כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    חינוך

    מי אנחנו: אנשים שחושבים, שחינוך הוא מסע לאורך החיים המתקדם בקצב של פסע ועוד פסע. שכל יום נשיג מטרה קטנה נוספת, או לא. שכל יום של גילוי, חושף עוד עולמות חדשים שצריך לגלות. שחינוך, זה לא זבנג וגמרנו, שחינוך לא נגמר לעולם.   למה קהילה :כדי לרכז אנשים בעלי עניין תחת מטריה אחת,כדי לחשוב ביחד על חינוך,כדי למצוא את הכוחות הישנים והחדשים,כדי למצוא דרכים חדשות,כדי להבין מה יותר חשוב,כדי ליזום, כדי להציע, כדי להצליח, כדי להרוויח.   קהל היעד: מורים, ועוד אנשים מתחומי עניין שונים, שחושבים שהחינוך חשוב, וכל מי שמרגיש שהוא מוכן לתרום מכישוריו למען החינוך. את, אתה, אתם ואתן מוזמנים להצטרף לקהילה חדשה באכסניה הנעימה של הקפה.

    עבודה ולימודים

    פורום

    ערכים בחינוך

    פורום העוסק בשאלות ערכיות, כמו: מהו חינוך, איך משיגים חינוך ומי זקוק לחינוך. \r\n\r\n

    חברים בקהילה (1899)

    simple G
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    זהבהחן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    חינוך אחר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    צבע השרב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    . ארז .
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ד. צמרת
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    נעם דימנט
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    פשוטאני1
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    forte nina
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    "מטרת החינוך היא לחיי"ם: לחוות חדוות יצירה ייחודית משמעותית"

    15/4/13 14:45
    0
    דרג את התוכן:
    2013-04-23 13:34:11
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ מטרת החינוך, דוד בן יוסף, משרד החינוך, חינוך אלטרנטיבי, חופש בחירה, חופש לימוד, שביתת רעב, הפליית תינוקות, לא תעמוד על דם רעך ]

     

     

    דוד ממשיך לשבות רעב,
    2013/4/14 יום רביעי לשביתה.
    אף אחד מן התקשורת עדיין לא פנה או התייחס.
    זו ההודעה:

     

    היום ארבעה ימים לשביתת הרעב של דוד בן יוסף (80), מחנך, סופר ואיש רוח,   

    שמוחא על הניסיונות החוזרים ונשנים של משרד החינוך לפגוע במסגרות חינוך אלטרנטיביות.  

     

    מקומות אלה בדרך כלל מהווים בית חם ומשמעותי לילדים שבאים אליהם בשמחה. והם זוכים לתמיכה ומעורבות חיובית מצד ההורים, שבוחרים לשלוח אליהם את ילדיהם, ורואים כאן הזדמנות לחינוך אותו הם מבקשים.  

     

    במקום שמשרד החינוך יאמץ את ניסיונם האמיץ ופורץ הדרך, הוא בעיקר רואה בהם איום, ובמאבק החורמה שהוא נאבק בהם, לא תמיד ברור שהוא לטובת הילדים.    

     

    דוד בן יוסף, בן שמונים, אב לחמישה סב לעשרים ושבעה, ושבעה נינים.  מחברם של ספרים רבים העוסקים בחינוך ובריאות, המוכר שבהם הוא "האם יש סיכוי לאהבה?" (א)(ב)    

     

     

    ''

     

     

    דוד בן יוסף שובת רעב בביתו שברמת הגולן. ואלה הדברים שהוא מוסר על שביתת הרעב שלו:  

     

     

    "אל כל אדם רגיש לסבל הזולת,  

     

    שלום וברכה!  

     

    שמי דוד בן יוסף, כואב את הסבל של אימהות ותינוקות ומרגיש חובה לזעוק!  

     

    לזעוק את זעקת האימהות על ידי שביתת רעב,  

     

    הדרך השקטה לזעוק.  

     

    זעקה על הפליית תינוקות.  

       

    אני זועק על הפלייה של משרד החינוך, שגוזל את החלב מפיות תינוקות, שאמהותיהם בוחרות לחנכם על פי החוק של "חנוך לנער על פי דרכו!"  

     

    בזעקה שלי אני מקיים את הצו: "לא תעמוד על דם רעך!"  

       

    באהבה תמיד,  

     

    יְדידָוִיד. "

     

     

     

    על המחאה של דוד בן יוסף (80) ששובת רעב, אור ליום הזיכרון תשע"ג, כבר חמישה ימים

    מאת: דני לסרי

    15 אפר' 2013

    http://www.dialogit.org/archives/1413

     

     

    וזהו סוד ההצלחה

    דני לסרי

    27/11/2006

    http://people.eol.co.il/NewsItem.aspx?ID=346    

     

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על ""מטרת החינוך היא לחיי"ם: לחוות חדוות יצירה ייחודית משמעותית""

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    18/4/13 14:26
    0
    דרג את התוכן:
    2013-04-21 15:55:03
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

     

    "...שהשורש של כל המחלות, מנזלת ועד סרטן, קשור בחינוך. באופן שבו מפתים ילדים לעבודה זרה – משכנעים אותם שתפקידם בחיים הוא להיות לא הם..." 

     

    עוד על שביתת הרעב של דוד בן יוסף.  

    מאת: דני לסרי 

    16 אפר' 2013  

    http://www.dialogit.org/archives/1418

     

    21/4/13 15:49
    0
    דרג את התוכן:
    2013-04-21 15:53:27
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

     

    "....מה הקשר בין זה לבין אותן מסגרות חינוך אלטרנטיביות שדוד שובת רעב בגינן? הרי הן כה מועטות ונוגעות בקומץ  ילדים. האם הן יכולות להזיז את המרכז הגדול הזה? אני לא יודע, אבל לפחות הן בכיוון הנכון, ומצביעות עליו עבור כל מי שרוצה לשמוע. איכשהו, דווקא משום שהן מבחוץ, הן אולי יכולות לאתגר את המרכז, כפי ששום דבר שנמצא בתוך המערכת לא יכול לעשות זאת....." 

     

    מנוער בסיכון לחינוך עם סיכוי – היום התשיעי לשביתת הרעב של דוד בן יוסף

    מאת: דני לסרי 

    19 אפר' 2013  

    http://www.dialogit.org/archives/1423

     

    23/4/13 13:34
    0
    דרג את התוכן:
    2013-04-23 15:23:37
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

     

    "....חצי שעה לפני כניסת השבת קיבל דוד בן יוסף מסר משי פירון (שר החינוך החדש), שהביע את הערכתו לדוד, הצטער שדוד לא פגש אותו טרם השביתה, והזמין אותו להעמיק בדברים בהמשך...." 

     

     

     

    ...מה שעומד על הפרק הוא סוג של לכידות חברתית המתרכז מסביב לאמונה ברב-ערכיות.  במקום סולם ערכים אחיד – היוצר בהכרח את המוצלחים יותר ואת המוצלחים פחות, ומדגיש את המבנה ההיררכי של אלה ביחס לאלה – חברה רב-ערכית מציעה סוג של לכידות חברתית אורגאנית המדגישה את המבנה המעגלי-רשתי. כאן, בדומה לגוף החי, כל אדם נחוץ דווקא בשונותו. וממקום זה – מן התחושה שיש לו מקום – הוא לומד לכבד גם את מקום זולתו, וחובר לכונן עמו את סוג השייכות הדיאלוגי...." 

     

     

     

    "...שחושבים על אי-פשרה בדרך כלל עולה דמותו של הצדקן האידיאולוג שלא מוכן לפגוש את המציאות והרי הוא מנקר בעקשנות ברעיונותיו המוגבלים. אבל כשאני חושב על אי-פשרה במקרה הזה, אני דווקא רואה את האדם הרך, שכולו אהבה, ומחובר עמוקות למציאות. הוא רואה את כל הבלבולים שיכולים לקרות בדרך להגשמת המעשה, וכל העניין מבחינתו הוא שהמעשה לא יבלע את הרוח – כי מעשים מן הסוג הזה כבר ראינו לרבבות, ולא יהיה כל חידוש בעוד אחד שכזה – ואילו הוא עומד כשופר בעניין זה דווקא, שהחומר לא יבלע את הרוח....." 

     

     

     

    "...וצריך קול השופר להישמע, ולהיות מטריד ולדחוף את האדם למעשה, ובו זמנית צריך הוא להתעקש על מלוא זיכוכו ולא להתחיל להשמיע דברים אחרים, נחמדים, רק מפאת הרצון להיות מעשי. זה נשמע לא פרגמאטי, אבל במקרה הזה זה הכי פרגמאטי שיכול להיות.

     

    וכדי שהעניין הזה ירד לבשר, הוא חייב להיות מוגשם בדמות אי אלו מקומות ממשיים לחלוטין שבהם קורה הדבר הזה ללא פשרות. והמקומות האלה צריכים להיות מטרידים. ואני לא מתבייש לומר – הם צריכים להיות סוג של שמורות טבע, כמעט הייתי אומר מוזיאון – מוזיאון של העתיד. מקום שבו אנשים יכולים לבוא ולהתרשם באופן חי ולומר, הא, אז כך זה יהיה, הבה נראה מה אני יכול לקחת מזה אל חניכי.

     

    אם שר החינוך אוהד לרעיון, ומבין את הרדיקליות שבזה – זה המרב שהוא יכול לעשות: להבין את הצורך שיתקיימו מקומות של אין-פשרה. מקומות, שנדמה שאין שום דרך מעשית שיהיו התשובה לכל ילדי ישראל, ויחד עם זאת גם אין שום דרך שלא יהיו....." 

     

     

    חנוך לנער על פי דרכו,

    מאת: דני לסרי  

    22 אפר' 2013

    http://www.dialogit.org/archives/1428

     



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על ""מטרת החינוך היא לחיי"ם: לחוות חדוות יצירה ייחודית משמעותית""

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה