כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    עסקי אמנות

    ברוכים הבאים לקהילת "עסקי אמנות".   כאן נפגשים העולמות של היוצרים ושל צרכני האמנות . מדברים על אמנות, על הכוחות המניעים את שוק האמנות, על אמנות וכסף.   אתם מוזמנים להתעדכן, ללמוד, ללמד ובעיקר ליהנות.                      חברים חדשים - נא לקרוא תחילה את נהלי הקהילה. תודה.

    אמנות ובמה

    פורום

    ביקורת תערוכות

    לכולם יש מה להגיד - זה המקום.\r\nאהבתם? שנאתם? ספרו לנו על התערוכות שראיתם.

    חברים בקהילה (3835)

    טל לי
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    חכמה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ארנה א
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אס לב אדום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    copycomi
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    באבא יאגה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יפיתארז
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    zidani
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    "אני גם... דאגלס גורדון" במוזאון תל אביב

    23/1/13 10:37
    10
    דרג את התוכן:
    2013-03-07 20:03:17
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

     

     

    אני גם... דאגלס גורדון

     

    " מפליא אותי כאמן סקוטי שחי חיים בן לאומיים לגמור בתל אביב. לעשות את אחת התערוכות הגדולות  של חיי כאן בארץ הקודש.  כי כל מה שיבוא אחרי התערוכה הזו כבר לא יהיה כל כך קדוש."

    אומר דאגלס גורדון    בסיור  עיתונאים 4 ימים לפני הפתיחה.

     

    "אני גם... דאגלס גורדון", היא  תערוכה גדולה מאד המשתרעת על פני חללים רבים בבנין החדש ובבניין הישן של מוזאון תל אביב. דאגלס גורדון אחד האמנים העכשוויים המובילים בעולם. נולד בגלזגו ב-1966. מתגורר ועובד בברלין. הוא  זוכה פרס טרנר לשנת 1996.

     

    העבודות המרשימות ביותר מוצבות בחלל הגדול של המבנה החדש במקום בו הוצגו התערוכות של אנסלם קיפר  והתערוכה   "צפיפות החומר אמנות עכשווית מהודו".

     

    האמן בנה בחלל  החשוך, מיצב המורכב ממסכי וידאו ענקיים, המסכים מוצבים בחלל בזוויות שונות ומאפשרים לצופים לטייל בינהם. השוטטות  בתוך החלל בין  הדימויים, יחסי הגומלין  הנוצרים בין גוף הצופה לדימוי המוקרן. מייצרים חוויה חזקה מאד.

     

    גורדון מצלם פעולה, התרחשות, מזוויות שונות ,אך הצילומים מוקרנים  כאילו מנקודת מבט קבועה. הוא מקרין את הצילום  באיטיות על מסך  גדול ולעיתים על יותר ממסך אחד. הדימוי המוקרן לאיטו של הפעולה המתמשכת,   יוצר מעין קסם שמעביר את הצופה לעולם אחר.

     

    בעבודה "24 שעות פסיכו" (1993), מקרין גורדון את סרטו של  אלפרד היצקוק מ-1960"פסיכו". הוא מאיט את מהירות הסרט עד  כמעט   פירוקו לפרמים בודדים. האלמנטים  הנארטיביים הקולנועיים כמו מתח והשהייה או רצף זמן, הופכים למופשטים, על ידי ניתוק התמונה מן הסיפור הקולנועי.

     

     זו עבודה שהעלתה אותו  לקידמת הבמה של סצינת האמנות הב"ל , היה חידוש בעבודה המוצגת כהקרנה  אילמת בלי פסקול של סרט  והיוצרת  מיצב  וידאו פיסולי שסביבו יכולים  הצופים לנוע.

     

    בעבודה  Play Dead d Real Time מ-2003  "שחק מת, זמן אמת"  צולם פיל קרקס מאולף שהוכנס לחלל הריק של  גלרית גגוזיאן בניו יורק.  הפיל התבקש  ע"י מאמנו   לשכב על הרצפה ולעשות עצמו  מת.  הפיל  עומד, שוכב, קם , נסוג ושוב  הולך על רגליו.

     

    הצילום הארוך והמתמשך של הפעולה אותה מבצע הפיל, מוקרן לאט על שני מסכים גדולים ומוניטור עם תקריב של עין הפיל.

    "הביות והאילוף של החייה מתגלים כצורה של אימפריאלזים וכפרקטיקות הנוגדות את הטבע, שהקצנתן מעלה שאלות בקשר ללגיטימיות שלהן. המחשבה על היחסים בין חיות ובני אדם נכרכת בהרהור על החיה האנושית עצמה"

    כותב בקטלוג האוצר עמי ברק.

     

    ''

     

     

     

    בעבודה. "קצה הציוויליזציה".

     

    פסנתר עולה באש, בוער על רקע הנוף של קמבריה היכן שפעם נמתח הגבול הרומי העתיק בין אנגליה לסקוטלנד.

     

    "חשבתי מאיפה בא הרעיון של הגבול. הגבול הומצא ע"י הרומאים. המיתולוגיה שהילדים הסקוטים גדלו עליה היא שהרומאים הגיעו עד סקוטלנד אך מעולם לא  חזרו. הרעיון הזה שסקוטלנד היא ארצם של הברברים הבלתי מובסים, שהיא אינה ניתנת לכיבוש - זה רעיון גדול לגדול איתו, כילד.

    הרומאים בנו את חומת אנטונינוס ששכנה בדיוק איפה שהורי גרים. החומה ייצגה את האימפריה הרומית: המשמרות הרומיים כללו אנשים מכל  האימפריה. אתיופים, גרמנים, גאלים, ספרדים - כולם ישבו שם על קו הגבול עם סקוטלנד.

    מה מייצג הרעיון הזה של הגבול? תלוי באיזה צד של החומה אתה נמצא. היכן הציוויליזציה מתחילה, היכן היא נגמרת, ומי כאן הברברי.

    בשבילי הפסנתר הוא היצוג האולטימטיבי של הציוויליזציה המערבית. הוא לא רק אוביקט יפיפה,  יש לו גם פונקציה. אז תהיתי איך יהיה לשרוף אותו. מצא חן העיני הרעיון הזה לעשות משהו אכזרי כל כך לדבר יפה כזה, משהו שאתה אוהב כל כך עד כדי כך שאתה מתחיל להרוס אותו". אומר האמן  בקטלוג בשיחה עם אוצר התערוכה.

     

     

    בחלל  מספר עבודות נוספות.

     

     

    ''

     

     

     

    ''

     

     

     

    ''

     

     

     

    בסמוך לחלל הגדול "מפל האור"  שם יותקנו כמאה עבודות טכסט.

     

    התערוכה נמשכת לחללים סמוכים. 

    בחלל סמוך  מיצב המורכב מעשרות מכשירי טלויזיה המוצבים בצפיפות זה ליד זה לאורך החדר.  הקסם  פג. עשרות המסכים הקטנים יחסים מייצרים קאקופוניה של דימויים, שמקשה על הצופה להכיל אותם. האמן מכנה  את העבודה  סריקת סי-טי של המח שלי. עשרות מכשירי טלוויזיה מהדור הישן, כמו  תיבות אינפורמציה דחוסה של מח  תוסס,  אקטיבי, יצירתי, מלא על גדותיו.

    ב -1997 הוזמנתי  להציג בגלריה בברלין. הגלריה היתה קטנה מאד יחסית. ובמקום לעשות שם חצי עבודה אז הכנסתי הכל. כל העבודות שעשיתי עד אז במסכים גדולים הוכנסו למסכי טליוזיה קטנים. זה כמו דיוקן עצמי, סוג של יומן ארועים יש כאן הכל כאילו בגלויות של דאר. אומר האמן.

     

    כל העבודות שעשה עד היום מוצגות בחלל גלריה לא גדולה במיוחד בצפיפות. ומי שרוצה להכנס לראש של האמן צריך לפנות זמן וסבלנות. אז בזמנכם החפשי.

     

     

    ''

     

     

     

     אותה צפיפות ודחיסות אפשר למצוא בעבודה "אני גם הייד" מ-2011 שמוצגת באגף הישן של המוזאון. 360 צילומים ממוסגרים במסגרות שחורות דחוסים זה ליד זה וזה מעל זה, בצפיפות רבה על קירות הגלריה.

     

    במקום מסכים נעים, הפעם תמונות סטילס. האמן מסייר בינהם מצביע ומסביר. כמו שמסבירים אלבום זכרונות, צפוף גדוש מלא פרטים,  מעין יומן מסע  של הנפש. החלק המואר שלה וגם החלק האפל.  לעבודה הוא קורא מסטר הייד,  מתוך המקרה המוזר של  ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד מאת הסופר הסקוטי רוברט לואי סטיבנסון, המספר על אדם חצוי בעל אישיות כפולה, בעל שתי פנים, טוב ורע. הקורא למפגש פנים ל פנים בין האמן לבין האני האחר שלו.

     

    האמן מסביר שוב: יש כאן אוסף של דימויים שיצא החוצה בצורה מאד "שמית" רגשית בניגוד לעצירות הסקוטית ולנימוס האנגלי. הסקוטים לא משתינים. בתרבות השמית השפה והאוביקטים עוברים מדור לדור ומשאירים איזשהם עקבות מוזרים. בעבודה הזו אחד הסטודנטים שלי אמר לי בולשיט, סלט. לדעתי זה סלט מאד מיוחד.

    "בולשיט" תחליטו בעצמכם, אבל בהחלט יש כאן סלט.

    צריך לעבור בסבלנות על הדימויים.  לנסות להבין , לפענח. שוב בזמנכם החפשי.

     

     

    ''

     

     

     

    ''

     

     

     

    ''

     

     

    התערוכה ענקית. דיברתי רק על חלקה.

    התערוכה מומלצת מאד. שווה לבקר.

     

     

    אני גם... דאגלס גורדון

    פתיחה: יום חמישי,24.1.2013,  בשעה 8 בערב

    נעילת התערוכה: 25.5.13  

    אוצר אורח: עמי ברק

    מוזאון תל אביב לאמנות.

     

    www.havaraucher.com

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על ""אני גם... דאגלס גורדון" במוזאון תל אביב"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    23/1/13 16:57
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2013-01-23 16:57:16
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תודה חווה, ממש מעניין
    23/1/13 17:13
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2013-01-23 17:13:10
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תודה לך חווה ,על הסיקור המרתק

    --
    מלינה גברעם
    אמנית רב תחומית
    melina.gvaram@gmail.com
    17/2/13 10:17
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2013-02-17 10:17:48
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    אני מצרפת לינק לביקורת שכתב יונתן אמיר באתר ערב רב. הביקורת היא קול קצת שונה במקהלת ההללויה לתערוכה.

    http://erev-rav.com/archives/22035


    --
    www.havaraucher.com
    2/3/13 09:54
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2013-03-02 09:54:53
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הוספת תגובה

     

    אני מצרפת לינק לביקורת מאד נוקבת שכתבה גליה יה בעתון הארץ:

     

     

    http://www.haaretz.co.il/gallery/art/1.1939374


    --
    www.havaraucher.com
    7/3/13 20:03
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2013-03-07 20:03:17
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ביקרנו אתמול קבוצה של אמני אגודת הציירים והפסלים מהדרום במוזיאון ת"א .
    נדדנו בין תערוכות רבות המוצגות באגף הישן לאלה המוצגות באגף החדש והתרשמתי בעיקר מהרטרוספקטיבה של נפתלי בזם ותערוכתו החדשנית של דאגלס גורדון . תערוכה מרשימה ביותר המוצגת על מסכים ענקיים וחלקה שרויה בחשיכה מוחלטת. התערוכה מצביעה על דרכה של האמנות העתידית וכמו שציין בזמנו אבימדיה יגיע היום ואנשים יתלו על הקירות מסכי ציורים או צילומים הניתנים להחלפה בידי המתבונן.

    אני מצרפת שני צילומים מתוך רצף הצילומים שצילמתי.

    ערב טוב,

    רות

     

     

     

    ''

     

    ''


    --
    אמנית סקרנית ודעתנית


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על ""אני גם... דאגלס גורדון" במוזאון תל אביב"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה