כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    יהדות

    ~* אין להעלות תוכן שאינו שייך במישרין לנושא בו הקהילה עוסקת. ~*אין לעקוף זאת ע"י "התאמת" תוכן הדיון (בעזרת כותרת, מס' שורות, ציטוט וכו') ~* נושאים פוליטיים - יעלו אך ורק בקהילת אקטואליה! ~* יוצאים מהכלל הם דיונים הקשורים למשל בהחלטת ממשלה לגבי תחום מסויים  בו עוסקת הקהילה במיישרין. ( בקהילת יהדות רק בנושאי דת! ).

    חברה וקהילה

    פורום

    פרשת השבוע

    זה המקום לפרסם פרשנות על פרשת השבוע בתורה ועל הקרנות ממנה לימינו אנו.

    חברים בקהילה (1357)

    יוהידן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    א.A
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    צבי קירשטיין
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    dudypalant
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רובינזוןקרוזו
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    yang9600
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    חנה וייס
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אמיר ניצן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    דרורית סן - למה מברך יעקב את נכדיו בשיכול ידיים?

    13/12/13 16:05
    0
    דרג את התוכן:
    2017-04-13 23:51:09
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ דרורית סן, אמנות יהודית, יצירה עכשווית, ארון הספרים היהודי, פרשנות מודרנית, ברכות, אפרים ומנשה ]

             'ישימך אלוקים כאפרים ומנשה'   /  דרורית San שטסל


    יישימך, תיק עבודות יודאיקה, אמנות יהודית דרורית סן. תיקי עבודות אמנים ישראלים - אמנות ישראלית

     

     

    השאלה מדוע אנחנו עד היום מברכים את הילדים


    בברכה של יעקב לנכדיו מנישואי יוסף

     

    לאסנת בת פיטפר לכאורה גויה מיצריה?

     

     

    מה הקשר בין מספר בניו של יעקב 

    למעשה האסור של ראובן?

    ואיך סמיכות הפרשיות שם

    מובילה לאימוץ הנכדים כבנים לכל דבר?

     

    מה מטרת השיכול המוזר של הידיים במהלך הברכה?

     

    ''

     

                            יצירה של הגננת בגנון ברמת עמידר

     

    ללא קנאה. יעקב מברך את מנשה ואפרים, רמברנדט, 1656

     

                   יעקב מברך את מנשה ואפרים -  רמברנדט, 1656

     

    איור: מנחם הלברשטט

                                          נחם הלברשטט


    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "דרורית סן - למה מברך יעקב את נכדיו בשיכול ידיים?"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    14/12/13 18:51
    0
    דרג את התוכן:
    2017-04-20 17:28:16
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הצגתי את התמונה של הגננת

     

    לפני התמונה המפורסמת

     

    של רמברנדט

     

    כי במטרה להשיג אוריינות

     

    ואוצר מילים

     

    מפתיע לילדים בני שנתיים שלש

     

    יעילה הרבה יותר היצירה

     

    עם הזרועות שניתן  להזיז ולשכל

     

    וכך  להדגים לקטנטנים את המושג באופן מוחשי.

     

     

    לכן, כשילד בגובה עשב מבקש מכולם לשכל ידיים

     

    ומדגים בעצמו את הביטוי לאורחים המופתעים

     

    מאוצר המילים והמושגים של הילד הקטן

     

    מגיעה תודה ענקית  לגננת היצירתית.

     

    `תמונה - יודאיקה, אמנות יהודית  `תמונה - יודאיקה, אמנות יהודית  `תמונה - יודאיקה, אמנות יהודית


    --
    דרורית סן Drorit Sahn Stosel
    יעוץ, תכנון וביצוע אמנות יהודית רב תחומית



    14/12/13 19:30
    0
    דרג את התוכן:
    2013-12-14 20:01:56
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ''

      בלהה פילגש יעקב / קארלה גודאון.

    סיפור כניסתו של ראובן בנה הבכור של לאה
    לפרוע את יצועי אביו יעקב מיד לאחר מות רחל
    חוזר ועולה שוב בדברי הפרידה של יעקב לפני מותו.

    אפילו פרשנים כמו המלבי"ם שניסו להסביר
    את המעשה החריג של ראובן כאיזה אקט סמלי לא מיני
    שנועד להביע מחאה על העובדה הכואבת שיעקב
    אהב יותר את רחל והזניח את אמו לאה
    ולרמוז ליעקב שבלהה השפחה של רחל האהובה 
    היא לא האופציה שראוי ליעקב לבחור
    כתחליף לאשה האהובה - אלא אחותה אמו לאה.

    מעניים שכאן רב הפרשנים כבר לא מנסים להסביר
    שראובן רק קימט את הסדינים במיטה...
    אלא מקשרים בין הברכה המיוחדת
    של יעקב לבני יוסף אפרים ומנשה
    לבין הבעילה האסורה של ראובן את בלהה.

    יעקב קיבל הבטחה אלוקית שיהיו לו עוד ילדים
    בנוסף ל12 הילדים מארבעת נשותיו.
    באופן טבעי הוא קיווה לילדים נוספים מרחל...
    אך, רחל מתה בדמי ימיה. התכנון שלו לילדים
    מבלהה שפחת רחל התפקשש בגלל המעשה הנתעב
    של ראובן שהפך את בלהה לאסורה לבעלה - יעקב.

    יעקב בכל זאת מצפה לעוד ילדים שהתווספו ל12 בניו
    ורואה בשני בני יוסף נכדיו 'המצרים' תחליף של הילדים
    שה' הבטיח לו
    בו זמנית הוא נותן בכך אישור לכשרות יהדותם.

    אפרים ומנשה נכנסים כאחים שווים בתוך שבטי ישראל
    הם  מקבלים חלקות נחלה בארץ-ישראל כאילו היו בניו
    של יעקב  (שבט לוי מקבל תפקיד במקדש ולא מקבל נחלה)
    שבט יוסף התפצל ונהפך לשבט כפול.

    ומה עלה בגורלו של ראובן שפגע מאד באביו?
    שבט ראובן נותר תמיד הקטן מבין שבטי ישראל
    וגם נענש  לצאת לגלות כשבט ראשון.
    התרגיל המסריח שלו לא הצליח בלהה וזילפה
    הפכו לנשות יעקב שוות ערך לרחל ולאה - ארבע אמהות האומה הישראלית.

    ``````ארבע``, תיק עבודות ציור, ציורים, ציירים - יצירות אומנות ישראלית דרורית סן. תיקי עבודות אמנים ישראלים - אמנות ישראלית
                        ארבע אמהות / דרורית סן

    --
    דרורית סן Drorit Sahn Stosel
    יעוץ, תכנון וביצוע אמנות יהודית רב תחומית





    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "דרורית סן - למה מברך יעקב את נכדיו בשיכול ידיים?"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה