כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    עסקי אמנות

    ברוכים הבאים לקהילת "עסקי אמנות".   כאן נפגשים העולמות של היוצרים ושל צרכני האמנות . מדברים על אמנות, על הכוחות המניעים את שוק האמנות, על אמנות וכסף.   אתם מוזמנים להתעדכן, ללמוד, ללמד ובעיקר ליהנות.                      חברים חדשים - נא לקרוא תחילה את נהלי הקהילה. תודה.

    אמנות ובמה

    חברים בקהילה (3834)

    rebosher
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    טומי טומי
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אריאל דר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    debie30
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אס לב אדום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יוסי בר-אל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    michela29
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רפי פרץ
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    yoyo50
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    בעירה פנימית כדלק מניע ליצירה אמתית , או מהלכים מחושבים ומאורגנים בשיטות שנלמדות בפקולטות לשיווק?

    7/12/12 09:20
    0
    דרג את התוכן:
    2016-12-20 08:47:13
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ שיווק רעיונות אמנותיים, מיצוב, מיתוג, שינוי גישה ]
    דיווחים בהרחבה כמה רווחים נכבדים גורפים
    מאמנות דיגיטאלית שנימכרת בשיטות השיווק
    החדישות ביותר בתחום
    מאתגרים - אולי ניתן להעביר את הכלים

    הכה יעילים למכירות שלהם ג

    ם לתחומי אמנות אחרים?

     

    מומחים לכלכלה ושיווק מסברים 

    שכדי שסגנון אמנותי שמזוהה עם אמן

    יהפוך למנוף הצלחה בזירה האמנותית

    האמן זקוק

    להיכרות עם מונחי בסיס

    בתחומים שמחוץ לעולם האמנות.

    כמו; מיתוג, מיצוב וכו'

    החשובים דווקא באפיקים

    של שפה אמנותית וחידושים

    אצל אמנים יצירתיים במיוחד.

     

    גם פסיכולוגים העוסקים בצרכנות שופעים בעצות

    כיצד למנוע מרעיונות וחידושים

    להדחות ע"י מקבלי החלטות

    שמצבם הפסיכולוגי מול החידוש האמנותי - נפחד ומבוהל...!

     

    הערבוב שבין כל התחומים יוצר אצל האמן

    מבוכה של מי בעצם מוכר למי את הרעיונות?

     ומהן הסיבות שיצירות נרכשות או אינן נרכשות?

     

                ''

    האם באמת בכדי למכור אמנות צריך מיתוג ומיצוב

    של עולם השיווק והפרסום? 

    כדי לדון בכך צריך להכיר את המושגים הבסיסיים

    כמושג מעולם האסטרטגיה והשיווק המונחים קיבלו מספר משמעויות.

    המשמעות האחת מתייחסת להיבט האסטרטגי:

    גיבוש אסטרטגי - "אסטרטגיה תחרותית" (Competitive Strategy).

    שמשמעותה  "עמדה בשוק" של מוצר או ארגון כלשהו מול המתחרים. 

    המטרה של מיצוב אסטרטגי היא ליצור יתרון תחרותי בר-קיימא, קשה לחיקוי,

    שיגרום להעדיף את המוצרים או השירותים שלנו לעומת אלו של המתחרים.

    הממדים של "המיצוב האסטרטגי" כוללים את הייעודים של הארגון 

    הפריסה הגאוגרפית שלו, מידת האינטגרציה האנכית והאופקית,

    גודל בעיקר במונחי נתח שוק, ועוד.


    המשמעות האחרת מתחום הפרסומאית והפסיכולוגית  -

    `Positioning – The Battle for Your Mind`.

    מציאת דימוי לאובייקט

    ונטיעתו בתודעתם של הצרכנים בפוטנציה.

    החדרה לתודעה של אוכלוסיית המטרה ביחס לאובייקט.


    המושג של "מיצוב תדמיתי" 

    המונח העברי "מיצוב" הוא שילוב של מיקום ומצב. לעצב את הדעה הראשונית הספונטנית

     כלפי 'המותג'

    מיתוג -  מותג מתייחס לסך כל העמדות,

    הרגשות והתפיסות הקיימות אצל הצרכנים בנוגע לאובייקט, ארגון או רעיון מסוים.

    עמדות ורגשות = "נכסי המותג". 

    מיתוג - יצירת "ישות עצמאית" יש מאין שתשדר אותנטיות פנימית

    והעברת תחושות פסיכולוגיות במודע ובתת-מודע

    המותג מהווה מעין האנשה האמצעות הענקת : ערכים, אופי, "אישיות" ועוד.


    מטרתו של המשווק היא לייחס למותג ערכים חיוביים, 

    אלא הסימנים הוויזואליים הן רק כחלק מהמותג. הם מכונים 'זהות מותגית'.

    המונח העברי - שילוב של המילים: מוצר+תג.

    אולי לא מייצג את המרכיב הנוסף של שטיפת מוח שמחבר בין החלק הוויזואלי

    למשהו פנימי מעורר תחושות אמתיות שגורמו להעדפה מודעת ובלתי מודעת.

     

    מיתוג  - הנו תהליך אסטרטגי,

     

    מקיף, שיטתי, ארוך טווח, מתמשך ובר-קיימא,


    שמטרתו יצירת ערך תודעתי מוביל ומבודל,

    המצדיק העדפתו על פני מותגים המתחרים,

    תוך יצירת סט ערכים, רגשות, תחושות ומחשבות במוחו של קהל המטרה, 

    החודרות ללא הפרעה וללא מודעות נעזרת, מבעד ל"רעש" התקשורתי,

    המוביל בטווח הארוך ליצירת ערך חשבונאי-נכסי הניתן למדידה

    ולכימות ושתוצרתו - השאת רווחי הפירמה/המותג מעבר לתשואת הענף..

    בשל המשמעות המקובלת של `מיצוב תפיסתי`, המונח מבולבל פעמים רבות עם מיתוג,

    מדובר בתהליכים שונים אך מושפעים זה מזה ובעלי נקודות השקה רבות...

    בעוד שתהליך מיתוג  עוסק בחיבור של ערכים ותפיסות עם המותג,

    מטרתו של המיצוב היא ליצור הגדרה לזהות המותג ולמקם אותו בשוק ביחס למתחרים.


    מסתבר שבעולם של החדרת רעיונות אמנותיים ואחרים בשיטות שכאלו
    גם יצירות אמנות אינן שונות במהותן ממוצרי צריכה  חדשים 
    שצריך להתחשב במאפיינים פסיכולוגים מורכבים של קהל היעד -
    הלקוח שקונה את היצירה מנהל המוזיאון שמזמין את התערוכה.

    רעיון יצירתי שונה ומהפכני באמת הרי בוודאי חייב להתנתק בנקודה מסוימת

    מהסטטוס קוו הקיים בתחומו.    

    התנתקות זו מהמוכר והרגיל גורמת לאנשים רבים אי נוחות.

    חרף התשוקה המוצהרת של כולם להיות יצירתיים ופתוחים ליצירתיות,

    אנשים משתוקקים לא פחות לוודאות ולמבנה.  

    במצב של אי ודאות עומדת במבחן הפתיחות והרצון המוצהר

    ואולי מתפתחת הטיה מובנת אוטומטית נגד יצירתיות?          

    ואם כן - כיצד ניתן להתגבר אליה?

         ''

     

                                   דרורית San שטסל

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "בעירה פנימית כדלק מניע ליצירה אמתית , או מהלכים מחושבים ומאורגנים בשיטות שנלמדות בפקולטות לשיווק?"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    10/12/12 00:33
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2012-12-10 00:33:35
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: .D.S 2012-12-08 18:15:24

    המאמרים האחרונים דיווחו בהרחבה כמה רווחים גורפים
    - דרורית - לאלו מאמרים את מתייחסת - לינקים ? 

     

    ...רעיון יצירתי שונה ומהפכני באמת הרי בוודאי חייב להתנתק בנקודה מסוימת

    מהסטטוס קוו הקיים בתחומו.    

    התנתקות זו מהמוכר והרגיל גורמת לאנשים רבים אי נוחות.

    -
    את מתייחסת למושג של "הזרה" - ממליץ לך לקרוא אודות ויקטור שולקובסקי שעסק והגדיר את המושג הזה - קישור לערך המושג בויקיפדיה  

     

    ....חרף התשוקה המוצהרת של כולם להיות יצירתיים ופתוחים ליצירתיות,

    אנשים משתוקקים לא פחות לוודאות ולמבנה.  

    במצב של אי ודאות עומדת במבחן הפתיחות והרצון המוצהר

    - את עושה פה קצת סלט ומערבבת כמה דברים וניואנסים - יש הבדל בין יצירתיות, קבלת השונה/זר, השאיפה לוודאות או הנוחות של המוכר והידוע (אבל יש גם קשר סמנטי וחוט שני שעובר בינהם). - זה קשור אולי לכך שראש המועצה הדתית ביהוד קרא להסיר פסל של גולשת מאחת מכיכרות העיר

    - "אנשים משתוקקים לא לפחות לוודאות ולמבנה" - מסכים איתך - מאוד קשה ומאתגר לפעול באי סדר מוחלט (תוהו ובהו) או בחלל ריק כשאין שום נקודת ייחוס מצד שני כשיש הכל ורק צריך לבחור גם זה מבלבל ומטעה - "הכל ידוע מראש והרשות נתונה" - פרדוקס הבחירה החופשית (שבארי שוורץ מעביר הרצאה די טובה ומעניינת בנושא).


    ואולי מתפתחת הטיה מובנת אוטומטית נגד יצירתיות?
    בגדול כן, קן רובינס מסביר זאת די יפה בהרצאה שלו איך מערכות החינוך עושות זאת בצורה די יפה. הנקודה היא שיצירתיות היא בגדול כלי חשיבה - השאלה היא איך את משתמשת בו, עם אלו כלים ובאיזה תחום... (כי גם יצירתיות ורעיונות יכולים לעשות בהם שימוש לרע - כשהכל יחסי כמובן... - דן דנט מספר על כך ועל נמלים ואבולוציה בקישור הזה). 


    ואם כן - כיצד ניתן להתגבר אליה?
    שאלה טובה... - ובכן ב"כלי הנשק המסורתיים" - הסברה, חינוך, לימוד, השכלה ויתרון דמוגרפי... 
    בדוגמא נחמדת (עם כבר דיברנו על אמנות/תקשורת/מדיה במרחב הציבורי) נתקלתי דווקא היום - כבר הזדמן לך אולי לצפות בג'וניוורסיטי - האוניברסיטה של ג'וני ? 

    פה יש קליפ אחד שלו 

     

    ''

     

         ''

     

    דרורית - אני לא ממש מבין כל פעם את הקשר של הדימויים שאת מצרפת לדיונים... :) 


    --
    מורשה חתימה
    10/12/12 03:22
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2012-12-10 03:22:39
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אם כל יצירת אמנות היא בעלת ערך, מכך בהכרח נובע שלשיווק יש תפקיד במיצוב מיתוג ובכל דבר ועניין שמשפיע על הפצתה וקביעת ערכה.

     


    --
    אודי סלמנוביץ
    www.pantharhei.com
    10/12/12 11:52
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2012-12-10 11:52:44
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    היי אודי,

     

    ברור שיש לשיווק תפקיד מאד חשוב לקביעת ערך היצירה

    ובכלל סיכויה להימכר בשוק האמנות ולא להישאר לנצח בידי האמן.

    אך השאלה היא - אם אמן עצמו אכן מסוגל לתפקד גם כמשווק?

    והאם זה לא פוגם ברוח היצירה מתוך דחפים פנימיים עמוקים

    נטולי שיקולים מסחריים ואחרים?


    --
    דרורית סן Drorit Sahn Stosel
    יעוץ, תכנון וביצוע אמנות יהודית רב תחומית



    10/12/12 12:43
    0
    דרג את התוכן:
    2012-12-10 13:20:37
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    לאמן סודי,

     

    - דרורית - לאלו מאמרים את מתייחסת - לינקים ? 

     

    אני מתייחסת פשוט למאמרים שפורסמו כאן בעסקי-אמנות.

     

    ...רעיון יצירתי שונה ומהפכני באמת הרי בוודאי חייב להתנתק בנקודה מסוימת

    מהסטטוס קוו הקיים בתחומו.    

    התנתקות זו מהמוכר והרגיל גורמת לאנשים רבים אי נוחות.

    -
    את מתייחסת למושג של "הזרה" - ממליץ לך לקרוא אודות ויקטור שולקובסקי שעסק והגדיר את המושג הזה - קישור לערך המושג בויקיפדיה  

     

    אינני מתייחסת  למושג 'הזרה' אלא פשוט למנגנון הגנה נפוץ

    שמפעילים אנשים רבים כאשר לפניהם דבר שאיננו מוכר להם.


    ....חרף התשוקה המוצהרת של כולם להיות יצירתיים ופתוחים ליצירתיות,

    אנשים משתוקקים לא פחות לוודאות ולמבנה.  

    במצב של אי ודאות עומדת במבחן הפתיחות והרצון המוצהר

    - את עושה פה קצת סלט ומערבבת כמה דברים וניואנסים - יש הבדל בין יצירתיות, קבלת השונה/זר, השאיפה לוודאות או הנוחות של המוכר והידוע (אבל יש גם קשר סמנטי וחוט שני שעובר בינהם). - זה קשור אולי לכך שראש המועצה הדתית ביהוד קרא להסיר פסל של גולשת מאחת מכיכרות העיר

     

    המאמר כאן הוא חלק ממאמר ארוך ומעמיק יותר שפרסמתי בבלוג כאן באתר

    במאמר המורחב יש פירוט של אלו מחקרים בדיוק נערכו ומה בדק כל מחקר

    כולל כמובן תוצאות ומסקנות (בפעם הבאה אי"ה אציין הפנייה לכל מי שירצה הרחבה)


    - "אנשים משתוקקים לא לפחות לוודאות ולמבנה" - מסכים איתך - מאוד קשה ומאתגר לפעול באי סדר מוחלט (תוהו ובהו) או בחלל ריק כשאין שום נקודת ייחוס מצד שני כשיש הכל ורק צריך לבחור גם זה מבלבל ומטעה - "הכל ידוע מראש והרשות נתונה" - פרדוקס הבחירה החופשית (שבארי שוורץ מעביר הרצאה די טובה ומעניינת בנושא).


    השתוקקות לוודאות ולמבנה יוצרת קבעון

    וחוסר יכול להכיל שינויים ומהפכים נחוצים

    בהחלט מאתגר להתחיל מנקודת אפס או לבחור בסמטאות לא מוכרות

    אבל מה לעשות זה נחוץ וחיוני בסלילת דרך חדשה שלא הייתה סלולה קודם!


    ואולי מתפתחת הטיה מובנת אוטומטית נגד יצירתיות?
    בגדול כן, קן רובינס מסביר זאת די יפה בהרצאה שלו איך מערכות החינוך עושות זאת בצורה די יפה. הנקודה היא שיצירתיות היא בגדול כלי חשיבה - השאלה היא איך את משתמשת בו, עם אלו כלים ובאיזה תחום... (כי גם יצירתיות ורעיונות יכולים לעשות בהם שימוש לרע - כשהכל יחסי כמובן... - דן דנט מספר על כך ועל נמלים ואבולוציה בקישור הזה). 

     

    בנקודה זאת אני בהחלט מסכימה אתך - מערכת החינוך הישראלית

    משמידה ומדכאת כל ביטוי של יצירתיות

    גם בלי ששמעתי את דעתם של רובינס ודנט. 


    ואם כן - כיצד ניתן להתגבר אליה?
    שאלה טובה... - ובכן ב"כלי הנשק המסורתיים" - הסברה, חינוך, לימוד, השכלה ויתרון דמוגרפי... 
    בדוגמא נחמדת (עם כבר דיברנו על אמנות/תקשורת/מדיה במרחב הציבורי) נתקלתי דווקא היום - כבר הזדמן לך אולי לצפות בג'וניוורסיטי - האוניברסיטה של ג'וני ? 

    פה יש קליפ אחד שלו  - לא נפתח לי

     

    שוב יש התייחסות לכך נרחבת בבלוג כולל אפילו רעיון מעשי מתוחכם

    אבל אינני רוצה לגלות זאת כאן בכדי שלא לקלקל את חווית הגילוי למי

    שמעוניין לקרוא את המאמר במלואו.


    צר לי לא מסכימה לאף אחד מכלי הנשק המסורתיים שציינת.

    השכלה איננה מפתח ליצירתיות הרבה פעמים היא דווקא מפתח לקיבעון ואטימות!

    ממש לא הבנתי מה הקשר ליתרון דמוגרפי? של מי? למה?

     

    ''

     

         ''

     

    דרורית - אני לא ממש מבין כל פעם את הקשר של הדימויים שאת מצרפת לדיונים... :) 

     

    אני לפעמים שוכחת שחוש הומור הוא תלוי תרבות

    ולא מסבירה במילים את מה שנראה לי כמובן מאליו

    אז הנה ההסבר המפורט

    מדוע היצירה קשורה למאמר על פרסום ושיווק?

    בוודאי שמת לב שחנוכה הוא החג הכי שיווקי ביהדות! 

    חג שמצוותו העיקרית פירסומית לחלוטין - שמונה ימים

    שבהם מחוייב כל אחד ואחת לפרסם ברשות הרבים את הנס

    שנעשה לאומה היהודית בימי השלטון היווני- סלווקי.


    יש מחלוקת האם הנס הוא מציאת השמן או ניצחון צבאי וכד'

    אבל אין וויכוח שחייבים 'בפרסומי דנסא' בכל אחד מימי החג!

    חזלנ"ו היקרים אפילו בחרו את השעה הכי יעילה לפרסומת זו

    לאחר מחקרי שוק רבי שנים וקבעו איזה שעה הכי טובה להפצת אור

    מיד עם רדת החשיכה 'לפני שתכלה רגל מן השוק' ועוד מיליון הלכות.

     

    אבל, מה פתאום ה' הכל יכול זקוק לפרסומות?

    למה כל ההתעסקות בסוגי שמנים מהודרים, בחנוכיות, במגינים להדלקה בחוץ,

    סביבוני-כסף ומטבעות דמי-חנוכה? מה בעצם כל השטויות האלו? 

     

    נס מדיני-דתי של ניצחון הרוח, מול האימפריה החזקה בעלת תפיסת עולם של

    התרבות ההלינסטית הנאורה, אמור להיות מונחל בצורה חווייתית - אמנותית

    כל הפסלים ברחבי העולם (כולל גויים כשרים למהדרין) ניסו ליצור חנוכייה יותר

    מהודרת, שעיטוריה מבטאים טוב יותר את הרעיון של חנוכה וגדולי הציירים הפכו

    ביטויים המשבחים ומהללים את גדולת האל היחיד (מול ריבוי האלילים) 

    ליצירות מאותיות עבריות (אפילו על גבי תקרות כנסיות בעולם ועוד)

     

    בחזרה לבחירה המוזרה בעינייך של 'הדימוי'

    הפסוק הקצר 'לך נאה לשבח' מתוך מזמור ארוך של 'מעוז צור'

    בא לסכם מבחינתי את המאמר הקצרצר על פרסום במספר רבדים.

    ברובד האירוני - לאמן קשה ואולי לא צריך באמת לפרסם את עצמו

    אך,  אם אפילו מחוייבים לשבח את האל אז...

    רבדים נוספים בוודאי תוכל עכשיו עם הרקע הרלוונטי למצוא בעצמך.


    --
    דרורית סן Drorit Sahn Stosel
    יעוץ, תכנון וביצוע אמנות יהודית רב תחומית



    11/12/12 02:57
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2012-12-11 02:57:01
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    כל אמן על פי יכולותיו וכשרונותיו. 

    לתפיסתי שיווק תמיד היה מרכיב חשוב בהצלחה של אמן.

    אם לא האמן עצמו, השיווק נעשה על ידי סוכן/גלריה.

    האם ניתן ללמוד מההיסטוריה שבאמת האמנים שהצליחו, הצליחו בזכות כשרונם ותרומתם לתרבות האנושית, או בזכות השיווק המצויין.

    אחד האמנים הנחשבים ביותר בחצי השני של המאה ה 20 היה אנדי וורהול.

    נסי לחשב כמה מתוך עבודתו אכן ראוי להיקרא אמנות גבוהה, וכמה מזה זה שטיפת מח שיווקית מסיבית.

    ואיך מניפולציות שלו ושל סוחרי אמנות העלו את מחירי עבודותיו לסכומים אדירים.

    לדעתי, כל עבודתו של וורהול היא תרגיל שיווקי אחד גדול, ואמנות בינונית לגמרי. והוא לא לבד, ישנם דמייאן הירסט, גף קונס, וים דלוואי. בנקסי, אמנים שבעיני די מוגדרים על ידי יכולות השיווק המשוכללות שלהם.

    -

    Wim Delvoye - פוחלץ של חזיר מקועקע

    ''

     

     

    צטט: .D.S 2012-12-10 11:52:44

    היי אודי,

    ברור שיש לשיווק תפקיד מאד חשוב לקביעת ערך היצירה

    ובכלל סיכויה להימכר בשוק האמנות ולא להישאר לנצח בידי האמן.

    אך השאלה היא - אם אמן עצמו אכן מסוגל לתפקד גם כמשווק?

    והאם זה לא פוגם ברוח היצירה מתוך דחפים פנימיים עמוקים

    נטולי שיקולים מסחריים ואחרים?


    --
    אודי סלמנוביץ
    www.pantharhei.com
    11/12/12 08:45
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2012-12-11 08:45:39
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אודי,

    הכללים וההתנהלויות בתחום האמנות במאה 21 שונים לחלוטין מאלו שהיו במאה ה20

    ואמן שחיי בתוך בועה נטולת שיווק אינטרנטי מסיבי כנראה לא ישרוד בשוק האגרסיבי


    --
    דרורית סן Drorit Sahn Stosel
    יעוץ, תכנון וביצוע אמנות יהודית רב תחומית



    11/12/12 10:13
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2012-12-11 10:13:40
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    בהתייחס לנאמר, אי אפשר לומר ש"מסתבר ששבעולם של החדרת רעיונות אמנותיים ואחרים בשיטות שכאלו גם יצירות אמנות אינן שונות במהותן ממוצרי צריכה חדשים שצריך להתחשב במאפיינים פסיכולוגיים מורכבים של קהל יעד"..לא ממש מובן. אנשים קונים יצירות אמנות - חלקם גם אוהבים וגם משקיעים וחלקם רק אוהבים והמניע של השקעה אינו גורם בהחלטתם. מוזיאונים קונים יצירות או מחליטים על תערוכה מסיבות מאד מורכבות. ואשר לעניין שיווק, מיתוג ושימוש באמצעי שיווק חדשים כמו האינטרנט. ברור שמיתוג או בלשון עממית "דחיפה" והערכה של אמן על ידי גלריות או על ידי אוצרים/ות תורמת רבות הן למיתוגו כאמן מצליח או מבטיח והן לעליית ערך יצירותיו. פרסום עבודות אמנות בדרכים חדשות בהחלט לגיטימית, הרי זה מה שמשתדלים לעשות בתי מכירות וגלריות. אינני חושבת שהאמנים עצמם צריכים להתמצא בעולם השיווק והמיתוג, לשם כך יש בעלי מקצוע אחרים. אולם כל אחד מאתנו שמבקר בתערוכות הבוגרים השונות יתקל תמיד במספר אמנים בולטים מאחרים שמסתובבים בשטח, מדברים ברצון עם המבקרים ולמעשה "יודעים למכור את עצמם" בלי שום משווק מקצועי בסביבה. וזה נחמד.
    11/12/12 19:20
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2012-12-11 19:20:35
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    כרמלה שלום,

     

    למיטב הבנתי הרעיון הוא שלא מוכרים יצירה כמוצר צריכה

    אלא מוכרים את האמן כמכלול ורצוי שיכיל מרכיבים מעניינים.

     

    אודי טוען שמי מצליח בגלל  תרגילי שיווק אין באמת ערך לעבודותיו

    אבל במציאות סיפורים הכי משוגעים זוכים לחשיפה בעוד שנורמטיביים

    וצנועים נשארים עם יצירותיהם נטולי חשיפה


    --
    דרורית סן Drorit Sahn Stosel
    יעוץ, תכנון וביצוע אמנות יהודית רב תחומית



    12/12/12 01:23
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2012-12-12 01:23:42
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    לא זאת אמרתי

    הבאתי דוגמאות לאמנים בעלי כושר שיווק יוצא דופן שייצרו שוק וערך שלא תמיד עולה בקנה אחד עם איכות עבודותיהם,

    לעומתם יש גם אמנים אחרים כמו רותקו, דה קונינג, ג'ספר ג'ונס, אד רושה, איב קליין, גרהרד ריכטר, ועוד רבים וטובים אחרים, שביססו את מעמדם ללא אותם יכולות שיווק ופרובוקציות.

    עצם העובדה שאמנות ניסחרת, ומקבלת ערך כספי, הופכת אותה למוצר צריכה. האמן הוא המותג, והאמנות היא המוצר. 

    -

     

    צטט: .D.S 2012-12-11 19:20:35

    כרמלה שלום,

     

    למיטב הבנתי הרעיון הוא שלא מוכרים יצירה כמוצר צריכה

    אלא מוכרים את האמן כמכלול ורצוי שיכיל מרכיבים מעניינים.

     

    אודי טוען שמי מצליח בגלל  תרגילי שיווק אין באמת ערך לעבודותיו

    אבל במציאות סיפורים הכי משוגעים זוכים לחשיפה בעוד שנורמטיביים

    וצנועים נשארים עם יצירותיהם נטולי חשיפה


    --
    אודי סלמנוביץ
    www.pantharhei.com
    12/12/12 07:52
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2012-12-12 07:52:47
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אודי בקר-טוב,

     

    מסכימה לחלוטין עם כל מילה שלך

    גם אם הניסוח שלי לדברים היה אולי קצת מסורבל ולא ממש מדויק.

     

    משהיא כתבה לי:

    "המאמר המרתק מתחבר לי טוב מאוד עם ספרו של דוד פוגל "חרא של פרסום"

    זאת לא מחמאה גדולה שההתנהלות הפרסומית בתחום האמנות

    הולכת ונעשית דומה יותר ויותר לתיאורים בספר זה...

    וגם הסוף של הסיפור של סינדרלה בשיווקי-פרסומי ממש לא טוב.

    כי מי שמאמין שהוא יכול לשווק כל מוצר ללא קשר לערכו האמתי

    בסופו של דבר מתרסק בגלל 'חטא היוהרה'.


    --
    דרורית סן Drorit Sahn Stosel
    יעוץ, תכנון וביצוע אמנות יהודית רב תחומית



    12/12/12 08:17
    0
    דרג את התוכן:
    2012-12-16 08:50:23
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    לאמן הסודי,

     

    אתה אמנם החלטת לא לענות מסיבות שלא תהיינה...

    אך בינתיים הצלחתי לצפות בקטע המצולם ששלחת

    ולא היה ברור לי מי יוצא כאן מטומטם ומסוכן יותר?

    ומה בדיוק מצחיק? זה שהגיב בחוסר חן כדביל מושלם

    או אמנון יצחק שחוש הומור ורהיטות רטורית

    הם במקרה דווקא הצד החזק שלו 

    עם או בלי שמעוותים את מקצב נאומו.

     

    מגיב אינטליגנטי היה צריך להתמודד עם תכני הרצאותיו

    האידיוטיים המציגים את היהדות כגיבובי אמונות טפלות

    מושגים מעוותים והפחדות חסרות שחר... 

    כלומר להתייחס למה ולא לאיך - כי תכלס' הרי היריב

    בתחום ההצגה והמשחק הרבה יותר מוצלח ואותנטי.

     

    צר לי, אבל למרות שבזבזתי מזמני היקר

    על הצפייה - לא הצלחתי להבין מה הקטע?

    ואיך זה בכלל שייך לנושא ?

     

    והערה לגבי מערכת החינוך הישראלי דווקא

    כשהיא חוגגת בטמטום רב את 'הישגיה'

    בעקבות עליה גבוהה במבחני מיצב עולמיים.


    האמת המרה היא שכל המערכת התגייסה

    למען מטרה כביכול מקודשת - לעלות את הדירוג.

    'טובי המוחות' הכינו תוכנית לימודים - איך לאלף

    את תלמידי ישראל לעבור כמו תוכי את המבחנים

    רצוי עם כמה שפחות חשיבה יצירתית.

    התלמידים תרגלו שוב ושוב אך ורק תרגילים

    ושאלות שיופיעו בדיוק ככתבם וכלשונם במבחן.

     

    במקום לרכוש אוצר מילים מתוך היכרות עם 

    אוצר הספרות העברית התלמידים מלאו חוברות

    הבנת הנקרא נטולי כל הקשר תרבותי...

    שיננו מושגים בלי להבין בכלל את הקשרם וכן הלאה.

     

    מאד מצער ששכבת התלמידים שכביכול מאד 'הצליחו' במבחן 

    סובלת מחסכים בידע כללי, ביכולת חשיבה ובכישורים יצירתיים... 

    שכבה זאת שהתרגלה לא לחשוב באופן יצירתי

    תניב בסופו של דבר הרבה פחות

    חידושים והמצאות, פחות יזמי הייטאק, אמנים וכד'

    מאשר שכבות שכביכול נכשלו במבחן העולמי חסר כל ערך זה!!!


    --
    דרורית סן Drorit Sahn Stosel
    יעוץ, תכנון וביצוע אמנות יהודית רב תחומית





    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "בעירה פנימית כדלק מניע ליצירה אמתית , או מהלכים מחושבים ומאורגנים בשיטות שנלמדות בפקולטות לשיווק?"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה