כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    אימון אישי (coaching)

    העתידן אלווין טופלר מסביר בספרו "הלם העתיד" תובנה מהפכנית לזמנה לפיה העתיד צופן בחובו שינויים רבים ומהירים שאנשים רבים מתקשים ויתקשו להתמודד איתם, יותר מידי שינויים בפרק זמן קצר מידי. ייתכן ואימון הוא ה"טרנד" החם וייתכן שאימון מהווה תשובה לקצב השינויים ההולך וגובר, תשובה למצב החברתי ולאורך החיים שהכתיבה לנו ההתפתחות המדעית. קהילת Coaching היא המקום לדון בסוגיות שונות, להתפתח, ללמוד, לחקור ולהנות.

    יזמות ועסקים

    חברים בקהילה (4556)

    bonenster
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אבישי ל.
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    esty.d
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    קלרה הקדושה*
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דוד רפאל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Annie Friedman
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אחר40
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    53sara
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עינת עופר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אלי כהן / חלום או פנטזיה ? איך נעצב מטרות ריאליות לאימון ?

    30/11/08 21:13
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-11-30 21:13:12
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    זה לא עניין של קבלה מוחלטת או חלקית של מטרות המתאמן.

    זה עניין אחר שמונח בבסיס האימון להבדיל מייעוץ שגם לו יש מקום בעולמנו.

    באימון אני לא שופט את מטרותיו של המתאמן על פי נסיוני והידע שיש לי, למעט בעינינים של אתיקה.

    הקרדיט של המאמן ניתן לחזון של המתאמן באופן מוחלט.

    מותר לעמת את  המתאמן עם המציאות שאני רואה ולשאול אותו כיצד הוא יתמודד עם המשתקף. אולם הבחירות וההחלטות הם בידיו בלבד.

    מה שנראה לי בילתי אפשרי ו"מוטרף" יכול להיות אפשרי למתאמן שלי.

    די עם נזכיר בנושא את תומס אדיסון שנחשב למטורף בעיני הסביבה, או את מרקוני ממציא השידור האלחוטי, שאושפז ע"י חבריו במוסד לחולי נפש.

    למה הדמיון המוגבל או הידע המוגבל שלי צריך להגביל את חזונו של המתאמן?

    אם הוא יבקש את שיפוטי הביקורתי או את חוות דעתי, אמסור אותה אבל אציין במפורש שזו דעתי כיועץ ואיננה קשורה לתהליך האימון. 


    --
    יהודה בנך-מאמן אישי ועסקי
    מאסטר ב- NLP
    www.shefa4u.co.il
    5/12/08 15:04
    0
    דרג את התוכן:
    2010-04-29 00:25:05
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: בנך 2008-11-30 21:13:12

    באימון אני לא שופט את מטרותיו של המתאמן על פי נסיוני והידע שיש לי, למעט בעינינים של אתיקה.

    הקרדיט של המאמן ניתן לחזון של המתאמן באופן מוחלט.

    מותר לעמת את  המתאמן עם המציאות שאני רואה ולשאול אותו כיצד הוא יתמודד עם המשתקף. אולם הבחירות וההחלטות הם בידיו בלבד.

     

    יהודה, דעתי שונה.

     

    האם ניסיונו של המאמן, הידע שלו ותפישת עולמו לא באים לידי ביטוי במהלך האימון דרך שאלותיו וכל אמירותיו ? לטעמי כן, אבל יחד עם זאת מאמן מיומן יודע איך לא להיות שיפוטי וביקורתי בדרך שתגרום לערעור בטחונו העצמי של המתאמן.

     

    החזון של המתאמן הוא כלי רב עוצמה ואכן ראוי לתת לו את כל הקרדיט, אך אם בתודעת המאמן הוא חזון מופרך, או לא ראוי או תמוה או לא ברור דיו האם יוכל המאמן לאמן וגם להיות ישר עם עצמו ? לדעתי, לא.

     

    הבחירות וההחלטות הן אכן של המתאמן אך למאמן בעל השראה ( וכזה היינו רוצים ) יש השפעה גדולה על הבחירות וההחלטות של המתאמן שלו. הלא כן ? שאם לא כן לשם מה הוא שם ? מכאן שהשינוי המתחולל הוא פרי שיתוף פעולה של שני אנשים ולא של אדם אחד אף אם נטען שהאחריות להחלטות המתאמן היא שלו בלבד.

     

    לסיכום עמדתי: מאמן שמצטרף להגשמת כל חזון וכל מטרה ללא כל שיפוט פנימי משל עצמו ( מקצועי, מוסרי, משפטי וכו' ) הוא לכל היותר מעודד חסר אחריות, או מלווה לא יעיל או "חסיד שוטה" וזה כמובן דבר לא רצוי כלל. לכן, על כל מאמן לפתח כלים וכללים הנהירים לו ויחד עם זאת רגישים ועדינים כלפי המתאמן, שיסייעו לו לבחון את מטרות המתאמן ולסייע בהגדרתן.

    6/12/08 20:38
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-12-06 20:38:05
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אלי היקר,

     

    יש הרבה מקומות שבהם דעתנו חשובה. בטיפול יעוץ וכדומה.

    לא כך באימון. באימון אינני מביא את דעתי ואני מחוייב לחזון של המתאמן. אם אינני יכול להתחייב לחזונו אני אמור להפסיק את האימון.

    למרות שכבר אמרתי זאת אני אחזור. הדמיון שלי ודעתי הם עניני ולא ענינו של המתאמן.

    לי כמאמן אסור להגביל את הרצונות של המתאמן.

    לגבי גבולות הדמיון שלנו ומחשבותינו על היכולות של אחרים אני רוצה להזכיר לך שחבריו ומשפחתו של מרקוני ממציא השידור האלחוטי אישפזו אותו בכפייה שהגה את הרעיון.

    כמו כן מה היית דעת המומחים והפיסיקאים על הניסויים של אדיסון להמציא את חוט הלהט?

    מה היית דעתך כמומחה על נסיונות אדם חרש לכתוב מוסיקה? (בטהובן)

    של עוורת (מדם קרי) להיות מדענית?

    של חולה במחלת "לו גריג", סופני, שאיננו מתקשר כמעט עם הסביבה (סטיבן הוקינג) להפוך לפיסיקאי הגדול בדורנו?

    ולעניננו, השאלה היחידה שצריכה להעסיק מאמן היא האים האימון נמצא בתחום האתי והאים הוא מחוייב לחזון של המתאמן, ולא אם נושא האימון הוא ראלי או לא. 


    --
    יהודה בנך-מאמן אישי ועסקי
    מאסטר ב- NLP
    www.shefa4u.co.il
    8/12/08 16:19
    1
    דרג את התוכן:
    2010-04-29 00:26:44
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    יהודה יקר,

     

    אין מנוס מהמסקנה שגישותינו ותפישותינו המקצועיות שונות ואנו נצטרך להסכים שלא להסכים.  

     

    הדוגמה של ממציאים שהצליחו כנגד כל הסיכויים אינה דוגמה טובה לדעתי. מתאמנים על פי רוב הם לא ממציאים והם אינם בנויים לשאת כשלון מהדהד כמו אדיסון ודומיו. הם בודאי לא שוכרים מאמן כדי "שיחזיק להם את היד" בעת הכשלון אלא שוכרים אותו כדי שיוביל אותם להצלחה. הדוגמה הזו גם לא מתיישבת עם הבטחת מאמנים רבים ל"פריצת דרך" ולתוצאות חיוביות תוך זמן קצר יחסית.

     

    לשאלתך, דעתי היא שאין כל פסול בחירש הכותב מוסיקה או בעיוורת הרוצה להיות מדענית, או חולה במחלה קשה המבקש להיות פיסיקאי דגול, אך ודאי שאני לא מתאים להיות המאמן שלהם להצלחה בכך כי אינני מוסיקאי ואינני מדען.

     

    דגם האימון שבו כל חזון הוא לגיטימי, כל מטרה היא ריאלית, למאמן אין מומחיות תחומית רלבנטית, אין לו מחויבות להצלחה, ואף אין לו כל אחריות מקצועית לתוצאות, אך יחד עם זאת למתאמן מובטחת "פריצת דרך" ( כפי שלא מעט מאמנים מתיימרים להציע ) הוא דגם שלדעתי אינו מכבד את מקצוע האימון, והוא בודאי אינו אתי.

     

     

     

     

     

     

     

    8/12/08 16:59
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2008-12-08 16:59:54
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אלי כהן 2008-12-08 16:35:29



     

    אין מנוס מהמסקנה שגישותינו ותפישותינו המקצועיות שונות ואנו נצטרך להסכים שלא להסכים.  

     

     

    אהבתי את תגובתך זו ואני שמח להסכים איתך שאפשר גם לא להסכים ולעשות זאת בכבוד. 

     

     

     

     

     

     

     

     


    --
    יהודה בנך-מאמן אישי ועסקי
    מאסטר ב- NLP
    www.shefa4u.co.il
    16/5/09 01:19
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-05-16 01:19:42
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    אני מסכימה שיש צורך בידע מקצועי בתחום שבו קיים האימון. תפקיד המאמן, לדעתי, הוא לשלוח את המתאמן לקבלת עזרה מקצועית, אם הוא (המאמן) לא יכול לספק אותה.

    לדוגמא: אדם בא אלי במטרה להצליח בבגרות במתמטיקה.

    האם אני צריכה לשלוח אותו למורה ללימוד בגרות במתמטיקה? בודאי שכן.

    האם זה מספיק? תלוי. אם יש לאדם קושי בעמידה בלחצים, או בעמידה במטלות, כאן מופיע התפקיד שלי כמאמנת. לבדוק היכן התקיעות שלו, ומה יוביל אותו להצלחה.
    כלומר - למאמן יש כלים להזיז את האדם לכיוון המטרה, אך לעיתים , על מנת להגדיר את היעדים , יש לשלוח אותו למומחה בתחום, כדי שיעזור לו לבנות תוכנית פעולה מתאימה.

    30/5/09 10:53
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-05-30 10:53:28
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: נורית לרנר 2009-05-16 01:19:42


    אני מסכימה שיש צורך בידע מקצועי בתחום שבו קיים האימון. תפקיד המאמן, לדעתי, הוא לשלוח את המתאמן לקבלת עזרה מקצועית, אם הוא (המאמן) לא יכול לספק אותה.

    לדוגמא: אדם בא אלי במטרה להצליח בבגרות במתמטיקה.

    האם אני צריכה לשלוח אותו למורה ללימוד בגרות במתמטיקה? בודאי שכן.

    האם זה מספיק? תלוי. אם יש לאדם קושי בעמידה בלחצים, או בעמידה במטלות, כאן מופיע התפקיד שלי כמאמנת. לבדוק היכן התקיעות שלו, ומה יוביל אותו להצלחה.
    כלומר - למאמן יש כלים להזיז את האדם לכיוון המטרה, אך לעיתים , על מנת להגדיר את היעדים , יש לשלוח אותו למומחה בתחום, כדי שיעזור לו לבנות תוכנית פעולה מתאימה.

     

    הנה כמה שאלות ( מאתגרות ) למחשבה:

     

    אפשר לומר שהמאמן הוא "מומחה לחילוץ תקועים" בדרך להצלחה ? של כל אדם תקוע מכל תחום מקצועי ועם כל סוג של קושי ?

     

    אם כן, האם החילוץ הנ"ל הוא בעצמו מטרת האימון כולו ? ( המטאפורה היא דחיפת רכב תקוע בבוץ שלאחר שנחלץ הוא נוסע בכוחות עצמו ).

     

    אם כך, מי יחלץ מאמן שנתקע בעצמו בעת שניסה לחלץ את המתאמן שלו ? ( המאמן יכול בכלל להיתקע ? )

     

    אם התשובה לשאלה הראשונה היא לא, מה המומחיות שיש למאמן בקביעת זהותו המקצועית של ה"מומחה בתחום" אם זה לא הוא עצמו ?

     

    האם ייתכן שמטרת המתאמן לא ריאלית ולכן היא בעצמה גם הסיבה לתקיעות שלו ?

     

     

     

    30/5/09 17:16
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-05-30 17:16:10
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    אלי שלום,

    כמי שעוסק באימון ומשלב אותו עם רקע בפסיכולוגיה אני רוצה להוסיף משהו -

     

    ציטוט שלך:

     

    "דגם האימון שבו כל חזון הוא לגיטימי, כל מטרה היא ריאלית, למאמן אין מומחיות תחומית רלבנטית, אין לו מחויבות להצלחה, ואף אין לו כל אחריות מקצועית לתוצאות, אך יחד עם זאת למתאמן מובטחת "פריצת דרך" ( כפי שלא מעט מאמנים מתיימרים להציע ) הוא דגם שלדעתי אינו מכבד את מקצוע האימון, והוא בודאי אינו אתי. "

     


    מסכים מאוד!
     

    אחת מהנחות היסוד הנפוצות באימון היא הנחת "קידוש החזון " האומרת כי החלומות והשאיפות הם כה חשובים ומי אנחנו שנתערב בהם.  חברתה הטובה של ההנחה הזו היא הנחת " הכל אפשרי" .
    אלה הנחות נפוצות אם כי יש גם אחרים שחולקים עליהן  

    דעתי: החלום או החזון הם אכן כוח מניע חשוב ביותר ועם זאת מותר למאמן להשתתף בעיצובו במידת הצורך  וגם לעיתים לומר את דעתו .

     

    "להשתתף בעיצובו" - כמובן שבמידת הצורך וברגישות המקצועית הראוייה.

     

     

     

     


    --
    אמיר דורי, פסיכולוג.
    מטפל קוגניטיבי התנהגותי.
    מומחה בפסיכולוגיה חברתית - תעסוקתית.
    amircbt1@gmail.com
    18/11/10 23:27
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-11-18 23:27:44
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שלום לכל המתדיינים, אכן דיון מרתק ורציני. תודה לך אלי שהעלית פה דיון כ"כ מעניין וחשוב. אני יכולה לשמוע כמה אתה מחויב למתאמנים שלך וכמה חשוב לך למצוא את התשובות לשאלות האלה. עבורך ועבורנו. נפלא בעיניי. אלי, שאלה לי אלייך. למה התכוונת בשאלה מהיכן חוצב המאמן את הכוחות לאימון כשהמטרה אינה לרוחו והדרך לא ידועה לו? אני שמה דגש בשאלתי על המילים 'כשהמטרה אינה לרוחו'.

    --
    אימון לחיים בשיטה ההווייתית
    20/11/10 17:59
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-11-20 17:59:33
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    איזבלה,

    .

    חן חן על התייחסותך ותודה על דברייך הטובים.

    .

    יפה בעיניי שהדיון הזה שהחל לפני כמעט 3 שנים עדיין מעורר התעניינות בקרב קהילת המאמנים ושאלות שעלו בו עדיין מחפשות תשובות מקצועיות ראויות. למיטב הבנתי, הויכוח המקצועי הנוקב שהתנהל כאן עדיין לא תם.

    .

    לשאלתך בדגש על המילים "מטרה שאינה לרוחו", תשובתי היא שמאמן מקצועי מפעיל שיקול דעת עצמאי למול מטרות המתאמן ( שיקול דעת ערכי, מוסרי, אתי, משפטי, מקצועי וכו' ) ולכן רק טבעי שיש מטרות שהן לרוחו ויש כאלה שפחות או בכלל לא.

    20/11/10 19:31
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-11-20 19:31:17
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    היי אלי,

    האם בעצם מה שאתה אומר במילים אחרונות זה שהמאמן מכניס את עצמו ואת עולמו (את המסקנות שלו, האמונות שלו, הפחדים שלו - שהרי לכולנו יש כאלה) לתוך מערכת השיקולים של המתאמן?

    בזה זה שונה אם כך מחבר? כי זה מה שחברים בד"כ עושים לדעתי.

     

    צטט: אלי כהן 2010-11-20 17:59:33

    איזבלה,

    .

    חן חן על התייחסותך ותודה על דברייך הטובים.

    .

    יפה בעיניי שהדיון הזה שהחל לפני כמעט 3 שנים עדיין מעורר התעניינות בקרב קהילת המאמנים ושאלות שעלו בו עדיין מחפשות תשובות מקצועיות ראויות. למיטב הבנתי, הויכוח המקצועי הנוקב שהתנהל כאן עדיין לא תם.

    .

    לשאלתך בדגש על המילים "מטרה שאינה לרוחו", תשובתי היא שמאמן מקצועי מפעיל שיקול דעת עצמאי למול מטרות המתאמן ( שיקול דעת ערכי, מוסרי, אתי, משפטי, מקצועי וכו' ) ולכן רק טבעי שיש מטרות שהן לרוחו ויש כאלה שפחות או בכלל לא.

     

     

     


    --
    אימון לחיים בשיטה ההווייתית
    20/11/10 23:25
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-11-20 23:25:24
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    איזבלה,

    .

    להלן תזכורת מדבריי בדיון זה שלמיטב הבנתי עונים על שאלתך הראשונה.

    .

    האם דעתו של המאמן משתקפת באימון ? האם היא מכשול או כלי עזר באימון ?

    דעתו של המאמן משתקפת היטב באימון דרך אמירותיו ושאלותיו. היא כלי עזר אך עלולה להפוך למכשול אם היא שיפוטית ומגבילה מידי. מאמן מיומן ומנוסה יודע איך לבחור מטרה ריאלית עם המתאמן ולאפשר למתאמן ביטוי עצמי ניכר בהובלה אליה והכל בעידודו ותיווכו של המאמן.

    .

    לשאלתך השניה. תשובתי היא שאין קשר הכרחי בין ההתנהלות המקצועית המתוארת לעיל להתנהלות של חברים. יש בין חברינו אולי כמה שהם מאמנים או יכלו להיות מאמנים טובים אבל ישגם גם לא מעט "נשמות טובות" המביעים את דעותיהם ומחשבותיהם עלינו, מנדבים תשובות שלא התבקשו לתת ואפילו הופכים את עצמם לנושא השיחה, אלא שהתנהלותם זו היא לא "אימונית" בעליל.

    .

    האם באמת יכול מאמן כלשהו שלא "להביא את עצמו" ( את אישיותו, ניסיון חייו, השכלתו וכו' ) בכלל לאימון ?!



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "אלי כהן / חלום או פנטזיה ? איך נעצב מטרות ריאליות לאימון ?"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה