כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    עסקי אמנות

    ברוכים הבאים לקהילת "עסקי אמנות".   כאן נפגשים העולמות של היוצרים ושל צרכני האמנות . מדברים על אמנות, על הכוחות המניעים את שוק האמנות, על אמנות וכסף.   אתם מוזמנים להתעדכן, ללמוד, ללמד ובעיקר ליהנות.                      חברים חדשים - נא לקרוא תחילה את נהלי הקהילה. תודה.

    אמנות ובמה

    חברים בקהילה (3832)

    דניאל.זי
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    "ידוע מראש"
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יוסי בר-אל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עמי100
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רמיאב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    כנרתשלי
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    היזם
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שמיניית ווקאל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    סטרליץ
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    77777777
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מכון פרטי ללימודי האמנות הישראלית

    27/12/11 18:04
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-12-27 18:04:56
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: rutpal1 2011-12-27 12:19:30

    צטט: נורית-ארט 2011-12-26 16:32:31

    צטט: אוריתלנ 2011-12-26 16:10:10

    למה בעצם ללמוד אמנות במוסד החדש המתוכנן ולא במוסד אקדמי קיים ומוכר?

    האם כל המרצים המתוכננים אמנם בעלי נסיון  ויכולת הוראה?

    אוצרים צלמים גלריסטים מוצלחים יכולים להיות טובים בתחום שלהם

     אך האם נבחנה יכולת ההוראה שלהם?

    אורית,

    באוניברסיטאות, או מוסדות אקדאמיים כפי שאת אומרת - אף אחד לא נבחן על יכולת ההוראה שלו. רובם נמצאים שם בשל הידע שהם צברו או יצרו. יש מרצים עתירי ידע שלא יודעים ללמד והם בכל זאת מרצים באוניברסיטה. רק מי שלמד בסמינרים קיבל הכשרה ללמד, ויש גם כאלה שיש להם את זה טבעי.

    כך שזו לא השאלה. האנשים שנבחרו או בחרו את עצמם למוסד הזה, הם בעלי ידע מוכח בתחום שאותו רוצים ללמד שם. אנשים שמחפשים השכלה גבוהה רחבה, או הרחבת הדעת לשמה, נוהים אחר המומחים ובעלי היידע. חלק גדול מהם הם גם מרצים מרתקים. ביניהם ואולי בראשם הוא גדעון עפרת, שלשמוע אותו זו חוויה גם אינלקטואלית וגם תיאטרלית.

    ובאשר לשאלתך השנייה.

    אני חושבת שיש כאן עניין גדול בזה שהמוסד מתמקד ומתרכז כולו באמנות הישראלית. זו אמירה חשובה בפני עצמה.

    באקדמיה יש המוני קורסים, ואנשים בוחרים מה ללמוד על מנת לקבל בסוף תעודה. בנוסף, בגלל שהסטודנט חייב לקחת תכנית שלמה ומלאה הוא מקבל מזער ומעט מאמנות ישראלית.

    אין ספק שבמוסד מהסוג הזה - אפשר יהיה להקיף הרבה יותר, להתעמק הרבה יותר, לעקוב אחר מה שהיה וגם אחר המתחדש - וזאת בשל העובדה שרק בתחום הזה הוא עוסק.

    ובנוסף, מה רע? ומה אם יש אקדמיות? מה רע שיצוצו עוד ועוד מקומות לימוד.

    האקדמיות אכלו ודרסו כל לימוד פתוח ואפשרי אחר - משום שהיום כולם רצים אחר תארים. כאן יש לימוד לשמו.

    זו כמובן דעתי, ביחס לשאלתך.

    ותודה על הכיכוב - למעלה.

     

     

    נורית,

    היות והעלית דיון זה אני משערת שיש לך מהלכים בקשר ליוזמה זו ולכן אני פונה אלייך ושואלת האם מישהו חושב שאולי כדאי להרביץ תורה גם בפריפריות? האם למשל אוניברסיטת בן גוריון המצוינת  טובה רק לאלה שלא מתקבלים במוסדות במרכז?

    אם מישהו מבין האנשים הטובים שהוזכרו קורא את הדיונים כאן, הייתי יותר משמחה אם היו נותנים את דעתם על האפשרות הזו. 

    היה זה אקט טוב וחלוצי אם היו מפרים בידע שלהם את חבלי הארץ שהאמנות שם עדיין בבתוליה.

    רות

    הי רות,

    ההנחה שלך ממש ממש לא נכונה. קראתי את הכתבה בארץ כמו כל אדם מהיישוב. אין לי שום מהלכים בעניין זה. הנושא נגלה אלי דרך הכתבה וחשבתי שמעניין לשתף את אנשי הקהילה בזה ואף לשמוע את דעתם . גם לא פירסמתי את זה מתוך דעה בסיסית נחרצת, על אף שאני אישית מוקירה ומעריכה מאד את הצעד ואף חושבת שהוא מצויין.

    בקיצור, זה שפירסמתי זאת כאן לדיון חף ממש מכל אינטרס. סתם רצון לשתף.

    ומאחר ובאמת אין לי שום קשר ליוזמה זו, אינני יכולה להתייחס לשאלותייך האחרות באופן סמכותי, אלא להסכים אתך מראש שכל מקום שבו תהיינה יוזמות מהסוג הזה הן טובות ומבורכות, וכל שאר הדברים שהעלית, הם נכונים כמו כל מה שסובל בפריפרייה. לא כאן, לא היום ולא אנחנו המצאנו את ההבדל בין מרכז ופריפרייה.

    אבל שוב, היוזמה היא לא שלי וחוץ מלברך על מה שיש ובו בזמן להצטער על מה שאין , אין לי מה להוסיף.


     

     


    --
    ד"ר נורית צדרבוים - www.nuritart.co.il

    "אנו נידונים להיות חופשיים" (סארטר)
    27/12/11 19:33
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-12-27 19:33:06
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: נורית-ארט 2011-12-27 18:04:56

    היום משכה את תשומת ליבי הכתבה שזו כותרת

    מכון פרטי ללימודי האמנות הישראלית מתוכנן בתל אביב

    וזה לשונה 

    אוצר והיסטוריון האמנות ד"ר גדעון עפרת, האמן והגרפיקאי דוד טרטקובר, האוצרת שרה בריטברג-סמל, הצלם אלכס ליבק, האוצרת ד"ר איה לוריא, הגלריסטית לשעבר רודי בינט ואחרים אמורים להיות חלק מצוות מרצים של מכון עתידי ללימוד ומחקר של אמנות ישראלית, המתוכנן לקום בתל אביב וייקרא מלא"י. אתמול נודעו הפרטים, המופיעים כאן לראשונה, על היוזמה הפרטית, הנמצאת כעת בשלבי תכנון. "המכון מתכוון להציע קורסים עיוניים במתכונת של לימודים אוניברסיטאים בנושאים היסטוריים ובנושאי חתך, המרצים יהיו אנשי אקדמיה, אמנים, אוצרים וחוקרים", נכתב בהפניה לסקר אינטרנטי שנערך בנושא באופן אנונימי, וישמש את המתכננים בהכנת תוכנית הלימודים.................

    לקריאת המשך הכתבה לחצו כאן

     

    אני מביאה זאת כאן לידיעתכם - למתעניינים.

    ומה דעתכם על זה?

     

    דעתי האישית שזהו עוד מוסד לימוד מיותר.

    .

    תלמיד שרוצה ללמוד להיות אמן (צייר,פסל

    וכיוב) רצוי שיפנה למוסד לימודים אשר אמנים

    ילמדו אותו מנסיונם האישי תוך עבודה בשטח

    איך צריך לצייר,לפסל וכיוב.כי זו הצורה היחידה

    שבה ניתן ללמד באמת אדם ליצור ולהכשירו

    להיות אמן אמיתי.(גם כישרון לא מזיק כמובן).

    .

    תלמיד שרוצה ללמוד אמנות מהבחינה האקדמית

    התאורטית יכול לפנות לאחת מהאוניברסיטאות

    המצויות בארצנו ולקבל על הדרך גם תואר אקדמי.

    .

    נ.ב האמנות הישראלית לא מספיק זמן בשטח

    בשביל שצריך באמת להקים עבורה אקדמיה

    נפרדת רק עבורה.זה נשמע רעיון קצת הזוי.

     


    --
    Yacov Gabay - Painter
    www.yacovgabay.net
    27/12/11 21:16
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-12-27 21:16:49
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: yacovgabay 2011-12-27 19:33:06

    צטט: נורית-ארט 2011-12-27 18:04:56

    היום משכה את תשומת ליבי הכתבה שזו כותרת

    מכון פרטי ללימודי האמנות הישראלית מתוכנן בתל אביב

    וזה לשונה 

    אוצר והיסטוריון האמנות ד"ר גדעון עפרת, האמן והגרפיקאי דוד טרטקובר, האוצרת שרה בריטברג-סמל, הצלם אלכס ליבק, האוצרת ד"ר איה לוריא, הגלריסטית לשעבר רודי בינט ואחרים אמורים להיות חלק מצוות מרצים של מכון עתידי ללימוד ומחקר של אמנות ישראלית, המתוכנן לקום בתל אביב וייקרא מלא"י. אתמול נודעו הפרטים, המופיעים כאן לראשונה, על היוזמה הפרטית, הנמצאת כעת בשלבי תכנון. "המכון מתכוון להציע קורסים עיוניים במתכונת של לימודים אוניברסיטאים בנושאים היסטוריים ובנושאי חתך, המרצים יהיו אנשי אקדמיה, אמנים, אוצרים וחוקרים", נכתב בהפניה לסקר אינטרנטי שנערך בנושא באופן אנונימי, וישמש את המתכננים בהכנת תוכנית הלימודים.................

    לקריאת המשך הכתבה לחצו כאן

     

    אני מביאה זאת כאן לידיעתכם - למתעניינים.

    ומה דעתכם על זה?

     

    דעתי האישית שזהו עוד מוסד לימוד מיותר.

    .

    תלמיד שרוצה ללמוד להיות אמן (צייר,פסל

    וכיוב) רצוי שיפנה למוסד לימודים אשר אמנים

    ילמדו אותו מנסיונם האישי תוך עבודה בשטח

    איך צריך לצייר,לפסל וכיוב.כי זו הצורה היחידה

    שבה ניתן ללמד באמת אדם ליצור ולהכשירו

    להיות אמן אמיתי.(גם כישרון לא מזיק כמובן).

    .

    תלמיד שרוצה ללמוד אמנות מהבחינה האקדמית

    התאורטית יכול לפנות לאחת מהאוניברסיטאות

    המצויות בארצנו ולקבל על הדרך גם תואר אקדמי.

    .

    נ.ב האמנות הישראלית לא מספיק זמן בשטח

    בשביל שצריך באמת להקים עבורה אקדמיה

    נפרדת רק עבורה.זה נשמע רעיון קצת הזוי.

     

    בתור מתנגד קבוע, תגובתך זו לא מפתיעה.

    מתוך התגובות שלך לדיונים השונים שעולים כאן, כמעט באופן סיסטמתי כמעט כל דבר לא מקובל עליך.

    לדעתי הלימודים האלה הם לא לימודי אמנות - יצירה והם לא מיועדים למי שרוצה ללמוד להיות אמן - צייר - פסל. הם לימודים שמיועדים למי שרוצה לדעת על אמנות ישראלית ולשמוע זאת מפי מומחים.

    וזה גם לא מיועד למי שרוצה ללמוד לימודים אקדמאיים, משום שמי שרוצה אקדמיה אכן הולך לאקדמיה.

    ומי שרוצה לקבל היקף מעמיק, רחב, יסודי על האמנות הישראלית המתהווה לא מקבל זאת בהיקף מלא באקדמיה משום ששם זה רק חלק מתוכנית הלימודים הנדרשת.

    יש אנשים שלא רוצים להיות אמנים ולא אקדמאיים ומעוניינים לצבור ידע מעמיק ורחב על האמנות הישראלית המתהווה. כן, המתהווה.

    בית הספר הפרטי הזה לא מצהיר על עצמו כעוד אקדמיה אלא כעל בית ספר פרטי לנושא ספציפי מאד.

    והאמנות הישראלית כמה זמן שהיא בשטח היא האמנות הישראלית. זה מה שיש לנו.

    ובמקום לחכות 200 שנה עד שתיהיה לנו מסורת והיסטוריה אפשר כבר להתחיל להכיר וללמוד ולדעת מה קורה כאן. מי שייחכה 200 שנה הרי לא יזכה ללמוד זאת ובינתיים יפספס גם את מה שיש.

    בתור אמן ישראלי, לא נראה לי שהיית רוצה להיות לא נחשב.

    ומה מוזר שיש כאן כמה אנשים שעל אף שהם עוסקים באמנות והם חלק מהעשייה הם מכריזים שאין דבר כזה אמנות ישראלית ( או שהיא עוד לא מספיק נחשבת בשביל ללמוד אודותיה). יש אמנות ישראלית,  אולי אין לה קילומטרז' של מאות שנים, ואולי אין לה מסורות עתיקות יומין וזאת משום שאמנות צומחת במקום שיש יציבות ואנחנו היינו 2000 שנה נודדים. אבל מה שקורה כאן זו האמנות הישראלית ואותה יש לדעת.

    נדמה לי שלא קראת את הכתבה.


    --
    ד"ר נורית צדרבוים - www.nuritart.co.il

    "אנו נידונים להיות חופשיים" (סארטר)
    27/12/11 22:19
    2
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-12-27 22:19:21
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: נורית-ארט 2011-12-27 21:16:49

     

     

    בתור מתנגד קבוע, תגובתך זו לא מפתיעה.

    מתוך התגובות שלך לדיונים השונים שעולים כאן, כמעט באופן סיסטמתי כמעט כל דבר לא מקובל עליך.

    .

    ומה מוזר שיש כאן כמה אנשים שעל אף שהם עוסקים באמנות והם חלק מהעשייה הם מכריזים שאין דבר כזה אמנות ישראלית ( או שהיא עוד לא מספיק נחשבת בשביל ללמוד אודותיה). יש אמנות ישראלית,  אולי אין לה קילומטרז' של מאות שנים, ואולי אין לה מסורות עתיקות יומין וזאת משום שאמנות צומחת במקום שיש יציבות ואנחנו היינו 2000 שנה נודדים. אבל מה שקורה כאן זו האמנות הישראלית ואותה יש לדעת.

    נדמה לי שלא קראת את הכתבה.

     

    בתור שותפה לקהילה זו שנמצאת בה

    רק מאוגוסט 2011 נראה לי שקביעתך

    הנחרצת על כך שאני "מתנגד קבוע"

    נשמעת קצת מוגזמת.

    .

    מצד שני בארבעת החודשים שאת כאן

    כבר הספקתי להכיר בכך שאת מסוג

    האנשים שרק מי שמסכים לדעותיך הוא

    רצוי ומי שחס וחלילה חולק עליך נהפך

    "לאויב העם".

    .

    ביקשת דעות,קיבלת דעות שחלקן לא

    עולות בקנה אחד עם תפיסתך ואת לא

    מרוצה מכך.אלה חוקי המשחק הדמוקרטי.

    .

    ממליץ לך בחום לקחת קורס ביחסי אנוש.

     


    --
    Yacov Gabay - Painter
    www.yacovgabay.net
    28/12/11 00:18
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-12-28 00:18:47
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: yacovgabay 2011-12-27 22:19:21

    צטט: נורית-ארט 2011-12-27 21:16:49

     

     

    בתור מתנגד קבוע, תגובתך זו לא מפתיעה.

    מתוך התגובות שלך לדיונים השונים שעולים כאן, כמעט באופן סיסטמתי כמעט כל דבר לא מקובל עליך.

    .

    ומה מוזר שיש כאן כמה אנשים שעל אף שהם עוסקים באמנות והם חלק מהעשייה הם מכריזים שאין דבר כזה אמנות ישראלית ( או שהיא עוד לא מספיק נחשבת בשביל ללמוד אודותיה). יש אמנות ישראלית,  אולי אין לה קילומטרז' של מאות שנים, ואולי אין לה מסורות עתיקות יומין וזאת משום שאמנות צומחת במקום שיש יציבות ואנחנו היינו 2000 שנה נודדים. אבל מה שקורה כאן זו האמנות הישראלית ואותה יש לדעת.

    נדמה לי שלא קראת את הכתבה.

     

    בתור שותפה לקהילה זו שנמצאת בה

    רק מאוגוסט 2011 נראה לי שקביעתך

    הנחרצת על כך שאני "מתנגד קבוע"

    נשמעת קצת מוגזמת.

    .

    מצד שני בארבעת החודשים שאת כאן

    כבר הספקתי להכיר בכך שאת מסוג

    האנשים שרק מי שמסכים לדעותיך הוא

    רצוי ומי שחס וחלילה חולק עליך נהפך

    "לאויב העם".

    .

    ביקשת דעות,קיבלת דעות שחלקן לא

    עולות בקנה אחד עם תפיסתך ואת לא

    מרוצה מכך.אלה חוקי המשחק הדמוקרטי.

    .

    ממליץ לך בחום לקחת קורס ביחסי אנוש.

     

    אין לי שום בעיה עם דעות שלא עולות בקנה אחד עם דעותיי.


    ובעניין שהצגתי כאן, אין לי דעה , והדעות השונות טובות ומעניינות.


    נכון שאני "צעירה" בקפה אבל חמשה חודשים ברצף זה מספיק זמן כדי להכיר את הקהילה.

    אבל, וזה האבל הגדול (אם כבר אז כבר), לא הייתי צריכה להיות כאן חמשה חודשים כדי לומר מה שאמרתי כאן, מספיקה הייתה לי טבילת האש הראשונה והמביכה. שכן, ביום הראשון להופעתי בקהילה, כאשר הוזמנתי ונתבקשתי לספר על פעילות מסויימת שלי (כן, השריפה) , האדם הראשון שהתנפל עלי ואף כינה אותי בשם "האשה הזאת" היית אתה. ושם גם טרחת להדגיש שצריך להרחיק אותי מהקהילה. מעולם לא פגעתי בך, ומעולם לא טרחת להתנצל על גישתך זו.


    ואתה מציע לי בחום לקחת קורס ביחסי אנוש....


    לאחר מכן יצא לי לראות שבכל דיון (ולא דיונים שלי) אתה מרבה לפסול ולהתנגד ולאו דווקא לדעות, אלא לסיטואציות שמציגים כאן. זכותך. אבל אותי זה לא הפתיע.

    במקרה הנדון, אני לא הבעתי כאן את דעתי, הבאתי כתבה שבה מספרים על הקמת בית ספר פרטי וכו'

    ההתנגדות שלך כאן היא לא לדעתי , ודעתי גם לא חשובה כאן בכלל. ההתנגדות שלך היא להקמת בית הספר, ולא לדעה שלי. ואני לא מייצגת את בית הספר.

    והנקודות שציינתי בתשובה לדבריך מתייחסות אחת לאחת לנימוקים שהעלית שבהם אתה מביע התנגדות להקמת בית ספר כזה.


    ואגב, טעית לא רק מי שמסכים לדעותיי הוא רצוי. ומה זה נקרא בכלל רצוי? כולם רצויים כאן.

    וגם לומר לך שאני מוצאת אותך כמתנגד לא הופכת אותך בעיני ללא רצוי.

    כולם הרי מתווכחים כאן, לפיכך אפתיע אותך ואומר לך שגם ההתנגדות רצוייה בעיניי, זה לא אומר שלא אצביע עליה.

    בינתיים ממה שידוע לי אני לא רצוייה בעיניך, זאת טרחת לציין בדיון הראשון שנקלעתי אליו בקהילה, וכך גם התנהגת כשפגשת אותי.

     

    על אף הנימה האישית שעולה מהתכתבות זו, אחזור לנושא ש"לשמו התכנסנו כאן" - בית ספר פרטי לאמנות ישראלית זה דבר טוב לדעתי. זכותך לחשוב שאין בכך צורך, ושאין לכך מקום, ואין על מה. הגישה שלי ברמה האנושית והאישית אומרת ומציעה לבחון דברים מנקודת ראות חיובית (כולל הדברים שנאמרו כאן בתכתובת זו).

     


     

     


    --
    ד"ר נורית צדרבוים - www.nuritart.co.il

    "אנו נידונים להיות חופשיים" (סארטר)
    28/12/11 01:11
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-12-28 01:11:34
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: נורית-ארט 2011-12-28 00:18:47

     


    נכון שאני "צעירה" בקפה אבל חמשה חודשים ברצף זה מספיק זמן כדי להכיר את הקהילה.

    אבל, וזה האבל הגדול (אם כבר אז כבר), לא הייתי צריכה להיות כאן חמשה חודשים כדי לומר מה שאמרתי כאן, מספיקה הייתה לי טבילת האש הראשונה והמביכה. שכן, ביום הראשון להופעתי בקהילה, כאשר הוזמנתי ונתבקשתי לספר על פעילות מסויימת שלי (כן, השריפה) , האדם הראשון שהתנפל עלי ואף כינה אותי בשם "האשה הזאת" היית אתה. ושם גם טרחת להדגיש שצריך להרחיק אותי מהקהילה. מעולם לא פגעתי בך, ומעולם לא טרחת להתנצל על גישתך זו.

    .

    ואגב, טעית לא רק מי שמסכים לדעותיי הוא רצוי. ומה זה נקרא בכלל רצוי? כולם רצויים כאן.

    וגם לומר לך שאני מוצאת אותך כמתנגד לא הופכת אותך בעיני ללא רצוי.

    כולם הרי מתווכחים כאן, לפיכך אפתיע אותך ואומר לך שגם ההתנגדות רצוייה בעיניי, זה לא אומר שלא אצביע עליה.

    בינתיים ממה שידוע לי אני לא רצוייה בעיניך, זאת טרחת לציין בדיון הראשון שנקלעתי אליו בקהילה, וכך גם התנהגת כשפגשת אותי.

     

    סוף סוף אני מבין מאיפה צמחה לה גישתך השלילית כלפי

    לצערי את פשוט טועה בכל הסעיפים שציינת ועושה הר מעכבר.

    .

    1.אני בהחלט לא אהבתי בלשון המעטה את גישתך

    לשריפת יצירות אמנות כאקט אמנותי וגם אמרתי זאת.

    אך זוהי זכותך המלאה ואני מעולם לא אמרתי או

    רמזתי שצריך להרחיק אותך מקהילה זו.מאיפה בא

    לך הרעיון הזה ??

    .

    2.במאמר "השרפה" הראשון שלך אכן פתחתי אותו

    כשאני מפנה אותו "לאישה ההיא" מסיבה אחת פשוטה

    שלא ידעתי את שמך.פשוט לא טרחת לציין את שמך.

    כשנודע לי שמך ציינתי אותו בתגובה הבאה שרשמתי.

    .

    3.את מציינת שפגשת בי.אני שוב מצטער אך אני מעולם

    לא פגשתי בך.במפגש הקהילה האחרון בחיפה היו

    מספר אנשים שלא הכרתי וגם לא ממש טרחו להציג את

    עצמם בשמם המלא (וזו זכותם כמובן).במידה ואת היית

    בין אותם אנשים שלא הכרתי אז אני מצטער אך זה לא

    בא ממקום של התעלמות אלא ממקום של חוסר ידיעה.

    .

    לסיכום,אולי נעשו שגיאות ,אך כדאי שנפתח דף חלק.

    לי אישית למרות שנוצר אצלך רושם מוטעה אין כל דבר

    שלילי אליך.זכותך לנהוג כרצונך ולהביע כל דעה שרוצה .

    אני מכבד כל דעה של כל אדם למרות שלא חייב להסכים

    לאותה דעה.



     

     

     


    --
    Yacov Gabay - Painter
    www.yacovgabay.net
    28/12/11 07:03
    1
    דרג את התוכן:
    2011-12-28 07:08:14
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: נורית-ארט 2011-12-26 16:32:31

    צטט: אוריתלנ 2011-12-26 16:10:10

    למה בעצם ללמוד אמנות במוסד החדש המתוכנן ולא במוסד אקדמי קיים ומוכר?

    האם כל המרצים המתוכננים אמנם בעלי נסיון  ויכולת הוראה?

    אוצרים צלמים גלריסטים מוצלחים יכולים להיות טובים בתחום שלהם

     אך האם נבחנה יכולת ההוראה שלהם?

    אורית,

    באוניברסיטאות, או מוסדות אקדאמיים כפי שאת אומרת - אף אחד לא נבחן על יכולת ההוראה שלו. רובם נמצאים שם בשל הידע שהם צברו או יצרו. יש מרצים עתירי ידע שלא יודעים ללמד והם בכל זאת מרצים באוניברסיטה. רק מי שלמד בסמינרים קיבל הכשרה ללמד, ויש גם כאלה שיש להם את זה טבעי.

    כך שזו לא השאלה. האנשים שנבחרו או בחרו את עצמם למוסד הזה, הם בעלי ידע מוכח בתחום שאותו רוצים ללמד שם. אנשים שמחפשים השכלה גבוהה רחבה, או הרחבת הדעת לשמה, נוהים אחר המומחים ובעלי היידע. חלק גדול מהם הם גם מרצים מרתקים. ביניהם ואולי בראשם הוא גדעון עפרת, שלשמוע אותו זו חוויה גם אינלקטואלית וגם תיאטרלית.

    ובאשר לשאלתך השנייה.

    אני חושבת שיש כאן עניין גדול בזה שהמוסד מתמקד ומתרכז כולו באמנות הישראלית. זו אמירה חשובה בפני עצמה.

    באקדמיה יש המוני קורסים, ואנשים בוחרים מה ללמוד על מנת לקבל בסוף תעודה. בנוסף, בגלל שהסטודנט חייב לקחת תכנית שלמה ומלאה הוא מקבל מזער ומעט מאמנות ישראלית.

    אין ספק שבמוסד מהסוג הזה - אפשר יהיה להקיף הרבה יותר, להתעמק הרבה יותר, לעקוב אחר מה שהיה וגם אחר המתחדש - וזאת בשל העובדה שרק בתחום הזה הוא עוסק.

    ובנוסף, מה רע? ומה אם יש אקדמיות? מה רע שיצוצו עוד ועוד מקומות לימוד.

    האקדמיות אכלו ודרסו כל לימוד פתוח ואפשרי אחר - משום שהיום כולם רצים אחר תארים. כאן יש לימוד לשמו.

    זו כמובן דעתי, ביחס לשאלתך.

    ותודה על הכיכוב - למעלה.

     ---------------

    נורית,

    אני מתייחסת לשורה בדבריך אותה הדגשתי:

    לפי ההודעה יתקבלו לבית הספר הפרטי הזה רק אנשים בעלי תואר אקדמי.

    אני מצטטת מהכתבה:

    " .. תוכנית הלימודים במקום תהיה דו-שנתית שתיועד לבעלי תואר אקדמי. בסיומה, תוענק לבוגרים תעודה. כמו כן, יוכלו התלמידים להירשם לקורסים בודדים במסגרת המכון, גם מבלי להתחייב ללימודי התעודה המלאים"

    תינתן אמנם אפשרות ללמוד קורסים בודדים ,אולם תלמידים אלה יהיו מעין סוג ב.

    הדרישה הבסיסית היא שלאדם יהיה תואר אקדמי על מנת ללמוד שם.

    ומדוע בעצם?

    28/12/11 08:32
    0
    דרג את התוכן:
    2011-12-28 13:36:56
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: yacovgabay 2011-12-28 01:11:34

    צטט: נורית-ארט 2011-12-28 00:18:47

     


     

    סוף סוף אני מבין מאיפה צמחה לה גישתך השלילית כלפי

    לצערי את פשוט טועה בכל הסעיפים שציינת ועושה הר מעכבר.

    .

    1.אני בהחלט לא אהבתי בלשון המעטה את גישתך

    לשריפת יצירות אמנות כאקט אמנותי וגם אמרתי זאת.

    אך זוהי זכותך המלאה ואני מעולם לא אמרתי או

    רמזתי שצריך להרחיק אותך מקהילה זו.מאיפה בא

    לך הרעיון הזה ??

    .

    2.במאמר "השרפה" הראשון שלך אכן פתחתי אותו

    כשאני מפנה אותו "לאישה ההיא" מסיבה אחת פשוטה

    שלא ידעתי את שמך.פשוט לא טרחת לציין את שמך.

    כשנודע לי שמך ציינתי אותו בתגובה הבאה שרשמתי.

    .

    3.את מציינת שפגשת בי.אני שוב מצטער אך אני מעולם

    לא פגשתי בך.במפגש הקהילה האחרון בחיפה היו

    מספר אנשים שלא הכרתי וגם לא ממש טרחו להציג את

    עצמם בשמם המלא (וזו זכותם כמובן).במידה ואת היית

    בין אותם אנשים שלא הכרתי אז אני מצטער אך זה לא

    בא ממקום של התעלמות אלא ממקום של חוסר ידיעה.

    .

    לסיכום,אולי נעשו שגיאות ,אך כדאי שנפתח דף חלק.

    לי אישית למרות שנוצר אצלך רושם מוטעה אין כל דבר

    שלילי אליך.זכותך לנהוג כרצונך ולהביע כל דעה שרוצה .

    אני מכבד כל דעה של כל אדם למרות שלא חייב להסכים

    לאותה דעה.


    יעקב,

    אני שמחה מאד שזו תגובתך.

    לא אכנס לפרטים כי שמי כן הופיע שם, ונכתבו דברים לא נעימים - אבל עכשיו זה באמת לא חשוב כבר. חשוב שמצאת צורך להסביר. ואני מקבלת ומבינה את ההסברים שלך וזה העיקר.

    אני מודה שהתתייחסות שלי כשאמרתי 'מתנגד קבוע' - הייתה ממקום מאד סובייקטיב ואישי, לצערי, זו הייתה הפלטפורמה שממנה ראיתי את הדברים.

    שמחה מאד שהצעת לפתוח דף חלק ( האמת שאני רציתי לעשות זאת בסוף דבריי אלייך והיססתי, ייתכן גם שחששתי, ואני מודה לך על הצעה זו שנראית לי נכונה וטובה).

    וכמו שאמרתי קודם לכן, להתנגד מותר אפשר וזה בסדר גמור (בשביל זה כולנו התכנסנו כאן), אין לי בעיה עם דעה נוגדת, במקרה שלך היה לי רושם שזה כמעט שיטתי גורף. אני מודה שהאופן שבו הסברת כאן דברייך ואפילו המוטיבציה לעשות זאת, מציגים דבר אחר לגמרי.

    מכתבך זה לפחות מצביע על כך שאתה לא צריך לקחת קורס ביחסי אנוש......חיוך (ואינני אומרת זאת בציניות).


    ועכשיו אחרי שמשקעי העבר הוסרו אשמח לדעת ולשמוע את תשובתך ביחס לנושא שעליו דיברנו ואשר בו התייחסתי לנקודות שאתה העלית. וגם המשך ההתנגדות רצוי ומקובל......

     

     

     

     


    --
    ד"ר נורית צדרבוים - www.nuritart.co.il

    "אנו נידונים להיות חופשיים" (סארטר)
    28/12/11 13:32
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-12-28 13:32:58
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אוריתלנ 2011-12-28 07:08:14

     ---------------

    נורית,

    אני מתייחסת לשורה בדבריך אותה הדגשתי:

    לפי ההודעה יתקבלו לבית הספר הפרטי הזה רק אנשים בעלי תואר אקדמי.

    אני מצטטת מהכתבה:

    " .. תוכנית הלימודים במקום תהיה דו-שנתית שתיועד לבעלי תואר אקדמי. בסיומה, תוענק לבוגרים תעודה. כמו כן, יוכלו התלמידים להירשם לקורסים בודדים במסגרת המכון, גם מבלי להתחייב ללימודי התעודה המלאים"

    תינתן אמנם אפשרות ללמוד קורסים בודדים ,אולם תלמידים אלה יהיו מעין סוג ב.

    הדרישה הבסיסית היא שלאדם יהיה תואר אקדמי על מנת ללמוד שם.

    ומדוע בעצם?

    הי אורית,

    השאלה שאת שואלת קשורה למדיניות של מוסד, ומאחר ואין לי יד ורגל במוסד זה, וכל מה ששמעתי עליו זה מהכתבה שאותה צירפתי לכאן, אינני יודעת ואין לי תשובה מוסמכת על כך. זו מדיניות.

    אבל אני יכולה לנסות להבין ובנסיון הזה אני משתפת אותך, מאחר ואת העלית את השאלה.

    יש מושג בעולם ההשכלה שנקרא לימודי תעודה. 'לימודי תעודה' מתקיימים גם באוניברסיטאות. אלה הם לימודים שבהם מצד אחד אמורים להתקיים ברמה גבוהה וברוח אקדמית אבל מצד שאני אין להם דרישות של לימודים של מסלול אקדמי שחלק ממנו דורש ותובע מחקר.

    באוניברסיטה, לימודי תעודה, אלה לימודים שאליהם יכולים להתקבל רק אנשים שיש להם תואר ראשון, והלימודים מתנהלים ברמה גבוהה אבל בלי הדרישות של המסגרת הרגילה.

    יכול להיות שהמוסד הזה שאנחנו מדברים בו מאמץ את הגישה הזאת. וזאת מתוך הנחה שאדם שיש לו תואר ראשון הוא בעל רקע כלשהו של השכלה. זה הרי לא סוד שהיום תואר ראשון מקביל למה שפעם היה תעודת בגרות. זה איזה כרטיס כניסה בסיסי בכל מקום ( גם למקומות עבודה).

    ייתכן מאד שהם רוצים במוסד הזה, להיות מצד אחד יותר פתוחים ופחות נוקשים מהאקדמיות, ומצד שני לשמור על רמה בסיסית ראוייה.

    אני לא חושבת שאלה שיחליטו לקחת רק קורסים בודדים יהיו סוג ב' - זה מקביל לשומע חופשי באוניברסיטאות, וזה פשוט יוצר מצב נוח יותר שבו אנשים יוכלו להתאים את הבחירות לצרכים שלהם ולתנאי החיים שלהם.

    כמו שאמרתי לך, אני לא בטוחה שהתשובות שנתתי כאן הם התשובות של מייסדי המוסד, שהרי אינני מצוייה במדיניות שלהם, זו המחשבה שלי.

    בנוסף, יש בכל מיני מקומות בארץ ובין השאר בתכנית 'אשכולות' ובאוניברסיטה הפתוחה הרבה מאד אשפרויות לשמוע באופן חופשי הרצאות. ייתכן מאד שהם רוצים להציע משהו אחר ושונה בנוף. אישית, אני מודה, זה מאד מוצא חן בעיני.


    --
    ד"ר נורית צדרבוים - www.nuritart.co.il

    "אנו נידונים להיות חופשיים" (סארטר)
    28/12/11 13:35
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-12-28 13:35:50
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: avimedia 2011-12-26 19:54:05

    צ

    נורית,

    כתבתי בתור אחד שירצה ללמוד בכזה מוסד, מהם השיקולים? יעשה חישוב... באותו הכסף אקבל גם תעודה, אז עדיף באקדמיה, לא?! והמורים הם אותם המורים...

      

    אבי,

    הבנתי, וזו הנקודה בדיוק עליה דיברתי. וזה באמת הקושי של מוסדות שרוצים ללמד דברים בהרחבה מבלי להעניק תעודה אקדמית. נכון שהעדפה היא תמיד לתואר במיוחד כשהלימודים עולים כסף.

    אבל, כאן במקרה הזה זה בהגדרה לימודי תעודה והתנאי לקבלה הוא תואר ראשון. כלומר, סביר להניח שזה מכוון לקהל שמעוניין להתמקצע ולהרחיב ידע בתחום מסויים מאד ספיציפי וכבר לא מחפש תואר ( כי זה התנאי לקבלה).

    קהל יעד הוא מאד מצומצם זה לא יגרוף אנשים בהמוניהם, ומאד מפולח לדעתי.

     


    --
    ד"ר נורית צדרבוים - www.nuritart.co.il

    "אנו נידונים להיות חופשיים" (סארטר)
    28/12/11 13:47
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-12-28 13:47:29
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: ArikAfek 2011-12-27 14:56:33

    נורית. ראשית אני שמח על היוזמה. אני תקווה שהיא תשרוד את תנאי הסביבה הקשים בארצנו שמקשים על קיומה של תרבות בכלל ותרבות של אומנות בפרט. אשמח להגיע לשמוע הרצאות וללמוד. לגבי אומנות ישראלית, אני נוטה לחשוב שיש שתי מגמות הפועלות אחת כנגד השנייה. מצד אחד, הגלובליזציה, מטשטשת גבולות גם באומנות והחשיפה הגלובלית דרך המחשב של השנים האחרונות רק מעצימה את התהליך. מצד שני, המקום , הסביבה המקומית המשפיעה ויוצרת ייחודיות. נוף זהה תחת שמיים אחרים (אם הדבר היה אפשרי כמובן), ייראה אחרת בביטויו האומנותי, בהקשר של המקום בו תיווצר היצירה. יש השפעה ברורה גם אם ברמת התת מודע למקום בו אתה יוצר. יש אומנות ישראלית. אולי היא לא מספיק מבוססת ולא בנתה לעצמה מאפיין חד ערכי אבל היא קיימת.

     

    אריק,

    אני מוצאת שההתייחסות שלך כאן מאוזנת מאד ומעניינת לעצמה.


    --
    ד"ר נורית צדרבוים - www.nuritart.co.il

    "אנו נידונים להיות חופשיים" (סארטר)
    31/12/11 11:43
    2
    דרג את התוכן:
    2011-12-31 11:47:57
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: מציירת 2011-12-30 18:32:47

    צטט: רונתי 2011-12-26 18:00:39

    מעצבן אותי ההתעסקות הזאת באמנות ישראלית. אני ואפסי עוד. ההיסטוריה של האמנות נגעה בארץ הקודש בשולי-השוליים של האדרת; לא היתה אמנות לפני שטרייכמצקי-לביא! ולא תהיה! אולי עושים כאן אמנות טובה למרות המגבלות, אבל לי אישית נורא חסר משהו שאני רואה וחווה בטיולי בחו"ל. חסר לי איזה שפע, איזו נדיבות אמנותית, איזו חדווה של מבט. חסרה התעסקות ברצף של תולדות האמנות. חסרה לי אמנות מדיטטיבית וענווה, כזו שמרוממת את הנפש ולא רק מציקה למצפון הפוליטי. מעניין מה ילמדו בבית הספר הזה.


    מה שכתבת כאן הולך איתי כבר כמה ימים. אני ואפסי.. הייתי במוזיאון תל אביב (עם המשפט הזה שלך) התענגתי והתרחב ליבי מתערוכת האומנות הישראלית שמוצגת באגף החדש. מהשיח בין האומנים השונים מנקודות המבט השונות שכולן משקפות את האהבה לנוף של כאן מאז ועד עכשיו. אהבתי את רייזמן את סימון את לאה ניקל ואת אריה ארוך את יהודית לוין ואת גרוס המופלא את רפי לביא בשתי עבודות נהדרות..ועוד ועוד. אומנות ישראלית. הם חיו כאן. הם שוחחו ביניהם מן הקירות. היה שם עושר שמקורו בחוויות משותפות בכמיהה מוכרת בשפה אחת. זיהיתי את עצמי מעל הקירות. ראיתי שפע וראיתי נדיבות אומנותית (ענווה? הסבירי לי, איך היא באה לידי ביטוי? ) כל אלה רוממו את נפשי!

    ברור, אפשר לנהל ויכוחים נוקבים בפורום הזה (אני מנסה להמנע) על ככ הרבה סוגיות וזוויות אבל למה אי אפשר לקחת צעד אחורה (מדי פעם) ולחכוך ידיים בהנאה ממה שהצליחו לברוא בכל כך מעט שנים? אין לנו היסטוריה תרבותית של מאות שנים אין לנו מהפכות תרבותיות גדולות  להתרפק עליהן אבל מה ששלנו הוא שלנו. זה גם משהוא.

    ואת? אמנית ישראלית. מה מקומך? האם את נוכחת נפקדת? אין לך אמירה? אין לה שום השפעה וגם לא תהיה?

    ולמה מה שאמרת הולך איתי כבר כמה ימים? כיוון שאני כן מסכימה עם מה שאת כותבת כאן בדרך כלל והפעם לא הבנתי.

     

     


    --
    www.sharon-prop.com


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מכון פרטי ללימודי האמנות הישראלית"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה