כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    אקטואליה

    קהילת אקטואליה - המקום לדון בענייני היום, בארץ ובעולם. פוליטיקה, כלכלה, חברה, דעות והגות. אנא שמרו אל התבטאות נאותה!

    אקטואליה

    חברים בקהילה (5572)

    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    venus09
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    amnonti
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ofer ben z
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    איציק אביב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עמי100
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    rayshc
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דורון טל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    -li-
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הודעה לקהילה

    2/4/12 19:10
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2012-04-02 19:10:51
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אבי אסף 2012-04-02 17:39:30

    מוזר לשמוע את אלי למה מדבר על רפי שכל.

     

    גם לאמר לו רפה שכל זו מילה אחת יותר מידי...

    שימשיך לקשקש בזנב....

     מגה אנימציות - כלבים להורדה


    --
    כדרך הקשתים...
    2/4/12 19:15
    0
    דרג את התוכן:
    2012-04-03 00:59:06
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: רkקל 2012-04-02 18:59:27

    ג'וזפין צר לי שהעבתי על הקלילות בדיון מתיחת ה-1 באפריל שלך, אולם, משמצא אבי אסף לנכון להבהיר לי ולקוראים כיצד היה "אוסר" עלי להתבטא בתרחיש (ההיפותטי בלבד לשמחתי), בו היה מנהל את הקהילה, הרגשתי חובה להגיב. בכל אופן, שוב, הערכתי נתונה לך על סגנון הניהול המוצלח שלך, כאמור בתגובתי הראשונה, תודה.

      אני לא הייתי אוסר עליך להתבטא אני הייתי אוסר עליך להתבזות  בפומבי. אני הייתי אוסר עליך לדבר שטויות. אני הייתי אוסר עליך לנהוג זילות בזיכרון השואה. ויחד עם זאת לדעתי ג'וספין היא פחות ליברלית ממני. ג'וספין שמה לב בעיקר ללשון נקיה 

    2/4/12 19:19
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2012-04-02 19:19:55
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: shabat shalom 2012-04-02 19:04:13

    אני חושב שניתן להשוות תופעות חברתיות ואנושיות בינן לבין עצמן. אני בטוח שבני האדם בכל מקום דומים במרכיביהם הנפשיים (חוץ מהחולים שבנפשם).
    לא הייתי מגביל הבאת דיעות שונות גם אם הן לא מקובלות או דורכות על היבלות של מישהו.

    כיהודי שהשואה היא מושג קדוש ומרכזי בחייו אני מוכן להצהיר שאני מרשה לכל אחד להשות כל תופעה לשואה ולנאציזם (למרות שאני פוסל השוואה כזו וחושב שהיא עושה גם עוול וגם עיוות לתופעה ההיסטורית הזו!). אני מצפה שגם מקדשי אלוהים אדם ושאר רעיונות יהיו מספיק בטוחים בעצמם ואמונתם ויהיו סובלנים לראייה ביקורתית על הקדוש  להם (כפי שאני מקבל ביקורת על מושגים הקדושים לי).
    הגבול האדום והאסור- שבו מותר למנהל הקהילה להעיף החוצה משתתף הוא גבול ההשפלה האישית , איומים אישים ישירים, או דיון על הכותב במקום בכתוב.
    נראה לי שהגדרה כזו היא גם מוסרית, גם ברורה מאד, וגם לא מגבילה את חופש הביטוי וההבעה.

     

    זו לי הפעם הראשונה שכיכבתי את שבת שלום כדאי לכם להדפיס את דבריו ולתלות אותם על הקיר 

    2/4/12 19:45
    1
    דרג את התוכן:
    2012-04-02 19:58:52
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אבי אסף 2012-04-02 19:19:55

    צטט: shabat shalom 2012-04-02 19:04:13

    אני חושב שניתן להשוות תופעות חברתיות ואנושיות בינן לבין עצמן. אני בטוח שבני האדם בכל מקום דומים במרכיביהם הנפשיים (חוץ מהחולים שבנפשם).
    לא הייתי מגביל הבאת דיעות שונות גם אם הן לא מקובלות או דורכות על היבלות של מישהו.

    כיהודי שהשואה היא מושג קדוש ומרכזי בחייו אני מוכן להצהיר שאני מרשה לכל אחד להשות כל תופעה לשואה ולנאציזם (למרות שאני פוסל השוואה כזו וחושב שהיא עושה גם עוול וגם עיוות לתופעה ההיסטורית הזו!). אני מצפה שגם מקדשי אלוהים אדם ושאר רעיונות יהיו מספיק בטוחים בעצמם ואמונתם ויהיו סובלנים לראייה ביקורתית על הקדוש  להם (כפי שאני מקבל ביקורת על מושגים הקדושים לי).
    הגבול האדום והאסור- שבו מותר למנהל הקהילה להעיף החוצה משתתף הוא גבול ההשפלה האישית , איומים אישים ישירים, או דיון על הכותב במקום בכתוב.
    נראה לי שהגדרה כזו היא גם מוסרית, גם ברורה מאד, וגם לא מגבילה את חופש הביטוי וההבעה.

     

    זו לי הפעם הראשונה שכיכבתי את שבת שלום כדאי לכם להדפיס את דבריו ולתלות אותם על הקיר 


    עמדתי לבקש מאדון אבי אסף להבהיר (1) אם הוא כן "מרשה" לכל אחד להשוות כל תופעה לשואה (כמו שכתב שבת שלום, וכמו שאני חושבת, וכמו שאלי למה חושב, וכמו שכיכב אבי אסף), או (2) אם הוא "אוסר" להשוות לשואה, כמו שכתב בתגובתו הקודמת מספר עמודים מוקדם יותר. אבל אז נזכרתי שלאורך כל הדיון אבי אסף סותר את עצמו בכל שתי שורות. כנראה שחורים בזיכרון, סתירות פנימיות וחוסר קוהרנטיות, הם רק חלק מהסימפטומים. אז בקיצור, אני כבר לא שואלת.


    (הערה לקוראים: כמו שבת שלום אינני סבורה שהציונות היא כמו השואה או הנאציזם, אבל מעולם לא עלה על דעתי לחשוש או להטיל טאבו על התבוננות, חשיבה, שאלות, והשוואות).


    --
    רkקל
    2/4/12 20:27
    2
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2012-04-02 20:27:25
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: רkקל 2012-04-02 19:58:52

    צטט: אבי אסף 2012-04-02 19:19:55

    צטט: shabat shalom 2012-04-02 19:04:13

    אני חושב שניתן להשוות תופעות חברתיות ואנושיות בינן לבין עצמן. אני בטוח שבני האדם בכל מקום דומים במרכיביהם הנפשיים (חוץ מהחולים שבנפשם).
    לא הייתי מגביל הבאת דיעות שונות גם אם הן לא מקובלות או דורכות על היבלות של מישהו.

    כיהודי שהשואה היא מושג קדוש ומרכזי בחייו אני מוכן להצהיר שאני מרשה לכל אחד להשות כל תופעה לשואה ולנאציזם (למרות שאני פוסל השוואה כזו וחושב שהיא עושה גם עוול וגם עיוות לתופעה ההיסטורית הזו!). אני מצפה שגם מקדשי אלוהים אדם ושאר רעיונות יהיו מספיק בטוחים בעצמם ואמונתם ויהיו סובלנים לראייה ביקורתית על הקדוש  להם (כפי שאני מקבל ביקורת על מושגים הקדושים לי).
    הגבול האדום והאסור- שבו מותר למנהל הקהילה להעיף החוצה משתתף הוא גבול ההשפלה האישית , איומים אישים ישירים, או דיון על הכותב במקום בכתוב.
    נראה לי שהגדרה כזו היא גם מוסרית, גם ברורה מאד, וגם לא מגבילה את חופש הביטוי וההבעה.

     

    זו לי הפעם הראשונה שכיכבתי את שבת שלום כדאי לכם להדפיס את דבריו ולתלות אותם על הקיר 


    עמדתי לבקש מאדון אבי אסף להבהיר (1) אם הוא כן "מרשה" לכל אחד להשוות כל תופעה לשואה (כמו שכתב שבת שלום, וכמו שאני חושבת, וכמו שאלי למה חושב, וכמו שכיכב אבי אסף), או (2) אם הוא "אוסר" להשוות לשואה, כמו שכתב בתגובתו הקודמת מספר עמודים מוקדם יותר. אבל אז נזכרתי שלאורך כל הדיון אבי אסף סותר את עצמו בכל שתי שורות. כנראה שחורים בזיכרון, סתירות פנימיות וחוסר קוהרנטיות, הם רק חלק מהסימפטומים. אז בקיצור, אני כבר לא שואלת.


    (הערה לקוראים: כמו שבת שלום אינני סבורה שהציונות היא כמו השואה או הנאציזם, אבל מעולם לא עלה על דעתי לחשוש או להטיל טאבו על התבוננות, חשיבה, שאלות, והשוואות).

     

    בסופו של יום אביאסף הוא לא העניין. הוא אפילו לא יודע שהסיבה היחידה מדוע לא קיבל ליבוביץ את פרס ישראל היתה אי נכונותו ללחוץ את ידה של השרה לבנת כראש הטקס.. לא יודע או משקר במצח נחושה, זה לא חשוב. החשוב הוא שליבוביץ טבע את המונח יודונאצי, והחברה לא פסלה אותו מלקבל את הפרס בשל המונח הזה. כלומר, החברה הזאת קיבלה עליה את הלגיטימיות של המונח.

    מאידך, לא ניתן לצפות שאנשים שניתן להגדירם כיודונאצים יקבלו בכלל את האפשרות שמאז היינו קורבן, לעולם נגזר עלינו למדוד את מעשינו ומעשי אחרים ביחס לצורר, גם אם אנו יודעים להפריד היטב ביננו לבינו. לעולם לא נהיה כמוהו, ולעולם הוא חלק מהניסיון שלנו. ניסיון תמיד כרוך בלמידה, ואנחנו ב40 שנות כיבוש, היו לנו הרבה הזדמנויות להפגין את שלמדנו.

     

     


    --
    יציבה שווה יציבות שווה שלום. יחי האח הגדול
    2/4/12 22:06
    1
    דרג את התוכן:
    2012-04-02 22:13:41
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    בלי קשר להשתייכות פוליטית, נעים לקרוא את תגובותיה המאוזנות של רKקל. להסכים או לא, כדאי פשוט לקרוא.

    רציתי להגיד עוד משהו על תופעת הערכים המקודשים בארצנו.

    כמו שאני מבין הכל הכל הכל הכל נוצר מהסיבה שהיהודים הראשונים שהגיעו לאזור בתחילת המאה העשרים מצאו כאן פלאחים ורועי עזים לא מלומדים בעליל. לדעתי, אם היו מוצאים כאן אנשים קצת יותר ארופאים, כאלה שהדעת סובלת שותפות גורל ושכנות אתם, כלום כלום כלום לא היה קדוש במדינה שלנו ולא היה שום נושא שעליו היינו מנועים מלחשוב. יהודים לא יהודים, שיהיו מה שהם רוצים. איש מאתנו לא היה מזכיר את המושג "זילות שואה" משום שלאיש לא הייתה סיבה לייקר אותה.

    הכל באשמת הפלאחים ורועי העזים. 


    --
    "הברזל חם- הכה בו". י. טרומפלדור
    2/4/12 22:16
    0
    דרג את התוכן:
    2012-04-02 22:43:12
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אלי למה 2012-04-02 22:06:24

    בלי קשר להשתייכות פוליטית, נעים לקרוא את תגובותיה המאוזנות של רKקל. להסכים או לא, כדאי פשוט לקרוא.

    רציתי להגיד עוד משהו על תופעת הערכים המקודשים בארצנו.

    כמו שאני מבין הכל הכל הכל הכל נוצר מהסיבה שהיהודים הראשונים שהגיעו לאזור בתחילת המאה העשרים מצאו כאן פלאחים ורועי עזים לא מלומדים בעליל. לדעתי, אם היו מוצאים כאן אנשים קצת יותר ארופאים, כאלה שהדעת סובלת שכנות אתם, כלום כלום כלום לא היה קדוש במדינה שלנו ולא היה שום נושא שעליו היינו מנועים מלחשוב. יהודים לא יהודים, שיהיו מה שהם רוצים. איש מאתנו לא היה מזכיר את המושג "זילות שואה" משום שלאיש לא הייתה סיבה לייקר אותה.

    הכל באשמת הפלאחים ורועי העזים. 

    היהודים הראשונים שהגיעו לארץ ישראל, היו במאה ה18, תימנים שהתישבו ליד כפר סילוואן.הם ראו בערבים אנשים פשוטים כמותם. הדבר הזה לא הפריע לתושבי סילוואן המוסלמים, לטבוח בהם ולשחוט שחיטה. ברור או לא ברור?.. קישקשתא,,קישתא..דן.


    --
    רוח חרישית.
    2/4/12 22:43
    2
    דרג את התוכן:
    2012-04-02 22:51:56
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אלי למה 2012-04-02 22:13:41

    בלי קשר להשתייכות פוליטית, נעים לקרוא את תגובותיה המאוזנות של רKקל. להסכים או לא, כדאי פשוט לקרוא.

    רציתי להגיד עוד משהו על תופעת הערכים המקודשים בארצנו...  איש מאתנו לא היה מזכיר את המושג "זילות שואה" משום שלאיש לא הייתה סיבה לייקר אותה...


    תודה תודה. אם לדייק, הייתי צריכה לומר שאינני סבורה שהציונות (במקור) היא יודונאצית (אם כי יש בה אלמנט של אפליה מובנית), אבל אני כן חושבת שאחוז היודונאצים הפדנמנטליסטים עלה באופן שמזמן לוקח את הציונות בוורסיה הפופולרית העכשוית שלה למחוזות מאד מאד מסוכנים. אגב, מוזילי השואה זה דווקא הם, היודונאצים, ולא אלה שעושים השוואות היסטוריות, כמו שכתבתי במקום אחר, אפשר להוזיל רק מה שמדביקים לו מדבקה של מחיר, ואולי אכתוב על כך דיון יום אחד, אם יהיה לי כוח.

     


    --
    רkקל
    2/4/12 22:51
    0
    דרג את התוכן:
    2012-04-03 01:26:09
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: רkקל 2012-04-02 19:58:52

    צטט: אבי אסף 2012-04-02 19:19:55

    צטט: shabat shalom 2012-04-02 19:04:13

    אני חושב שניתן להשוות תופעות חברתיות ואנושיות בינן לבין עצמן. אני בטוח שבני האדם בכל מקום דומים במרכיביהם הנפשיים (חוץ מהחולים שבנפשם).
    לא הייתי מגביל הבאת דיעות שונות גם אם הן לא מקובלות או דורכות על היבלות של מישהו.

    כיהודי שהשואה היא מושג קדוש ומרכזי בחייו אני מוכן להצהיר שאני מרשה לכל אחד להשות כל תופעה לשואה ולנאציזם (למרות שאני פוסל השוואה כזו וחושב שהיא עושה גם עוול וגם עיוות לתופעה ההיסטורית הזו!). אני מצפה שגם מקדשי אלוהים אדם ושאר רעיונות יהיו מספיק בטוחים בעצמם ואמונתם ויהיו סובלנים לראייה ביקורתית על הקדוש  להם (כפי שאני מקבל ביקורת על מושגים הקדושים לי).
    הגבול האדום והאסור- שבו מותר למנהל הקהילה להעיף החוצה משתתף הוא גבול ההשפלה האישית , איומים אישים ישירים, או דיון על הכותב במקום בכתוב.
    נראה לי שהגדרה כזו היא גם מוסרית, גם ברורה מאד, וגם לא מגבילה את חופש הביטוי וההבעה.

     

    זו לי הפעם הראשונה שכיכבתי את שבת שלום כדאי לכם להדפיס את דבריו ולתלות אותם על הקיר 


    עמדתי לבקש מאדון אבי אסף להבהיר (1) אם הוא כן "מרשה" לכל אחד להשוות כל תופעה לשואה (כמו שכתב שבת שלום, וכמו שאני חושבת, וכמו שאלי למה חושב, וכמו שכיכב אבי אסף), או (2) אם הוא "אוסר" להשוות לשואה, כמו שכתב בתגובתו הקודמת מספר עמודים מוקדם יותר. אבל אז נזכרתי שלאורך כל הדיון אבי אסף סותר את עצמו בכל שתי שורות. כנראה שחורים בזיכרון, סתירות פנימיות וחוסר קוהרנטיות, הם רק חלק מהסימפטומים. אז בקיצור, אני כבר לא שואלת.


    (הערה לקוראים: כמו שבת שלום אינני סבורה שהציונות היא כמו השואה או הנאציזם, אבל מעולם לא עלה על דעתי לחשוש או להטיל טאבו על התבוננות, חשיבה, שאלות, והשוואות).

    ראקל או איך שקוראים לך תביני אף אחד לא יכול למנוע ממך להגיד מה שאת רוצה זאת מהות הדמוקרטיה. אבל אני לא בא לגונן על ערכים דמוקרטים אני בא להגן על ערכים מוסריים. לפי הבנתי לשים את הרוצח והקורבן באותו סיר זה לא מוסרי ולקבור אותם באותו קבר זה אפילו פשע . כשאת משווה את קורבנות הנאצים לנאצים את פוגעת בזכרון קורבנות השואה . והזיכרון הוא הדבר היחידי שנותר לקורבנות האלה לאחר שריפתם במשרפות שהחיות הנאצית השליכו אותם לתוכם. אבל זה אני. אני לא מוניתי למנהל ואם ג'וספין מרשה לך את יכולה מצידי כל היום לשנן "יודו נאצי יודו נאצי" עד שימאס לך. רק שתדעי לך שזה לא יהפוך אותך ליפה יותר או לחכמה יותר. זה רק יבזה אותך יותר

    3/4/12 01:23
    0
    דרג את התוכן:
    2012-04-03 03:51:42
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2012-04-02 22:43:12

     

    היהודים הראשונים שהגיעו לארץ ישראל, היו במאה ה18, תימנים שהתישבו ליד כפר סילוואן.הם ראו בערבים אנשים פשוטים כמותם. הדבר הזה לא הפריע לתושבי סילוואן המוסלמים, לטבוח בהם ולשחוט שחיטה. ברור או לא ברור?.. קישקשתא,,קישתא..דן.

     

    להלן תרועת ניצחון יוהידנית טיפוסית. האיש מאחורי גאוות הימין בקהילת אקטואליה.

    דן, הידע שלך בהיסטוריה מעורר התפעלות, אבל עם כל הצער, אין היסטוריה שמצדיקה מוח פקוק.

    אם התימנים היו באמת ראשונים, ודאי לא נכון לקרוא להם יודונאצים. "נוודים תימנים" מתאים להם בהרבה.

    כך או כך, גם אם הייתה זו שואה תימנית, אין בכך ללמד אותנו על רצחנות מוסלמית מובנית. אם רועי העזים היו נודדים ומופיעים פתאום בתימן, סביר שהיו זוכים לאותו גורל מידי הרועים התימנים. או שלא.

    תימנים, מוסלמים, סם סם.

     


    --
    "הברזל חם- הכה בו". י. טרומפלדור
    3/4/12 09:56
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2012-04-03 09:56:48
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אלי למה 2012-04-03 03:16:54

    צטט: pbhba 2012-04-02 15:01:39

     

    גמני חושבת שהמלחמה פה אבודה מראש [ולכן גם לא חושבת שאפשר להמליץ לך שלא לעזוב; אפילו בדיון תומך זה עצמו, לא יכלו חלק מהמשתתפים להתגבר על יצרם ולא לשפוך את הרפש הפנימי החוצה].

    פנינה יקרה. כולם נהנו ממתיחת אחד באפריל. רגישותך נוגעת ללב אבל אנחנו כבר בשניים באפריל. איפה את מציעה "לשפוך את הרפש הפנימי"?

    גם את בדעה שניהול נבון אמור להעיף את ישעיהו ליבוביץ' מהקהילה או שעבורך זה "רפש" ואת לא מוכנה לדון בנושא?

     

     

     

     

    לא ידעתי שהמנוח הדגול חי ופועל בקרבנו.

    גם לאחר שהעלית את הטענה קשה לי להצמיד אותה לדמות ספציפית [אולי כי אני לא מקשרת ניבול פה להבעת דעה או חוכמה יתירה].



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "הודעה לקהילה"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה