כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    אקטואליה

    קהילת אקטואליה - המקום לדון בענייני היום, בארץ ובעולם. פוליטיקה, כלכלה, חברה, דעות והגות. אנא שמרו אל התבטאות נאותה!

    אקטואליה

    חברים בקהילה (5572)

    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    קר אש
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    איציק אביב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Manta Ray
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    rayshc
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ofer ben z
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מצדה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    amnonti
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    חנה וייס
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הודעה לקהילה

    2/4/12 14:17
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2012-04-02 14:17:47
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אלי למה 2012-04-02 11:35:48

    יוהידן, אביאסף וגם מלאך והערותיו הקצרצרות מייצגים היטב את קואליציית הנוכלים ורפי המחשבה, אשר יצרה באזורנו את תפיסת העולם הקרויה בשם המכובד "ימין". כולם מוזמנים להציץ לתוך מוחם ולהתרשם. אין עם מי לדבר בעיקר משום שהם מנצלים את כל יכולתם רק להפריע.

    קדושה היא תחושה של חשיבות רבה אשר מתקבלת לגבי נושא מסוים, חפץ או רעיון. הקדושה אוסרת עלינו להרהר או להטיל ספק. תכליתה לשמש כמאחדת וככל שרבה הקדושה כך חמור לברר את הסיבות להקדשתה. המערערים על ערך מקודש מאז ומעולם נחשדו בשיגעון. זו שיטת היהודים לשמור על ערכיהם לנצח. 

    הערכים הרלוונטיים המקודשים בדיון זה הם הציונות והנאצים. ברור שערכים מקודשים אלה אינם מאפשרים לנו לברר שום אמת. המוח פקוק על פי הוראה. ככה לא נוכל להבין את הסכנה אשר בעמדת הכוח ויעלם לחלוטין מתפיסתנו שהנאצים היו בני אדם רגילים, שהתדרדרו במדרון אנושי מסוכן.

    אלי רק אל תגיד שאתה שמאל. אתה מעליב את השמולאנים. אם איזה שמולן ידע שאתה מייחס לעצמך דעות שמולניות, הוא יכניס לך מכות. אתה פוגע בתדמית של השמאל. אתה מוריד אותם לקרשים. אתה מקצץ את קומתם לגובה הדשא.  מספיק עם התגובות המתלהמות שלך יקירי. אתה יודע שאני אוהב אותך. אתה יכול להירגע. אתה לא צריך כל פעם למשוך לי בשרוול ולהגיד "גדי אני כאן" אני יודע איפה אתה חמוד. זה בסדר רק תירגע

    2/4/12 14:22
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2012-04-02 14:22:38
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תודה לך על העבודה הקשה והבלתי מוערכת בעליל
    2/4/12 14:37
    0
    דרג את התוכן:
    2012-04-02 14:41:26
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: רkקל 2012-04-02 13:26:39

    צטט: כיתת יציבה 2012-04-02 00:37:21

    צטט: רkקל 2012-04-01 23:37:57

    צטט: אלי למה 2012-04-01 19:32:30

    הבה נבחן את דבריו של היודוצי מס' 2 בקהילה הזו, הלא הוא אדון אבי אסף לוץ.

     

    צטט: אבי אסף 2012-04-01 13:32:48

    אם הייתי מנהל את הקהילה הזו. אף אחד לא היה עושה אצלי השוואות בין המשטר הנאצי למשטר הציוני. אף אחד לא היה עושה אצלי השואות בין חוקי נירנברג להתנהגות המתנחלים ביהודה ושומרון ואף אחד לא היה עושה אצלי שימוש יום יומי בביטוי "יודו נאצי". 

    אדון אבי אסף לוץ הנכבד. אתה ומככביך עזר, כריסטין וג'וזפין, אנא הסבירו לכולם. למה שלא נשווה את המשטר הנאצי למשטר הציוני? השוואה אינה דווקא לטעון שהם שווים אלא רק ליחסם זה לזה.

    אם היית אדם מאוזן ולא יודוצי שהכל עבורו קדוש, גם הציונות וגם הנאצים, כלומר מנוע מלחשוב ואף מחוייב להפחיד אחרים מלחשוב, היית מוכן לכל התבוננות. לא יכול להיות שאתה מתעקש לא להתבונן אלא אם אתה יודוצי (לא אמרתי יודונאצי).  

     

     

    אני שואלת את עצמי למה צינזרת את עצמך, שהרי אם ישעיהו לבייבויץ השתמש בביטוי "יודונאצי", גם לך ולכל אחד אחר מותר, ובוודאי שהשימוש בביטוי הוא במסגרת חופש הביטוי והחוק.


    שתלטנות רעיונית, הכתבת המשנה האידאולגית לזולת, הטלת וטו על נושאים מסויימים, הטלת טאבו על השוואות מסויימות, צנזורה של מלים, את כל אלה מדגים לנו אבי אסף, שאינו מבחין כלל בין תפקיד הקלגס האידאולוגי, השוטר הרעיוני, לתפקיד מנהל הקהילה, ובכך רק ממחיש מדוע הביטוי יודונאצי לא צריך להימחק מהמילון של הקפה. בוודאי שאין להימנע מהשימוש בביטוי רק כדי לרצות את הצנזור אבי אסף, בוודאי שאין להימנע מחשיבה, או מהתבוננות בתהליכים דרך השוואות היסטוריות, אך ורק כדי לרצות תפיסות-עיוועים פתולוגיות דוגמת אלה שהוא מציג לנו כאן.


    וכן, מן המפורסמות היא שריבוי הפרות הקדושות גורם לחסימות ניורונים מהסוג החמור ביותר, עד לסתימה טוטאלית וסופנית של יכולת החשיבה.

     

     

     לא ברור לי לגמרי למה את הווידוי אני פותח אצלך בתגובה, אך האמת היא שכבן למשפחה שלמה שנמחקה בשואה, וגם בלי קשר לזה אלא כסתם אדם, כשאבי אסף פותח את הפה בנושאים האלה, יהודים-ערבים -נאצים, אני נגעל ומתבייש כאחד. איך יכול להיות שהוא ואני מאותו העם? איך אדם שגדל כאן וחונך כמו כולנו יכול להגיד את הדברים שהוא אומר? למה מרשים לו? זה אמנם אתר ציבורי ופרטי, אך אין לי ספק שעל כמה מהמאמרים מפרי עטו, בעיקר בנושא המוסלמים, וכפי שכבר נאמר לפרנקי בדיון שנמחק , בכול חברה מערבית אחרת הוא היה יושב בבית סוהר, ואם חלילה היה אומר על יהודים מה שהוא אומר על מוסלמים, אז בכלל היה מחוסל, לא היתה לו עבודה, לא היו לו חיים, ובוודאי שלא היה מותר לו לגעת במקלדת.

    אבל זה קורה, ואין פוצה פה ומצפצף, וכן, יש  יודונאצים כאן, רק שהם לא מבינים ולא מאמינים שהם כאלה.

    רק להזכירכם, רוב הגרמנים לא היו נאצים. הם היו הרוב הדומם שהסכים והרשה.

    עכשיו הבנתי למה זה אצלך: אני מעריך את השכלתנות, את התגובה המאופקת והשקולה. אז אני הבאתי את הצד של האינטואיציה והרגש. ובמקרים כמו אבי אסף ופרנקי, אפשר להסתמך על אינטואיציה אישית כמו דחייה רפלקסיבית של אוכל מקולקל ורקוב.

    פעם חשבתי שזה טוב שיש בן אבני ופרנקי ואבי אסף, כי כך אפשר להסתכל בתהום, והתהום מסתכלת עליך, הכול ברור, יש מי שיציג את המפלצת. עכשיו אני לא חושב כך. אין לזה סוף, רוע גורר רוע, והתהום לא תקטון בגלל שהסתכלנו בה. טועה גם לחלוטין מנהלת הקהילה והנהלת האתר בזה שהיא מתירה לאבי אסף, שאני רואה בו דווקא את הקיצוני ביותר, להתבטא כפי שהוא מתבטא על המוסלמים.


    גם אני נגעלת. גם להבנתי באירופה או ארהב או קנדה לא היו מרשים לו לפרסם. ואני לא בטוחה שאתה והוא מאותו עם, אלא אם כן הגדרת העם שלך היא גנטית, משום שברור שתודעתית, אוקיינוסים משתרעים בינכם. אני לא רואה את עצמי קשורה בשום קשר של השתייכות משותפת לאנשים מסוגו. ולכן התגובות שלו אמנם מגעילות אותי אך לא מביישות אותי, משום שהוא אינו מייצג אותי בשומדבר.


    ברור שיש יודונאצים. אלא שאבי אסף ודומיו אפילו לא מבינים את הביטוי "יודונאצי", אם בשל העדר השכלה, או אינטילגנציה חסרה, או בעיה אחרת. הוא חושב שהמלה, פירושה שהיהדות היא כמו הנאציזם, או שהיהודים הם כמו הנאצים, ולא זה הפירוש. איזה אבסורד, הרי ליבוביץ עצמו היה אדם יהודי דתי, ואם היה טובע את המונח כדי לציין שהיהדות היא נאציזם הרי היה מכריז על עצמו כנאצי, ולא כך הוא. אבי אסף ודומיו רוצים למחוק את הביטוי יודונאצי מהמילון של הקפה, מבלי שיבינו כלל מה הביטוי הזה אומר. וכן, יש יודונאצים. היום, הרבה יותר מאז.


    כבר אמרתי דעתי מס' פעמים בעקבות הפרשיה הזאת. מבחינתי, חופש ביטוי במסגרת החוק. חומר שהוא הסתה לגזענות, אאוט. חומר שהוא הסתה לאלימות, אאוט. "תחת" ו"רקטום" ? לא יפה, אבל מותר. תודה על תגובתך.

     

    בואי ואסביר לך מה אמר ליבוביץ. ליבוביץ דיבר מעמדה של פילוסוף. ליבוביץ טען טענה שהיא נכונה בבסיסה. שכל צורה של לאומנות היא מבוא לנאציזם. וזה נכון פורמלית . אכן לאומנות מבוססת על אחדות ואחדות לא מקבלת דעות שמנוגדות לתפיסת העולם שעומדת בבסיס האחדות. ליבוביץ טען גם שלאף עם אין זכות על אף ארץ כולל לעם הפלסטיני. ליבוביץ טען שיש ליהודים זכות להתנחל בכל ארץ ישראל ובתנאי שהם ישמרו על כל מצוות ההלכה. אבל מכיוון שהמדינה היא חילונית בבסיסה אין לה זכות לנשל אנשים אחרים מביתם. ליבוביץ ראה את המוסר והערכים היהודיים לפני הערכים הלאומיים. ליבוביץ לא הכיר בזכות ההיסטורית של עם ישראל על ארץ ישראל כזכות המתירה לנו לנהוג בעוולות כלפי הפלסטינים ואכן ליבוביץ צדק. אני תומך בכל מילה שליבוביץ אמר. אבל תורת המדינה של סוקרטס טובה רק כאשר כולם מקבלים עליהם את עקרונותיה. יתכן מאוד שאם הערבים יבאו ויבקשו לעשות איתנו שלום וינפנפו בעלי זית אני אשתכנע.. אבל כל עוד הצד השני לא מכיר בזכות הבסיסית שלנו לחיות כאן כעם חופשי וריבוני אין על מה לדבר. ליבוביץ או לא ליבוביץ כל זמן שהפלסטינים דורשים את זכות השיבה ותובעים לגרש מכאן את היהודים שהיגרו לכאן לאחר ארבעים ושמונה ולפני ארבעים ושמונה אין על מה לדבר. חבל להשחית זרע לבטלה.  אני לא מוכן לדבר עם מי שמקדש את המות. אני לא מוכן לדבר עם מי שמוחא כפיים בהתלהבות ומחלק סוכריות לעוברים ושבים ומשמיע צהלות שמחה כשהוא שומע שרצחו ילד יהודי חף מפשע. הטענה שהם עם כבוש לא מתירה להם לרצוח ללא הבחנה אנשים חפים מפשע.

    2/4/12 14:39
    2
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2012-04-02 14:39:56
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יום עצוב לקהילה. הייתי מציע לך שלא לעזוב, כי את באמת עושה עבודה טובה בתנאים הבלתי נסבלים של הקהילה הזו.

    --
    "חיה כאילו תמות מחר, למד כאילו תחיה לנצח"
    2/4/12 14:47
    0
    דרג את התוכן:
    2012-04-02 14:57:52
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אבי אסף 2012-04-02 14:38:18

    בואי ואסביר לך מה אמר ליבוביץ. ליבוביץ דיבר מעמדה של פילוסוף. ליבוביץ טען טענה שהיא נכונה בבסיסה. שכל צורה של לאומנות היא מבוא לנאציזם. וזה נכון פורמלית . אכן לאומנות מבוססת על אחדות ואחדות לא מקבלת דעות שמנוגדות לתפיסת העולם שעומדת בבסיס האחדות. ליבוביץ טען גם שלאף עם אין זכות על אף ארץ כולל לעם הפלסטיני. ליבוביץ טען שיש ליהודים זכות להתנחל בכל ארץ ישראל ובתנאי שהם ישמרו על כל מצוות ההלכה. אבל מכיוון שהמדינה היא חילונית בבסיסה אין לה זכות לנשל אנשים אחרים מביתם. ליבוביץ ראה את המוסר והערכים היהודיים לפני הערכים הלאומיים. ליבוביץ לא הכיר בזכות ההיסטורית של עם ישראל על ארץ ישראל כזכות המתירה לנו לנהוג בעוולות כלפי הפלסטינים ואכן ליבוביץ צדק. אני תומך בכל מילה שליבוביץ אמר. תורת המדינה של סוקרטס טובה רק כאשר כולם מקבלים עליהם את עקרונותיה. יתכן מאוד שאם הערבים יבאו ויבקשו לעשות איתנו שלום ויפנפו בעלי זית אני השתכנע.. אבל כל עוד הצד השני לא מכיר בזכות הבסיסית שלנו לחיות כאן כעם חופשי וריבוני אין על מה לדבר. ליבוביץ או לא ליבוביץ כל זמן שהפלסטינים דורשים את זכות השיבה ותובעים לגרש מכאן את היהודים שהיגרו לכאן לאחר ארבעים ושמונה ולפני ארבעים ושמונה אין על מה לדבר חבל להשחית זרע לבטלה.  אני לא מוכן לדבר עם מי שמקדש את המות. אני לא מוכן לדבר עם מי שמוחא כפיים בהתלהבות ומחלק סוכריות לעוברים ושבים ומשמיע צהלות שמחה כשהוא שומע שרצחו ילד יהודי חף מפשע. הטענה שהם עם כבוש לא מתירה להם לרצוח ללא הבחנה אנשים חפים מפשע.


    1. אתה לא צריך לנסות להסביר לי מה לייבוביץ אמר, אני יודעת מה הוא אמר. 2. אם ליבוביץ צדק, ואתה תומך בכל מלה שהוא אמר, מדוע אתה מבקש להגביל את השימוש במלה "יודונאצי"  ? מדוע אתה מנהל ויכוח על כך שיש יודונאצים ? הרי ליבוביץ אמר הרבה פעמים "יודונאצי", ו"יש יודנאצים". 3. יותר ויותר אני דואגת לבריאותך, משום שלהתרשמותי הבלתי מקצועית, אתה זקוק לעזרה מקצועית. כך או כך, אני מקווה שתשמור על עצמך. 


    --
    רkקל
    2/4/12 15:01
    0
    דרג את התוכן:
    2012-04-02 15:01:39
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: Gatto Nero 2012-04-02 14:39:56

    יום עצוב לקהילה. הייתי מציע לך שלא לעזוב, כי את באמת עושה עבודה טובה בתנאים הבלתי נסבלים של הקהילה הזו.

     

     

     

    גמני חושבת שהמלחמה פה אבודה מראש [ולכן גם לא חושבת שאפשר להמליץ לך שלא לעזוב; אפילו בדיון תומך זה עצמו, לא יכלו חלק מהמשתתפים להתגבר על יצרם ולא לשפוך את הרפש הפנימי החוצה].

    2/4/12 15:04
    0
    דרג את התוכן:
    2012-04-02 15:08:18
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: רkקל 2012-04-02 14:47:26

    צטט: אבי אסף 2012-04-02 14:38:18

    בואי ואסביר לך מה אמר ליבוביץ. ליבוביץ דיבר מעמדה של פילוסוף. ליבוביץ טען טענה שהיא נכונה בבסיסה. שכל צורה של לאומנות היא מבוא לנאציזם. וזה נכון פורמלית . אכן לאומנות מבוססת על אחדות ואחדות לא מקבלת דעות שמנוגדות לתפיסת העולם שעומדת בבסיס האחדות. ליבוביץ טען גם שלאף עם אין זכות על אף ארץ כולל לעם הפלסטיני. ליבוביץ טען שיש ליהודים זכות להתנחל בכל ארץ ישראל ובתנאי שהם ישמרו על כל מצוות ההלכה. אבל מכיוון שהמדינה היא חילונית בבסיסה אין לה זכות לנשל אנשים אחרים מביתם. ליבוביץ ראה את המוסר והערכים היהודיים לפני הערכים הלאומיים. ליבוביץ לא הכיר בזכות ההיסטורית של עם ישראל על ארץ ישראל כזכות המתירה לנו לנהוג בעוולות כלפי הפלסטינים ואכן ליבוביץ צדק. אני תומך בכל מילה שליבוביץ אמר. תורת המדינה של סוקרטס טובה רק כאשר כולם מקבלים עליהם את עקרונותיה. יתכן מאוד שאם הערבים יבאו ויבקשו לעשות איתנו שלום ויפנפו בעלי זית אני השתכנע.. אבל כל עוד הצד השני לא מכיר בזכות הבסיסית שלנו לחיות כאן כעם חופשי וריבוני אין על מה לדבר. ליבוביץ או לא ליבוביץ כל זמן שהפלסטינים דורשים את זכות השיבה ותובעים לגרש מכאן את היהודים שהיגרו לכאן לאחר ארבעים ושמונה ולפני ארבעים ושמונה אין על מה לדבר חבל להשחית זרע לבטלה.  אני לא מוכן לדבר עם מי שמקדש את המות. אני לא מוכן לדבר עם מי שמוחא כפיים בהתלהבות ומחלק סוכריות לעוברים ושבים ומשמיע צהלות שמחה כשהוא שומע שרצחו ילד יהודי חף מפשע. הטענה שהם עם כבוש לא מתירה להם לרצוח ללא הבחנה אנשים חפים מפשע.


    1. אתה לא צריך להסביר לי מה לייבוביץ אמר, אני יודעת מה הוא אמר. 2. אם ליבוביץ צדק, ואתה תומך בכל מלה שהוא אמר, מדוע אתה מבקש להגביל את השימוש במלה "יודונאצי"  ? מדוע אתה מנהל ויכוח על כך שיש יודונאצים ? הרי ליבוביץ אמר הרבה פעמים "יודונאצי", ו"יש יודנאצים". 3.. יותר ויותר אני דואגת לבריאותך. לדעתי הבלתי מקצועית, אתה זקוק לעזרה מקצועית. כך או כך, אני מקווה שתשמור על עצמך. 

     

     למה? מה אני צריך להסביר לבחורה אינטלגנטית כמוך למה? כי ליבוביץ היה מורה דרך ליבוביץ היה פילוסוף ליבוביץ היה יהודי יקר. כל יום שישי לאחר הקידוש אני יושב עם הספר שלו על פרשת השבוע ונותן שיעור של שעתיים לילדים לקרובים ולחברים. מה שמותר לליבוביץ אסור למישהו אחר. ליבוביץ הקצין את דעותיו והביא אותם לסף התהום כדי לעורר להבהיל ולזעזע. ואכן זה נכון שלאומנות וגזענות הם מאותה משפחה אבל המינון הוא שעושה את ההבדל. כמו שאמרנו אקמול אחד מרפא. מאה אקמולים הורגים. תבלעיי מאה אקמולים ואת מתה. יש מרחק עצום בין לאומנות מבוקרת ושפויה לנאציזם. נאציזם זה הרוע בהתגלמותו. על מדינת ישראל מאיימת חרב החורבן. היהדות התקיימה אלפים שנה כדת.  המעבר מקיום כדת לקיום כמדינת לאום הוא בלתי אפשרי בלי מידה מסוימת של לאומנות ובלי אמונה בצידקת הדרך. אם את רוצה רק יהדות לכי לרב אלישיב שפסק שלימוד תורה קדם לישוב ארץ ישראל. אני רוצה להגיד לך חד וחלק. אין קיום למדינה היהודית בלי יסודות של לאומנות יהודית. במינון נמוך או גבוה.למדינת ישראל יש זכות מוסרית להילחם באלה שמבקשים להשמיד אותה. אבל אין לה זכות מוסרית לנשל אנשים מביתיהם לא ערבים ולא יהודים.

    2/4/12 15:16
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2012-04-02 15:16:19
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אבי אסף 2012-04-02 15:08:18

    צטט: רkקל 2012-04-02 14:47:26

    צטט: אבי אסף 2012-04-02 14:38:18

    בואי ואסביר לך מה אמר ליבוביץ. ליבוביץ דיבר מעמדה של פילוסוף. ליבוביץ טען טענה שהיא נכונה בבסיסה. שכל צורה של לאומנות היא מבוא לנאציזם. וזה נכון פורמלית . אכן לאומנות מבוססת על אחדות ואחדות לא מקבלת דעות שמנוגדות לתפיסת העולם שעומדת בבסיס האחדות. ליבוביץ טען גם שלאף עם אין זכות על אף ארץ כולל לעם הפלסטיני. ליבוביץ טען שיש ליהודים זכות להתנחל בכל ארץ ישראל ובתנאי שהם ישמרו על כל מצוות ההלכה. אבל מכיוון שהמדינה היא חילונית בבסיסה אין לה זכות לנשל אנשים אחרים מביתם. ליבוביץ ראה את המוסר והערכים היהודיים לפני הערכים הלאומיים. ליבוביץ לא הכיר בזכות ההיסטורית של עם ישראל על ארץ ישראל כזכות המתירה לנו לנהוג בעוולות כלפי הפלסטינים ואכן ליבוביץ צדק. אני תומך בכל מילה שליבוביץ אמר. תורת המדינה של סוקרטס טובה רק כאשר כולם מקבלים עליהם את עקרונותיה. יתכן מאוד שאם הערבים יבאו ויבקשו לעשות איתנו שלום ויפנפו בעלי זית אני השתכנע.. אבל כל עוד הצד השני לא מכיר בזכות הבסיסית שלנו לחיות כאן כעם חופשי וריבוני אין על מה לדבר. ליבוביץ או לא ליבוביץ כל זמן שהפלסטינים דורשים את זכות השיבה ותובעים לגרש מכאן את היהודים שהיגרו לכאן לאחר ארבעים ושמונה ולפני ארבעים ושמונה אין על מה לדבר חבל להשחית זרע לבטלה.  אני לא מוכן לדבר עם מי שמקדש את המות. אני לא מוכן לדבר עם מי שמוחא כפיים בהתלהבות ומחלק סוכריות לעוברים ושבים ומשמיע צהלות שמחה כשהוא שומע שרצחו ילד יהודי חף מפשע. הטענה שהם עם כבוש לא מתירה להם לרצוח ללא הבחנה אנשים חפים מפשע.


    1. אתה לא צריך להסביר לי מה לייבוביץ אמר, אני יודעת מה הוא אמר. 2. אם ליבוביץ צדק, ואתה תומך בכל מלה שהוא אמר, מדוע אתה מבקש להגביל את השימוש במלה "יודונאצי"  ? מדוע אתה מנהל ויכוח על כך שיש יודונאצים ? הרי ליבוביץ אמר הרבה פעמים "יודונאצי", ו"יש יודנאצים". 3.. יותר ויותר אני דואגת לבריאותך. לדעתי הבלתי מקצועית, אתה זקוק לעזרה מקצועית. כך או כך, אני מקווה שתשמור על עצמך. 

     

     למה? מה אני צריך להסביר לבחורה אינטלגנטית כמוך למה? כי ליבוביץ היה מורה דרך ליבוביץ היה פילוסוף ליבוביץ היה יהודי יקר. כל יום שישי לאחר הקידוש אני יושב עם הספר שלו על פרשת השבוע ונותן שיעור של שעתיים לילדים לקרובים ולחברים. מה שמותר לליבוביץ אסור למישהו אחר. ליבוביץ הקצין את דעותיו והביא אותם לסף התהום כדי לעורר להבהיל ולזעזע. ואכן זה נכון שלאומנות וגזענות הם מאותה משפחה אבל המינון הוא שעושה את ההבדל. כמו שאמרנו אקמול אחד מרפא. מאה אקמולים הורגים. תבלעיי מאה אקמולים ואת מתה. יש מרחק עצום בין לאומנות מבוקרת ושפויה לנאציזם. נאציזם זה הרוע בהתגלמותו. על מדינת ישראל מאיימת חרב החורבן. היהדות התקיימה אלפים שנה כדת.  המעבר מקיום כדת לקיום כמדינת לאום הוא בלתי אפשרי בלי מידה מסוימת של לאומנות ובלי אמונה בצידקת הדרך. אם את רוצה רק יהדות לכי לרב אלישיב שפסק שלימוד תורה קדם לישוב ארץ ישראל. אני רוצה להגיד לך חד וחלק. אין קיום למדינה היהודית בלי יסודות של לאומנות יהודית. במינון נמוך או גבוה.למדינת ישראל יש זכות מוסרית להילחם באלה שמבקשים להשמיד אותה. אבל אין לה זכות מוסרית לנשל אנשים מביתיהם לא ערבים ולא יהודים.


    סורי, דיעותיך הפרטיות וההזויות ופרשנותך האישית המעוותת למשנתו של לייבוביץ', אינן בסיס ראוי לנסיונות הצנזור שלך לביטוי "יודונאצי", מה גם שהוכחת לנו יפה יפה למעלה וגם כאן, שאינך מבין את משמעות הביטוי, אפילו לא קצת.


    --
    רkקל
    2/4/12 15:30
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2012-04-02 15:30:56
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: רkקל 2012-04-02 15:16:19

    צטט: אבי אסף 2012-04-02 15:08:18

    צטט: רkקל 2012-04-02 14:47:26

    צטט: אבי אסף 2012-04-02 14:38:18

    בואי ואסביר לך מה אמר ליבוביץ. ליבוביץ דיבר מעמדה של פילוסוף. ליבוביץ טען טענה שהיא נכונה בבסיסה. שכל צורה של לאומנות היא מבוא לנאציזם. וזה נכון פורמלית . אכן לאומנות מבוססת על אחדות ואחדות לא מקבלת דעות שמנוגדות לתפיסת העולם שעומדת בבסיס האחדות. ליבוביץ טען גם שלאף עם אין זכות על אף ארץ כולל לעם הפלסטיני. ליבוביץ טען שיש ליהודים זכות להתנחל בכל ארץ ישראל ובתנאי שהם ישמרו על כל מצוות ההלכה. אבל מכיוון שהמדינה היא חילונית בבסיסה אין לה זכות לנשל אנשים אחרים מביתם. ליבוביץ ראה את המוסר והערכים היהודיים לפני הערכים הלאומיים. ליבוביץ לא הכיר בזכות ההיסטורית של עם ישראל על ארץ ישראל כזכות המתירה לנו לנהוג בעוולות כלפי הפלסטינים ואכן ליבוביץ צדק. אני תומך בכל מילה שליבוביץ אמר. תורת המדינה של סוקרטס טובה רק כאשר כולם מקבלים עליהם את עקרונותיה. יתכן מאוד שאם הערבים יבאו ויבקשו לעשות איתנו שלום ויפנפו בעלי זית אני השתכנע.. אבל כל עוד הצד השני לא מכיר בזכות הבסיסית שלנו לחיות כאן כעם חופשי וריבוני אין על מה לדבר. ליבוביץ או לא ליבוביץ כל זמן שהפלסטינים דורשים את זכות השיבה ותובעים לגרש מכאן את היהודים שהיגרו לכאן לאחר ארבעים ושמונה ולפני ארבעים ושמונה אין על מה לדבר חבל להשחית זרע לבטלה.  אני לא מוכן לדבר עם מי שמקדש את המות. אני לא מוכן לדבר עם מי שמוחא כפיים בהתלהבות ומחלק סוכריות לעוברים ושבים ומשמיע צהלות שמחה כשהוא שומע שרצחו ילד יהודי חף מפשע. הטענה שהם עם כבוש לא מתירה להם לרצוח ללא הבחנה אנשים חפים מפשע.


    1. אתה לא צריך להסביר לי מה לייבוביץ אמר, אני יודעת מה הוא אמר. 2. אם ליבוביץ צדק, ואתה תומך בכל מלה שהוא אמר, מדוע אתה מבקש להגביל את השימוש במלה "יודונאצי"  ? מדוע אתה מנהל ויכוח על כך שיש יודונאצים ? הרי ליבוביץ אמר הרבה פעמים "יודונאצי", ו"יש יודנאצים". 3.. יותר ויותר אני דואגת לבריאותך. לדעתי הבלתי מקצועית, אתה זקוק לעזרה מקצועית. כך או כך, אני מקווה שתשמור על עצמך. 

     

     למה? מה אני צריך להסביר לבחורה אינטלגנטית כמוך למה? כי ליבוביץ היה מורה דרך ליבוביץ היה פילוסוף ליבוביץ היה יהודי יקר. כל יום שישי לאחר הקידוש אני יושב עם הספר שלו על פרשת השבוע ונותן שיעור של שעתיים לילדים לקרובים ולחברים. מה שמותר לליבוביץ אסור למישהו אחר. ליבוביץ הקצין את דעותיו והביא אותם לסף התהום כדי לעורר להבהיל ולזעזע. ואכן זה נכון שלאומנות וגזענות הם מאותה משפחה אבל המינון הוא שעושה את ההבדל. כמו שאמרנו אקמול אחד מרפא. מאה אקמולים הורגים. תבלעיי מאה אקמולים ואת מתה. יש מרחק עצום בין לאומנות מבוקרת ושפויה לנאציזם. נאציזם זה הרוע בהתגלמותו. על מדינת ישראל מאיימת חרב החורבן. היהדות התקיימה אלפים שנה כדת.  המעבר מקיום כדת לקיום כמדינת לאום הוא בלתי אפשרי בלי מידה מסוימת של לאומנות ובלי אמונה בצידקת הדרך. אם את רוצה רק יהדות לכי לרב אלישיב שפסק שלימוד תורה קדם לישוב ארץ ישראל. אני רוצה להגיד לך חד וחלק. אין קיום למדינה היהודית בלי יסודות של לאומנות יהודית. במינון נמוך או גבוה.למדינת ישראל יש זכות מוסרית להילחם באלה שמבקשים להשמיד אותה. אבל אין לה זכות מוסרית לנשל אנשים מביתיהם לא ערבים ולא יהודים.


    סורי, דיעותיך הפרטיות וההזויות ופרשנותך האישית המעוותת למשנתו של לייבוביץ', אינן בסיס ראוי לנסיונות הצנזור שלך לביטוי "יודונאצי", מה גם שהוכחת לנו יפה יפה למעלה וגם כאן, שאינך מבין את משמעות הביטוי, אפילו לא קצת.

    הוא שאמרתי את מתקשה בהבנת הנקרא. לא נתווכח. סורי לא סורי בואי תסבירי לי מה את חושבת. למה זה בסדר להשתמש בביטוי יודו נאצי?

    2/4/12 15:39
    0
    דרג את התוכן:
    2012-04-02 15:50:45
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    די מצחיקים כל הפרשנויות ליודו-נאצי של ליבוביץ כאילו מדובר בתורה פילוסופית מעמיקה.

    התבטאות מטופשת, מעוררת בחילה ברמת ערס שמאלני מטומטם והייתי עדין.

    שיכול מאוד להיות ש"הגה" אותה תוך גירוד ביצותיו.

    אבל חסידיו יחזרו עליה כי זה ליבוביץ וכל דבר שאמר קדושה וצריך לפרשן.

    (וגם כי זה סוג של משחק/ספורט שמאלני כמה פעמים להגיד נאצי במשפט ).


     

     

     

     

     

     

     

    2/4/12 15:50
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2012-04-02 15:50:26
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    " גולום טוב, גולום לא רע. גולום אוהב את האדון, גולום יעשה הכל בשבילו. גולום היה רע, אבל עכשיו הוא טוב. האדון הראה לגולום את הדרך הנכונה. גולום טוב, גולום טוב...גולום מצטער שהיה רע" וככה הוא ממשיך הלאה והלאה, דביק ורירי, עיניו מתרוצצות לצדדים, ניביו המושחזים חשופים והוא רוטט בצפייה לרגע שיוכל לחטוף את הטבעת ולהעלם במורד הזרם...

    --
    יציבה שווה יציבות שווה שלום. יחי האח הגדול
    2/4/12 16:09
    0
    דרג את התוכן:
    2012-04-02 16:31:18
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אבי אסף 2012-04-02 15:30:56


    סורי, דיעותיך הפרטיות וההזויות ופרשנותך האישית המעוותת למשנתו של לייבוביץ', אינן בסיס ראוי לנסיונות הצנזור שלך לביטוי "יודונאצי", מה גם שהוכחת לנו יפה יפה למעלה וגם כאן, שאינך מבין את משמעות הביטוי, אפילו לא קצת.

    הוא שאמרתי את מתקשה בהבנת הנקרא. לא נתווכח. סורי לא סורי בואי תסבירי לי מה את חושבת. למה זה בסדר להשתמש בביטוי יודו נאצי?

     

    אדון אבי אסף, אני לא צריכה להוכיח לך "למה זה בסדר להשתמש בביטוי יודונאצי", משום שכל עוד אין סיבה ברורה למה אסור להשתמש במלים מסויימות, אז מותר להשתמש בכל מלה, כולל: קקי, פיפי, זין, נאצי, נעלי בית, פנס, עמוד חשמל, כוסית, פרופסור, דוקטור, חשיש, ציצי, פיזיקת קוואנטים, פוטון, מאמי, חוטיני, נורון, יהלום, קוקאין, שרמוטה, אנרגיה, כפרה, יודונאצי, ראסטות, פטמה, מהפכה, מסמר, נשמה, ביצה קשה, להזדיין, קוס אמו, ועוד כל המלים שיש לשפה להציע. כולן מותרות, אם במסגרת החוק, אדון אבי אסף. קוראים לזה חופש הביטוי (אל תגיד לי שלא שמעת על זה).

     

    עכשיו, אם אתה חושב שלא נאה ולא ראוי להשתמש באיזו מלה, למשל המלה יודונאצי, אז אל תשתמש בה. גם אני לא משתמשת במלים שאני סבורה שהן לא לעניין. אבל אם אתה שואף להגביל את הזולת בשימוש באותה מלה שאתה לא משתמש בה (למשל "יודונאצי"), כלומר לאכוף ולהשליט את השפה האישית שלך על אחרים, אז אתה הוא זה שצריך להסביר למה הצנזורה שלך היא במקום. ליבוביץ השתמש ביודונאצי. ויקיפידיה משתמשת ביודונאצי. הביטוי מודפס ומדובר ומאוזכר בתלי תלים של ספרים וכתבים ועוד מקומות, כולל הרצאות באוניברסיטה. אבל אדון אבי אסף החליט שבקפה דה-מרקר אסור להשתמש בביטוי יודונאצי. מה אני אגיד לך, לא נותר לי אלא להשתתף בצערך על שפראבדה כבר נסגר.


    --
    רkקל


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "הודעה לקהילה"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה