כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    חיפה

    ברוכים הבאים לקהילת חיפה. כאן תוכלו להתעדכן בכל מה שקורה בעיר, להנות ממעט הירוק של הטבע שנשאר לנו, ומהכחול של הים. הנשימה על אחריות המבקרים הנשיפה על חשבוננו... צילום תמונה: נ.י.ל.י

    חברה וקהילה

    חברים בקהילה (1977)

    אריק גינזבורג
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ארנה א
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    alxm
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    yair71
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    sari10
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אטיוד5
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אריאל דר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    kobi345
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Zvi Hartman
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    יש שיפור בחינוך - בית ספר דמוקרטי חדש יתחיל בחיפה בשנה הבאה

    16/2/13 08:41
    4
    דרג את התוכן:
    2013-10-27 09:36:37
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    בשנה הבאה יפתח גן דמוקרטי וכתה א בחיפה בבית ספר פיכמן בתכנית שילוב שתהפוך בעתיד את בית הספר לבית ספר פתוח אמיתי ודמוקרטי בחיפה.

     

    הגישה הדמוקרטית היא זרם חינוכי הדוגל במתן כבוד אמיתי לילד לא רק בדיבורים אלה גם במעשים. הגבולות קצת יותר גמישים ופתוחים ופחות נוקשים עבור הילדים והרבה ילדים במסגרת זו מדווחים שבאמת טוב להם וגם הורים מרוצים.

     

    בתחילה הייתה התנגדות של העיריה להקמת בתי ספר פרטיים בעיר אך בעקבות תמיכתם של הורים רבים נאלצו למצוא הסדר לעניין.

     

    לדעתי כל מה שכהורים רציתם וציפיתם ממוסד חינוכי עבורכם כמשפחה ועבור ילדיכם הוא רק בגדר חזון עתידני במערכת החינוך הרגילה בזמן שהוא מתקיים במציאות בבתי ספר עם גישה חינוכית גמישה.

    יש כאן עניין של השקפה ומבחינתי הדרך הזו הייתה טובה לו הייתה כברירת מחדל חינוכית והיו מלמדים הורים לחנך בדרך הזו ולא בדרך הנוקשה שלדעתי היא הסיבה לכל תחלואי החינוך...

     

    בבית אורן קיים בית ספר נוסף שהוקם בעבר גם כהתארגנות של הורים עקב חוסר סיפוק ממצב החינוך.

     

    אני חושבת ומאמינה ששליחת הילדים לבתי הספר בחינוך הרגיל למי שלא מאמין בחינוך הרגיל ולא מרוצה ממנו מעמידה את הילדים והמשפחה בסיכון.

    אני דואגת לעצמי וכמו שאני דואגת לעצמי אני דואגת גם לאנשים סביבי

    ואני מודאגת מאוד ממצב החינוך בארץ

    אני מייעצת לכל מי שיש לו ילדים לקחת משכנתא לכל ילד כדי לתקצב לו מערכת כמו שצריך ולהשקיע בחינוך אמיתי כמו שאתם מאמינים שצריך להיות ולא לקבל את המציאות והנוחות שבשליחת ילדים לבתי ספר קרובים לבית ומה שקיים בברירת המחדל.

     

    מצב החינוך בארץ לא יכול להשאר כמו שהוא ואם הורים ישתקו בגלל שמשתיקים אותם זה יתן כח למדינה להמשיך ולקצץ בזכויות ילדינו וזכויותינו שלנו. לדעתי צריך לדבר וחשוב לדבר ולהעלות את העניין לסדר היום הציבורי כי בסך הכל גם הילדים של אותם בעלי תפקידים נמצאים במוסדות האלה ואני מאמינה שאין הורה שלא אכפת לו ממה שקורה במערכת החינוך ובמוסדות החינוך בכל הארץ ולא רק בעיר חיפה.

     

    אני רוצה לציין לכם את התסריט הגרוע ביותר שקורה כשבוחרים בחינוך שאתם לא מאמינים בו:

    שלחתם ורשמתם את ילדיכם הראשון או השני לבית הספר... בהמשך מזמנים אתכם לכל מיני עניינים הקשורים לילדים שלכם ... אתם מגלים איך המערכת עובדת ואת ענייני התקציב שלה שלא בהכרח קשורים במשהו לטיפול או חינוך ואת מגבלות המערכת בשילוב הילדים שלכם בה ומגיעים למצב שבה מפלים אתכם כמשפחה ואת ילדיכם לרעה... אתם עלולים להסתכסך עם בית הספר וההנהלה והם מתלוננים על הזנחה לרשויות הרווחה... שם אתם מוצאים את עצמכם כהורים טריים מסוכסכים עם השקפות שונות באשר לילדיכם עם אנשי המקצוע

    אם אתם נכנעים כמו כולם אתם הולכים לאבחונים ונותנים ריטלין כי מאיימים עליכם ואומרים עליכם כל מיני דברים על פי השקפתם למרות שהאמת היא לא שחור ולבן ונמצאת במקום אחר.

    אם אין לכם מספיק ידע ושכל לא תצליחו לנצל את עזרה שנותנים לכם לתועלתכם ואתם נמצאים בסיכון לאבד את הילדים שלכם ואת הזכות הבסיסית ביותר שלכם לבחירת החינוך המתאים עבור ילדיכם!

     

    הורים שימו לב

    עניין הבחירה בחינוך הוא לא עניין של מה בכך.

     

    שלא יקרה לכם מה שקורה לי

    אנשים שלי חברים שלי משפחה שלי מדינה שלי עיר שלי

    תבחרו בדרך החינוך הנכונה לכם ולמצפונכם

    תהפכו עולמות כדי למצוא את המקום הטוב לכם והמתאים לכם

    אחרת אתם והילדים שלכם בסכנה.

     

    תבחרו במסגרות חינוך פרטיות תשקיעו ובתי ספר דמוקרטיים פתוחים זה משהו שטוב לילדים וטוב לחברה וטוב לכולם.

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "יש שיפור בחינוך - בית ספר דמוקרטי חדש יתחיל בחיפה בשנה הבאה"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    16/2/13 14:58
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2013-02-16 14:58:48
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    כרמית, את ממש זועמת על מערכת החינוך. מה קרה לך איתם?

    חוץ מזה הפתעת בגדול עם העלאת תכנים ביום שכזה.


    --
    חיפאים - בריאות ילדכם חשובה לכם? ותעסוקה? עזבו את העיירה!
    16/2/13 16:32
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2013-02-16 16:32:19
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הרבה ילדים במסגרת זו מדווחים שבאמת טוב להם וגם הורים מרוצים

     

    כמובן, הרי הילדים בוחרים מה לומדים. אם בכלל..

    http://www.xnet.co.il/family/articles/0,14566,L-3081868,00.html

    16/2/13 16:35
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2013-02-16 16:35:12
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: MichaelSternberg 2013-02-16 16:32:19

    הרבה ילדים במסגרת זו מדווחים שבאמת טוב להם וגם הורים מרוצים

     

    כמובן, הרי הילדים בוחרים מה לומדים. אם בכלל..

    http://www.xnet.co.il/family/articles/0,14566,L-3081868,00.html

    למה המסגרת הזו עדיפה על חינוך ביתי?


    --
    חיפאים - בריאות ילדכם חשובה לכם? ותעסוקה? עזבו את העיירה!
    19/2/13 22:32
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2013-02-19 22:32:19
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    זהו, קנו אתכם בגן וכתה א'? - רוב מהומה על לא מאומה.
    25/2/13 15:56
    0
    דרג את התוכן:
    2013-02-25 16:02:10
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אייל - חיפה 2013-02-19 22:32:19

    זהו, קנו אתכם בגן וכתה א'? - רוב מהומה על לא מאומה.

     

     

    זהו, שלא קנו אותנו בגן וכתה א' -- זה צעד ראשון של מסע ארוך, ובתקווה, שלא מייגע. 

     

    1/3/13 12:32
    0
    דרג את התוכן:
    2013-03-01 12:37:00
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: FreeSoft 2013-02-16 16:35:12

    צטט: MichaelSternberg 2013-02-16 16:32:19

    הרבה ילדים במסגרת זו מדווחים שבאמת טוב להם וגם הורים מרוצים

     

    כמובן, הרי הילדים בוחרים מה לומדים. אם בכלל..

    http://www.xnet.co.il/family/articles/0,14566,L-3081868,00.html

    למה המסגרת הזו עדיפה על חינוך ביתי?

     

     

    ישנה פילוסופיה מסוימת של חינוך מן הבית, מכנים אותה לעתים קרובות "לחנך ללא בית ספר" (unschooling), המתחלקת בדברים דומים רבים עם בתי ספר הדמוקרטיים בדגם סדברי . ג'ון הולט היה החסיד הידוע ביותר שלו, וכתוביו הם רבי ערך בסיועם להסביר פשוט כיצד הלמידה יכולה להתרחש ללא הוראה, ומדוע ילד יבחר ללמוד חשבון או איזשהו נושא "איום".

     

    אלה שמחנכים ללא בית ספר מאמינים, כמו בתי הספר הדמוקרטיים בדגם סדברי , שכאשר ילדים נולדים הם סקרנים אודות העולם ומשתוקקים להצליח בחיים ושילדים לומדים הכי טוב על פי הניסיון, הניסוי והתהייה לעומת כאשר נאמר להם כיצד ומה לעשות ומה לחשוב. כדברי ג'ון הולט: "למידה אמיתית היא תהליך גילוי, ואם ברצוננו שהדבר יקרה, עלינו ליצור את סוג התנאים בו גילויים נעשים... הם כוללים זמן, חופש, והעדר לחץ".

     

    אולם אלה המחנכים ללא בית ספר, לרוב, רואים את הסביבה המשפחתית כמקום הטוב ביותר כדי לגדל ילדים, בזמן שבתי ספר הדמוקרטיים בדגם סדברי מאמינים שכפי שהאמרה האפריקנית אומרת, "נחוץ כפר שלם כדי לגדל ילד". בין ילדים והורים קיימים יחסים מורכבים ותלות הדדית (בסימביוזה) המקשים על הילדים להפגין עצמאות אמיתית בקרב המשפחה.

     

    בסביבתו של בית הספר הדמוקרטי בדגם סדברי, ילדים מתמודדים עם אחריות אישית ישירה בגין מעשיהם, ללא המטען הרגשי שהנשיאה באחריות המבוסס על המשפחה יכול לפעמים להביא עמו. בנוסף לכך, ילדים יותר מסוגלים לפתח מיומנויות חברתיות מסוימות חשובות בבית ספר שהוא דמוקרטי -- היכולת להיות סובלני כלפי מגוון דעות, לדבר בקול רם ובגלוי נגד התנהגות בלתי הולמת, ולפתח ולבצע פרויקטים קבוצתיים, למשל. ברוב המשפחות המחנכות מן הבית, ההורה רואה את עצמו/ה כאחראי/ת בסופו של דבר לחינוך ילדו/ה, בזמן שבבית הספר הדמוקרטי בדגם סדברי , האחריות נשענת במישרין על הילד/ה.   

     

    1/3/13 16:05
    2
    דרג את התוכן:
    2013-03-01 16:07:39
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    כרמית - אם מותר לשאול - אני רואה שאת תל-אביבית.

    איך את קשורה למערכות החינוך הדמוקרטיות?

    האם את מכירה את מערכת החינוך בחיפה?

     

    יש לי בן אחד בוגר מערכת חינוך אלטרנטיבית (בי"ס יסודי) והשני עוד מעט מסיים בי"ס ציבורי. ה"אסון" הגדול שאת מדברת עליו דווקא לא קרה במערכת הציבורית, להיפך, שם נתקלנו באנשים נפלאים שרק רוצים לעשות טוב. לצערי החוויה שלנו מהמערכת האלטרנטיבית היתה הרבה פחות חיובית. בסופו של יום אני טוענת (ומוכנה להתווכח איתך על זה בחירוף נפש) - מה שעושה את בית הספר זה בעיקר המורה/מחנך והחברים לכיתה.

    השיטות החינוכיות והיישום שלהן קשורות במידה רבה במורים, וכאן יש גם הרבה עניין של מזל.

     

    לשיטתך - זה בסדר גמור להפריט את מערכת החינוך. אני קובלת על כך. אני לא מוכנה לקחת משכנתא בשביל לקבל את מה שאני אמורה לקבל על פי החוזה שלי עם המדינה. אני מעדיפה לעשות הכל כדי לשקם לתקן ולחזק את מערכות החינוך הציבוריות, וזה תפקידנו כאזרחים לא לוותר עליהן, אלא לעזור להן להתחזק. הקלות הבלתי נסבלת שבה את מפריטה את החינוך מקוממת בעיני.

    1/3/13 17:10
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2013-03-01 17:10:55
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: einat r 2013-03-01 16:07:39

    כרמית - אם מותר לשאול - אני רואה שאת תל-אביבית.

    איך את קשורה למערכות החינוך הדמוקרטיות?

    האם את מכירה את מערכת החינוך בחיפה?

     

    יש לי בן אחד בוגר מערכת חינוך אלטרנטיבית (בי"ס יסודי) והשני עוד מעט מסיים בי"ס ציבורי. ה"אסון" הגדול שאת מדברת עליו דווקא לא קרה במערכת הציבורית, להיפך, שם נתקלנו באנשים נפלאים שרק רוצים לעשות טוב. לצערי החוויה שלנו מהמערכת האלטרנטיבית היתה הרבה פחות חיובית. בסופו של יום אני טוענת (ומוכנה להתווכח איתך על זה בחירוף נפש) - מה שעושה את בית הספר זה בעיקר המורה/מחנך והחברים לכיתה.

    השיטות החינוכיות והיישום שלהן קשורות במידה רבה במורים, וכאן יש גם הרבה עניין של מזל.

     

    לשיטתך - זה בסדר גמור להפריט את מערכת החינוך. אני קובלת על כך. אני לא מוכנה לקחת משכנתא בשביל לקבל את מה שאני אמורה לקבל על פי החוזה שלי עם המדינה. אני מעדיפה לעשות הכל כדי לשקם לתקן ולחזק את מערכות החינוך הציבוריות, וזה תפקידנו כאזרחים לא לוותר עליהן, אלא לעזור להן להתחזק. הקלות הבלתי נסבלת שבה את מפריטה את החינוך מקוממת בעיני.

     

     

    היי עינת, 

    הוויכוח אליו את מתייחסת הוא עתיק-יומין, רב-רבדים ורב-תהפוכות. 

     

    האם על החינוך להיות חובה וממומן באמצעות המיסים -- לרבות האוניברסיטאות -- כפי שהוא כיום ?   

     

    התשובה לשאלה זו הופכת לברורה אם שואלים אותה באופן יותר קונקרטי וספציפי, כלהלן: האם יש לאפשר לממשלה להוציא ילדים בכוח מבתיהם, עם או בלי הסכמתם של ההורים, ולהעמידם בפני אימון ותהליכי חינוך על דעתם או שלא על דעתם של ההורים? האם יש להפקיע את עושרם של אזרחי המדינה על מנת להחזיק מערכת חינוך שהם אולי מאשרים או לא מאשרים, ולשלם עבור חינוכם של ילדים, וסטודנטים, לא להם? לכל אחד אשר מבין והוא מחויב בעקביות לעקרון של זכויות הפרט, התשובה היא בפירוש: לא.

     

    לא קיימים יסודות מוסריים כלשהם לתביעה שהחינוך הוא זכות בלעדית של המדינה -- או לתביעה שזה נכון להפקיע את עושרם של אנשים מסוימים לתועלתם של אחרים, שאינם זכאים לו.

     

    הדעה שהחינוך צריך להיות בשליטת המדינה היא עקבית עם תיאורית הממשל הנאצי או הקומוניסטי. היא לא עקבית עם התאוריה של הדמוקרטיה הליברלית.

     

    ההשלכות הטוטליטריות של החינוך הממלכתי (מתואר באופן אווילי כ"חינוך חובה חינם") – כנ"ל של האקדמיה -- טושטשו בחלקן כתוצאה מהעובדה שבישראל, שלא כמו בגרמניה הנאצית או ברוסיה הסובייטית, בתי ספר פרטיים – וטרם ידוע אם גם החינוך מן הבית -- נסבלים על ידי החוק. עם זאת בתי ספר אלה והחינוך מן הבית קיימים לא בזכות אלא בחסד.

     

    ועוד, העובדות נותרו כך: (א) על רוב ההורים נכפה ביעילות לשלוח את ילדיהם לבתי הספר הממלכתיים, היות ומוטלים עליהם מיסים על מנת להחזיק את בתי הספר האלה והם אינם מסוגלים לשלם את האגרות הנוספות הנחוצות על מנת לשלוח את ילדיהם לבתי ספר פרטיים או לקיים חינוך מן הבית; (ב) הסטנדרטים של החינוך, אשר שולטים בכל בתי הספר, נקבעים על ידי המדינה; (ג) הנטייה הגוברת בחינוך היא שהממשלה מפעילה שליטה, כל פעם יותר רחבה, על כל היבט בחינוך.

     

    כאשר המדינה לוקחת על עצמה שליטה כספית על החינוך, זה מתאים באופן הגיוני שבהדרגה המדינה תתפוש שליטה על תוכן החינוך -- היות ועל המדינה רובצת האחריות לשפוט אם נעשה שימוש "סביר" בכספיה. אולם כאשר ממשל כלשהו נכנס לתחום הדעות, כאשר מתיימר להכתיב בסוגיות אשר להן תוכן אינטלקטואלי, זהו המוות לחברה החופשית.

     

    ספרי חינוך הם בהכרח סלקטיביים, בנושא הספר, שפתו, ונקודת ראותו. כאשר ההוראה מנוהלת על ידי בתי ספר פרטיים, יהיו הבדלים ניכרים בין בתי ספר שונים; על ההורים לשקול מה הם רוצים שילמדו את ילדיהם, על ידי תכנית הלימודים המוצעת. ואז על כל אחד לשאוף לאמת אובייקטיבית . . . . לא יהיה בשום מקום שידול ללמד את "עליונות המדינה" כפילוסופית חובה. אולם כל מערכת חינוך בשליטה פוליטית תחדיר במוקדם או במאוחר את התורה של עליונות המדינה, תהיה זו הזכות האלוהית של המלכים או "רצון העם" ב"דמוקרטיה". ברגע שתורה זו מתקבלת, הרי שלשבור את טבעת-החנק של הכוח הפוליטי המופעל על חיי האזרחים הופך להיות משימה על-אנושית. הוא אוחז בציפורניו את גופם, רכושם, וראשם של האזרחים מילדותם.

     

    הרמה הנמוכה המצערת של החינוך היום היא תוצאה, אשר ניתן לחזותה מראש, של מערכת בתי ספר הנשלטת על ידי המדינה. ביקור בבית הספר, במידה גדולה, הפך להיות סמל של מעמד ופולחן. יותר ויותר אנשים נרשמים לאוניברסיטאות – ופחות ופחות אנשים מסיימים אותן עם חינוך מתאים. מערכת החינוך שלנו היא כמו ביורוקרטיה עצומה, שירות ציבורי עצום, בה הנטייה היא לקראת מדיניות של לקחת בחשבון הכול אודות כישוריו של מורה (כגון מספר פרסומיו) למעט כושרו ללמד; ולקחת בחשבון הכול אודות כישוריו של התלמיד (כגון "כושר הסתגלותו החברתית") למעט יכולתו האינטלקטואלית.

     

    הפתרון הוא להביא את תחום החינוך לשוק.

     

    ישנו צורך כלכלי דחוף לחינוך. כאשר מוסדות החינוך נאלצים להתחרות אחד עם השני על איכות ההכשרה שהם מציעים -- כאשר נאלצים להתחרות על ערך אשר ייוחס לתעודות שהם מעניקים -- הסטנדרטים של החינוך בהכרח עולים. כאשר הם נאלצים להתחרות על שירותיהם של המורים הטובים ביותר, המורים אשר ימשכו את המספר הגדול ביותר של תלמידים, אז רמת ההוראה -- ומשכורותיהם של המורים -- בהכרח עולים. (היום, המורים המוכשרים ביותר עוזבים לעתים את המקצוע ועוברים לתעשייה הפרטית, בה הם יודעים שמאמציהם יתוגמלו טוב יותר). כאשר מאפשרים לעקרונות הכלכליים שהביאו את התעשייה ליעילות מופלגת לפעול בתחום החינוך, התוצאה תהיה מהפכה, בכיוון פיתוח וצמיחה ללא תקדים של החינוך.

     

    יש לשחרר את החינוך משליטתה או התערבותה של הממשלה, ולהפכו למפעל פרטי נושא רווח, לא בגלל שהחינוך הוא בלתי חשוב אלא בגלל שלחינוך חשיבות מכרעת.

     

    על מה שיש לקרוא תיגר זה על האמונה הרווחת שחינוך זה מין "זכות טבעית" -- למעשה, מתת מן הטבע. מתנות חינם כאלה אינן קיימות. אולם זה אינטרס של המדינה להזין הטעיה זו -- על מנת לפרוש מסך עשן מעל סוגיית: את החופש של מי יש להקריב, על מנת לשלם עבור "מתנות חינם" כאלה.

     

    כתוצאה מהעובדה שהחינוך ממומן באמצעות מיסים כבר זמן רב כל כך, לרוב האנשים קשה לחשוב על פתרון אלטרנטיבי. אומנם אין דבר מיוחד בחינוך אשר מבדיל בינו לבין הצרכים הרבים האחרים של הבן אדם אשר מסופקים על ידי היזמה הפרטית. נניח שבמשך שנים רבות הממשלה הייתה לוקחת על עצמה לספק לכל האזרחים נעליים (בנימוק שנעליים הן צורך דחוף), ונניח שכתוצאה מכך מישהו היה מציע להעביר תחום זה ליוזמה הפרטית, ללא ספק היו אומרים לו בכעס: "מה! אתה רוצה שכל אחד חוץ מהעשירים ילך יחף?"

     

    אולם תעשיית הנעליים עושה את עבודתה ביכולת גבוהה יותר אין שעור מאשר החינוך הממלכתי עושה את העבודה שלו.

     

    מהעוסקים במקצוע הפדגוגיה, אפשר לצפות לתרעומת הנקמנית ביותר, עם כל כוונה להורידם מעמדתם הרודנית; היא תבוא לידי ביטוי בעיקר בתארים כגון "ראקציונית" במקרה המתון. למרות זאת, השאלה שיש לשאול כל מורה אשר אצלו מתעורר כעס כזה היא: האם הנך חושב שאיש לא יפקיד מרצונו בידיך את ילדיו וישלם לך על מנת שתלמד אותם? מדוע לעשוק את שכרך ולקבץ את תלמידיך בכפייה?

     

    1/3/13 21:51
    1
    דרג את התוכן:
    2013-03-01 21:53:15
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צר לי, אבל איני שותפה לגישה המאד לא מתפשרת שלך. "הפתרון הוא להביא את תחום החינוך לשוק". זה לשיטתי לא פתרון, אלא דרך לפורר את המדינה ואת המעט שנותר ממנה. אני לא רואה בהפרטה פתרון אחד ויחיד. אני מאמינה שאפשר להילחם על שינוי מערכת החינוך (מסכימה שיש הרבה מה לשנות ולשפר בה) מבלי למכור אותה לכל המרבה במחיר. השינוי צריך להיות מבפנים - דווקא על ידי התעקשות לרשום את ילדינו אליה, על ידי השתתפות פעילה, על ידי קשר תמידי ויום יומי, על ידי התערבות, מחויבות, התנדבות. אנחנו צריכים לקחת אחראיות על המערכת הציבורית ולדאוג שהיא תשרת אותנו נאמנה, לא חשוב איזו ממשלה יושבת כרגע בירושלים. הגישה החינוכית שלך נשמעת כביכול ליברלית, כשבפועל הגישה הכלכלית שאתה מציג היא נוקשה, ארכאית, ולא מתאימה לעולם שלי יותר.

    2/3/13 16:08
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2013-03-02 16:08:03
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    בשורה תחתונה, ואם אני מבין נכון, יש מכנה משותף בין בית הספר הדמוקרטי ובין חינוך ביתי - שניהם לא נגישים,אפשריים,ישימים לכלל ההורים...

    --
    חיפאים - בריאות ילדכם חשובה לכם? ותעסוקה? עזבו את העיירה!
    22/4/13 01:08
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2013-04-22 01:08:25
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

     

    "...היום ארבעה ימים לשביתת הרעב של דוד בן יוסף (80), מחנך, סופר ואיש רוח,   

    שמוחא על הניסיונות החוזרים ונשנים של משרד החינוך לפגוע במסגרות חינוך אלטרנטיביות...." 

     

    "מטרת החינוך היא לחיי"ם: לחוות חדוות יצירה ייחודית משמעותית"  

    http://cafe.themarker.com/topic/2892615/

     

    22/4/13 12:50
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2013-04-22 12:50:26
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: einat r 2013-03-01 21:53:15

    צר לי, אבל איני שותפה לגישה המאד לא מתפשרת שלך. "הפתרון הוא להביא את תחום החינוך לשוק". זה לשיטתי לא פתרון, אלא דרך לפורר את המדינה ואת המעט שנותר ממנה. אני לא רואה בהפרטה פתרון אחד ויחיד. אני מאמינה שאפשר להילחם על שינוי מערכת החינוך (מסכימה שיש הרבה מה לשנות ולשפר בה) מבלי למכור אותה לכל המרבה במחיר. השינוי צריך להיות מבפנים - דווקא על ידי התעקשות לרשום את ילדינו אליה, על ידי השתתפות פעילה, על ידי קשר תמידי ויום יומי, על ידי התערבות, מחויבות, התנדבות. אנחנו צריכים לקחת אחראיות על המערכת הציבורית ולדאוג שהיא תשרת אותנו נאמנה, לא חשוב איזו ממשלה יושבת כרגע בירושלים. הגישה החינוכית שלך נשמעת כביכול ליברלית, כשבפועל הגישה הכלכלית שאתה מציג היא נוקשה, ארכאית, ולא מתאימה לעולם שלי יותר.

     

     

    "גישה המאד לא מתפשרת" ? 

     

    מהי פשרה ? 

     

    פשרה היא התאמת תביעות סותרות על ידי ויתורים הדדיים. היינו, שלשני הצדדים לפשרה תביעה תקפה כלשהי וערך כלשהו להציע האחד לשני. וזה אומר שלשני הצדדים תמימות דעים בעיקרון בסיסי כלשהו אשר משמש בסיס לעסקה. 

     

    עם זאת, היום, כאשר אנשים מדברים על "פשרה", למה שהם מתכוונים הוא לא ויתור הדדי ולגיטימי או עסקת חליפין, אלא בדיוק לבגידה בעקרונותינו -- כניעה חד צדדית לכל תביעה משוללת יסוד ומשוללת היגיון. 

     

    כאמור, ישנו צורך כלכלי דחוף לחינוך. כאשר מוסדות החינוך נאלצים להתחרות אחד עם השני על איכות ההכשרה שהם מציעים -- כאשר נאלצים להתחרות על ערך אשר ייוחס לתעודות שהם מעניקים -- הסטנדרטים של החינוך בהכרח עולים. כאשר הם נאלצים להתחרות על שירותיהם של המורים הטובים ביותר, המורים אשר ימשכו את המספר הגדול ביותר של תלמידים, אז רמת ההוראה -- ומשכורותיהם של המורים -- בהכרח עולים. (היום, המורים המוכשרים ביותר עוזבים לעתים את המקצוע ועוברים לתעשייה הפרטית, בה הם יודעים שמאמציהם יתוגמלו טוב יותר). כאשר מאפשרים לעקרונות הכלכליים שהביאו את התעשייה ליעילות מופלגת לפעול בתחום החינוך, התוצאה תהיה מהפכה, בכיוון פיתוח וצמיחה ללא תקדים של החינוך. 

     

    יש לשחרר את החינוך משליטתה או התערבותה של הממשלה, ולהפכו למפעל פרטי נושא רווח, לא בגלל שהחינוך הוא בלתי חשוב אלא בגלל שלחינוך חשיבות מכרעת. 

     



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "יש שיפור בחינוך - בית ספר דמוקרטי חדש יתחיל בחיפה בשנה הבאה"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה