כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    עסקי אמנות

    ברוכים הבאים לקהילת "עסקי אמנות".   כאן נפגשים העולמות של היוצרים ושל צרכני האמנות . מדברים על אמנות, על הכוחות המניעים את שוק האמנות, על אמנות וכסף.   אתם מוזמנים להתעדכן, ללמוד, ללמד ובעיקר ליהנות.                      חברים חדשים - נא לקרוא תחילה את נהלי הקהילה. תודה.

    אמנות ובמה

    חברים בקהילה (3834)

    rebosher
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    טומי טומי
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אריאל דר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    debie30
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אס לב אדום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יוסי בר-אל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    michela29
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רפי פרץ
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    yoyo50
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    דרורית סן בוחנת איך שפת אמנות-יהודית עכשווית מתמודדת עם אקטואליה

    12/6/12 11:39
    0
    דרג את התוכן:
    2016-08-13 22:19:04
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ פתיחות, אלגוריה, משל ונמשל, שלח, לך, אמנות, ניגונים, השראה, סובלנות, אקטואליה, דרורית סן, התגבשות, לחץ, אספסוף, ערב רב, מדבר, ארץ ישראל, הבעת דעה מקורית, הנהגה, דעת קהל, מרים כמודל מנהיגות נשית, כשלון משה, חידוש, כח ברוטלי, אלימות מילולית, פרי, דמיון פורה ]

    http://cafe.themarker.com/image/3295513/

     

    אלמנטים ייחודיים בעלי זיקה לאמנות ואקטואליה.

     

     

    בפרשת השבוע הקרובה לט' באב נפרד משה רבנו מחייו

    בעקבות העונש החמור על שליחת 12 המרגלים וחטא המרגלים

    מדוע בעצם הוא עשה זאת?

    האם משה קווה שאם ישלח אנשים שיחזרו יספרו לעם

    עד כמה הארץ יפה וטובה - הקיטורים של המלעיזים יפסקו?

    האם בכך גדול הנביאים מוכיח חשיבה ציבורית בלתי נאותה?

    ואולי הדבר מעיד על משבר מנהיגות עמוק?

    כיצד יתכן שמשה האמין שכניעה ללחצים של מיעוט אגרסיבי

    תפתור את בעיית הדמורליזציה שגורם האספסוף בקהילה?


    האם הניצחון באמצעות כוח עליון בכל המלחמות של בני-ישראל עד כה

    שבהם נכחו כל עדת ישראל הן במצרים, הן בעמלקים ועוד - לא היו הוכחה

    מספקת שגם ההשתלטות על הארץ המובטחת תהיה מהירה וקלה בעזרת הקב"ה?

     

    בפרשה העוסקת בשליחות של 12 המרגלים - האם יש כאן נציגות מכל שבט?

    המרגלים חוזרים עם 'זמרת הארץ' שאיננה רק פרי ממשי - אלא על פי פרשני הקבלה

    פרי רוחני - ניגונים ואמנות שנוצרו בהשפעת הרוח המייחדת את ארץ ישראל.

    כלומר כל יצירות האמנות לאחר כל ההיסטוריה נוצרו ע"פ דגם מוטעה פרשנות

    שטחית מוחשית וציורית אך לא נכונה ולא יורדת באמת לעומק העיניין???

    פרי ממשי הרי היה נרקב במהלך מא"י בחזרה למדבר? ומאבד מקיסמו וגדולתו?

     

    ההגיון תומך דווקא בפירוש בעל ההיבט הקבלי של הבאת רוח אמנותית נשגבת;

    כי למה לסחוב משקל כבד? הרי ללא רכב שטח 4/4 מדובר במסע רגלי קשה ומתיש...?

    פרשנים כמו רבי סעדיה הגאון בחרו להסביר את הביטוי 'זמרת הארץ'

    כמיצוי של הפרי - הפיכתו לדבר איכותי כמו שמן, סילן, דבש בושם מיוחד וכד'.

    כלומר הם לא סחבו את הפרי עצמו ולכן יצירות אמנות שמתארות דמויות הנושאות כדים

    יותר מדייקות לפי פרשנות זאת.

    אך, דווקא הפירוש עם ה'אלמנט הקבלי' שלכאורה רחוק מפשט הכתוב לגבי לקיחה

    מ'זימרת הארץ' - כניגון אמנות רוחנית ולא פרי ממשי - הופך את הכתוב בפרשה למובן יותר,

    באמצעותו קל יותר להבין את ההתעלמות של העם לא רק מפרי של א"י אלא מכל

    הפן החיובי של א"י שניסו שני המרגלים האמיצים: כלב בן יפונה ויהושע בן-נון

    להציג באמצעות הבאת ניגונים ואמצעים אמנותיים של רוחניות ייחודית לארץ.

    (על אכויות היצירה שנוצרת בהשראת האור והרוח המיוחדת של א"י

    טענו גם אמנים רבים אח"כ בעיקר כאלו שהגיע מגלויות אירופה הקודרת)


    מסתבר, שאז כמו עתה, הרבה יותר קל להסחף אחרי אלו שמוציאים דיבה רעה

    גם אם אין לה כל אחיזה במציאות. לרב הדומם שעמד מהצד לא היה את האומץ

    לנפנף את המיעט הדורסני שהציג עצמו כמייצג העם. מכיוון שלא היו סוקרים

    מטעם משרדי מינה צמח ושות' איננו יודעים מה היה אחוז המדויק של המיללים שהישרו

    פחדם על תגובתיהם ובעיקר חוסר תגובותיהם של שאר העם. מתוך 60 ריבו ישראל

    כמה לדעתכם התנגדו להמשך המסלול מהמדבר ישירות לארץ ישראל מהלך מספר שעות?

    הרבה פחות מ1% - 0.000?%? אז איך הם הצליחו להשתלט על דעת הקהל של בני-ישראל?


    האשמה על קלקולים במחנה תמיד רובצת על ההנהגה למעלה.

    ההנהגה של משה רבינו עם 70 הזקנים לצידו היתה אמורה להתמודד

    עם המצב עוד בשלב של ניצני הקיטורים והתלונות האין-סופיות

    ולא להמתין עד לפרוץ מרד של ממש בפרשה הבאה פרשת קורח.

    אך, כנראה בגלל הקשר ההדוק מאד של משה, אהרון ומרים עם העם

    הם העדיפו להתעלם מעוצמת הסכנה שבכך! לכן למעשה גם משה הצדיק

    הענו באדם - נענש בצורה כה קשה. הוא איננו זוכה להכנס לארץ שכל-כך

    התאמץ והשתוקק לה. משה אהרון ומרים מתים במדבר יחד עם כל שאר

    60 ריבוא של דור המדבר שאף אחד מהם - מלבד כלב ויהושע החריגים באומץ ליבם

    ובנכונותם להתייצב מול הקולות הרעים וההרסניים - לא זכה להגיע לארץ המובטחת.


    האם כל העם היה בדעה השלילית של הצועקים נגד 'התוכנית האלוקית'?

    אם הצועקים נגד היו רק מיעוט צרחני קטן

    מדוע כולם בעצם נענשו בענישה קולקטיבית?

    מדוע לא מענישים רק הקוטרים הראשיים?

    מדוע כל אלו שחשבו אחרת שתקו ופחדו להביע את דעתם באווירת הטרור הצעקני

    של השוללים ומתלוננים ללא הרף ?

    כיצד הענישה של אי כניסה מיידית לא"י תתקן זאת? מדוע 

    במקום התנחלות מיידית וניסית בנחלות השבטיות בארץ המובטחת -

    החליט הקב"ה שרק שהייה ארוכה מאד של חינוך מחדש במדבר

    יכולה לתקן את המצב הבעייתי?

    האם מאבק בו נצחו הקולות נגד כניסה לא"י נובע ממחלות ילדות

    של קהילה בהתהוות מחדש, עם שרק עכשיו זכה בעצמאות ועדיין

    איננו יודע לנצלה כראוי ולכן נותן לאספסוף לנהל את עינייניו החשובים?

    מה בעצם הייתה צריכה להיות תגובת ההנהגה?

    מדוע היא הזניחה את הטיפול היאות באלימות המילולית,

    בצעקנות האגרסיבית, בלחצים המטורפים של ה'ערב רב'

    ובהתעלמות מההסתה?

     

     

    ''  ''

    עשרות אלפי יצירות אמנות, פיסול סביבתי באבן עץ ברזל ועוד בהשראת סיפור המרגלים

    נוצרו ברחבי הארץ ומסביב לעולם. מליוני מאמרים ומחקרים מרתקים נכתבו על כך

    אך אנו נסתפק במספר דוגמאות.

    http://cafe.themarker.com/image/3230884/

                      דרורית סן / המרגלים (איחוי זכוכית בחום תנור)

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "דרורית סן בוחנת איך שפת אמנות-יהודית עכשווית מתמודדת עם אקטואליה"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    12/6/12 13:40
    2
    דרג את התוכן:
    2012-06-12 13:43:10
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    דרורית, לא כל אחד מתעניין בפרשת השבוע.

    לפוסטים המושקעים שלך בנושא קבלה ויהדות יש מקום מכובד בפורום יהדות למשל.

    הקשר היחיד לנושא אמנות הינו בפיסקא הבאה:

     "הפרשה עוסקת בשליחות של 12 המרגלים (נציג מכל שבט וחזרתם עם 'זמרת הארץ' שאיננה רק פרי ממשי אלא על פי פרשני הקבלה פרי רוחני - ניגונים ואמנות שנוצרו בהשפעת הרוח המייחדת את ארץ ישראל.

    כלומר לפי הקבלה לא מדובר באשכולות ענבים אלא בפרי רוחני.

    איזה דיון יכול להתפתח בעקבות הקביעה הזאת דרורית?

     אלא אם כן כל שבוע תביאי את פרשת השבוע ותקשרי לה אלמנטים אמנותיים מאולצים , שמקורם בעולם הקבלה.אבל אז זה יהיה בלוג שלך ולא דיון פורה!! י

    יש חוסר העניין לאנשים המשתתפים בפורום אמנות להתמקד בדיוק מה קרה בפרשת השבוע

     ואת לא צריכה להיעלב מזה ואולי לחשוב שכדאי להתבטא בפורום מתאים אחר

     שיעריך את הנושא וימצא בו עניין לדיון..

    13/6/12 00:14
    0
    דרג את התוכן:
    2016-07-31 15:22:16
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    http://cafe.themarker.com/image/3295506/

     

    מצטערת, דיון אמנותי מיועד לכישורי חשיבה מתקדמים.

    בדיון הקודם הייתה תגובתך הייתה 'קבלה זה מסובך מדי ולא בשבילי' (

    אבל, במדורי היהדות והקבלה תוכלי בוודאי למצוא המון טקסטים

    הרבה יותר מובנים. תמיד תוכלי כמובן לעיין במפרשים

    ובמאמרים על הנושא המרתק 'זימרת הארץ' כניגון אמנותי.

     

     

    פרטתי רשימה מאד ארוכה של מונחים לדיון, 

    המושגים כמו אלגוריה, משל ונמשל...

    מחייבים יכולות אינטלקטואליות כמו ניתוח אנליטי, הסקת מסקנות, הבנת

    דבר מתוך דבר ותמיד לא יזיק כמובן סתם ידע כללי רחב

    לא רק בתחום היהדות ו/או האמנות.

     

    סמל משרד התיירות הישראלי נגזר מהמשפט 'לתור את הארץ''' בפרשת המרגלים


    --
    דרורית סן Drorit Sahn Stosel
    יעוץ, תכנון וביצוע אמנות יהודית רב תחומית



    13/6/12 00:49
    2
    דרג את התוכן:
    2012-06-13 00:49:56
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אשרייך דרורית ,

    כניראה רק את זכית בכישורי חשיבה מתקדמים.

    כניראה שזאת הסיבה לכך שאת מנהלת חד שיח עם עצמך.

    13/6/12 06:41
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2012-06-13 06:41:18
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דורית תנסי מתנסים. ישנם שם אנשים שנרשמים לכל חוג. אני בטוח שתצליחי לאסוף מניין. בהצלחה.

    --
    איציק חיימוביץ
    13/6/12 09:05
    0
    דרג את התוכן:
    2012-06-18 09:44:58
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     ''

     

    איציק בקר-טוב,

     

    המון תודה על הדאגה הכנה לזולת שאתה מפגין כאן על הבקר.

    אני בטוחה שיש בעומק בדבריך חידוש מעניין ומרענן

    ובוודאי גם תשובות מבריקות על רשימת השאלות הארוכה

    שהוצגה בפתיח.

    מפליא שאתה אפילו מצליח להשתמש בטרימינולוגיה יהודית

    עתיקת יומין כמו 'לאסוף מניין"

     

    בשביל שתהיה יותר מעודכן אז הביטוי העכשווי הוא  - 'לקושש מניין'

    כמו שבני ישראל קוששו (אספו קש ותבן) עבור הטיט כחלק מהעצמת עבודת הפרך

    הביטוי לקושש (משורש קש וגבבה) גם מאפיין היטב את גבובי השטויות

    שבהם מתהדר אספסוף סמי-אנטליגנטי סופר-נאור ומולטי-פתוח...

     

    אכן, אשריי ומרגש עד דמעות שיש לי כאן כאלו חברים טובים ומסורים

    בעלי קשת דעות כה רחבה מרתקת ומגוונת ויכולות ביטוי כה מרשימות

    כאלו עם חוש הומור מפותח - מחד ויכולות הבנה, רגישות עמוקה ואמפטיה - מאידך. 

     

    http://www.all-art.co.il/ArtWorks/ArtWorksWork.asp?WorkId=38447


    --
    דרורית סן Drorit Sahn Stosel
    יעוץ, תכנון וביצוע אמנות יהודית רב תחומית



    13/6/12 09:52
    2
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2012-06-13 09:52:37
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: .D.S 2012-06-13 09:07:57

    איציק בקר-טוב,

     

    המון תודה על הדאגה לזולת שאתה מפגין כאן על הבקר.

    אני בטוחה שיש בעומק בדבריך חידוש מעניין ומרענן

    ובוודאי גם תשובות מבריקות על רשימת השאלות הארוכה

    שהוצגה בפתיח.

    מפליא שאתה אפילו מצליח להשתמש בטרימינולוגיה יהודית

    עתיקת יומין כמו 'לאסוף מניין"

     

    אכן, אשריי ומרגש עד דמעות שיש לי כאן כאלו חברים טובים

    בעלי קשת דעות כה רחבה מרתקת ומגוונת ויכולות ביטוי כה מרשימות

    כאלו עם חוש הומור מפותח - מחד ויכולות הבנה, רגישות עמוקה ואמפטיה - מאידך. 

     

    בוקר טוב דרורית,

     

    מנסים לכתוב לך בעדינות בעדינות ומעריכים שאת אינטליגנטית דייך על מנת להבין שמציעים לך חלופות שונות בתנאי שתפני את מקומך כאן לדיונים המעניינים את הקהילה הזאת הדנה באמנות חזותית.

    כניראה שאת מסוג מיסיונריות הדת שאינה נרתעת ומחזיקה בצפורניה את אמונתה ומטרתך מקדשת את האמצעים.

    אגב, אנשים נכנסים, כמוני ,לדיונך מתוך סקרנות גרידא על מנת  לתהות עד מתי תחזיקי בקרנות המזבח.

    רות

    ניראה לי שהדת היהודית דוחה מכל וכל מיסיונריות.

     


    --
    אמנית סקרנית ודעתנית
    13/6/12 10:41
    4
    דרג את התוכן:
    2012-06-13 10:44:58
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    האמת שאני מורידה בפנייך את הכובע על המשל והנמשל. לא שהוא מאתגר מוחית במיוחד אבל בהחלט יצירתי ומשעשע ותודה על ההשוואה - לכבוד לי ולעדן....

     

    אבל זה שהזכרת את המילה “אמנות” פעמיים בפוסט שלך לא הופך אותו רלוונטי לקהילה הדנה באמנות. כמו כן, השאלות שאת שואלת אינן קשורות לאמנות.

     

    אגב, איך אנחנו נראים מלמעלה?  את בטח בקושי מצליחה לראות אותנו - את האספסוף....


    --
    דבי לוזיה
    גלריה שטרן

    מחברת הספר ״מדוע הפסיקה המונה ליזה לחייך״
    13/6/12 11:23
    0
    דרג את התוכן:
    2012-06-18 01:55:03
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    "האמת שאני מורידה בפנייך את הכובע על המשל והנמשל.

    לא שהוא מאתגר מוחית במיוחד

    אבל בהחלט יצירתי ומשעשע

    ותודה על ההשוואה - לכבוד לי ולעדן...." ציטוט של דבי מנהלת הקהילה

     

     

     

     

    דבי,    ''''

     

     

    ציורי התנ"ך הם הנושא הכי נפוץ ביצירות אמנות (פיסול ציור וכד') מאז ומעולם

    הן בעבר והן בהווה (בעתיד?!).

    אפילו ציירים גויים למהדרין למדו היטב את

    המארג המורכב של הפרשנות היהודית לפני שיצרו את יצירותיהם המנומנטליות

    בניתוח מעמיק ניתן להבחין היטב מי מהם התעמק בפירוש הרמב"ם ומי בפירוש

    הרמב"ן וכן הלאה בהתאם לאלמנטים בפרטי הפרטים מיוחדים שבחרו ליצור.

     

    מי מאותם אומנים דגולים שחשב שרק קריאת התרגום מספיקה יצר טעויות מגוחכות

    כמו תוספת קרנים למשה רבינו בחלק מהיצירות האמנותיות המאד מפורסמות בעולם...

    מתוך טעות טפשית בפרוש הביטוי 'קרנו פניו'.  

     

    ''

     

    לסרב לתת לקהל הגולשים הרחב להכיר היבט שונה על האמנות - זאת התנהלות

    בלתי פתוחה בלשון המעטה וכמובן שטות מוחלטת לומר שאין לזה קשר לאמנות.

    אדם נבון יבקש לדעת עוד פרטים בקשר להיבט האמנותי והרחבת

    הדיון לנקודות מסויימות שבהחלט טרם  הודגשו דיים...

     

    בחרתי במתכוון נושא שלא אמור לעניין את כולם

    כי לא ראיתי אף תגובה עיניינית שלך או של רות

    בדיון על זיקה הדדית בין ספרות שירה ואמנות ונאלצתי לבזבז זמן יקר

    בלנסות להסביר למתקשים בהבנה הכתוב את הנאמר...

    רשת המילים הארוכה אמורה לסנן כל מי שלא מתחבר לתחום! 

     

    אבל בינתיים בזכות עריפת ראשים מכוערת מפחיד את הציבור הרחב להתבטא כאן

    הכי אופנתי העידד ההנהלה זה להראות שאני בצד הגינויים... אפילו הנודניק הראשי

    עמי10 ששלח לי עשרות מכתבים הזויים ומטרידים בדואר הפנימי הודיע לי למזלי הטוב

    על גט כריתות מחורז.

     

    מאד מעניין איך מעל 17,000 שבעה עשר אלף איש הציצו מתוך חוסר

    עיניין בדיונים הקודמים? אז מה כולם כמו רות הם מזוכיסטים אומללים?

    שמחכים למפלה וצוהלים משמחה על דיון שנמחק בברוטליות ללא כל סיבה הגיונית?

     

    העובדה שאת מכלילה את כל הקהילה הרחבה בתואר 'אספסוף'

    זאת כמובן הוצאת דיבה על כל הקהל כולל הרב הדומם

    שאיננו מעיז להרים את ראשו מתוך פחד המיעוט הקולני והאגרסיבי.

    מרים הנביאה הוציאה את דיבת אשה אחת בלבד (כינתה את ציפורה

    אשת משה 'האשה הכושית') ולכן חלתה במשך זמן קצוב בצרעת

    (מדובר בסוג אחר של צרעת הידועה כיום - מחלה רוחנית שמצריכה בידוד) ''

     

    לצערי, למרות הרמזים העבים מאד שהוטמנו בתשובתי בדואר הפנימי

    את כלל לא הבנת את הנקודה החשובה בהקדמה לדיון שגם בעלי משרה

    חשובה וכוח ממשי ביד - בהחלט יכולים לטעות ואף להביא אסון...

    כי בעצם ההנהגה היא אחראית בסופו של דבר למצבי לחץ

    שיוצר אותו אספסוף צמא דם ומחרחר ריב. נח לה לשדר מעין

    הבנה דווקא לצד האלים והקולני כדי להשיג שקט תעשייתי זמני

    שמתפרץ ברגע בלתי צפוי ישר בפרצופם.

     

    משה חשב שישיג כזה שקט בשליחת מרגלים ואת ועדן כנראה חשבתם

    שמחיקת דיון תרצה את האספסוף בקהילתכם = אז אל תתפלאו שבעיית

    האספסוף שרק מרגיש מחוזק לאור ההצלחה - תעלה ותפרוץ...

     

    כפי שבוודאי קראת בתכתובת הפנימית (מסתבר ששם מתרחשים הדברים

    הסודיים המעניינים באמת!!!) את יכולה בלחיצת כפתור להעיף אותי

    ולא זקוקה כלל לתירוצים הזויים שרק הופכים את ההנהלה ליותר עלובה. 

     

    אגב, אשמח אם תסבירי למשוררת גב' לילי מה יש לכם נגדה? כי רק במכתב האחרון שלה

    בדואר הפנימי קלטתי למי בעצם אולי התכוון עדן בתלונה ההזויה על שאני מאפשרת

    לאנשים מחוץ לקהילה להגיב, דבר שכמובן לא הגיוני אפילו טכנית....

    יש לי די והותר עיניינים משלי ואין לי צורך בתוספות של בעיות עתיקות יומין.


    השאלות שאת שואלת אינן קשורות לאמנות  (דבי המנהלת).

     

    כל השאלות שלי הן מתחום האלגוריה ולא מתחום התיאולוגיה!

    אני לא מצפה מאף אחד לפתוח ש"ס ופוסקים ולמצוא תשובות...

    אלא כל שאלה מוליכה בעוד צעד אל המסקנות המתבקשות מבחינת

    ההשוואה בין הסיפור התנכ"י לאקלים החברתי בקהילת עיסקי אמנות.


    נכון, בהחלט לא כל אחד מסוגל לעשות אנליזה וסינטזה שכזאת - אבל

    יש מבין קהל הקוראים הרבה מאד אנשים שכן מסוגלים ובדיוק אליהם

    מופנה הדיון. המטרה שלי להנות מהדיון מהפרייה הדדית, לשמוע

    רעיונות ודעות מקוריות ולא כל -כך להשמיע... ובוודאי שלא ליהד מישהו ! 

     

    אנשי הקהילה אינם זקוקים לשאלות בנוגע ליצירות אמנות בנושא המרגלים.

    כל אחד מכיר יצירה שכזאת מקרוב בפיסול סביבתי בכיכר העיר,

    או בסמלים על רכבי משרד התיירות ועוד.

    הם פשוט הבינו לאן נושבות הרוחות הרעות והם בצדק לא מעוניינים

    להיות לטרף לפיהם של החיות הרעות. 

     

    http://cafe.themarker.com/topic/2648662/


    --
    דרורית סן Drorit Sahn Stosel
    יעוץ, תכנון וביצוע אמנות יהודית רב תחומית



    13/6/12 11:42
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2012-06-13 11:42:13
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    "כל אחד מאיתנו, בתורו, הוא אספסוף" אדם ברוך.

    וזה נכתב בעניין כתב העת לאמנות  "מושג" וחיצי הביקורת שהופנו כלפיו.

    כדאי למצוא את הטקסט המלא ולקרוא אותו, אפשר גם בלי פירושים:)

     

    רוזן

     


    --
    המ(ר)קיז דיו
    13/6/12 12:06
    3
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2012-06-13 12:06:22
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דרורית, את נוהגת כאן בעזות מצח בצורה מעוררת חלחלה.דבי ועדן נהגו בך בכפפות של משי.את למיטב ידיעתי חבר/ת הקהילה היחידה שבמשך למעלה מחודש נתנו לך כאן יד חופשית להעלות באין מפריע את התכנים המיסיונרים שלך שכל קשר בינם לבין אמנות הוא מקרי לחלוטין.לא רק שאת לא מוקירה על כך שנהגו בך ברוחב לב את מוסיפה חטא על פשע ולהכעיס את שוב מעלה את אותו סוג של תכנים כאילו בהתרסה כלפינו.אין לי צורה אחרת אלא לומר לך שאת פשוט גורמת כאן לכפיה דתית מהסוג הנחות ביותר.בגלל אנשים כמוך ,אנשים כמוני בורחים מהדת........

    --
    נורית יערי
    13/6/12 12:18
    0
    דרג את התוכן:
    2012-06-15 17:02:50
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    היי המרקיז,

     

    אדם ברוך שייך למדור עיתונות וכאן אסור לדבר על נושא שאיננו עיסקי אמנות...

     

    סתם, סוף סוף תגובה לעיניין בלי מעטה מכוער של רשעות וצביעות מעוררי בחילה.

     

    אדם ברוך לא היה בבגרותו אדם דתו ולמעשה סיים את יחסיו עם העולם הדתי בפועל

    בגיל הנעורים. בזכות מדורו המוצלח בנושא היהדות הוא הפך למעין אדמו"ר חילוני.

    הוא אכן אמר ששינאה לחרדים הופכת את כל אותם חילוניים לאספסוף נבער מדעת

    שמרוב שינאה עיוורת עזה וסוחפת הוא איננו מסוגל להבחין בין טוב לרע...


    בראיון שנערך לא מזמן עם המראיין דאז יאיר לפיד הוא חזר על משפטים אלו

    וטען שאין הבדל בין האספסוף שקורא להדרת נשים מהמרחב הציבורי

    ובין אותו אספסוף שטוף שינאה וחרון אף כלפי החרדים - בכך הוא בעצם

    הצהיר בפומבי בפעם הראשונה, שהמפלגה שלו לא תהיה דומה למפלגה של אביו

    טומי לפיד, שהמסר העיקרי שלה היה אנטי-חרדי. שלפי יאיר זה הסתה בלתי כשרה!

    למעשה המצע של המפלגה החדשה יותר סובלני כלפי הגישה של 'חוק טל' מאשר זה של

    הבית היהודי (המפד"ל לשעבר) ולא דורש מחרדים שינוים באחוזי גיוס וכניסה לשוק העבודה

    כך שאולי הוא יקבל בסופו של דבר קולות מחרדים?

     

    ''

     

    אבל כבר בפתח הראיון עם אדם ברוך שערך העיתונאי לשעבר וה...  לעתיד

    הייתה למראיין נפילה ענקית של בורות שחצנות וסתם חוסר התמצאות בתחום...

     

    "במובן מסוים", פותח לפיד, "ההלכה והעיתונאות הם הפכים. ההלכה מבוססת על זה שהיא לא מתחדשת והעיתונות כן מתחדשת – אי לכך יש ביניהן סתירה. כשאתה פותח כל שבוע מדור עם איזשהו 'פסקון' אתה מייצר, אולי, תחושה אנכרוניסטית קצת".

     

    אדם ברוך אכן מתקן את יאיר לפיד שבמציאות הלכה למעשה בדיוק ההפך הוא הנכון:

    היהודות כל הזמן מתחדשת ומנגנון פסקי ההלכה הרי מוציא כל הזמן פסקי-הלכה חדשים

    דווקא בעיתונות מה שמתחדש זה התאריך וכל השאר חוזר על עצמו כולל מאמרים של

    הבעת דעות כאלו ואחרים. סביר להניח שהיום אותו המראיין מתבטא לגמרי אחרת.

     


     

    http://www.adambaruch.co.il/?pg=tagsarticle&tagid=2667  מילון מונחים של אדם ברוך


    --
    דרורית סן Drorit Sahn Stosel
    יעוץ, תכנון וביצוע אמנות יהודית רב תחומית



    13/6/12 13:34
    0
    דרג את התוכן:
    2012-06-18 16:20:00
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    שלום יערי נורית,

     

    קבלת ממני כוכב מכיוון

    שאת מגלה לכולם את הסודות הכמוסים ולפי איזה לחצים פועלת ההנהלה

    שנובעים סתם כך מתוך שינאה טהורה לשמה

    ובכך את בעצמך הופכת את "ההחלטות" של

    ההנהלה לבדיחה עלובה ולצמד חסר חוט שידרה...

    דבי אומנם נסתה באמצעות שקר נוסף לתקן את הנזק שגרמת

    ולטעון שהיו כביכול לחצים גם מצד שני - אבל זה הרי שקר לא חכם במיוחד!

     

    תזכירי לנו בבקשה בדיוק איזה נושא יהודי היה בדיון האחרון? הה את בוודאי גם שונאת ספרות?!

    אז אולי תשתפי אותנו באיזה תגובה עיניינית (לא מי לדעתך הקורבן התורן לתליה בשער הקהילה?) 

    שתרמת לדיון כלשהו אי פעם?

     

    אני מניחה שאת בכל מקרה את נפשך היקרה הצלת

    ולמזלך לא קראת אף מילה מתוך הצגת הדיון 

    וממילא גם אם היית קוראת לא היית מבינה שאת בכבודך ובעמצך בדיוק הדמות המתוארת

    של המיעוט הצעקני זה שפונה למשה רבינו באין-סוף תלונות מטומטמות:

    נמאס לו מ'מן' והוא רוצה בשר, באמצע המדבר הוא רוצה אבטיח וקישואים...

    כששני המרגלים (כלב ויהושע) מנסים לתאר ולהסביר את החוויה הרוחנית הנהדרת

    איך האווירה המיוחדת של

    ארץ-ישראל מפיקה השראה המניבה אמנויות נעלות ונשגבות כמו ניגונים ושירה

    אבל, אותו ערב-רב (אספסוף) מפורסם מיד משתיק אותם

    בצעקות על פחדים דמיוניים

    על חוסר יכולת להתמודד עם המצב על חוסר רצון לשינוי ולהשתנות.

     

    כמה חבל שבסופו של דבר את העונש מקבלים כולם

    כולל הרב הדומם שעמד בצד ולא רצה ליטול צד במאבק,

    כולל ההנהגה חסרת האונים

    בהתמודדות מול הסתה חסרת כל בסיס הגיוני...

    לכן הפתרון היחיד - להעביר את כולם סידרת חינוך מפרכת של 40 שנה במדבר

    במקום להכנס מיד לארץ המובטחת בעלת רוחניות והשראות אמנויות קוסמייות...

    ולא לזכות להגיע אל המנוחה והנחלה אלא למות במדבר!

     

    אבל את יודעת - אף פעם לא מאוחר לתקן... ותמיד ניתן ללמוד משהו חדש...


    --
    דרורית סן Drorit Sahn Stosel
    יעוץ, תכנון וביצוע אמנות יהודית רב תחומית





    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "דרורית סן בוחנת איך שפת אמנות-יהודית עכשווית מתמודדת עם אקטואליה"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה