כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    חברים בקהילה (1320)

    freestyle
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    צבי קירשטיין
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    rebosher
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    shewas
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    סיעור.
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    בזקרט
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    eicher077
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Ilia Alexeev
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    חנה וייס
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    פורום

    חדשות ואירועי הקהילה

    זה הפורום לאיזכורים לחגי ומועדי ישראל כפי שנאמר:\r\n\"וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. ב דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם, מוֹעֲדֵי יְהוָה, אֲשֶׁר-תִּקְרְאוּ אֹתָם מִקְרָאֵי קֹדֶשׁ--אֵלֶּה הֵם, מוֹעֲדָי.\"\r\n(ויקרא כג' א')\r\n\r\nכמו כן ניתן לפרסם כאן ידיעות חדשותיות הקשורות ליהדות, הזמנות לכנסים והרצאות, מפגשים עם אישים בולטים או ביקורים חשובים. \r\nרק אל תשכחו לספר לנו איך היה.\r\n

    הכל על חלאקה תספורת ראשונה של ילד

    26/4/10 13:19
    2
    דרג את התוכן:
    2010-05-01 22:39:22
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
     מקור המנהג
  • 2 טעמי המנהג
  • 3 תפילות ומנהגים נוספים
  • 4 קישורים חיצוניים
  • 5 הערות שוליים

  • http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7%9C%D7%90%D7%A7%D7%94
  •  http://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php?title=%D7%97%D7%9C%D7%90%D7%A7%D7%94

     

     

     

    מבוא
     

    חלק מעדות ישראל נוהגות לקיים את המנהג המסורתי על פיו אין מספרים את שיערותיו של ילד (זכר) עד יום הולדתו השלישי. טקס התספורת נקרא "חלאקה" (בערבית - תספורת), או "אופשרין" (Upsherin, ביידיש - גזיזה). העדות הראשונה למנהג החלאקה מוזכרת בספרו של רבי חיים ויטאל (רב ומקובל חשוב שחי בצפת בסוף המאה ה- 16 ובראשית המאה ה- 17 והיה תלמידו המובהק של המקובל הגדול - האר"י הקדוש), שבו הוא מתאר איך רבו גילח את שערות בנו של רבי יהונתן שאגיש, על פי מנהג שהיה ידוע במקום, וחתם ואמר בספרו: "וכתבתי כל זה להורות שיש שורש למנהג הזה הנזכר".  

    טעמים למנהג   
    » טקס התבגרות:
    טקס התבגרות אשר משנה את מראהו של הילד ומצהיר על כניסתו לעולם הגברים. עד גיל שלוש נחשב הילד בעיני החברה ואף בעיני המסורת לתינוק. הוא הסתובב אצל הוריו ומטפליו, ובעיקר בחברת הנשים. בעולם המסורתי, שהפריד בין הנשים לגברים, היה גיל שלוש הסמל למעברו של הילד לחברת הגברים ולתחילת תהליך לימוד התורה שלו. הסמל החיצוני של גזיזת השיער הבהיר את שינוי המעמד. לא עוד שיער פרוע כשל תינוק, אלא שיער מבוגר כשל מבוגר, ולא עוד שיער ארוך כשל נשים, אלא שיער קצר כשל גברים. נוכחות הקהילה, ובעיקר גברי הקהילה בטקס הגזיזה היה סמלי ובכך הכניסו את הילד במעין 'טקס גמילה' לתוך קהילתם הלומדת.

    » טקס חניכה דתי:
    טקס חניכה דתי, אשר מדגיש את כניסתו של הילד לעולם המצוות. כמובן, הילד עוד אינו 'בר מצווה' ואינו מחויב במצוות, אולם גיל שלוש נחשב לגיל בו מסוגל הילד לנהל שיחות, להבחין בין טוב ורע, ולהתחיל להתפתח כאדם. הציפייה המסורתית היא כי הילד, בהגיעו לגיל שלוש, יתחיל לחוות את התורה ואת מצוותיה. זוהי הסיבה לכך שבגיל זה מתחיל באופן מסורתי הילד בלימוד מסודר של התורה. טקס ה'חלאקה' הינו המחשה של אחת ממצוות התורה, המצווה שלא לגלח את הראש באופן בו נהגו עמים אחרים, ולהשאיר את פיאת הראש (השיער הצומח מאחורי האוזניים) - בלתי מגולחת, על פי הפסוק (ויקרא יט 27):
    "לֹא תַקִּפוּ, פְּאַת רֹאשְׁכֶם וְלֹא תַשְׁחִית, אֵת פְּאַת זְקָנֶךָ".
    לפיכך נהוג לספר את שערות ראשו של הילד, ולהשאיר לו פיאות (יש הנוהגים להשאיר פיאות ארוכות, ואחרים מקפידים רק על כך שהתספורת תשאיר את שרשי השיער בערך עד אמצע האוזן).

    » טקס חיבור בין האדם לטבע:
    טקס חיבור בין האדם לטבע, אשר יוצר הקבלה בין צמיחתו של ילד לבין צמיחתם של עצי הפרי ושל הסביבה הטבעית. טקס זה יוצר הקבלה בין האיסור בן שלוש השנים על הנאה מפירות האילן ('ערלה') לבין האיסור בן שלוש השנים על גזירת שיערו של ילד. בתורה בספר ויקרא (יט 23) כתוב:
    "וְכִי-תָבֹאוּ אֶל-הָאָרֶץ, וּנְטַעְתֶּם כָּל-עֵץ מַאֲכָל
    וַעֲרַלְתֶּם עָרְלָתוֹ, אֶת-פִּרְיוֹ.
    שָׁלֹשׁ שָׁנִים יִהְיֶה לָכֶם עֲרֵלִים, לֹא יֵאָכֵל".
    פסוקים אחדים אחר כך מופיעה המצווה (שהוזכרה לעיל) -'לא תשחית את פאת זקנך'. בשל סמיכות פסוקים זו, כיון שבתורה נמשל פעמים רבות האדם לעץ: "כִּי הָאָדָם עֵץ הַשָּׂדֶה" (דברים כ 19) ובשל היות השיער ביטוי בולט בגוף לצמיחה ולגדילה, המקבילה לצמיחת העצים והפרחים - למדו כי כפי שאין לגזום את הפירות משך שלוש שנים, כך אין לגזוז את שיער הילד משך שלוש שנים.

    מנהגים בעת הטקס
    » עריכת הטקס במיקום בו ישנם קברות צדיקים, ובמיוחד קברו של ר' שמעון בר יוחאי בהר מירון. כיוון שמקורו של המנהג בקבלת האר"י (ר' יצחק לוריא, צפת, המאה ה- 16, מגדולי המקובלים בתולדות היהדות) ובקבלת ספר הזוהר, נחשב גיבורו של ספר הזוהר, ר' שמעון בר יוחאי, לגיבורו של טקס החלאקה.
    » עריכת הטקס בחברת בני משפחה וידידים, החונכים ביחד עם הילד ומשפחתו את התבגרותו את מעברו ממעמד של 'תינוק' למעמד של 'ילד'.
    » חלוקת 'עבודת' התספורת בין הנוכחים במקום, כך שכל אחד לוקח חלק ומספר קווצת שיער, ולאחר מכן הולכים לספר שישלים את המלאכה.
    » עריכת התספורת כך שקודם כל מספרים את השערות שבקדמת הראש, במקום בו עתיד הילד, כשיגיע לגיל מצוות, להניח תפילין, כלשון פסוקי קריאת שמע (דברים ו 6, 8):
    "וְהָיוּ הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם עַל לְבָבֶךָ-
    וּקְשַׁרְתָּם לְאוֹת עַל יָדֶךָ [תפילין של יד]
    וְהָיוּ לְטֹטָפֹת בֵּין עֵינֶיךָ [תפילין של ראש]".
    » שילוב טקס הגזירה עם לימוד ושירת פסוקים מן התורה, בעיקר פסוקים העוסקים בלימוד התורה. מכיוון שה'חלאקה' מסמלת את המעבר של הילד למצב בו הוא מסוגל ללמוד דברים חדשים, נהוג שמלמדים את הילד פסוק ואותו הוא אומר או שר בזמן התספורת, לפניה או אחריה. פסוקים לדוגמא:
    "תּוֹרַת יְהֹוָה תְּמִימָה מְשִׁיבַת נָפֶשׁ עֵדוּת יְהֹוָה נֶאֱמָנָה מַחְכִּימַת פֶּתִי" (תהלים יח 8).
    "וְהָגִיתָ בּוֹ יוֹמָם וָלַיְלָה" (יהושע א 8).
    "טוֹב לִי תוֹרַת פִּיך מֵאַלְפֵי זָהָב וָכָסֶף-(תהלים קי"ט 72).
    » שילוב טקס הגזירה עם שירת ה'אל"ף-בי"ת' בפני הקהל, בעצמו או במשותף, כסמל לכניסתו הקרובה לעולם האותיות והמלים. יש הנוהגים למרוח דבש על פי הילד באומרו את האותיות, כדי שיהיו דברי התורה מתוקים בפיו.
    » יש הנוהגים לשקול את שיערותיו של הילד, לאחר גזירתן ולתת את שווי משקלו של השיער בזהב או בכסף לצדקה. מנהג המבטא את האמור בספר תהילים, פרק קי"ט, פסוק ע"ב, ובו כתוב: "טוֹב לִי תוֹרַת פִּיך מֵאַלְפֵי זָהָב וָכָסֶף."

    מהלך הטקס
    לקבלת הצעה לטקס חלאקה לחצו כאן

    נקודות למחשבה
    מעמד ה'חלאקה' יכול להיות קשה להורי הילד, שרואים את תינוקם פוסע לפתע את צעדיו הראשונים לכיוון הילדות הבוגרת ותלתלי ינקותו נלקחים ממנו. אולם חשוב לזכור כי גם לילד עצמו, המעמד יכול להיות מפחיד וטראומתי. זהותו העצמית שעד עתה התקשרה בעיניו לשיערו הארוך - הולכת להשתנות, שכן זוהי הפעם הראשונה שמספרים אותו. המספריים עלולות להיות מאיימות, וכך גם הקהל הרב שנדחק סביבו ומקים רעש גדול. כיוון שכך, מומלץ להכין את הילד מראש, להסביר לו מה הולך להתרחש, ואף לעבור אתו על הטקס. ניתן להדגים לו את השינוי במראהו על ידי איסוף השיער והרמתו.

     

    אם יש לילד אחים - כדאי לשלבם בטקס, על ידי שיר שישירו יחד עם אחיהם, ריקוד שירקדו, או משחק שישחקו יחדיו. כך גם תימנע מהם תחושת קיפוח, שאחיהם זוכה לכל תשומת הלב. חשוב ליצור אווירה שבה הילד ירגיש בנוח ושהחוויה לא תיזכר לו כמעמד טראומטי.


    http://www.itim.org.il/?CategoryID=260&ArticleID=562

     

     

    סדר תספורת ראשונה - חלאקה

    לבישת ציצית:
    מלבישים את הילד ציצית חדשה. ואם מלבישים אותו ביום מלמדים את הילד לברך:

    בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלוֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדּשָׁנוּ במִצְוֹתָיו וצִוָּנוּ להִתְעַטֵּף בּצִיצִית.

    אם הציצית חדשה מלמדים את הילד לברך:

    בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלוֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁהֶחֱיָנוּ וקִיּמָנוּ והִגִּיעָנוּ לַזּמַן הַזֶּה.

    אחרי העטיפה יאמרו:

    שׂוֹשׂ אָשִׂישׂ בּיְיָ תָּגֵל נַפְשִׁי בֵּאלוֹהַי כִּי הִלְבִּישַׁנִי בִּגְדֵי יֶשַׁע מְעִיל צְדָקָה יְעָטָנִי כֶּחָתָן יְכַהֵן פְּאֵר וְכַכַּלָּה תַּעְדֶּה כֵלֶיהָ:

    ברכות לילד (ניתן לומר בכל עת). אבי הבן או האם מברכים את הילד:

    ישִׂמְךָ אֱלוֹהִים כּאֶפְרַיִם וכִמְנַשֶּׁה: יבָרֶכְךָ יְיָ ויִשְׁמרֶךָ: יָאֵר יְיָ פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ: יִשָּׂא יְיָ פָּנָיו אֵלֶיךָ ויָשֵׂם לךָ שָׁלֽוֹם: ושָׂמוּ אֶת שׁמִי עַל בּנֵי יִשְׂרָאֵל וַאֲנִי אֲבָרכֵם: וִיהִי רָצוֹן מִלִּפְנֵי אָבִינוּ שֶׁבַּשָּׁמַיִם שֶׁיִּתֵּן בּלִבּךָ אַהֲבָתוֹ. ותִהְיֶה יִרְאַת יְיָ עַל פָּנֶיךָ כּל ימֵי חַיֶּיךָ שֶׁלֹּא תֶחֱטָא. וִיהִי חֶשְׁקךָ בַּתּוֹרָה וּמִצְוֹת, לִבּךָ יֶהְגֶּה תְבוּנָה, פִּיךָ ידַבֵּר חכְמוֹת וּלְשׁוֹנְךָ יַרְחִישׁ רְנָנוֹת, עֵינֶיךָ יָאִירוּ בִּמְאוֹר תּוֹרָה, וּפַנֶיךָ יָזְהִירוּ כְּזוֹהַר הַרָקִיעַ, שִׂפְתוֹתֵיךָ יָבִּיעוּ דָעָת, וְכִלְיוֹתֵיךָ תַעֲלוֹזְנָה מֵישַׁרִים, וּפְעֲמֵיךָ יָרוּצוּ לִשְׁמוֹעַ דִּבְרֵי עָתִיק יוֹמִין, וִיקוּיָם בְּךָ: וְהָיָה כְּעֵץ שָׁתוּל עַל פַּלְגֵי מָיִם אֲשֶׁר פִּרְיוֹ יִתֵּן בְּעִיתּוֹ וְעָלֵהוּ לֹא יִבּוֹל וְכֹל אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה יַצְלִיחַ וכן: וְנָחָה עָלָיו רוּחַ יְיָ, רוּחַ חָכְמָה וּבִינָה, רוּחַ עֵצָה וּגְבוּרָה, רוּחַ דַּעַת וְיִרְאַת יְיָ. ויִתֵּן לךָ בָנִים וּבָנוֹת צַדִּיקִים וצַדִּיקוֹת עוֹסְקִים בַּתּוֹרָה וּמִצְוֹת כּל ימֵיהֶם. וִיהִי מקוֹרְךָ בָרוּךְ. ויַזְמִין לךָ פַּרְנָסָֽתךָ בנַחַת וּבְרֶוַח מִתַּחַת יָדוֹ הָֽרחָבָה. פַּרְנָסָה שֶׁתִּהְיֶה פָּנוּי לַעֲבוֹדַת יְיָ. וְיָתְמִיד בְּרִיאוּתְךָ, ותִכָּתֵב לחַיִּים טוֹבִים וְאֲרֻכִּים בּתוֹךְ כּל צַדִּיקֵי יִשְׂרָאֵל, אָמֵן:

    גזירת שער:

    מכבדים תלמיד חכם לגזור מעט משער הילד, ועדיף מקדימה- מקום הנחת תפילין. אחר כך יעשו כן קרובי המשפחה. וכל אחד מברך את הילד בתורה ויראת שמים כליבו הטוב. וטוב לומר קודם לתספורת:

    לְשֵׁם יִחוּד קֻדְשָׁא בּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ וּרְחִימוּ וּדְחִילוּ, ליַחֲדָא שֵׁם יוֹ"ד הֵ"א בּאוֹתִיּוֹת וָא"ו הֵ"א בּיִחוּדָא שׁלִים בּשֵׁם כּל יִשְׂרָאֵל. הֲרֵינִי מוּכָן וּמְזֻמָּן הַיּוֹם הַזֶּה, לְסָפֶּר שְׂעַר רֹאשׁוֹ שֶל הַיֵלֶד וַהֲרֵינִי מכַוֵּן להַעֲבִיר דִּינִים הַקָּשִׁים, וַהֲרֵינִי מכַוֵּן לקַיֵּם שׁתֵּי מִצְוֹת בִּפְאַת הָרֹאשׁ, פֵּאָה אַחַת מִצַּד יָמִין וּפֵאָה אַחַת מִצַּד שׂמֹאל. ואֵל שַׁדַּי יִהְיֶה בּעֶזְרָתִי תָמִיד. וַהֲרֵינִי מֵכִין את הילד לִהְיוֹת מָדוֹר וכִסֵּא אֶל אָדָם הַקָּדוֹשׁ, כַכָּתוּב: וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם בּצַלְמוֹ, ונֶאֱמַר: כִּי בּצֶלֶם אֱלֹהִים עָשָׂה אֶת הָאָדָם, ונֶאֱמַר: וַיֹּאמֶר לִי עַבְדִּי אָֽתָּה יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר בּךָ אֶתְפָּאָר: וִיהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלוֹהֵינוּ וֵאלוֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שֶׁתִּהְיֶה חֲשׁוּבָה וּמְקֻבֶּלֶת וּרְצוּיָה לְפָנֶיךָ מִצְוַת זוֹ שֶׁאֲנִי מְקַיֵּם עַתָּה כְּאִלּוּ כִּוַּנְתִּי בְּכל הַכַּוָּנוֹת הָֽראוּיוֹת לְכַוֵּן בְּמִצְוָה זוֹ. וְתַעֲשֶׂה מִצְוָה זוֹ פְּרִי לְמַעְלָה בְּמָקוֹם הָרָאוּי כִּרְצוֹנֶךָ:

    בשעה שגוזרים את השער אומרים מזמור זה:

    לַמְנַצֵּחַ עַל הַגִּתִּית מִזְמוֹר לְדָוִד: יְיָ אֲדֹנֵינוּ מָה אַדִּיר שִׁמְךָ בְּכָל הָאָרֶץ אֲשֶׁר תְּנָה הוֹדְךָ עַל הַשָּׁמָיִם: מִפִּי עוֹלְלִים וְיֹנְקִים יִסַּדְתָּ עֹז לְמַעַן צוֹרְרֶיךָ לְהַשְׁבִּית אוֹיֵב וּמִתְנַקֵּם: כִּי אֶרְאֶה שָׁמֶיךָ מַעֲשֵׂה אֶצְבְּעֹתֶיךָ יָרֵחַ וְכוֹכָבִים אֲשֶׁר כּוֹנָנְתָּה: מָה אֱנוֹשׁ כִּי תִזְכְּרֶנּוּ וּבֶן אָדָם כִּי תִפְקְדֶנּוּ: וַתְּחַסְּרֵהוּ מְּעַט מֵאֱלוֹהִים וְכָבוֹד וְהָדָר תְּעַטְּרֵהוּ: תַּמְשִׁילֵהוּ בְּמַעֲשֵׂי יָדֶיךָ כֹּל שַׁתָּה תַחַת רַגְלָיו: צֹנֶה וַאֲלָפִים כֻּלָּם וְגַם בַּהֲמוֹת שָׂדָי: צִפּוֹר שָׁמַיִם וּדְגֵי הַיָּם עֹבֵר אָרְחוֹת יַמִּים: יְיָ אֲדֹנֵינוּ מָה אַדִּיר שִׁמְךָ בְּכָל הָאָרֶץ:

    אחרי שגוזרים השער טוב לומר:

    יהִי רָצוֹן מִלּפָנֶיךָ יְיָ אֱלוֹהֵינוּ וֵאלוֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שֶׁכּשֵׁם שֶׁזִּכִּיתָ את הַבֵּן הַזֶּה לקַיֵּם מִנְהַג יִשְׂרָאֵל קדוֹשִׁים כָּךְ תּזַכֵּהוּ לתוֹרָה, לְמִצְוֹת לחֻפָּה ולמעשים טובים ולִבְנֵי חַיֵּי וּמְזוֹנֵי רוִיחֵי, וִיקוּיָם בּוֹ מִקְרָא שֶׁכָּתוּב: כִּי בִּי יִרְבּוּ יָמֶיךָ ויוֹסִיפוּ לךָ שׁנוֹת חַיִּים, כִּי אוֹרֶךְ יָמִים וּשְׁנוֹת חַיִּים ושָׁלוֹם יוֹסִיפוּ לךָ, אָמֵן כֵּן יהִי רָצוֹן.
    וַיְדַבֵּר יְיָ אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר: דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן ואֶל בָּנָיו לֵאמֹר כֹּה תבָרְכוּ אֶת בּנֵי יִשְׂרָאֵל אָמוֹר לָהֶם: יבָרֶכְךָ יְיָ ויִשְׁמרֶךָ: יָאֵר יְיָ פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּֽךָּ: יִשָּׂא יְיָ פָּנָיו אֵלֶיךָ ויָשֵׂם לךָ שָׁלֽוֹם: ושָׂמוּ אֶת שׁמִי עַל בּנֵי יִשְׂרָאֵל וַאֲנִי אֲבָרכֵם.
    הַמַּלְאָךְ הַגֹּאֵל אֹתִי מִכּל רָע יבָרֵךְ אֵת הַנּעָרִים ויִקָּרֵא בָהֶם שׁמִי ושֵׁם אֲבֹתַי אַבְרָהָם ויִצְחָק ויִדְגּוּ לָרֹב בּקֶרֶב הָאָרֶץ: ואֵל שַׁדַּי יבָרֵךְ אֹתךָ ויַפְרךָ ויַרְבֶּךָ והָיִיתָ לִקְהַל עַמִּים: מֵאֵל אָבִיךָ ויַעְזרֶךָּ ואֶת שַׁדַּי וִיבָרֲכֶךָּ בִּרְכֹת שָׁמַיִם מֵעָל בִּרְכֹת תּהוֹם רֹבֶצֶת תָּחַת בִּרְכֹת שָׁדַיִם וָרָחַם.
    שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי: עֶזְרִי מֵעִם יְיָ עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ: הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל: יְיָ שֹׁמְרֶךָ יְיָ צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ: יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה: יְיָ יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ: יְיָ יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
    שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְיָ הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו: יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ: אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ: הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְיָ: יְבָרֶכְךָ יְיָ מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלַיִם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ: וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:

     http://www.babakama.co.il/?q=showCont&id=51

     

    http://video.google.com/videoplay?docid=5986431450216837413#

    צפו בריקודים

     www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=3210015 -

    חלאקה במרוקו

     

    http://chabadmarrakech.com/contents.asp?aid=32651

     

    לינק מקוצר להורדת הסרט

     

    http://dossinet.co.il/view,2811.html

     

    http://dossinet.co.il/view,2811,%D7%97%D7%9C%D7%90%D7%A7%D7%94_-_Halakeh_%D7%99%D7%97%D7%99%D7%93%D7%99_%D7%91%D7%A8%D7%A9%D7%AA_%D7%9C%D7%94%D7%95%D7%A8%D7%93%D7%94.html

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "הכל על חלאקה תספורת ראשונה של ילד "

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    26/4/10 15:01
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-04-26 15:01:22
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    30/4/10 00:41
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-04-30 00:41:10
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    השנה ניתן לאשכנזים להסתפר כבר בערב שבת.לפי תמונתך תוכל להחליף תמונה..
    30/4/10 00:55
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-04-30 00:55:15
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    כותרות השבוע באתר שטייגן   www.shtaygen.co.il בס"ד חדש! חוברת מיוחדת לאתרא קדישא מירון ל"ג בעומר תש"ע להורדה ! כולל שירים ופזמונים, דף היומי המבואר, מבצעים והטבות בחוברת. ממולץ להוריד את החוברת אליך למחשב. משקל 13 NB. באדיבות ממלכת התורה "עוז והדר". 29/4/2010 איסור הקפת הראש והשחתת זקן בענייני איסור הקפת הראש והשחתת זקן מאת הרה"ג אברהם עדס שליט"א, הוסרט ע"י מערכת קול הלשון. שני שיעורים לצפייה !. 29/4/2010 קבצי עלוני 'הכתר' לעיון והורדה ! ובו לקט מאמרים לחיזוק הצניעות, במה לצניעות, פניני הכתר, קריאות קודש, שו"ת, הודעות, ועוד ... 28/04/2010 שיחה מיוחדת מהגה"צ רבי שמשון דוד פינקוס זצ"ל לל"ג בעומר פזמון מיוחד לכבוד רשב"י, "נעשה אדם" מכוון כלפי רשב"י, "ומפליא לעשות" אדם המורכב מגוף ונשמה, "אתם קרויים אדם ואין אוה"ע קרויים אדם", משה רבינו הוריד תורה לארץ, רשב"י, ה"סולם", המרומם אותנו אל סודות התורה...28/4/2010 פלקט "פאת זקנך" להורדה ! התמונות היו למראה עיניהם של מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א ומרן הגר"נ קרליץ שליט"א . 27/04/2010 דין "וקדשתו" בלויים מענייני פרשתינו 'אמור אל הכהנים'- כולל דין קדימת הלוי לישראל לקריאת התורה, צדקה, ברכת המזון, בציעת הפת, שליח ציבור , ועוד...27/4/2010 פסח שני יום ארבעה עשר באייר נקרא "פסח שני" לפי שביום זה הקריבו בזמן שבית המקדש היה קיים את קרבן הפסח אלה שלא הקירבוהו במועדו בארבעה עשר בניסן מחמת טומאה או בגלל דרך רחוקה...26/4/2010 12     מחשבים ניידים חינם בעורה ! בל"ה בעומר,4/5/10, עורה מחלקת חינם 12 מחשבים ניידים! הצטרף לצפיה והתרגשות של 12 השעות האחרונות,ספירה לאחור למועד הסופי של ההגרלה. יערכו 12 הגרלות בכל שעה עגולה...26/4/2010 טעימות חוברת חנוך לנער היאך עושים ילד מאושר לעצמו ותפארת להוריו?!, פניה אל ההורים מאת הרב אורי זוהר, אבא ואמא יקרים! חשבו בכנות, האם מערכת החינוך הממלכתית מחנכת את הדור לחיים של משמעות?...25/4/2010 וידאו: בעניין "ואהבת לרעך כמוך " דרשת הרה"ג שלמה לווינשטיין שליט"א באולפי הידברות . משך זמן: 27:09 צפייה נעימה ומועילה!.25/4/2010 שטייגן בל"ג בעומר אוסף נדיר ומיוחד אוסף מנהגי ל"ג בעומר, דרושים ואגדות בעניני היום , מעשיות ועובדות אודות ל"ג בעומר, שירי ל"ג בעומר, שבחין דרשב"י – לימוד ראוי ליום זה, מאמרי הגות מהגרי"י בורדיאנסקי *מלוקט מספרי מחשבה בבעלותם, לתועלת הרבים . [ קובץ pdf]. ___________ אתר מלכות וקסברגר  

    מדור ל"ג בעומר

    מדור ימי העומר

     

      וידאו: השמחה והריקודים בציון הרשב"י

     

      ספר "פאת זקנך "

     

    רצף שיעורים בוידאו

     

    דרשת הרה"ג מאיר צימרוט שליט"א לימי הספירה

     

    סקר בדף הבית!

    שמיעת מוזיקה בימי ספירת העומר

     

    חנות "עוז והדר" לחץ כאן מסכת אבות - המשנה ומפרשיה במתכונת 'משניות ע"א פירושים'

      עדכוני שמות חולים הזקוקים לתפילה וישועה   מדורים עלונים תורניים בשבילי הפרשה מאורסים השבוע צריך עיון  

      היארצייט של גדולי ישראל לחודש אייר

      ציון הרשב"י

    דרכי מהדרין
    שטייגן בפיקוח ועד רבנים   לוח זמני היום לשנת תש"ע   חברים בקהילת שטייגן "אל תמנע טוב מבעליו" צרף עוד חברים לקהילה   שבת שלום צוות שטייגן
     
    1/5/10 22:39
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-05-01 22:39:22
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "הכל על חלאקה תספורת ראשונה של ילד "

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה