כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    יהדות

    ~* אין להעלות תוכן שאינו שייך במישרין לנושא בו הקהילה עוסקת. ~*אין לעקוף זאת ע"י "התאמת" תוכן הדיון (בעזרת כותרת, מס' שורות, ציטוט וכו') ~* נושאים פוליטיים - יעלו אך ורק בקהילת אקטואליה! ~* יוצאים מהכלל הם דיונים הקשורים למשל בהחלטת ממשלה לגבי תחום מסויים  בו עוסקת הקהילה במיישרין. ( בקהילת יהדות רק בנושאי דת! ).

    חברה וקהילה

    חברים בקהילה (1357)

    חיפוש בקפה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מי אתה, ישראל ?
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    הזהרו מחיקויים
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דורון טל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    amnonti
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ציני_כאן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    איציק אביב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    forte nina
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אלון בחורף
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    חנה וייס
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    פורום

    חדשות ואירועי הקהילה

    זה הפורום לאיזכורים לחגי ומועדי ישראל כפי שנאמר:\r\n\"וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. ב דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם, מוֹעֲדֵי יְהוָה, אֲשֶׁר-תִּקְרְאוּ אֹתָם מִקְרָאֵי קֹדֶשׁ--אֵלֶּה הֵם, מוֹעֲדָי.\"\r\n(ויקרא כג' א')\r\n\r\nכמו כן ניתן לפרסם כאן ידיעות חדשותיות הקשורות ליהדות, הזמנות לכנסים והרצאות, מפגשים עם אישים בולטים או ביקורים חשובים. \r\nרק אל תשכחו לספר לנו איך היה.\r\n

    עדות מצולמת - סיפור מהעולם הבא

    23/4/14 15:40
    2
    דרג את התוכן:
    2014-04-27 12:52:53
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    יהודי שוויצרי מספר בסרטון על חווית הפטירה שלו, ועל מה שראה ולמד בעולם שהובא אליו.

    הסיפור הרלוונטי מתחיל בדקה 6:25

    ''
     

     

    בין מסקנותיו - לברך בכוונה גדולה ברכת אשר יצר ולשלם בהקדם על כל עיסקה שמא יגיע האדם לעולם הבא וימצא חייב פרוטה.

    מעניין.

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "עדות מצולמת - סיפור מהעולם הבא "

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    23/4/14 15:50
    1
    דרג את התוכן:
    2014-04-23 15:51:45
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: harry potter 2014-04-23 15:41:32

    יהודי שוויצרי מספר בסרטון על חווית הפטירה שלו, ועל מה שראה ולמד בעולם שהובא אליו.

    הסיפור הרלוונטי מתחיל בדקה 6:25

    ''
     

     

    בין מסקנותיו - לברך בכוונה גדולה ברכת אשר יצר ולשלם בהקדם על כל עיסקה שמא יגיע האדם לעולם הבא וימצא חייב פרוטה.

    מעניין.

     

     

    בין מסקנותי- לברך בכוונה גדולה ברכת אשר יצר ולשלם בהקדם על כל עיסקה שמא יגיע האדם לחיות בעולם  הזה , והוא  חייב פרוטה.

     

    הדיונים על עוה"ב מיותרים לגמרי ,אין בם שום תועלת מבחינה דתית. דן


    --
    רוח חרישית.
    24/4/14 09:38
    0
    דרג את התוכן:
    2014-04-24 09:38:59
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2014-04-23 15:51:45

     

    בין מסקנותי- לברך בכוונה גדולה ברכת אשר יצר ולשלם בהקדם על כל עיסקה שמא יגיע האדם לחיות בעולם  הזה , והוא  חייב פרוטה.

     

    הדיונים על עוה"ב מיותרים לגמרי ,אין בם שום תועלת מבחינה דתית. דן

     

    למען האמת העליתי את הסרטון הזה יותר כעדכון ופחות כגריין לדיון.

    אבל אם כבר... במה כן יש תועלת דתית ?

    כלומר איך לשכנע אדם רחוק להזיז עצמותיו לבית המדרש, לדרוש היטב בהלכות קשות וסבוכות ולקבל על עצמו שמירתן בדקדוק ?

    ובכלל, מהי תועלת דתית ?


    --
    ניר פוטר.
    מנהל קהילת יהדות וקהילת ספורט בקפה דה מרקר.
    24/4/14 16:00
    0
    דרג את התוכן:
    2014-04-24 16:05:56
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: harry potter 2014-04-24 09:38:59

    צטט: יוהידן 2014-04-23 15:51:45

     

    בין מסקנותי- לברך בכוונה גדולה ברכת אשר יצר ולשלם בהקדם על כל עיסקה שמא יגיע האדם לחיות בעולם  הזה , והוא  חייב פרוטה.

     

    הדיונים על עוה"ב מיותרים לגמרי ,אין בם שום תועלת מבחינה דתית. דן

     

    למען האמת העליתי את הסרטון הזה יותר כעדכון ופחות כגריין לדיון.

    אבל אם כבר... במה כן יש תועלת דתית ?

    כלומר איך לשכנע אדם רחוק להזיז עצמותיו לבית המדרש, לדרוש היטב בהלכות קשות וסבוכות ולקבל על עצמו שמירתן בדקדוק ?

    ובכלל, מהי תועלת דתית ?

     

    אני לא מדבר על  תועלת חמרית או נמדדת, אלא על מעמדו של האדם מול אלוהים. כלומר:"  אם התועלת זה בענין שפור מעמדו של האדם",ללא שום שכר אחר.

    ובכן:כשהנרטיב הוא עולם הבא כשכר לאדם, האדם עושה מצוות למען עוה"ב שלו, למען עצמו בלבד.

    אם הכל עושה האדם למען עצמו{עוה"ב}, הרי זה עובד את עצמו ולא את אלוהים{עמדה לייבוביצ"יאנית}.

    יהדות בעבורי{ואני לא מתיימר לדבר בשם אחרים}, היא קיום מצוות ללא שום ציפייה לשכר מלבד "ואני קרבת השם לי טוב",, אחת שאלתי מאת השם, שבתי בבית השם כל ימי חיי{בעוה"ז}". תורת ישראל כולה בעבורי, מדברת רק על חיי האדם בכדור הארץ. את כל השאר אני משאיר רק לאלוהים,אין לבני האדם רשות  גם לא סיבה דתית,בכלל להתעסק בעליונים. דן 


    --
    רוח חרישית.
    24/4/14 17:09
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-04-24 17:09:46
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2014-04-24 16:05:56

     

     

    אני לא מדבר על  תועלת חמרית או נמדדת, אלא על מעמדו של האדם מול אלוהים. כלומר:"  אם התועלת זה בענין שפור מעמדו של האדם",ללא שום שכר אחר.

    ובכן:כשהנרטיב הוא עולם הבא כשכר לאדם, האדם עושה מצוות למען עוה"ב שלו, למען עצמו בלבד.

    אם הכל עושה האדם למען עצמו{עוה"ב}, הרי זה עובד את עצמו ולא את אלוהים{עמדה לייבוביצ"יאנית}.

    יהדות בעבורי{ואני לא מתיימר לדבר בשם אחרים}, היא קיום מצוות ללא שום ציפייה לשכר מלבד "ואני קרבת השם לי טוב",, אחת שאלתי מאת השם, שבתי בבית השם כל ימי חיי{בעוה"ז}". תורת ישראל כולה בעבורי, מדברת רק על חיי האדם בכדור הארץ. את כל השאר אני משאיר רק לאלוהים,אין לבני האדם רשות  גם לא סיבה דתית,בכלל להתעסק בעליונים. דן 

     

    קשה לקבל את הגישה הלייבוביצ'ית כי לא נבראנו כך.

    אנחנו נושמים רק בשביל עצמנו. התורה כותבת בנוסח שמיועד לנו "ואכלת ושבעת" ולא "והאכלת והשבעת". ועל דרך זו הרבה.

    זה אנחנו, מתרחקים מהקוץ כי יכול לדקור אותנו.


    --
    ניר פוטר.
    מנהל קהילת יהדות וקהילת ספורט בקפה דה מרקר.
    24/4/14 17:20
    0
    דרג את התוכן:
    2014-04-24 17:32:28
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: harry potter 2014-04-24 17:09:46

    צטט: יוהידן 2014-04-24 16:05:56

     

     

    אני לא מדבר על  תועלת חמרית או נמדדת, אלא על מעמדו של האדם מול אלוהים. כלומר:"  אם התועלת זה בענין שפור מעמדו של האדם",ללא שום שכר אחר.

    ובכן:כשהנרטיב הוא עולם הבא כשכר לאדם, האדם עושה מצוות למען עוה"ב שלו, למען עצמו בלבד.

    אם הכל עושה האדם למען עצמו{עוה"ב}, הרי זה עובד את עצמו ולא את אלוהים{עמדה לייבוביצ"יאנית}.

    יהדות בעבורי{ואני לא מתיימר לדבר בשם אחרים}, היא קיום מצוות ללא שום ציפייה לשכר מלבד "ואני קרבת השם לי טוב",, אחת שאלתי מאת השם, שבתי בבית השם כל ימי חיי{בעוה"ז}". תורת ישראל כולה בעבורי, מדברת רק על חיי האדם בכדור הארץ. את כל השאר אני משאיר רק לאלוהים,אין לבני האדם רשות  גם לא סיבה דתית,בכלל להתעסק בעליונים. דן 

     

    קשה לקבל את הגישה הלייבוביצ'ית כי לא נבראנו כך.

    אנחנו נושמים רק בשביל עצמנו. התורה כותבת בנוסח שמיועד לנו "ואכלת ושבעת" ולא "והאכלת והשבעת". ועל דרך זו הרבה.

    זה אנחנו, מתרחקים מהקוץ כי יכול לדקור אותנו.

     

    התורה הקדימה "ואהבת את השם אלוהיך" לעובדו ללא שום תנאי ואנטרס.

     "ונתתי גשמכם בעתו ואכלת ושבעת", זה מפני שאם גשם בקיץ ואם חרובים מערב שבת עד ערב שבת, זה גשמכם בעתו וזה ואכלת ושבעת. מדוע? מפני שאלוהים קובע העיתים ואת מזונם,ולכן גשם בקיץ הוא גשם בעיתו, וקב חרובים מעת עד עת, זה ואכלת ושבעת.

    כמו כן, אם רעב האדם אף על פי ששומר מצוות וצדיק הוא, זה מפני שאינם {החברה} מקיימים את "ואהבת את השם",ואינם מקימים מצוות, להאכיל את העני והדל!. אז את ואכלת ושבעת, יש להפנות לערכי החברה חסרת האלוהים , אשר מרשה רעבים בתוכה.

     

    1.שמות כב:" אִם-חָבֹל תַּחְבֹּל, שַׂלְמַת רֵעֶךָ--עַד-בֹּא הַשֶּׁמֶשׁ, תְּשִׁיבֶנּוּ לוֹ.   כִּי הִוא כְסוּתֹה לְבַדָּהּ, הִוא שִׂמְלָתוֹ לְעֹרוֹ; בַּמֶּה יִשְׁכָּב--וְהָיָה כִּי-יִצְעַק אֵלַי, וְשָׁמַעְתִּי כִּי-חַנּוּן אָנִי."

    אז כיצד דואג האלוהים לעני? האם הוא מלבישו ומאכילו? והרי הוא מצוה כאן את האחריות לבני האדם לדאוג איש לרעהו,זו חובתם ולא חובתו.

     

    2. "כָּל-אַלְמָנָה וְיָתוֹם, לֹא תְעַנּוּן.   אִם-עַנֵּה תְעַנֶּה, אֹתוֹ--כִּי אִם-צָעֹק יִצְעַק אֵלַי, שָׁמֹעַ אֶשְׁמַע צַעֲקָתוֹ.    וְחָרָה אַפִּי, וְהָרַגְתִּי אֶתְכֶם בֶּחָרֶב; וְהָיוּ נְשֵׁיכֶם אַלְמָנוֹת, וּבְנֵיכֶם יְתֹמִים". 

     אז כיצד דואג ליתום ולאלמנה? ע"י שמצוה על החברה לדאוג להם,כי חובתם של בני האדם ולא חובתו.



     דן


    --
    רוח חרישית.
    24/4/14 18:16
    1
    דרג את התוכן:
    2014-04-24 18:17:41
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מעט לא ברור..

    1.שמות כב:" אִם-חָבֹל תַּחְבֹּל, שַׂלְמַת רֵעֶךָ--עַד-בֹּא הַשֶּׁמֶשׁ, תְּשִׁיבֶנּוּ לוֹ.   כִּי הִוא כְסוּתֹה לְבַדָּהּ, הִוא שִׂמְלָתוֹ לְעֹרוֹ; בַּמֶּה יִשְׁכָּב--וְהָיָה כִּי-יִצְעַק אֵלַי, וְשָׁמַעְתִּי כִּי-חַנּוּן אָנִי."

    אז כיצד דואג האלוהים לעני? האם הוא מלבישו ומאכילו? והרי הוא מצוה כאן את האחריות לבני האדם לדאוג איש לרעהו, זו חובתם ולא חובתו.

    האמנם..

    /

    מה הקשר בין זה לעוני? ואו לאחריות החברתית למרודים באשר הם?

    אין כאן ציווי להלביש את העניים כולם, להאכילם, לשכנם, לפרנסם...

    נורא פשוט:

    אם לקחת מעני, דע לך שעני הוא, והשב תשיב לו (ואו לא תיקח כלל) את אחרונת חולצתו, כבשתו, מיטתו וכ'ו

    תו לא.

    .

    כנ"ל פה,

    . כָּל-אַלְמָנָה וְיָתוֹם, לֹא תְעַנּוּן

     

    אין כאן ציווי לדאוג לכל האלמנות, לכל היתומים, הגרושות, הנכים, המפגרים, החולים...

    אין.

    הציווי הזה הוא בהקשר פרטי בכל רמ"ח אבריו.

    הוא רק מגן, מזהיר, מתרה בפני אותו רע המתענה לחלשים לבל יעשה זאת.

    זה הכל.

    .

    אגב, התנ"ך לא התיימר להיות כזה סוציאלי, לא כפי שאני מכיר את התנ"ך.

    אבל צודק ונצחי? כן!

     .

    איך דיון מתחיל בעסקי עולם הבא, וממשיך למסתרי העוני?

    לך תדע.

    27/4/14 12:38
    1
    דרג את התוכן:
    2014-04-27 12:38:59
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: סיעור. 2014-04-24 18:17:41

    מעט לא ברור..

    1.שמות כב:" אִם-חָבֹל תַּחְבֹּל, שַׂלְמַת רֵעֶךָ--עַד-בֹּא הַשֶּׁמֶשׁ, תְּשִׁיבֶנּוּ לוֹ.   כִּי הִוא כְסוּתֹה לְבַדָּהּ, הִוא שִׂמְלָתוֹ לְעֹרוֹ; בַּמֶּה יִשְׁכָּב--וְהָיָה כִּי-יִצְעַק אֵלַי, וְשָׁמַעְתִּי כִּי-חַנּוּן אָנִי."

    אז כיצד דואג האלוהים לעני? האם הוא מלבישו ומאכילו? והרי הוא מצוה כאן את האחריות לבני האדם לדאוג איש לרעהו, זו חובתם ולא חובתו.

    האמנם..

    /

    מה הקשר בין זה לעוני? ואו לאחריות החברתית למרודים באשר הם?

    אין כאן ציווי להלביש את העניים כולם, להאכילם, לשכנם, לפרנסם...

    נורא פשוט:

    אם לקחת מעני, דע לך שעני הוא, והשב תשיב לו (ואו לא תיקח כלל) את אחרונת חולצתו, כבשתו, מיטתו וכ'ו

    תו לא.

    .

    כנ"ל פה,

    . כָּל-אַלְמָנָה וְיָתוֹם, לֹא תְעַנּוּן

     

    אין כאן ציווי לדאוג לכל האלמנות, לכל היתומים, הגרושות, הנכים, המפגרים, החולים...

    אין.

    הציווי הזה הוא בהקשר פרטי בכל רמ"ח אבריו.

    הוא רק מגן, מזהיר, מתרה בפני אותו רע המתענה לחלשים לבל יעשה זאת.

    זה הכל.

    .

    אגב, התנ"ך לא התיימר להיות כזה סוציאלי, לא כפי שאני מכיר את התנ"ך.

    אבל צודק ונצחי? כן!

     .

    איך דיון מתחיל בעסקי עולם הבא, וממשיך למסתרי העוני?

    לך תדע.

     

    חובת מעשר עני, איננה חובתו של אלוהים, היא חובת האדם לכלכל את העני והדל.

    הפסוקים שהבאתי, נועדו לשקף את רוח הדברים.. מאחורי מצות מעשר עני. דן


    --
    רוח חרישית.
    27/4/14 12:52
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-04-27 12:52:53
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אכן דן

    אך שוב, אין כאן דבר מעבר ל-"מעשה טוב" של בעל השדה/כרם/מטע.

    כפי שהנוהג היום הוא ה-"טיפ". אין אתה חייב לטייפ, אך רצוי.

    אין כל צווי לדאוג לעניים, כשיטה.

    .

    ככלל, התנ"ך גדוש באמירות (צווים?) הנוגדות את העוני. אותו עוני שהפך בימינו לסוג של, "מקצוע".

    עוד ככלל, אדם, באשר, חייב לדאוג לעצמו ולמשפחתו. להשכים ולעמול, להשכיל עד אין קץ ולעבוד בהתאם למקצועו ברווחה.

    ובשום פנים, ובמיוחד שלא בצורה הממוסדת, לא לסמוך על מתת כזה או אחר.

    אני כן מחייב את המדינה לדאוג ל "חסר היכולת", על כל המשתמע.

    מדינה התומכת בעוני הופכת לנחשלת.

    לכך אני מכוון.



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "עדות מצולמת - סיפור מהעולם הבא "

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה