כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    איכות הסביבה

    קהילת איכות הסביבה  

    סביבה וחיות

    פורום

    קיימות

    פורום קיימות הוא הפורום המרכזי של קהילת איכות הסביבה. בפורום יעלו הנושאים המרכזיים העומדים על הפרק באיכות הסביבה.

    חברים בקהילה (5534)

    אייל - חיפה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    א.A
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יובליובל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    משה ,
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    נשימה חדשה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    צלם חובב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    d10d10
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שולה63
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מכונית חשמלית היא לא ירוקה ! שי אגסי מקדם יוזמה אנטי חברתית!

    12/11/07 09:52
    7
    דרג את התוכן:
    2010-08-21 13:50:20
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    קודם כל בואו נשים דברים על דיוקם אחת ולתמיד: הרעיון של רכב פרטי ממונע הוא רעיון לא סביבתי. חזון של מליוני אנשים היושבים כל אחד בקופסת פח משלו, זוללים אנרגיה ושטח ומאחרים כולם לעבודה הוא לא סביבתי גם עם מנוע שעובד על חשמל!

    בבלוג שלי אני מציג גם קישורים לנתונים מפורטים, והסבר אודות הקשר של כל זה עם ההתחממות הגלובלית

     

    תפיסה סביבתית של תחבורה מתקדמת חייבת לכלול וויתור על הרכב הפרטי ומעבר למערכות הסעה המוניות יעילות, שיצטרכו כמובן לעמוד בסטנדרטים של הנוחות והתדמית של רכב פרטי (מכל הבחינות האחרות: מהירות, בטיחות ועלות כלכלית וסביבתית תחבורה ציבורית עדיפה כבר היום)

     

    עכשיו למכוניות החשמליות:

    1.

     תעשיית האנרגיה היא הגורם הגדול בארץ לפליטת גזי חממה (על פי נתוני המשרד להגנת הסביבה והלמ"ס), חלק גדול מייצור החשמל בארץ מזהם יותר ממנועי בנזין וסולר (במידה ואלו תקינים) חשמל מיוצר עדיין באמצעים "פליליים" כמו שריפת פחם ומזוט- וללא מערכות סינון מספיקות למניעת פליטה לאטמוספירה. מנוע בנזין דל עופרת עם ממיר קטליטי כמו רוב המכוניות הנוסעות כיום מזהם פחות ליחידת אנרגיה- כמובן שהוא עדיין מזהם מאד והציווי הסביבתי לגביו הוא "השליכוהו לבור"

     

    2.

    מצברים הם מפגע סביבתי! בטכנולוגיות הקיימות היום מצברים מכילים תחמוצות מתכת בעייתיות ותרכובות חומציות המזהמות מים  וקרקע. מצברים זקוקים לטיפול כפסולת מסוכנת עם סיום תפקידם, כשאגסי מדבר על "מערכות רובטיות להחלפת המצבר במצבר טעון" אני מדמיין תחנות בתחזוקה ישראלית אופיינית, עם חפרים שמשפצים מצברים ישנים ודליפות של אלקטרוליטים מסוכנים לקרקע ולמים.

     

    3.

    זלילת שטח: והיה ואכן המכונית החשמלית פותרת את החסמים של עלות הדלק (ואולי, בשיפור מהטכנולוגיה הזמינה כיום,גם את ענייני הזיהום הישיר) ותזכה גם לעידוד בהקלות מס וכדומה- הרי שיהיו לנו פקקים חשמליים- מגה פקקים חשמליים...

    המכונית הפרטית אחראית לגזילת שטח יקר משימושים עירוניים שפויים יותר ומהטבע. כיסוי הדוק של המדינה בבטון ואספלט לכבישים, מחלפים וחנייה הוא הנוף הצפוי למי שיפתור את צרות הרכב הפרטי מבחינת עלות הדלק והזיהום הישיר- האם זאת הגאולה הסביבתית שחיפשנו?

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מכונית חשמלית היא לא ירוקה ! שי אגסי מקדם יוזמה אנטי חברתית!"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    12/11/07 10:44
    1
    דרג את התוכן:
    2008-12-05 08:31:20
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ולכל מי שתוהה מה החלופות למכוניות חשמליות ולמכוניות . הנה הן:

    1. ערים ללא מכוניות

    2. תחבורה ציבורית של מעברים

    3. קורטיבה, ברזיל 

    4. מסדאר

    5. תחבורה ציבורית אישית מהירה.

     

    עוד פתרון הוא עבודה מרחוק שבארץ מדשדש הרחק מאחורי אירופה וארה"ב. יש לי מספר רעיונות בתחום האחרון בנושאים עסקיים ובנושאי תשתיות. אם מישהו מכיר נתונים על הנושא, במיוחד בארץ - אשמח לשמוע.

     

     

    12/11/07 10:53
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-11-12 10:53:40
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מסכים לגמרי, אם כי עדיין לדעתי מכונית חשמלית פחות מזהמת ממכונית רגילה.

     

    12/11/07 11:02
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-11-12 11:02:50
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    למה לא מנצלים פה את השמש???

    קולטים סולארים יכולים לפתור הרבה בעיות.

    12/11/07 11:08
    2
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-11-12 11:08:10
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מכוניות חשמליות מזהמות אולי פחות - בגלל יעילות אנרגטית גבוהה יותר (בכמה ? מי מכיר נתונים) - לדוגמה לא צריך לסחוב מנוע כבד ומערכות קירור.

     ואפשר לשים פליטרים בחברת החשמל ולא בכל מכונית

     

    מצד שני פחם - שממנו מפיקים את רוב החשמל בארץ הוא מזהם רציני מאוד - בין היתר מכיל

    - חלקיקים - שוגרמים לבעיות נשימה ואולי גם מסרטנים

    - חומרים רדיו אקטיביים

    - גזי חממה - בכמות גדולה יותר מאשר נפט.

     

    באשר לטכנלוגיה סולארית - עדיין לא מספיק מפותחת ומחכים לפיתוחים טכנולוגיים מתקדמים.

     כך שהיא בינתיים יקירה יחסית. - אבל שווה להשקיע בזה ולוא כדי לחזור להיות מובילים בתחום בעולם מבחינת ידע וייצור- התחום מאוד חם והפיתוחים הטכנולוגיים ממש מגניבים.

     

    ושאלה לי אליכם - איך אין תעשיה של תמיכה של עבודה מרחוק?

     

     

     

     

    12/11/07 11:39
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-11-12 11:39:32
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    סליחה על הבורות אבל למה הכוונה בתחבורה ציבורית של מעברים?
    12/11/07 12:19
    2
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-11-12 12:19:51
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הנ' לא שלך אלא שלי שעוד לא לא כתבתי על זה - ועוד יותר של  ארגוני הסביבה בישראל שעוד

    לא עשו מזה קונספט

     

    תחבורת ציבורית של מעברים היא תחבורה ציבורית שלא מנסה לקחת אותך מכל נקודה לכל נקודה באותו אמצעי תחבורה (כמו שמנסים לחבר כל נקודה אל כל נקודה בלוח ישן של טלפניות), אלא תחבורה שעובדת כמו מודל כלי הדם בגוף שלנו - סוג תחבורה אחד לשכונות (מוניות, אופניים, מיניבוסטים וכו' - שעושים מסלול קצר בתוך השכונה), שמביא אנשים לצמתים ועורקי תנועה .

     

    בעורקי התנועה יש תחבורה ציבורית מהירה - אין מכוניות, יש אוטובוסים מהירים, עם מעט תחנות, חשמליות, רכבות תחתיות, או רכבות.

     

    הדגש בכל הדבר הזה הוא שילוב בין אמצעי תחבורה שונים לצרכים שונים, ועל הקיצור של מעברים. כדי לקבל תחבורה ציבורית איכותית הרבה יותר ממה שאנחנו מכירים בישראל כיום.

     

    לדוגמה - מישהו יוצא מהשכונה שלו, הוא יודע מתי המיניבוס השכונתי אמור להגיע (כי המיניבוס יוצא בשעות קבועות ורק עושה סיבוב בתוך השכונה ולא עושה סיבוב בכל תל אביב). - כך שהוא לא מחכה בכלל או מחכה בבית. המעבר הבא הוא בעורק תחבורה או בנקודת תחבורה מרכזית ליד השכונה - שמה עוברים אוטובסים בתדירות גדולה - כל 2-3 דקות. משם לוקחים אוטובוס או חשמלית שנוסע לאורך העורק ולא מתחיל לעשות סיבובים בכל העיר. וגם עוצר במקומות מרוחקים - כל 1 ק"מ לכל הפחות.

     

    בסוף מגיעים לשכונה המרוחקת ושם תופסים אוטובוס שכונתי - זה הנקודה היחדיה שבה מחכים הרבה זמן - כמו שמחכים היום - או שתופסים לדוגמה אופניים ציבוריות.

     

    מה שיוצא מכל זה הוא לדוגמה שאין את המצב המצחיק שבו אתה עומד על רחוב כמו דרך בגין בת"א או רחוב אלנבי - שבהם עוברים לדעתי מאות אוטובוסים בשעה - אבל אתה מחכה חצי שעה לאוטובוס "שלך". כל האוטובסים באותו עורק תחבורה נוסעים על אותו מסלול - אין נסיון לחבר כל נקודה לכל נקודה במאצעות אוטובוס אחד - אלא יש תחבורה של מעברים.

     

    לשמחתי מתחילים לנסות לאמץ כזה דבר בארץ, בעקבות נסיון טוב של זה בהרבה מאוד מקומות בעולם. למרבה הצער לא שמעתי על זה הרבה מאז שידברו על זה לפני כשנה.

     

     

     

     

     

     

    12/11/07 16:52
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-11-12 16:52:41
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    תודה על התגובות

     

    פתחתי את הדיון הזה כדי לעמוד על התפקיד שלנו כאנשים וארגונים המחוייבים לסביבה- לעמוד בפרץ מול יוזמות ירוקות לכאורה, שבעצם מסתתרת בהן כוונה להציב ולנהל מערכות חדשות מיותרות ומזיקות לסביבה שישרתו בעיקר את המטרה של רווח נוסף ליזמיהן.

     

    מערכת המכוניות החשמליות המדוברת כעת (שי אגסי ואחרים) היא בעיני מערכת כזו מהסיבות שהסברתי, ואני אשמח להווכח שטעיתי.


    --
    שי כהן
    http://www.sea.org.il
    12/11/07 18:00
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-11-12 18:00:30
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

     

    בניגוד לרוח השלילית העולה מתוך כל הכותבים שלמעלה אני דווקא סבור שמכונית חשמלית היא מכונית ירוקה!!!

     

    תפסיקו לעשות חשבונות של שחור או לבן.  מיסוי ירוק על רכבי סולר ובנזין, עידוד השימוש במכונית חשמלית , הקמת תחנות כוח באנרגיות מתחדשות, שימוש באתנול/ביודיזל ממקורות צמחיים  . . . . לכל אלו (ולאחרים) יש תרומה בהגנה על הסביבה.  לכולם יש גם יתרונות וגם חסרונות.  אם אנחנו שוחרי הסביבה נציג אך רק את חצי הכוס הריקה - התוצאה תהיה חוסר עשייה.

     

    יהודה

    12/11/07 18:17
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-11-12 18:17:26
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    1. יהודה יש לך או למישהו נתונים על איזה פרמטרים סביבתיים זה אמור לשפר?

    לדוגמה כמה חסכון באנרגיה? כמה (אם בכלל) פחות פליטות פחמן דו חמצני?

     

    .2 למה שוב הגנה על הסביבה? למה לא קיימות?

     

    3. לא שחור ולבן. כל דבר לגופו.

     

    אנרגיה מתחדשת - דבר טוב - כי אין חלופה טובה יותר.

    שימור אנרגיה - כנ"ל - אם אפשר בחלופות הכי פחות מזיקות.

    מיסוי על רכב ועל דלק - דבר מבורך - ואם אפשר שיהיה פיגובייני

    אתנול מתירס - לא ולא - אלא אם אנחנו רוצים להרוג עוד אנשים נוסף לאלו שאנחנו הורגים היום בעקבות תחרות של פרות איתם על המזון שלהם. (ומי אמר שמרוויחים מזה אנרגיה?)

    אתנול מצלוזלה ומתוצרי לוואי מתעשיה וממזון - אולי כן - זה ממילא שם.

     

    בשביל מה לעודד את ההרפתקה היקרה  ששמה מכונית חשמלית? למה להשקיע קדם את זה כשיש חלופות טובות יותר?

     

    לא נראה לי שלבנות רכבת תחתית או שבילי אופניים או נת"צים או לעודד מקומות של עבודה מרחוק הם חוסר עשייה - כולם דברים שנעשים בעולם,. 

     

     יש חברות שמרוויחות מזה, זה לא נגד הטכנולוגיה. בניגוד למכונית החשמלית אלו דברים מוכחים, ירוקים יותר, עם פחות השפעות חיצוניות ויותר סיכוי לעבוד.

     

     פשוט יש להם פחות "סקסיות" ופחות יחסי ציבור.

     

    הגנה על הסביבה זה לא לעשות יחסי ציבור. זה לא מרשים אף שועל שנדרס ואף מולקולוה באטמוספירה, רק על המוכרים והקונים של העיתון.

     

    מה תעשה עוד עשר עם כל המכוניות החשמליות שיהיו תקועות פגוש אל פגוש בפקקים של 3-4 שעות ?

     

    סוף מעשה במחשבה תחילה

     

    12/11/07 19:23
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-11-12 19:23:41
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

     

    דרור, קשה לדעת, במספרים, מה תהיה הנצילות האנרגטית של המכונית החשמלית שעדיין לא נולדה.  ככלל,  הניצולת האנרגטית להנעה  חשמלית היא גבוהה מהניצולת האנרגטית במנוע שריפה.

     

    הפחתת מזהמים בתחנת כוח היא הרבה יותר קלה להשגה מאשר במאות אלפי מכוניות נוסעות (כמו שכתבת). הניצולת האנרגטית בתחנת כוח משתנה מסוג תחנה אחת לשנייה (אם אינני טועה המספרים הינם כ 40% בתחנה רגילה ו כ- 70% במחזור משולב) (החישובים שנעשו היום בהארץ אינני יודע על מה הסתמכו).

     

    מכל מקום, מכוניות חשמליות בערים בוודאי יתרמו להפחתת זיהום האוויר.

     

    ולסיום שי, אל תמהר לקבוע -  "מכונית חשמלית היא לא ירוקה!".

    12/11/07 19:40
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-11-12 19:40:58
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    שימו לב לטענה לגבי דרישת שטח (משאב מוגבל ביותר) ולתרחיש ה"הצלחה" של מכוניות ירוקות- מגה פקקים חשמליים על כל פיסת קרקע פנוייה שתכוסה אספלט ובטון, כמו גם לטעה אודות המצברים כטכנולוגיה בעייתית עדיין מבחינה סביבתית.

     

    יש לי כאן מאמר מדעי (שנראה איך אני מעלה אותו- pdf אשמח לגלגל הצלה)- שבהחלט מצביע על יתרון למכונית חשמלית בהנחה שהחשמל מיוצר ממקורות מתחדשים בטכנולוגיות שאם יהיו זמינות בארץ ב2025 אז יהיה ניתן לקרוא לזה מהפכה. כרגע אנחנו מייצרים את רוב החשמל משריפת פחם ומזוט, וממשיכים לנשף ארובות חשופות אל אוויר הלילה : פיח וחלקיקים בכמויות...

     

    אני דורש - קודם ייצור חשמל סביר (שלא נאמר חלילה נקי) סביבתית, ורק אז תשתיות מבוססות חשמל

     

    וכן יהודה, אני חוזר ואומר, בתנאי מדינת ישראל 2007:

    מכונית חשמלית היא לא ירוקה!

    אם מישהו (אגסי? ) רוצה שטחים לבנייה, הטבות מס ופינוקים מהמדינה- שיוכיח שאני טועה


    --
    שי כהן
    http://www.sea.org.il
    12/11/07 21:09
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-11-12 21:09:43
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    עד לפני שבועיים רווחה באינטרנט תיאורית הקונספירציה לפיה חברות הדלק ויצרני המכוניות "הרגו את המכונית החשמלית" הידידותית לסביבה כדי להגן על האינטרסים הצרים שלהם תוך רמיסת טובת הציבור וטובת הסביבה. עד לפני שבועיים הסרט "Who Killed the Electric Car? הוגדר כסרט המשלים ל-"אמת מטרידה" של אל גור.

     

    להלן מבחר קישורים בנושא, כולל ב-"קפה דה-מרקר":

     

     

    http://whokilledtheelectriccar.com/

    http://cafe.themarker.com/view.php?t=20487

    http://cafe.themarker.com/view.php?t=20493

    http://cafe.themarker.com/view.php?t=9606

    http://yctc.cafe.themarker.com/view.php?t=52503

    http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=891082&contrassID=2&subContrassID=6&sbSubContrassID=0

    http://www.themarker.com/tmc/archive/arcSimplePrint.jhtml?ElementId=skira20070109_43943&ElementId=skira20070109_43943

     

     

    מעניין היכן נחבאה עד עתה האופוזיציה הקולנית למכונית החשמלית? כיצד זה לפתע המכונית החשמלית הפכה בעצמה לקונספירציה אנטי סביבתית? ומי אמר שלציבור יש זיכרון קצר?


    --
    http://www.transportationet.com
    http://www.way-togo.com


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מכונית חשמלית היא לא ירוקה ! שי אגסי מקדם יוזמה אנטי חברתית!"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה