2/4/12 14:17 |
0
| ||
אלי רק אל תגיד שאתה שמאל. אתה מעליב את השמולאנים. אם איזה שמולן ידע שאתה מייחס לעצמך דעות שמולניות, הוא יכניס לך מכות. אתה פוגע בתדמית של השמאל. אתה מוריד אותם לקרשים. אתה מקצץ את קומתם לגובה הדשא. מספיק עם התגובות המתלהמות שלך יקירי. אתה יודע שאני אוהב אותך. אתה יכול להירגע. אתה לא צריך כל פעם למשוך לי בשרוול ולהגיד "גדי אני כאן" אני יודע איפה אתה חמוד. זה בסדר רק תירגע |
2/4/12 14:37 |
0
| ||
בואי ואסביר לך מה אמר ליבוביץ. ליבוביץ דיבר מעמדה של פילוסוף. ליבוביץ טען טענה שהיא נכונה בבסיסה. שכל צורה של לאומנות היא מבוא לנאציזם. וזה נכון פורמלית . אכן לאומנות מבוססת על אחדות ואחדות לא מקבלת דעות שמנוגדות לתפיסת העולם שעומדת בבסיס האחדות. ליבוביץ טען גם שלאף עם אין זכות על אף ארץ כולל לעם הפלסטיני. ליבוביץ טען שיש ליהודים זכות להתנחל בכל ארץ ישראל ובתנאי שהם ישמרו על כל מצוות ההלכה. אבל מכיוון שהמדינה היא חילונית בבסיסה אין לה זכות לנשל אנשים אחרים מביתם. ליבוביץ ראה את המוסר והערכים היהודיים לפני הערכים הלאומיים. ליבוביץ לא הכיר בזכות ההיסטורית של עם ישראל על ארץ ישראל כזכות המתירה לנו לנהוג בעוולות כלפי הפלסטינים ואכן ליבוביץ צדק. אני תומך בכל מילה שליבוביץ אמר. אבל תורת המדינה של סוקרטס טובה רק כאשר כולם מקבלים עליהם את עקרונותיה. יתכן מאוד שאם הערבים יבאו ויבקשו לעשות איתנו שלום וינפנפו בעלי זית אני אשתכנע.. אבל כל עוד הצד השני לא מכיר בזכות הבסיסית שלנו לחיות כאן כעם חופשי וריבוני אין על מה לדבר. ליבוביץ או לא ליבוביץ כל זמן שהפלסטינים דורשים את זכות השיבה ותובעים לגרש מכאן את היהודים שהיגרו לכאן לאחר ארבעים ושמונה ולפני ארבעים ושמונה אין על מה לדבר. חבל להשחית זרע לבטלה. אני לא מוכן לדבר עם מי שמקדש את המות. אני לא מוכן לדבר עם מי שמוחא כפיים בהתלהבות ומחלק סוכריות לעוברים ושבים ומשמיע צהלות שמחה כשהוא שומע שרצחו ילד יהודי חף מפשע. הטענה שהם עם כבוש לא מתירה להם לרצוח ללא הבחנה אנשים חפים מפשע. |
2/4/12 14:39 |
2
| ||
יום עצוב לקהילה. הייתי מציע לך שלא לעזוב, כי את באמת עושה עבודה טובה בתנאים הבלתי נסבלים של הקהילה הזו. -- "חיה כאילו תמות מחר, למד כאילו תחיה לנצח" |
2/4/12 14:47 |
0
| ||
1. אתה לא צריך לנסות להסביר לי מה לייבוביץ אמר, אני יודעת מה הוא אמר. 2. אם ליבוביץ צדק, ואתה תומך בכל מלה שהוא אמר, מדוע אתה מבקש להגביל את השימוש במלה "יודונאצי" ? מדוע אתה מנהל ויכוח על כך שיש יודונאצים ? הרי ליבוביץ אמר הרבה פעמים "יודונאצי", ו"יש יודנאצים". 3. יותר ויותר אני דואגת לבריאותך, משום שלהתרשמותי הבלתי מקצועית, אתה זקוק לעזרה מקצועית. כך או כך, אני מקווה שתשמור על עצמך. -- רkקל |
2/4/12 15:01 |
0
| ||
גמני חושבת שהמלחמה פה אבודה מראש [ולכן גם לא חושבת שאפשר להמליץ לך שלא לעזוב; אפילו בדיון תומך זה עצמו, לא יכלו חלק מהמשתתפים להתגבר על יצרם ולא לשפוך את הרפש הפנימי החוצה]. |
2/4/12 15:04 |
0
| ||
למה? מה אני צריך להסביר לבחורה אינטלגנטית כמוך למה? כי ליבוביץ היה מורה דרך ליבוביץ היה פילוסוף ליבוביץ היה יהודי יקר. כל יום שישי לאחר הקידוש אני יושב עם הספר שלו על פרשת השבוע ונותן שיעור של שעתיים לילדים לקרובים ולחברים. מה שמותר לליבוביץ אסור למישהו אחר. ליבוביץ הקצין את דעותיו והביא אותם לסף התהום כדי לעורר להבהיל ולזעזע. ואכן זה נכון שלאומנות וגזענות הם מאותה משפחה אבל המינון הוא שעושה את ההבדל. כמו שאמרנו אקמול אחד מרפא. מאה אקמולים הורגים. תבלעיי מאה אקמולים ואת מתה. יש מרחק עצום בין לאומנות מבוקרת ושפויה לנאציזם. נאציזם זה הרוע בהתגלמותו. על מדינת ישראל מאיימת חרב החורבן. היהדות התקיימה אלפים שנה כדת. המעבר מקיום כדת לקיום כמדינת לאום הוא בלתי אפשרי בלי מידה מסוימת של לאומנות ובלי אמונה בצידקת הדרך. אם את רוצה רק יהדות לכי לרב אלישיב שפסק שלימוד תורה קדם לישוב ארץ ישראל. אני רוצה להגיד לך חד וחלק. אין קיום למדינה היהודית בלי יסודות של לאומנות יהודית. במינון נמוך או גבוה.למדינת ישראל יש זכות מוסרית להילחם באלה שמבקשים להשמיד אותה. אבל אין לה זכות מוסרית לנשל אנשים מביתיהם לא ערבים ולא יהודים. |
2/4/12 15:16 |
0
| ||
סורי, דיעותיך הפרטיות וההזויות ופרשנותך האישית המעוותת למשנתו של לייבוביץ', אינן בסיס ראוי לנסיונות הצנזור שלך לביטוי "יודונאצי", מה גם שהוכחת לנו יפה יפה למעלה וגם כאן, שאינך מבין את משמעות הביטוי, אפילו לא קצת. -- רkקל |
2/4/12 15:30 |
0
| ||
הוא שאמרתי את מתקשה בהבנת הנקרא. לא נתווכח. סורי לא סורי בואי תסבירי לי מה את חושבת. למה זה בסדר להשתמש בביטוי יודו נאצי? |
2/4/12 15:39 |
0
| ||
די מצחיקים כל הפרשנויות ליודו-נאצי של ליבוביץ כאילו מדובר בתורה פילוסופית מעמיקה. התבטאות מטופשת, מעוררת בחילה ברמת ערס שמאלני מטומטם והייתי עדין. שיכול מאוד להיות ש"הגה" אותה תוך גירוד ביצותיו. אבל חסידיו יחזרו עליה כי זה ליבוביץ וכל דבר שאמר קדושה וצריך לפרשן. (וגם כי זה סוג של משחק/ספורט שמאלני כמה פעמים להגיד נאצי במשפט ).
|
2/4/12 15:50 |
0
| ||
" גולום טוב, גולום לא רע. גולום אוהב את האדון, גולום יעשה הכל בשבילו. גולום היה רע, אבל עכשיו הוא טוב. האדון הראה לגולום את הדרך הנכונה. גולום טוב, גולום טוב...גולום מצטער שהיה רע" וככה הוא ממשיך הלאה והלאה, דביק ורירי, עיניו מתרוצצות לצדדים, ניביו המושחזים חשופים והוא רוטט בצפייה לרגע שיוכל לחטוף את הטבעת ולהעלם במורד הזרם... -- יציבה שווה יציבות שווה שלום. יחי האח הגדול |
2/4/12 16:09 |
0
| ||
אדון אבי אסף, אני לא צריכה להוכיח לך "למה זה בסדר להשתמש בביטוי יודונאצי", משום שכל עוד אין סיבה ברורה למה אסור להשתמש במלים מסויימות, אז מותר להשתמש בכל מלה, כולל: קקי, פיפי, זין, נאצי, נעלי בית, פנס, עמוד חשמל, כוסית, פרופסור, דוקטור, חשיש, ציצי, פיזיקת קוואנטים, פוטון, מאמי, חוטיני, נורון, יהלום, קוקאין, שרמוטה, אנרגיה, כפרה, יודונאצי, ראסטות, פטמה, מהפכה, מסמר, נשמה, ביצה קשה, להזדיין, קוס אמו, ועוד כל המלים שיש לשפה להציע. כולן מותרות, אם במסגרת החוק, אדון אבי אסף. קוראים לזה חופש הביטוי (אל תגיד לי שלא שמעת על זה).
עכשיו, אם אתה חושב שלא נאה ולא ראוי להשתמש באיזו מלה, למשל המלה יודונאצי, אז אל תשתמש בה. גם אני לא משתמשת במלים שאני סבורה שהן לא לעניין. אבל אם אתה שואף להגביל את הזולת בשימוש באותה מלה שאתה לא משתמש בה (למשל "יודונאצי"), כלומר לאכוף ולהשליט את השפה האישית שלך על אחרים, אז אתה הוא זה שצריך להסביר למה הצנזורה שלך היא במקום. ליבוביץ השתמש ביודונאצי. ויקיפידיה משתמשת ביודונאצי. הביטוי מודפס ומדובר ומאוזכר בתלי תלים של ספרים וכתבים ועוד מקומות, כולל הרצאות באוניברסיטה. אבל אדון אבי אסף החליט שבקפה דה-מרקר אסור להשתמש בביטוי יודונאצי. מה אני אגיד לך, לא נותר לי אלא להשתתף בצערך על שפראבדה כבר נסגר. -- רkקל |
לחץ כאן כדי להוסיף דף זה למועדפים
/null/text_64k_1#