כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    אקטואליה

    קהילת אקטואליה - המקום לדון בענייני היום, בארץ ובעולם. פוליטיקה, כלכלה, חברה, דעות והגות. אנא שמרו אל התבטאות נאותה!

    אקטואליה

    חברים בקהילה (5572)

    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    amnonti
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    חיפוש בקפה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שמיניית ווקאל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דורון טל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    איציק אביב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ofer ben z
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רובינזוןקרוזו
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    סטרליץ
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    גישת דרך האמצע: פיתרון של שלום לקונפליקטים למאה ה-21

    28/7/14 07:17
    0
    דרג את התוכן:
    2014-11-11 15:22:58
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ הדלאי לאמה, טיבט, שלום עולמי, פיתרון קונפליקטים דרך דיאלוג ]


    אוּמֵיילאם: גישת דרך האמצע

    פיתרון של שלום לקונפליקטים למאה ה-21

    ההנהלה הטיבטית המרכזית

     

    ''

     

    דיקי צ'ויאנג, קאלון (שרת) משרד המידע ויחסי ציבור, ההנהלה הטיבטית המרכזית:
    גישת דרך האמצע, אומיילאם, כפי שאנחנו קוראים לה בטיבטית, היא אמצעי של שלום לפיתרון קונפליקטים. היא מבוססת על עקרונות שכולנו יכולים להתייחס אליהם, אי-אלימות, דיאלוג, תלות הדדית. ובכל מצב של קונפליקט, היא מחפשת למצוא פיתרון שהוא בעל תועלת הדדית שעונה על האינטרסים של כל שחקני המפתח שמעורבים בקונפליקט.

     

    אומיילאם: תיאור מקרה טיבט



     

    סיקיונג ד''ר לובסאנג סאנגיי, המנהיג של העם הטיבטי שנבחר באופן דמוקרטי, ההנהלה הטיבטית המרכזית:


    בטיבט היום, המציאות היא שישנו אי שקט פוליטי, אפלייה חברתית, דחיקה לשוליים כלכליים, והתבוללות תרבותית. על בסיס יומי אנחנו שומעים סיפורים כואבים שיוצאים מתוך טיבט וזה מעסיק כל טיבטי וגם מעלה את השאלה: איך נוכל להקל על סבלם של הטיבטים מהר ככל האפשר? איך נוכל להחליף דיכוי פוליטי עם חופש בסיסי, דחיקה לשוליים כלכליים עם אפשרויות כלכליות, הרס סביבתי עם מדיניות של קיימות סביבתית, אפלייה חברתית עם שיוויון חברתי, התבוללות תרבותית עם שימור תרבותי? עלינו לפתור את הבעייה הטיבטית דרך דיאלוג.

     

    

הקריינית:


    הדלאי לאמה יזם את גישת דרך האמצע. לאחר הכיבוש של טיבט על ידי סין העממית בשנת 1959, הוד קדושתו הדלאי לאמה נאלץ להימלט להודו ושמונים אלף טיבטים חצו יחד איתו את הרי ההימלאיה.

    בשנים המוקדמות של הגלות, ההנהגה הטיבטית ביקשה להשיב את העצמאות הטיבטית. אבל ההקשר הבינלאומי באותה עת והמצב המתדרדר בטיבט דרשו פיתרון יותר פרגמטי ומציאותי, גישת דרך האמצע.



    בשנת 1997, דרך החלטה של הפרלמנט הטיבטי הגולה, גישת דרך האמצע התקבלה בתור העמדה הרשמית של ההנהלה הטיבטית המרכזית המבוססת בהודו, שהיא הגוף המייצג של העם הטיבטי שנבחר באופן דמוקרטי.



     

    ה''ק הדלאי לאמה:


    באותה עת, דנג שיאופינג אמר, "לא נוכל לדון בשאלת העצמאות. לא נוכל לשאת ולתת על זה, על הנקודה הזו. חוץ מזה, הכל פתוח, נוכל לדון." 



     

    דיקי צ'ויאנג:


    גישת דרך האמצע איפשרה לבסס קשר ישיר בין ההנהגה הטיבטית לבין הממשלה הסינית. מאז שנת 1979, הצלחנו לשלוח כמה משלחות לטיבט עקב כך שאימצנו את גישת דרך האמצע. 



     

    הקריינית:


    מאז, התקיימו כמה סבבים של שיחות סינו-טיבטיות, שהגיעו לשיאן בשנת 2008 עם הצגת "תזכיר על אוטומיה אמיתית לעם הטיבטי" להנהגה הסינית. לאחר מכן בשנת 2010 הוגשה "הערה לתזכיר". התזכיר מפרט את חזון האוטונומיה והממשל העצמי של העם הטיבטי. הוא מגדיר את הצרכים הבסיסיים שיש להתיחס אליהם כדי לשמר את נקודות המפתח של זהות טיבטית, כמו שפה, תרבות, דת, חינוך ושימור סביבתי, להזכיר רק כמה מהן.

     

    

פרופ' סמדונג רינפוצ'ה, קלון (שר) לשעבר (2001-2011), בהנהלה הטיבטית המרכזית:


    הגישה לחלוטין תלויה בהוראות החוקה של סין העממית וגם על חוק האוטונומיה. אנחנו לא מבקשים משהו שהוא מחוץ להוראות החוקה ושל החוק. גישת דרך האמצע היא ישימה בכל קונפליקט בעולם, החל בקונפליקט במשפחה או בתוך הקהילה או בין עמים. היא לא מבקשת שצד אחד יינצח או שצד שני יפסיד, כך ששני הצדדים יכולים להיות מסופקים כשהפיתרון יימצא.

     

    

דיקי צ'ויאנג:


    ארצות שונות בעולם מראות שהאוטונומיה שהטיבטים מחפשים היא אפשרית. למשל, נונאווט בקנדה, איי פארו בדנמרק, דרום טירול טרנטינו באיטליה, ואצ'ה באינדוזיה.

    [גישת דרך האמצע] גם איפשרה לנו לשמור על נוכחות טיבטית בכמה ארצות, עיקרית ביניהן היא הודו, המקום בו אנו מוצאים את המספר הגדול ביותר של הטיבטים בגלות וגם המקום בו ההנהלה הטיבטית המרכזית מבוססת. מכיוון שגישת דרך האמצע מבוססת במציאות בה אנו מוצאים את טיבט היום, מנהיגי העולם כמו הנשיא אובמה והארכיבישוף טוטו יכולים לתמוך במאמצים שלנו באופן גלוי. 
מספר הולך וגדל של פרטים סינים, כולל חתן פרס נובל לשלום ליו שיאובו, נהיים יותר יותר מודעים לגישת דרך האמצע ותומכים בה. זה מאוד חשוב, כי, בסופו של דבר, לא משנה כמה תמיכה בינלאומית יש לנו, מציאת פיתרון בר-קיימא של שלום שמתקבל על הדעת למצב בתוך טיבט תלוי בעם הטיבטי ובעם הסיני. במשך מרבית ההיסטוריה, העם הטיבטי והעם הסיני כן חיו בשלום הדדי, לכן יש לנו תקדים בהקשר הזה. סין שואפת להיות מנהיג עולמי ותהיה לה הסמכות המוסרית שתואמת את הנוכחות הכלכלית והפוליטית שלה על ידי כך שתראה לקהילה הבינלאומית שהיא יכולה להתייחס למצב בתוך טיבט בדרך של שלום ושל קיימות. 



     

    סיקיונג ד''ר לובסאנג סאנגיי:


    אנחנו מוכנים לא לבקש הפרדה מסין. כי אוטונומיה אמיתית לטיבטים משמעה להשיב את החופש הבסיסי של העם הטיבטי.  השאיפות של הטיבטים בתוך טיבט, המורשת של הדור הקודם, והחלומות של כל אלה שכבר נפרדו מאיתנו, ימולאו כשהבעייה הטיבטית תיפתר.  היום בו הזהות והכבוד של הטיבטים ישובו על כנם., זה יהיה אחד מהסיפורים הטובים ביותר של המאה ה-21.

    "תמיכתך היא לא רק 
למען שישה מיליון טיבטים


    אלא למען מודל חדש של מאבק (…)



     

    ניצור דרך חדשה לפתור בעיות וקונפליקטים

    
ועל ידי כך נשרת את האינטרסים של 


    הקהילה האנושות כולה."

    
ה''ק הדלאי לאמה



     

    תפעלו 


    למען השלום! 



     

    קרוואל סיבאל, שר החוץ לשעבר של הודו:


    גישת דרך האמצע היא הדרך הגיונית ביותר והפרגמטית ביותר. 

צעירה טיבטית: אני תומכת בגישת דרך האמצע.



     

    צעיר טיבטי: אני תומך בגישת דרך האמצע.



     

    טובטן ג'ינפה, המתרגם הרשמי של ה''ק הדלאי לאמה: 


    לגישה כזו יש את הפוטנציאל להיות מודל מעורר השראה לאיזורי קונפליקט רבים באיזורים שונים בעולם. היא מבוססת בהערכה אמיתית של המורכבות של העולם של היום. 

צעיר טיבטי: אני תומך בדרך האמצע. 

פרופ' רוברט תורמן, אוניברסיטת קולומביה, ארה''ב:
זאת דרך פרקטית, כשיש לך חופש על הקרקע, בטיבט המאוחדת.

     

    

טנזין סלדון, בעלת מלגת רודס (סטודנטית מצטיינת שזכתה במילגת רודס ללימודים באוניברסיטת אוקספורד באנגליה):


    אני תומכת בגישת דרך האמצע כי היא מאפשרת לאיזורי סין העממית שמאוכלסים על ידי טיבטים להיות תחת מנהל אחד ושתהיה להם אוטונומיה משמעותית. 



     

    צעירה טיבטית: אני תומכת בגישת דרך האמצע.

    פרופ' אננד קומאר, אוניברסיטת ג' נהרו, ניו דלהי:
    זהו רעיון שזמנו מגיע.

    למידע נוסף לגבי איך תוכל להיות מעורב:

    www.middlewayapproach.org
    ‏www.tibet.net/mwa

     
    http://www.facebook.com/umaylam


    #umaylam #middleway

     

    מחלקת המידע ויחסי ציבור
    ההנהלה הטיבטית המרכזית
    2014
    --

    תודה למרב על עריכה לשונית.

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "גישת דרך האמצע: פיתרון של שלום לקונפליקטים למאה ה-21"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    28/7/14 07:39
    0
    דרג את התוכן:
    2014-07-28 07:40:50
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    תמלול באנגלית:


    UMAYLAM Middle Way Approach
    Peaceful conflict resolution for the 21st century

    Dicki Chhoyang, Kalon Department of Information and International Relations, CTA:
    The Middle Way Approach, UMAYLAM, as we call it in Tibetan, is a peaceful means of conflict resolution. It's based on principles that we can all relate to, non-violence, dialogue, interdependence. And in any situation of conflict, it seeks to find a resolution that is mutually beneficial and addresses the interests of all the key parties involved in the conflict.

    UMAYLAM: Case Study Tibet

    Sikyong Dr. Lobsang Sangay, Democratically elected head of the Tibetan people, CTA
    In Tibet today, the reality is there is political unrest, social discrimination, economic marginalization, environmental destruction, cultural assimilation. On a daily basis we hear painful stories coming from inside Tibet, and it concerns every Tibetan, and also raises the question: How can we alleviate the sufferings of Tibetans as soon as possible? How can replace political repression with basic freedom, economic marginalization with economic opportunities, environmental destruction with environmentally sustainable policies, social discrimination with social equality, cultural assimilation with cultural preservation? We have to solve the issue of Tibet through dialogue.

    Narrator:
    The Middle Way Approach was conceived by His Holiness the Dalai Lama. Following the People's Republic of China's occupation of Tibet in 1959, His Holiness was forced to flee to India and 80,000 Tibetans followed him across the Himalayas. In the early years of exile, the Tibetan leadership sought to restore Tibet's independence. However, the international context of the time and the deteriorating situation inside Tibet called for a more pragmatic and realistic solution, The Middle Way Approach.

    In 1997, through a resolution of the Tibetan Parliament-In-Exile the Middle Way Approach was unanimously adopted as the official position of the Central Tibetan Administration based in India, which is the democratically elected representative body of the Tibetan people.

    His Holiness the Dalai Lama:
    At that time, Deng Xiaoping stated, "The question of independence, we cannot discuss. We cannot negotiate on that, on that point. Besides that, everything is open, we can discuss."

    Dicki Chhoyang:
    The Middle Way Approach has enabled to establish direct contact between the Tibetan leadership and the Chinese government. Since 1979, because of our adopting the MIddle Way Approach, we've been able to send several delegations to Tibet.

    Narrator:
    Since then, several rounds of Sino-Tibetan talks have been held, culminating in 2008 with the presentation of the "Memorandum on Genuine Autonomy for the Tibetan People" to the Chinese leadership. This was followed in 2010 by the presentation of a Note on the Memorandum. The Memorandum details the Tibetan people's vision of autonomy and self-governance. It defines the basic needs to be addressed to enable the preservation of key aspects of Tibetan identity, such as language, culture, religion, education and environmental protection, to name a few.

    Prof. Samdong Rinpoche, Former Kalon (2001-2011), CTA:
    It is entirely based on the provisions of the Constitution of the People's Republic of China and also the Autonomic Law. We are not asking anything which is outside of the provisions of the Constitution and the law. The Middle Way Approach is applicable to any conflict in the world, right from the conflict within the family, or within the community or within the nations. It is not seeking one side winner or the other side loser, so that both sides can be satisfied when the solution is found.

    Dicki Chhoyang:
    Different countries around the world have demonstrated that the autonomy sought by Tibetans is possible. For example, Nunavut in Canada, Greenland and the Faroe Islands in Denmark, South Tyrol Trentino in Italy, and Aceh in Indonesia. It has also enabled us to maintain a Tibetan presence in several countries, and key amongst these countries is India, where we find the largest number of Tibetans in exile, and also where the Central Tibetan Administration is based. Because the Middle Way Approach is grounded in the reality that we find in Tibet today, world leaders such as President Obama and Archbishop Tutu can openly support our efforts. A growing number of Chinese individuals, including Nobel Peace Laureate Liu Xiabo, are increasingly aware and support the Middle Way Approach. This is very important, because ultimately, no matter how much international support we have, finding a lasting, peaceful and acceptable solution to the situation inside Tibet will come down to the Tibetan and Chinese people. For most of history, Tibetan and Chinese people have coexisted peacefully, so we do have a precedent in that regard. China aspires to become a world leader and it will have the moral authority to match its economic and political presence by demonstrating to the international community that it can peacefully and sustainably address the situation inside Tibet.

    Sikyong Dr. Lobsang Sangay:
    We are willing to not seek separation from China. Because, to have genuine autonomy for Tibetans is to restore basic freedom of the Tibetan people. When the Tibet issue is resolved, it will fulfill the aspirations of Tibetans in Tibet. It will fulfill the legacy of the elder generation and dreams of all those people who have left us. That will be the day when Tibetans will have their identity and dignity restored. That will be one of the best stories of the 21st century.

    "Your support
    is not only for the six million Tibetans
    but also to create a new pattern
    or a new model for struggle (…)

    We will be creating
    a new way to solve problems and conflicts
    and thereby serve the interests
    of the entire human community."

    H. H. the Dalai Lama

    TAKE ACTION
    FOR PEACE!

    Karwal Sibal, Former Indian Foreign Secretary:
    The Middle Way Approach is the most sensible and pragmatic way.

    I support the Middle Way Approach.

    I support the Middle Way Approach.

    Thubten Jinpa, H.H. the Dalai Lama's official translator:
    This kind of approach can potentially serve as an inspirational model for many conflict areas in different parts of the world. It's grounded in a real appreciation of the complexity of today's world.

    I support the Middle Way Approach.

    Prof. Robert Thurman, Columbia University, USA:
    This is a practical way, that you have freedom on the ground, in the United Tibet.

    Tenzin Seldon, Rhodes Scholar:
    I support the Middle Way Approach because it allows for the Tibetan inhabited areas in the People's Republic of China, to be under a single administration and have meaningful autonomy.

    I support the Middle Way Approach.

    Prof. Anand Kumar, J. Nehru University, New Delhi:
    This is an idea whose time is coming.

    Find out more and learn how you can get involved:

    www.middlewayapproach.org
    www.tibet.net/mwa
    http://www.facebook.com/umaylam
    #umaylam #middleway

    Department of Information and International Relations
    Central Tibetan Administration
    2014


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    18/8/14 18:14
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-08-18 18:14:27
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    גישה לא אלימה לפיתרון עימותים בכל הרמות דרך דיאלוג.

     

    ''


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    27/8/14 05:27
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-08-27 05:27:06
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    ''


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    11/11/14 15:22
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-11-11 15:22:58
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הלו? דיאלוג הוא הדרך שלום.

     

    אילו הייתי ביבי, או כל אחד אחר כאן,

    הייתי פונה למומחים לפיתרון סכסוכים בדרכי נועם על מנת להתייעץ,

    לכל הפחות. 

    --

    שכולם יזכו לשלווה פנימית ולחיים ארוכים מלאי משמעות על ידי עזרה כנה וטובה לזולת. 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "גישת דרך האמצע: פיתרון של שלום לקונפליקטים למאה ה-21"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה