כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    ניהול וקריירה

    רובנו נעים על הציר שבין מימוש שאיפות הקריירה לבין מימוש המטרות של העסק או הארגון. כאן תמצאו רעיונות ושותפי חשיבה לדילמות שמתעוררות על הציר הזה. באמצעות דיונים, העלאת שאלות וחילופי דעות. *מקומן של מודעות הדרושים הוא בקהילת זירת התעסוקה.  *בבקשה הימנעו מפרסום ומודעות שיווקיות. * יש לפתוח דיון בנושא מסוים בפורום אחד בלבד. לא לפתוח את אותו דיון במספר פורומים במקביל. תודה

    עבודה ולימודים

    פורום

    דילמות ניהול עסקיות וארגוניות

    דיון בדילמות מעולמם של בעלי עסקים, מנכ"לים, הנהלות ומנהלים. איך לגרום אושר וליצור עושר לבעלים, לקוחות ועובדים בסביבה הדינאמית של ימינו?

    חברים בקהילה (4803)

    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    א.A
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אריאל דר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יוסי בר-אל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    zin7
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    גילהסטחי
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    kobi345
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ladyS
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ששת שצ
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מי המנהל/ת שהטביע/ה בך חותם אישי בלתי נשכח ? פורטרט

    13/1/08 11:56
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-01-13 11:56:44
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     כוכב על דיון חשוב זה.

     

    אולי אני ביקורתית בעניינים האלו ומצפה למנהיגים ולא למנהלים (ויש הבדל עצום בין השניים). מכיוון ששנים רבות אני עצמאית ולא שכירה, אני לרוב עובדת לבד או עם השותפה שלי. לכן אין לי כל-כך הרבה דוגמאות של מנהל טוב.

     

    אתן פה דוגמא של השותפה שלי, דינה: היא מנהיגה! היא קודם כל מנהיגה את עצמה ואת החיים האישיים והעסקיים של עצמה. היא בן אדם חיובי, אופטימי, אפשר תמיד לדבר איתה (וגם להתווכח איתה). מוכנה לקבל ביקורת בונה, מקשיבה, מעודדת את הסובבים אותה. מודעת לחוזקות ולחולשות שלה. יודעת לעבוד בעבודת צוות יחד איתי ולתת את הקרדיט כשצריך. חרוצה ונותנת דוגמא אישית. יש לה יחסי אנוש טובים ויודעת להשפיע בצורה שקטה, לא רעשנית, אך גם אסרטיבית.

     


    --
    יוספה אדמן ,יועצת ומאמנת שיווקית, מתמחה בשיווק ברשתות חברתיות ווידאו
    13/1/08 12:22
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-01-13 12:22:52
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הי אלי,

    איזה יופי של דיון!

    בעבודתי כמלווה מנהלים כיום, אני נוכחת שוב ושוב עד כמה גדול הקושי  של מנהלים עם המנהלים שלהם. עד כמה גדולה האכזבה כי הציפיות לדוגמה אישית, להשראה, לגדולה, לתרומה, לאנושיות, לחוכמה, לא מתממשות! באותם רגעים ממש, נולדים מנהיגים עצומים וגדולים, בדמות אותם המנהלים המאוכזבים, כי ברגע בו הם מחליטים לראות במראה את עצמם, את מנהיגותם, ולקחת עוד צעד קדימה, לוותר על השיפוט ולהבין, להיות שם ולקחת אחריות מלאה עוד יותר, לתרום את תרומתם במלואה, אז הם הופכים פרטנרים מסוג אחר לגמרי למנהלים שלהם, שכה זקוקים להם, ולעיתים לא יכולים להיעזר בהם.

    לגבי עצמי, לא במקרה אני עצמאית. גם כשהייתי שכירה, תמיד הייתי מנהלת ולא מנוהלת. לא מנהלים אותי.....חחחחח, מסכנים היו המנהלים שלי. כמובן שראיתי בהם הרבה חסרונות, וכמובן שהם לא הלכו עד הסוף כפי שציפיתי מהם...וכשאני הלכתי עד הסוף, עברתי הלאה, די הרבה תחנות, מה שהקנה לי נסיון חיים עסקי לא מבוטל..

    כיום אני מעריצה מנהלים שאני מלווה ומאמנת. לא יכולה להגיד שמות, אבל הם מהחברות הגדולות במשק - שטראוס, אי.די.בי, בנק פועלים. נפעמת מדרכה של מנהלת בכירה בקונצרן גדול. אני יושבת פעורת פה ובולעת בצמא את הסיפורים על המהלכים העסקיים המבריקים והאנושיים המדהימים שלה. מימי לא גמעתי מנות כאלה מזוקקות של חוכמה יצירתיות והבנה עסקית המשולבות באהבת אדם ויכולת נתינה פנומנלית.

    אני מעריצה קולגות שלי, על יכולת לשתף פעולה ולהתקדם וללכת עם עצמם עד הסוף, להתיעץ, להתקדם, לחתור בנחישות להגשים חלומות, זה טעם החיים שלי, ואני מוקפת באנשים כאלה, שזה מרגש.. יובל הרפז, דרורית גל-פז, מיכל אדמתי, תמי זייף, אסתי נוה ועוד רבים.

    אז, תודה אלי, על כך שאני מתפעמת ומתרחבת..עם תיאור הרגעים המרגשים האלה.

    13/1/08 14:48
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-01-13 14:48:48
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    השאלה חשובה .. אבל ... אני לא ממש מתאימה לענות על השאלה הזו ... ובכל זאת - יש לי מה לומר בנדון:

     

    בגלל מאפייני אופי שלי ( ואני מנסה לנסח בעדיונת את המילים מחייך ) התגלגלתי למקום שבו אין לי מנהלים ... אף פעם לא היה לי מנהל ולא נראה לי שמישהו איי פעם ינהל אותי. אבל כן יש אנשים ( שניים ) שהשפיעו עלי והשאירו בי חותם. א. המורה שלי בכיתה ו'. ב. קרובת משפחה שעוסקת ביעוץ והנחייה.

     

    תוך כתיבת המילים אני מבינה כי המשותף לשתי הדמויות הללו שהן היו מאוד אמהיות. הגעתי לתובנה שאני מזדהה עם דמויות אמהיות ( ואולי בגלל זה החלטתי שאף אחד לא ינהל אותי ... ראית מנהל אימהי ? תמים )

     

    מכאן אני מסיקה שאולי "דמות ניהולית מייצגת" זה לא משהו אבסולוטי אלא סובייקטיבי. אדם יעריך ויזדהה עם אדם שיש בו חלקים שהיו מאוד חסרים לו בחיים.

     

    נ.ב בעבודתי אני משתמשת לא מעט בחלקים רגשיים ואולי גם קצת אמהיים .... ( למרות שאני לא עובדת עם ילדים )

     

     

    14/1/08 11:00
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-01-14 11:00:40
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אלי,

    בחרת נושא מרתק שבמקרה, מאוד מעסיק אותי בימים אלה...

    ובכן, פעמים רבות מעריכים את מי שכבר עזב או איננו, וזה מה שקורה לי כעת..

    עד לפני שנתיים היתה לי מנהלת בלתי נשכחת, י.  החכמה בטירוף, האיכפתית, בעלת חוש ההומור, שידעה להטיל משימות בצורה נעימה מבלי שנרגיש שהטילו עלינו משימה.

    כעובדת סוציאלית האחראית על עובדים סוציאליים, גילמה באישיותה את ערכי המקצוע שלנו והנחילה לנו אותם באהבה גדולה.

    י. יצאה לפנסיה לפני שנתיים ואני מתגעגעת..

    טרם יצא לי להתעמק בדיון החשוב שיזמת (היעדר "שעות מחשב" אתמול), אך אחזור בהמשך היום.

    בהמשך עוד אפנה אליך בפרטי בקשר לסוגייה הקודמת שלנו...מחייך

    יום נפלא

    אן

     

    14/1/08 19:07
    1
    דרג את התוכן:
    2008-01-16 12:06:04
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    תודה אלי שהבאת את זה לכאן

     

    הקשר שנצור כאן בין הנהלה והנהגה היא מעניינת, ואני מוצא בה הרבה סימנים שאני מכיר מעצמי. הצפיה שלנו לתפוס כל מנהל כמנהיג וההכרה שבמציאות אין הדבר כך פותחת חריץ כדי לבחון את מערכת מורכבת של קשרים. והמסע הקטן ששלחת אותנו אל ההיסטוריה האישית מעלה הרבה רגשות.

     

    המנהלים אותם פגשתי בחברות הייטק האספקט ה"מנהיגותי" הוא נמוך משמעותית ביחס לגורמים של וותק וניסיון לצד פוליטיקה פנימית. לא פלא שאחד המנהלים שעיצבו אותי היה זה שהכריז בשמחה שהוא דאג לעובדים והבטיח "אזיקי זהב" לכולם. זה היה היום האחרון בו ראיתי את עתידי באירגון.

     

    היום כמו רבים אני עובד באופן עצמאי, יש לי שותפים והארגון בו אני מעורב הוא מורכב ובנוי על סכמה שונה לחלוטין מזו שאנחנו מוצאים ב"ארגונים" הקלאסיים. שאלת "סיגנון הניהול" וההתאמה של המנהל לקבוצה עליה הוא ממונה עולה בכל התערבות בארגון, לפעמים באופן גלוי ומודע ולא פעם באופן חבוי שמתבטא במצוקות שהובילו לחיפוש אחר התערבות. במישור הזה ד"ר אדיג'ס ומודל המחזור חיים הארגוני מגלים כי מדובר בהתאמה תפקודית שתלויה בין השאר לגילו של הארגון. לכן הרושם של ה"מנהל" או ה"מנהיג" מוערך בהתאמה שלו לסביבת החיים וה"בשלות" של הארגון.

    לאורך השנים התרשמתי מלא מעט אנשים, אהבתי את אלו שנתנו לי חופש ליצור וידעו לתמוך בהחלטות טובות או שגויות שעשיתי. אהבתי מנהלים ישרים ובעלי ידע בתחום. אהבתי את אלו שלמדתי מהם משהו, אם בצד במקצועי או הצד האנושי.

     

    אולם פגשתי בודדים כמו ג'ון סמית מנהל ובעלים של חברת בניה Hearthstone מנברסקה. (כאן בראיון באנגלית) שפיתח את חברת הבניה של אביו להיות הרביעית בגודלה בנברסקה ואחת מ100 המובילות בארה"ב (מתוך 60,000) וידע לפתח יחסים יוצאי דופן לא רק עם העובדים (אותם הוא מכנה associates) אלה גם לעצב תרבות ארגונית אינטגרלית שבססה יחסים מתמשכים עם הספקים הלקוחות והקהילה. פגשתי בו כשהגיש תמיכה למימון הביקורים של ד"ר דון בק בארץ בראשית 2005 ובביקורו כאן ב2006. אחד מהשעורים המשמעותיים שלמדתי ממנו היה לגבי היחס בין "תרבות ארגונית" ל"פונקציונליות".

    הארגון שלו מוכר בתים. בענף נהוג לעודד את המכירות על ידי "אחוזים" מעסקה לאנשי המכירות.

    הדבר יוצר מתח בין האינטרסים של סוכן המכירות, שבזמן המכירה הרואה את החופשה השנתית/בונוס שלו בזמן המכירה. הלקוח מולו מעוניין במחיר טוב ומאפיינים מתאימים מהבית שהוא קונה. מבחינת הארגון המתח הזה יכול להוביל ל"דחיפה" והמכירה תהפוך לאכזבה של הלקוח.

    הפתרון שלו היה להעביר את כל אנשי המכירות למשכורת. אלו שלא מסוגלים לראות את הערך בבטחון במקצועיות ובשרות של הלקוח הם אלו שרוצים למכור מהר והרבה לא פעם על חשבון הלקוח - שהוא הישות אותה משרתת החברה. ההצלחה של Hearthstone בנויה בין השאר על עיצוב התרבות הארגונית והתאמה פונקציונלית של הצרכים של הארגון ל"תנאי הסביבה" בשינוי כזה הוא הוריד את הדחף התחרותי שיש בארגון אבל חיזק את האלמנט השרידותי שלו. בשלבים שונים של התפתחות הארגון אנחנו נדרשים לאנשים שונים. אנשי המכירות שנדרשו בראשית הארגון לדאוג לזרם של כסף והתבססות בנישה אינם משרתים אותו במצבו הבוגר בו הערך המוביל הוא ביסוס וקיום מתמשך כשירות ללקוחות (יותר "בית" ויותר איכות עבור הכסף של הלקוח) וכאורגניזם שימשיך להתקיים ולהתמודד בהצלחה במשברים כמו Subprime lending שמאיימים על החברות בענף הבניה בארה"ב.

     

     


    --
    ואהבת לרעך כמוך, והיית אח שמח.
    http://integraldesign.co.il
    15/1/08 01:48
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-01-15 01:48:52
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אלי,

     

    כל הכבוד על רעיון מקסים לדיון!

     

    ובכן... חיי המקצועיים הם תוצר של כל מנהל איתו עבדתי בעבר. 

     

    אני מעריכה כי התרומה הייחודית של כל מנהל לעיצוב דמותי המקצועית (והאישית במידה זו או אחרת), שיקפה את השלב ההתפתחותי המקצועי בו הייתי בכל תקופה, ולא בהכרח את התכונה הבולטת ביותר של אותו מנהל.

     

    כלומר, יתכן שהייתי זוכרת את אותו מנהל לטובה בשל תכונה אחרת לו הייתי עובדת איתו בעיתוי אחר... כלומר, מדובר באנשים מאד מוכשרים, בעלי הרבה יותר מעלות מאלו המוזכרות כאן צוחק

     

    מ-מרק למדתי את אמנות ה-small talk.

    במשך תקופה ארוכה התלוויתי למרק לפגישות בנושאים חשובים לחברה, שיתופי פעולה, רכישות וכיו"ב. יצאתי מדעתי מכמה זמן הוא "מבזבז" על שטויות, כשיש דברים באמת חשובים לדבר עליהם. שעה וחצי של בלה בלה, ואני כבר תולשת שערותיי, מנסה לבעוט בו מתחת לשולחן, משהו... שיבין... ואז אני הבנתי. הבנתי שיכולתו של מרק לנווט את החברה לפרוייקטים מעניינים, לסגור עסקאות, ליצור שיתופי פעולה מדהימים, נבעו בדיוק מאותו ה"בלה בלה". ושבעשר דקות של הפגישה בהן סוף סוף דיברנו ביזנס, נסגר יותר ממה שהיה נסגר בשעה וחצי הראשונות לו היה משנה משהו...

    וגם... מרק לימד אותי שהכל אפשרי... אין רעיון מטורף מדי.

     

    מ-"ל", למדתי על ניהול צוות והתמודדות עם פוליטיקה ארגונית, שני נושאים חשובים לא פחות מאסטרטגיה שיווקית ופיתוח עסקי (ואולי הם בעצם היינו הך...)

     

    מ-"נ" למדתי מתודיקת עבודה וניהול פרוייקטים (לא קל, אבל מאד אפקטיבי...)

     

    אבל.... שני האנשים מהם למדתי הכי הרבה על ניהול, לא היו מנהלים שלי במובן הקלאסי של ניהול, אך חותמם והשפעתם נוכחים בהתנהלותי המקצועית והאישית יום יום:

     

    Mr. Chumbres, המחנך שלי בכיתה ו' היה מחנך ומנהל דגול. עם כריזמה מדהימה, הוא שילב אסרטיביות ועמדה בלתי מתפשרת לגבי תוצאות עם הומור, לימד אותנו לא לקחת שום דבר כמובן מאליו, לחשוב מחוץ לקופסא, לחפש את השונה ב"סטנדרטי",  לשאול ולהצטיין... וכל זאת, בשגרה היומיומית.

     

    ואחרון אחרון חביב, אך בעל המשקל הגדול ביותר הוא כמובן אבא שלי המופלא.

    מנהל מדהים, עדין נפש ונחוש, אשר לימד אותי שהתוצאות הטובות ביותר מושגות דרך רתימה, תמיד להסתכל על התמונה הגדולה ולא להיות "penny wise, dollar stupid", וכמובן...שניתן לנהל ולהצליח באהבה וחמלה.

     

    ...ושוב, תודה לך אלי שבחרת בדיון נחמד שכזה המאפשר לשתף כמו גם לגמוע בשקיקה את תגובותיהם של האחרים צוחק


    --
    טליה Business Energizer
    15/1/08 22:35
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-01-15 22:35:09
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    וכמובן כוכב *....

    --
    טליה Business Energizer
    16/1/08 10:49
    0
    דרג את התוכן:
    2008-01-16 12:12:46
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    תודה רבה לכל הכותבים והמחמיאים. ממש הנאה צרופה.

    אינני מכביר מילים כדי להותיר את הבמה לכותבים ולדבריהם -

    הם בהחלט מדברים בעד עצמם.

    16/1/08 13:26
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-01-16 13:26:44
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    היי אלי,

    תבורך על הצפת הנושא לדיון.

    בעיני, מנהיג אמיתי (בניגוד למנהל) הוא אחד שפרט להבנת הביזנס והיכולת לקבל את ההחלטות הנכונות בעיתוי הנכון-

    מבין שאנשים הם האתגר האמיתי בארגון .

    והוא גורם לך לבוא מוקדם עם חיוך, לעבוד בכיף ובתשוקה אמיתית, להינות מהתכנים והאנשים, לא לחוש שחלף עוד יום(לא אחת-אפילו בשעה מאוחרת).

    הצוות עובד בהרמוניה, הוא סומך עליך ומאפשר לך להגדיל ראש ואפילו לשגות,

    ומצד שני בכל מפגש איתו אתה לומד וחש מועצם.

    מנהיג שלא עבד בשעות מטורפות ולא דרש זאת מאחרים, והכל התנהל, דפק, הארגון התפתח ושגשג גם בשורה התחתונה- כזה מנהיג-מנכ"ל התמזל מזלי שהיה לי והייתי חלק מצוותההנהלה תחתיו.


    --
    אבישי לנדאו\
    אנשים שיחושו על פי פני וכישוריי כי אני יכול להוביל אותם איתי למסע אימוני משותף.

    ארגונים שירצו לחוות הרצאה או סדנת ערכים ייחודית בהתבסס על סיפרנו וסט הכלים הייחודיים שפיתחנו.

    אנשי מקצוע, זוגות, הורים, סבים וסבתות-שירצו לקיים תהליך חווייתי עם עצמם והקרובים להם באמצעות משחק הערכים שלי
    17/1/08 01:25
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-01-17 01:25:23
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אמנם זה קצת אוף טופיק, אבל מה שממש מוזר לי בשרשור הזה הוא שניתנה לנו הזדמנות לפרגן לאנשים שאנחנו באמת מעריכים ובכל זאת, במקום שהאיש יגגל את עצמו מתישהו ויגלה שפרגנו לו, רוב המגיבים בחרו להשתמש בקיצורים.

    --
    סוני גרטל Pro PR – יח"צ, כתיבת תכנים ומיתוג אישי www.pro-pr.co.il
    18/1/08 20:41
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-01-18 20:41:30
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    בתגובה ל:

    "אמנם זה קצת אוף טופיק, אבל מה שממש מוזר לי בשרשור הזה הוא שניתנה לנו הזדמנות לפרגן לאנשים שאנחנו באמת מעריכים ובכל זאת, במקום שהאיש יגגל את עצמו מתישהו ויגלה שפרגנו לו, רוב המגיבים בחרו להשתמש בקיצורים" -

     

    הקשר שבניתי עם כל אחד מהמנהלים שלי היה של ביקורת בונה הדדית, גם שלו אלי ככפיפה, וגם שלי אליו כמנהל. היה לנו ברור ששנינו רוצים לצמוח ולהשתפר. כך שכל אחד מהמנהלים הישירים שלי יודע בדיוק כמה הערכתי אותו והוא לא צריך לגגל.

     

    לגבי הדיון - נראה לי שההשתתפות הפעילה בו היא בעקבות היותו מעורר רטרוספקטיבה על איפה אנחנו היום ואיפה היינו פעם, בציר זמן מענין שהוא - המנהלים/שותפים שלנו.

     

    סופ"ש נעים לכולם, מיה

     


    --
    אל תשכח לשמוח גם בחלקי, ואל תמנע מלבכות כשעצוב...מטעויות למד והשתפר, מה שקולך הפנימי אומר, זו האמת שלך (בית-הבובות).
    18/1/08 21:49
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-01-18 21:49:34
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    היו לי בשנות עבודתי הארוכות בענף העיתונים מנהלים מסוגים שונים כאלו שלא משתפים ורק מנחיתים הוראות, או אחרים אשר שיתפו אבל שינו את דעתם והוראותיהם  לפי המשוחח האחרון עמם. המנהל אשר הטביע את חותמו עלי ולא רק עלי כי אים על רבבות עובדים אשר  הולכים אחריו ומשמש היום כמנכ"ל מעריב הוצאת מודיעין, הוא זה אשר  נחשב למנהל איכותי ובעל כריזמה יוצאת דופן 


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מי המנהל/ת שהטביע/ה בך חותם אישי בלתי נשכח ? פורטרט "

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה