כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    עסקי אמנות

    ברוכים הבאים לקהילת "עסקי אמנות".   כאן נפגשים העולמות של היוצרים ושל צרכני האמנות . מדברים על אמנות, על הכוחות המניעים את שוק האמנות, על אמנות וכסף.   אתם מוזמנים להתעדכן, ללמוד, ללמד ובעיקר ליהנות.                      חברים חדשים - נא לקרוא תחילה את נהלי הקהילה. תודה.

    אמנות ובמה

    חברים בקהילה (3832)

    יוסי בר-אל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יבגניה בוזגלו
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    forte nina
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עמי100
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    qi
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    friend :)
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    היזם
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bukowski
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Buna
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    michela29
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    77777777
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    פורום

    ביקורת תערוכות

    לכולם יש מה להגיד - זה המקום.\r\nאהבתם? שנאתם? ספרו לנו על התערוכות שראיתם.

    האגף החדש ואנסלם קיפר

    16/11/11 00:25
    11
    דרג את התוכן:
    2012-01-29 15:38:41
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ אנסלם קיפר, רות נצר, מוזיאון תלאביב ]

    לאחרונה עסקנו בדיון 'בעסקי אמנות - ראשי' שאותו יזמה רונתי 'האגף החדש' . במהלך הדיון בעקבות שאלה שהעלתה אחת המתדיינות (אורית) עסקנו בעבודותיו של אנסלם קיפר. הדיון התרחב שם ונגע בקיפר מנקודות מבט שונות.

    נתקלתי בסקירה וביקורת מצויינת של רות נצר ( אמנית, משוררת, ופסיכואנליטית יונגיאנית) שהתפרסמה בבלוג שלה באתר שנקרא 'פסיכולוגיה עברית'. היא מציעה שם קריאה מאד מעניינת לעבודתו של אנסלם קיפר.

    אני מצרפת קישור שמוביל לרשימה של נצר ומאד ממליצה לקראה.

     

    http://www.hebpsy.net/blog_post.asp?id=500

     

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "האגף החדש ואנסלם קיפר"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    16/11/11 06:45
    2
    דרג את התוכן:
    2011-11-16 06:46:24
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    תבורכי על הלינק המעניין נורית.

     הרס,חורבן,שאיפה לתיקון.

    אבל כמו שנצר שואלת: איפה הוא האדם?

     יכול להיות שיש פה גישה פסימית של קיפר השוללת מראש

    את האפשרות שבידי בן אנוש יש בכלל אפשרות

     לתקן את השבר.

    16/11/11 08:37
    2
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-11-16 08:37:03
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אוריתלנ 2011-11-16 06:46:24

    תבורכי על הלינק המעניין נורית.

     הרס,חורבן,שאיפה לתיקון.

    אבל כמו שנצר שואלת: איפה הוא האדם?

     יכול להיות שיש פה גישה פסימית של קיפר השוללת מראש

    את האפשרות שבידי בן אנוש יש בכלל אפשרות

     לתקן את השבר.

    אכן כך נראה לאורך כל הקריארה האמנותית שלו. האפוקליפסה כבר כאן.

    16/11/11 08:42
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-11-16 08:42:11
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: רונתי 2011-11-16 04:22:10

    הנה לינק

     

    תודה רונתי,

    התקלה תוקנה גם אצלי.


    --
    ד"ר נורית צדרבוים - www.nuritart.co.il

    "אנו נידונים להיות חופשיים" (סארטר)
    16/11/11 08:47
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-11-16 08:47:04
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אוריתלנ 2011-11-16 06:46:24

    תבורכי על הלינק המעניין נורית.

     הרס,חורבן,שאיפה לתיקון.

    אבל כמו שנצר שואלת: איפה הוא האדם?

     יכול להיות שיש פה גישה פסימית של קיפר השוללת מראש

    את האפשרות שבידי בן אנוש יש בכלל אפשרות

     לתקן את השבר.

     

    הי אורית,

    תודה.

    ייתכן שההשערה שלך נכונה.

    וכידוע לך בקריאה פרשנית הכל אפשרי וחלק גדול מהקריאה היא בכלל "בעיני המסתכל". 

    ייתכן שבאמת כדברייך יש כאן ספקנות של היוצר לגבי היכולת של האדם לתקן ( והרי הוא בעצמו במו ידיו שובר זכוכיות, ובכך הוא מראה את השבר מעשה ידי אדם) ייתכן שזה גם מה שנצר עצמה חושבת ואומרת.

    מצד שני דווקא לפעמים הנעדר הוא הנוכח. ייתכן גם שההיעדר דווקא יוצר נוכחות חזקה יותר.

    שהרי בסופו של דבר מי שיצר את היציאה ואת האמירה זה אדם ולפיכך הוא גם נמצא שם.

    בעיני, האפשרות להשאיר את זה פתוח, רב כיווני ורב פרשני נותן לזה הרבה מאד עצמה - העצמה שבחידתיות.


    --
    ד"ר נורית צדרבוים - www.nuritart.co.il

    "אנו נידונים להיות חופשיים" (סארטר)
    16/11/11 08:52
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-11-16 08:52:00
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אלי דינר 2011-11-16 08:37:03

    צטט: אוריתלנ 2011-11-16 06:46:24

    תבורכי על הלינק המעניין נורית.

     הרס,חורבן,שאיפה לתיקון.

    אבל כמו שנצר שואלת: איפה הוא האדם?

     יכול להיות שיש פה גישה פסימית של קיפר השוללת מראש

    את האפשרות שבידי בן אנוש יש בכלל אפשרות

     לתקן את השבר.

    אכן כך נראה לאורך כל הקריארה האמנותית שלו. האפוקליפסה כבר כאן.

     

     

    כבר מזמן הרי נאמר ש"אדם לאדם זאב".

    אינשטיין בכלל אמר שכל עוד יהיו בני אדם יהיו מלחמות

    רואים את זה גם במגדל בבל

    ובינתיים באמצע תמיד יש מי וכמה וצדיקי סדום שמנסים אולי לתקן, אולי לאחות.

    אגב, לדעתי, עבודתו של קיפר שלמעשה מצביעה ,מדברת ומנכיחה את השבר, היא גם צורה מחאה כואבת.

    קיפר מראה את השבר ב"זכוכית מגדלת" אולי כדי שמישהו יתעורר ויבין.

    ספקני. כואב. אבל שואל.


    --
    ד"ר נורית צדרבוים - www.nuritart.co.il

    "אנו נידונים להיות חופשיים" (סארטר)
    16/11/11 10:53
    4
    דרג את התוכן:
    2011-11-16 10:54:23
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    תמיד הגדול והמנומנטלי משקף עוצמה אבל אני חושב שכיום הגודל של הציור נובע בעיקר מטעמים פרקטים . מי שרוכש ומשקיע כיום ביצירות אומנות אלה הם הבנקים חברות הביטוח והקרטלים הגדולים והציורים מיועדים להיתלות בלובי של בנינים גדולי ממדים ולא בסלון הביתי. הגודל הוא המסר. המשמעות הקבלית או כל משמעות אחרת היא רק הקישוט

    16/11/11 16:57
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-11-16 16:57:55
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אבי אסף 2011-11-16 10:54:23

    תמיד הגדול והמנומנטלי משקף עוצמה אבל אני חושב שכיום הגודל של הציור נובע בעיקר מטעמים פרקטים . מי שרוכש ומשקיע כיום ביצירות אומנות אלה הם הבנקים חברות הביטוח והקרטלים הגדולים והציורים מיועדים להיתלות בלובי של בנינים גדולי ממדים ולא בסלון הביתי. הגודל הוא המסר. המשמעות הקבלית או כל משמעות אחרת היא רק הקישוט

     

    הדיון כאן מתבסס על מאמר - קריאה פרשנית - של חוקרת אמנות ולכן השיקולים הפרקטיים שאתה מעלה כאן לא רלוונטיים. אתה מנסה להחזיר את הדיון לדבור הפרקטי אבל זה לא עניינו של הדיון כאן. גם אם אתה צודק ביחס לגודל הציור ולבחירה של האמן. כאן מדובר ( מבחינת כותבת המאמר) בתערוכה, שהיא טקסט ויזואלי לכל דבר ועניין, וכטקסט ויזואלי היא עושה עליו קריאה פרשנית.

    מה שמעניין בדיון כאן הוא לא למה האמן בחר ליצור במימדים אלה ואחרים, וגם לא מה יוצא לו מזה. מעניין התוצר שעומד בפני עצמו ( שהרי כבר אמרנו וציטטנו את בארת - 'מות המחבר'). יש תוצר ואותו מפרשים, קוראים, מנתחים.

    אז אל תוריד את הדיון לקרקע המוצקה של הכסף והספיקולציות, תשאיר אותו ברמת הפרשנות לכשעצמה.

    ואתה מוזמן לקרוא את המאמר שעליו מתבסס הדיון.


    --
    ד"ר נורית צדרבוים - www.nuritart.co.il

    "אנו נידונים להיות חופשיים" (סארטר)
    29/11/11 22:19
    3
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-11-29 22:19:50
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    האדם נוכח מאוד ביצירות של קיפר.

    הוא מכיל את הכאוס בתוכו, תוך שהוא נתון בכאוס החיצוני האינסופי.

    היעדרו הפיגורטיבי אינו אלא סמן למיקרוקוסמוס ולמאקרוקוסמוס הכוללים אותו בצורה מושגית.


    --
    לדעת לראות
    29/11/11 22:41
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-11-29 22:41:32
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: Mאשה 2011-11-29 22:19:50

    האדם נוכח מאוד ביצירות של קיפר.

    הוא מכיל את הכאוס בתוכו, תוך שהוא נתון בכאוס החיצוני האינסופי.

    היעדרו הפיגורטיבי אינו אלא סמן למיקרוקוסמוס ולמאקרוקוסמוס הכוללים אותו בצורה מושגית.

     

    רציתי לככב לך, אבל מסתבר שכבר כיכבתי לך היום. אם אזכור אשוב.

    ואני כמובן מסכימה אתך להערתך החשובה הזאת.


    --
    ד"ר נורית צדרבוים - www.nuritart.co.il

    "אנו נידונים להיות חופשיים" (סארטר)
    27/12/11 18:08
    3
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-12-27 18:08:17
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הי,
    טוב הייתי צריך להיות בעיר הגדולה כדי לסדר כמה פרוצדורות בשגרירות גרמניה דבר שהוביל גם לביקור במוזיאון ובאגף החדש!


    טוב לאחר שהתחברתי לאמנות הגרמנית של ראשית המאה הקודמת ולאחר שכתבתי כמה שירים בקפיטריה על רקע סרט פסאודו שואתי של איזה אמנית מיצב מקומית יצאתי לרוות ממעינותיו של אנסלם קיפר!


    טוב קיבלתי אגרוף בבטן הרכה מבלי שהייתי בכלל מוכן אז בין ניגובי הדמעות יכולתי גם להביט במטושטש על הפלטפורמות הענקיות של אותו ניצול שואה גרמני אשר מעביר לנו בצמרמורת חדה את סיפור ארצו!


    רק חבל שהוא נוטה יותר מידי לשכלתנות פה ושם עם הסברים רציונאלים לעוצמה הריגשית שלו!


    מה שכן מיזמן לא ניתקלתי באמן שזיעזה כול כך את דפנות האוניה הטבועה שלי...


    --
    מוח יצירתי מחפש גוף כלכלי...
    29/12/11 12:11
    1
    דרג את התוכן:
    2011-12-29 12:11:55
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: ישות נצחית 2011-12-27 18:08:17



    טוב קיבלתי אגרוף בבטן הרכה מבלי שהייתי בכלל מוכן אז בין ניגובי הדמעות יכולתי גם להביט במטושטש על הפלטפורמות הענקיות .




    מה שכן מיזמן לא ניתקלתי באמן שזיעזה כול כך את דפנות האוניה הטבועה שלי...

     

    =======================

     

    הזדהתי מאוד עם הדברים שכתבת!!!!

     


    --
    עמילי גלבמן
    28/1/12 09:45
    2
    דרג את התוכן:
    2012-01-28 09:48:00
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    נתקלתי בשיר מקסים שכתבה חברה בקפה בעיקבות הביקור בתערוכה.

     http://cafe.themarker.com/post/2509634/



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "האגף החדש ואנסלם קיפר"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה