים). השאלה היא האם יש תוחלת כלכלית לנהל זיכיונות מסוג זה, ולהיכן הם מתאימים?

     

    ד. בישראל, מים הם מצרך מוגבל. ראוי לאזן בין האנרגיה שתדרש להספקת מים למקלחות הרוכבים לבין התועלות של רכיבת האופניים.

     

    ה. בנוסף יש לשקול האם אין לרוכבי אופניים חלופות סבירות - למשל שימוש בלבוש מדיף זיעה, שימוש באופניים חשמליים בימים חמים והבילים, או שימוש במגבונים חד פעמיים?

    --
    http://www.transportationet.com
    http://www.way-togo.com
    12/4/10 15:54
    0
    דרג את התוכן:
    2010-04-12 16:04:03
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    לדעתי, צעד חשוב נוסף לעידוד רכיבת אופניים במקום שימוש ברכב צריך להיות לאפשר שילוב בין תחבורה ציבורית לאופניים, ע"י הסרת המגבלות הקיימות על העלאת אופניים לרכבות ואוטובוסים. 

     

    המצב כיום הוא שהרבה מאד אנשים גרים הרחק ממקומות העבודה שלהם, מרחק שלא סביר לעשות אותו באופניים - פיתוח תשתית רכבות עוזר מאד ב"צמצום" המרחק הזה, אבל עבור רבים הגעה מהבית אל תחנת הרכבת (וגם בחזרה בסוף יום העבודה) עדיין מצריכה נסיעה ברכב פרטי. בנוסף, מקומות עבודה רבים אינם ממוקמים בקרבת תחנת רכבת, כך שכדי להגיע מהרכבת לעבודה שוב צריך להתנייד איכשהו..  כל זה מביא לכך שאנשים מוותרים על אופציית הרכבת וממשיכים לנסוע לעבודה ברכבם - או, יותר נכון, לעמוד בפקקים ברכב מונע, תוך פליטת כמויות אדירות של מגוון רחב מזהמים וגזי חממה.

    רכבת ישראל אינה מאפשרת העלאת אופניים לרכבת, אלא אם כן אלו אופניים מתקפלים  ובתוך תיק, וגם העלאת אופניים לאוטובוס היא בעייתית לעיתים קרובות.  הסרת ההגבלות האלה יכולה להביא לשימוש רחב יותר בתחבורה ציבורית ולצמצום נוסף של שימוש ברכב פרטי.

    12/4/10 19:50
    1
    דרג את התוכן:
    2010-04-12 19:51:04
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    יחיעם, 

    גם מתוצאות הביניים של סקר עמדות עובדים כלפי הגעה לעבודה באופניים שעורכת "ישראל בשביל אופניים" עולה שאם מעסיקים היו מקימים תשתית ראויה (מקלחות, מתקני חניה לאופניים, לוקרים), היה חל גידול משמעותי במספר העובדים שהיה מגיע לעבודה באופניים.

     

    מרים,

    על החשיבות של שיפורים בתשתית (שבילים בטוחים לאופניים, קישוריות לתחבורה ציבורית) ניתן ללמוד מסקר שערכה עיריית תל אביב שמתואר בפוסט "התל אביבים עולים על אופניים" בבלוג של רון חולדאי, ואשר מלמד על הגידול ברכיבת אופניים ברחובות שתשתית האופניים בהם שופרה.

     

    על המאמצים שעושה "ישראל בשביל אופניים" (ואשר נמצאים בעיצומם) כדי לאפשר העלאת אופניים לרכבת אפשר למצוא בדיון "תשובת רכבת ישראל" באתר "גרופי".

    12/4/10 23:39
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-04-12 23:39:20
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    קישור למאמר מעניין הנוגע לנושא הדיון. המאמר פורסם היום באתר plantetizen:

     

    The End of the Automobile Era?

     

     


    --
    http://www.transportationet.com
    http://www.way-togo.com
    13/4/10 01:12
    1
    דרג את התוכן:
    2010-04-13 01:13:47
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    עודד,

    כשמתחילות להגיע עוד ועוד כתבות מארה"ב, כמו תוצאות מחקר על מוכנות להשקיע בתשתיות להליכה ולרכיבה על אופניים  National Survey Shows Americans Broadly Support Investments in Public Transit, Walking, and Biking ועל ערים ידידותיות לאופניים America's Top-50 bicycle friendly cities, אתה מריח שינוי באויר.

    14/4/10 21:45
    0
    דרג את התוכן:
    2010-04-14 22:20:04
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    16/4/10 17:16
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-04-16 17:16:24
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    רק דיברנו, 

    ואחרי יומיים אני רואה את הכתבה הזו (קליק)

    גם פתרון לאופנים, גם פתרון למקלחת, גם סולארי וגם ממחזר מים... 

    למה ישראלים לא ממציאים כאלו דברים?

     



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "האם אמריקה עולה על אופניים?"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה