כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    מידע עיסקי BI

    מערכות ה BI (ר"ת - Business Information) משמשות היום כחלק מרכזי בתהליכי קבלת החלטות בארגונים רבים, מובילים בתחום צמאים לעצות טובות, קישורים רלוונטיים, כיוונים אסטרטגיים ומגמות כמו גם שותפים לאתגר ולהתלבטויות. הקהילה תנסה לתת מענה לנושאים אלו.

    אינטרנט והייטק

    פורום

    מידע תחרותי (CI)

    מטרת בפורום לעסוק בצדדים העיסקיים של הצורך והשימוש במידע תחרותי בארגונים

    חברים בקהילה (640)

    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יוסי בר-אל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Daniel....
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    d10d10
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אורורה בורליס
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    yovits
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bored
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    yigal_ef
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    זמיר שמר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    boblog
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    agalili
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    חני באני
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    חשיבות הידע הגלוי בארגון

    11/8/11 15:26
    1
    דרג את התוכן:
    2012-09-22 11:31:58
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    כאשר אנו עוסקים בידע אנו עוסקים בנתונים, שהם מערכת עובדות אובייקטיביות הקשורות לאירועים או תהליכים שונים. בהיבט הארגוני, נתונים הם מעקב יעיל אחר מידע של עסקאות מובנות. איסוף עודף של נתונים יקשה להבחין בהבדל שבין מידע יותר רלוונטי ופחות רלוונטי בעוד שתהליך המיון הזה עלול גם כן לסנן נתונים חשובים הראויים להתייחסות. המומחים בתחום ה-BI מזהים עם המושג ידע גם את המושגים "נתונים" ו "מידע".

     

    החוקרים היפנים, נונקה וטאקוצ'י (1998) הציגו במחקרם[i] את הגדרותיהם למושגים הקשורים לניהול הידע בארגון, לסוגי הידע הקיימים בארגון והדגישו את חשיבות הפצתו. לפי נונקה וטאקוצ'י נתונים - ניתנים לשינוי, הם אינם עובדות מוצקות, ואינם מספקים היבט שיפוטי ולא מהווים בסיס לפעילות. מידע - הוא ההודעה, מסירת הידע באמצעים שונים: מסמך כתוב, שיחה, הרצאה או מצגת חזותית. לצורך יצירה של מידע נדרשים שניים, מוען ונמען, ולכן יש לו תכונה של שינוי הקשור לאופן קליטת המידע אצל הנמען. גם בארגונים עובר מידע והופך לידע, בתקשורת גלויה או סמויה, רשמית או לא רשמית. שלא כמו לנתונים, למידע יש משמעות, נתונים הופכים למידע כאשר יוצר המידע מוסיף לו משמעות על פי תפיסת עולמו.

     

    ידע גלוי

     

    נונקה וטאקוצ'י הציגו מודל בו מתוארת העברתם של סוגי הידע בארגון. אציג בפניכם את ניתוחם להפצתו של הידע הגלוי, לו הקשר החזק ביותר לתחום הבינה העסקית (BI).

    את הידע הגלוי קל יותר "לראות" כי הוא בא בצורת מילים וצלילים בעלי משמעות ובשל כך קל יותר "לתפוס" אותו. בארגונים הידע הגלוי בא לידי ביטוי במזכרים, פרוטוקולים של ישיבות הוראות מטעם ההנהלה ועוד. מאפייני הידע הגלוי הם:

     

    1) את הידע הגלוי ניתן להפיץ, לשעתק, לגשת ולהגיב אליו בתוך כל שכבות הארגון.

    2) את הידע הגלוי ניתן ללמד וללמוד, לתרגל עם יחידים אחרים בארגון.

    3) ניתן לארגן ולהרכיב ידע גלוי, על ידי תרגום רעיון מופשט, חזון לתכנית בשטח שהיא משימה שיטתית ומבצעית.

    4) את הידע הגלוי ניתן לעבד למוצר, שירות או מסמך. ניתן בכל ארגון לראות מעבר של ידע גלוי בתוך מוצרים, שירותים ותהליכים מתועדים.

     

    הידע הגלוי הינו מוצהר וחשוף והוא מאורגן ומועבר בדרך פורמאלית ומובנית בתוך הארגון.

    לאחר הגדרתם של נונקה וטאקוצ'י את הידע הגלוי, מדגישים הם את חשיבותו וחשיבות הפצתו הנכונה בארגון. הם מדגישים כי על המידע הבנוי על הנתונים השונים להיות אמין, מקוטלג ובסופו של דבר, נגיש. כיום, השימוש בכלי ה-BI השונים, מאפשרים ניהול איכותי, אמין ונוח של הידע הנצבר בארגון ומאשפרות פיזורו של מידע זה לכל רוחב הארגון, אף בפילוח של המידע הנדרש לכל תפקיד בארגון. כאמור, לשם שימור והפצה נכונה של הידע הגלוי עלינו ליצור מערכת נהלים והוראות מתאימה לשימוש בכלי ה-BI השונים יחד עם התאמה של הכלים עצמם לארגון הספציפי המשתמש בו. לכל ארגון, מקטן ועד גדול, "חליפה" המתאימה וייחודית לו. שילוב של בניית תשתית מתאימה והטמעה נכונה של כלי ה-BI בארגון יעזרו בשימור הידע הגלוי והפצתו ויביאו להגברת יעילות הארגון כתוצאה מניתוח נכון יותר וחסכון בשעות עבודה יקרות.

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "חשיבות הידע הגלוי בארגון"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    12/8/11 17:35
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-08-12 17:35:49
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אכן... שבוע נפלא!
    22/9/12 11:31
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2012-09-22 11:31:58
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שנה טובה כתבה טובה בנוסף למה שאמרת האיתי מוסיף גם את הנושא של הפורטל הארגוני ככלי לניהול ידע גלוי שקיים בארגון ובנוסף לכך ישמש הפורטל לגילוי הידע הסמוי שחבוי אצל העובדים הוותיקים בארגון כגון דרכי עבודה יעילות או דברים שלמדו במהלך השנים שבהם עובדים בארגון. וזה יתבצע ע"י כך שהעובדים יכתבו על בעיות ארגוניות ומערכתיות שמתגלים במהלך העבודה היומיומית ויקבלו על כך משוב מההנהלה הבכירה וזה יתן להם דחיפה להמשיך ולהגיב ולתת פתרונות יצירתיים לבעיות, וכך העובדים ירגישו בעלי ערך לארגון ושיש להם השפעה. יתרון נוסף שיתן פורטל ארגוני הוא חוכמת המונים כשהרבה עובדים יתנו פתרונות לבעייה אז אפשר יהיה לקבל החלטות טובות יותר על בסיס אותם פיתרונות וכך הארגון גם יחסוך זמן וגם ירוויח יותר מבחינה כספית ומבחינת ההון האנושי. גמר חתימה טובה

    --
    מאיר


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "חשיבות הידע הגלוי בארגון"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה