כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    אקטואליה

    קהילת אקטואליה - המקום לדון בענייני היום, בארץ ובעולם. פוליטיקה, כלכלה, חברה, דעות והגות. אנא שמרו אל התבטאות נאותה!

    אקטואליה

    חברים בקהילה (5576)

    yang9600
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שרון קדם
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אחר40
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    eranfox
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    באבא יאגה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    זהות יהודית פרק ב': אלברט איינשטיין ואחריות אוניברסלית

    25/8/14 19:25
    0
    דרג את התוכן:
    2014-11-16 04:52:22
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ זהות יהודית, יהדות, מוסר, אלברט איינשטיין, איינשטיין, זכויות אדם, אחריות אוניברסלית, אהבת הזולת, אלטרואיזם, זולתנות ]

     

    ''

     

    ''

    קונג פו פנדה וטאי לונג

     

    נושא חברותי ואקטואלי. מי אני ולמי אני רוצה להידמות?

    סדרת דיונים שתתמקד בסוגיית הזהות היהודית.

    במהלך הסדרה, נפגוש יהודים אלטרואיסטים, חילונים ודתיים, בעבר ובהווה,

    יהודים שלדעתי מגלמים את הערכים של התרבות היהודית.

    מוזמנים.


    ---

     

    פרק א' בסדרת "זהות יהודית" עסק באהבת הזולת.

    בדיון שהתפתח, גם שוחחנו על מצוות אהבת הזולת: מצוות ואהבת לרעך כמוך. 

     

    בפרק הזה, השני בסדרה, נפגוש את פרופ' אלברט איינשטיין.

    איינשטיין היה יהודי חילוני.

    מעבר להישגיו בתחום הפיזיקה, חשוב עוד יותר,

    בעיניי, להדגיש שאיינשטיין היה הומניסט,

    בן אדם, מענטש ביידיש, במלוא מובן המילה, בעל לב חם ואנושי,

    אדם ערכי ובעל חזון שגילם אחריות אוניברסלית. 

     

    ''

     

    ''

     

    לגבי חשיבות המוסר, איינשטיין אמר:

     

    • "מה שראוי שינחה את האדם במהלך חייו הוא המשקל שהוא נותן למוסריות, 
    • ומידת ההתחשבות שלו באחרים."

     

    • "המאמץ האנושי החשוב ביותר הוא השאיפה למוסריות בפעולותינו. 
    • האיזון הפנימי שלנו, ואפילו הקיום שלנו, תלויים בכך. 
    • רק מוסריות בפעולותינו יכולה להעניק לחיים יופי וכבוד. 
    • להפוך את הנ"ל לכוח קיים ולהעלות את זה למודעות
    • זוהי אולי המשימה החשובה ביותר של החינוך. 
    • הבסיס למוסר אינו צריך להיות מושתת על מיתוסים
    • או להיות מקושר לאיזושהי סמכות, 
    • שמא ספק כלשהו לגבי המיתוסים הללו או הלגיטימיות של הסמכות הזו 
    • יפגמו בבסיס לשיפוט ולפעולה שקולים ונבונים.”

     

    • לגבי היהדות הוא הותיר מורשת מחייבת, לנו ולדורות הבאים: 
    • "היהדות הוכיחה שהתבונה היא הנשק הטוב ביותר הקיים בהיסטוריה... 
    • מחובתנו, אנו היהודים להציע לעולם את ניסיוננו העצוב בן אלפי השנים, 
    • ותוך נאמנות למסורת המוסרית של אבותינו – להיות חיילים במאבק על השלום, 
    • שכם אחד עם הכוחות הנעלים ביותר בכל החוגים התרבותיים והדתיים."
    • ציטוטים של איינשטיין 

    http://he.wikiquote.org/wiki/אלברט_איינשטיין

     

     

    אלברט איינשטיין, אחד מגדולי ההומנסיטים בני זמננו

     

    "אלברט איינשטיין הוא אחד מההומניסטים הגדולים בני זמננו.

    הוא התפרסם על תגליתו לגבי כיצד חלק ניכר מהייקום שלנו פועל,

    באמצעות תיאוריות היחסות, הכללית והמיוחדת.

    אבל הוא השתמש בתהילה הזאת כדי לקדם ולתמוך ברעיונות הומניסטים.

    הוא התנגד ללאומנות הקיצונית של ממלכת קייזר במלחמת העולם הראשונה.

    איינשטיין ראה את עצמו כאזרח העולם יותר מאשר כאזרח של מדינה ריבונית כלשהי.

    הוא האמין באידאלים הגבוהים של חירות וחופש ובזכותו של אדם להתנגד לממשלתו,

    אפילו בשעת מלחמה."

     

    להמשך קריאה באנגלית:

    http://www.opposingviews.com/i/religion/albert-einstein-one-great-humanists-our-time

     

    לאחר אסון הירושימה ונגסקי,

    "במשך שארית חייו, איינשטיין דרש בחריפות את הביטול המוחלט של נשק גרעיני

    וטען כי ממשלה עולמית היא חיונית למניעת מלחמה גרעינית."

     

    מתוך: אלברט איינשטיין כיהודי חילוני הומניסטי - בנט מורסקין, 

    באתר קונגרס האירגונים היהודים החילונים

     

    מכריו זוכרים את חוש ההומור של איינשטיין ואת צחוקו המיוחד

    "שנשמע כמו נביחה של כלב ים מאושר",

    בפרט "כל פעם שהוא שמע בדיחה יהודית טובה".

    סרט תיעודי על חייו של איינשטיין, "איך אני רואה את העולם",

    פותח בציון שאיפתו של איינשטיין למצוא הרמוניה,

    לא רק במדע שלו אלא גם בעולמם של בני אדם.

    שווה לצפות בדקות הראשונות רק כדי לראות כמה האיש היה חביב: 

     

    ''

     

    (נא לתרגל סובלנות והבנה כלפי התרגומים שלי ללא הגהה. תודה.) 

     

    --

    הנכם מוזמנים לדיונים הנוספים בסדרה:

    זהות יהודית פרק א': אהבת הזולת

    זהות יהודית פרק ג': אני ואתה -- ואנחנו

    זהות יהודית פרק ד': יהדות מתחדשת

    זהות יהודית פרק ה': מוסר אוניברסלי

     

    שכל משאלותינו החומלות תתגשמנה במהרה.

    אנחנו זקוקים לשלום עולמי.

     

    Jewish Identity Chapter 2:

    Albert Einstein and Universal Responsibility

     

    ''

     

    ''

    Kung Fu Panda and Tai Lung

     

    A sociable and current topic. Who am I and who do I want to be like? 

    A series of discussions on the question of Jewish identity.

    In the course of the series, we will meet Jewish altruists, secular and religious, past and present, Jews who, in my view, exemplify the values of Jewish culture.

    Welcome. 

     

    Chapter 1 in the "Jewish Identity" series addressed altruism. 

    In the discussion that followed, we also talked about the 'Altruism Commandment': the commandment to 'love others as oneself.' 

     

    In this chapter, the second in the series, we will meet Prof. Albert Einstein.

    Einstein was a secular Jew.

    Beyond his achievements in physics, it's even more important, in my view, to stress that Einstein was a humanist, a human being, a mentsch in Yiddish, in the full sense of the word, with a warm and kind heart, an ethical person and visionary who exemplified universal responsibility. 

    ---

     

     

    ''

     

    ''

     

    Image:

    Bloomfield Science Museum Jerusalem   Einstein Exhibition -- Exhibition Sections

     

    Einstein and the World -- Einstein is one of the most influential individuals of modern time. He was active in social and political areas, supported peace and civil rights, and opposed nationalism. Einstein as a world citizen, humanist, Zionist and Jew. 

     

    Einstein and His Legacy -- films about the man, his character and his world view. 

    ~ ~ ~

     

    On the importance of ethics, Einstein said:

     

    "The proper guidance during the life of a man should be the weight that he puts upon ethics and the amount of consideration that he has for others."

     

    “The most important human endeavor is the striving for morality in our actions. Our inner balance and even our very existence depend on it. Only morality in our actions can give beauty and dignity to life.
    To make this a living force and bring it to clear consciousness is perhaps the foremost task of education.
    The foundation of morality should not be made dependent on myth nor tied to any authority lest doubt about the myth or about the legitimacy of the authority imperil the foundation of sound judgment and action.” ― Albert Einstein, The Human Side

     

    Regarding Judaism, he left a binding legacy, for us and future generations:

     

    "Judaism has proven that wisdom is the best weapon that exists in history…

    It is our duty, as Jews to offer the world our sad experience of thousands of years,

    and faithful to the ethical tradition of our forefathers---to be soldiers in the struggle for peace, together with the most exalted forces in all cultural and religious circles." (translated from Hebrew)

     

    Albert Einstein, One of the Great Humanists of Our Times

     

    "Albert Einstein was one of the greatest humanists of our times. He became famed for his revealing of how much of our universe works, through the theories of General and Special Relativity. But he used this fame to support and further humanist ideas. He opposed the ultra-nationalism of the Kaiser monarchy during WWI. Einstein considered himself more of a citizen of the world, than of a nation state. He believed in the higher ideals of freedom, liberty and a right to oppose one's own government, even in wartime."

    Read more:

    http://www.opposingviews.com/i/religion/albert-einstein-one-great-humanists-our-time

     

    After Hiroshima and Nagasaki, 

    "For the rest of his life, he was outspoken in his demanding the abolition of all nuclear weapons and asserted that a world government was essential to prevent a nuclear war."

     

    Albert Einstein as a secular humanistic Jew by Bennett Muraskin

    Congress of Secular Jewish Organizations website

    http://www.csjo.org/resources/essays/albert-einstein-as-a-secular-humanistic-jew-by-bennett-muraskin/

     

    Einstein's friends remember his sense of humor and distinctive laugh "that sounded like a happy

    seal bark, especially every time he heard a good Jewish joke." 

    The documentary about Einstein's life, "How I See the World," opens with Einstein's aspiration to find harmony, not only in science, but also in the world of human beings. It's worthwhile watching the first few minutes just to see how affable he was: 

     

     

    ''

     

    You are invited to the other discussions in the series:

    Jewish Identity Chapter 1: Altruism in Judaism 

    Jewish Identity Chapter 3: I and Thou -- and We 

    Jewish Identity Chapter 4: Jewish Renewal

    Jewish identity Chapter 5: Universal Ethics

    (All posts are bilingual Hebrew and English.)


    May all our compassionate wishes be quickly realized.

    We need world peace. 

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "זהות יהודית פרק ב': אלברט איינשטיין ואחריות אוניברסלית"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    25/8/14 20:23
    1
    דרג את התוכן:
    2014-08-25 20:52:20
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    1. זה נשמע כמו מוזיקה של אריק סאטי.

     

    2. בזמנו, חזתה האינטלקטואלית חנה ארנדט את עתידה של ישראל, כמו גם את הקרע העמוק אשר עתיד להיווצר בין היהודים היושבים בציון, לאלה של ארה'ב, וכתבה: 

     

     

    Born in Conflict, Israel Will Degenerate into Sparta, and American Jews Will Need to Back Away.

     

    היום יותר מתמיד נדמה שצדקה. הפער בין שתי הקבוצות, היהודים בארץ וארה'ב, הולך ומעמיק, וספק אם היום ניתן לגישור. לאחרונה פרסם אנתוני לרמן Anthony Lerman (יהודי אנגלי, מומחה לאנטישמיות בעל עבר עתיר ניסיון במוסדות יהודיים ובמחקר, ניתן לגגל), מאמר בניו יורק טיימז בשם The End of Liberal Zionism.  לינק למטה. בנוסף מתרוצצות בארה'ב אינספור עצומות ומחאות, מטעם יהודים, בחלקם יוצאי שואה, אפילו עצומות מיוחדות מטעם ישראלים תושבי ארה'ב, מאמרים על גבי מאמרים, כאשר כל אלה מוחים בתוקף על המתרחש בישראל ומדיניות המשטר הנוכחי. משמתפרסמות בארץ ידיעות על המחאות אלה, זוכים כל המוחים האלה לכינוי "אנטישמים" או "בוגדים" או "נאצים", או זוכים לאיחולי מוות במשרפות ובתאי הגזים. סקרים של מכונים כמו ADL מגלים שבעוד שהיהודים בגילאי 60 משמרים את התמיכה המסורתית בישראל, עליה גדלו, הדור הצעיר מתנער ממנה. זו אינה תוצאה של המלחמה הנוכחית בלבד אלא תוצאה של תהליכים שלטוניים מצטברים והמדיניות בישראל, על פני עשרות שנים. כמו למשל מונופול הרבנות. כל אלה מאששים את המסקנה שחנה ארנדט כנראה צדקה, הזהות היהודית ההומנית הקלאסית היא נחלתם של יהודי ארה'ב, אבל לא של היושבים בציון.

     

    מאמר של אנתוני לרמן - 

     

    http://www.nytimes.com/2014/08/23/opinion/sunday/israels-move-to-the-right-challenges-diaspora-jews.html?smid=fb-share

     

     

     


    --
    רkקל
    25/8/14 20:33
    1
    דרג את התוכן:
    2014-08-25 20:47:22
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אינשטיין ההומניסט ידע שהציווי המוסרי העליון של האדם הוא מצפונו שלו, והוא מחוייב ומצווה לפעול על פי ערכיו שלו, שמקור הסמכות העליון ובית המשפט האולטימטיבי של האדם - הוא הוא עצמו. אם איינשטין היה היום בחיים והיה כותב תגובה בקפה בעילום שם, על הומניזם -  מייד היו מעמידים אותו במקומו.


    --
    רkקל
    25/8/14 21:03
    0
    דרג את התוכן:
    2014-08-25 21:13:36
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2014-08-25 20:33:12

     

    ''

     

    ''

    קונג פו פנדה וטאי לונג

     

    נושא חברותי ואקטואלי. מי אני ולמי אני רוצה להידמות?

    סדרת דיונים שמתמקדת בסוגיית הזהות היהודית.

    מוזמנים.

    ---

     

    פרק א' בסדרת "זהות יהודית" עסק באהבת הזולת.

    בדיון שהתפתח, גם שוחחנו על מצוות אהבת הזולת: מצוות ואהבת לרעך כמוך. 

     

    בפרק הזה, השני בסדרה, נפגוש את פרופ' אלברט איינשטיין.

    איינשטיין היה יהודי חילוני.

    מעבר להישגיו בתחום הפיזיקה, חשוב עוד יותר,

    בעיניי, להדגיש שאיינשטיין היה הומניסט,

    בן אדם, מענטש ביידיש, במלוא מובן המילה, בעל לב חם ואנושי,

    אדם ערכי ובעל חזון שגילם אחריות אוניברסלית. 

     

    ''

     

     

    ''

     

    לגבי חשיבות המוסר, איינשטיין אמר:

     

    • "מה שראוי שינחה את האדם במהלך חייו הוא המשקל שהוא נותן למוסריות, 
    • ומידת ההתחשבות שלו באחרים."

     

    • "המאמץ האנושי החשוב ביותר הוא השאיפה למוסריות בפעולותינו. 
    • האיזון הפנימי שלנו, ואפילו הקיום שלנו, תלויים בכך. 
    • רק מוסריות בפעולותינו יכולה להעניק לחיים יופי וכבוד. 
    • להפוך את הנ"ל לכוח קיים ולהעלות את זה למודעות
    • זוהי אולי המשימה החשובה ביותר של החינוך. 
    • הבסיס למוסר אינו צריך להיות מושתת על מיתוסים
    • או להיות מקושר לאיזושהי סמכות, 
    • שמא ספק כלשהו לגבי המיתוסים הללו או הלגיטימיות של הסמכות הזו 
    • יפגמו בבסיס לשיפוט ולפעולה שקולים ונבונים.”

     

    • לגבי היהדות הוא הותיר מורשת מחייבת, לנו ולדורות הבאים: 
    • "היהדות הוכיחה שהתבונה היא הנשק הטוב ביותר הקיים בהיסטוריה... 
    • מחובתנו, אנו היהודים להציע לעולם את ניסיוננו העצוב בן אלפי השנים, 
    • ותוך נאמנות למסורת המוסרית של אבותינו – להיות חיילים במאבק על השלום, 
    • שכם אחד עם הכוחות הנעלים ביותר בכל החוגים התרבותיים והדתיים."
    • ציטוטים של איינשטיין 

    http://he.wikiquote.org/wiki/אלברט_איינשטיין

     

     

    אלברט איינשטיין, אחד מגדולי ההומנסיטים בני זמננו

     

    "אלברט איינשטיין הוא אחד מההומניסטים הגדולים בני זמננו.

    הוא התפרסם על תגליתו לגבי כיצד חלק ניכר מהייקום שלנו פועל,

    באמצעות תיאוריות היחסות, הכללית והמיוחדת.

    אבל הוא השתמש בתהילה הזאת כדי לקדם ולתמוך ברעיונות הומניסטים.

    הוא התנגד ללאומנות הקיצונית של ממלכת קייזר במלחמת העולם הראשונה.

    איינשטיין ראה את עצמו כאזרח העולם יותר מאשר כאזרח של מדינה ריבונית כלשהי.

    הוא האמין באידאלים הגבוהים של חירות וחופש ובזכותו של אדם להתנגד לממשלתו,

    אפילו בשעת מלחמה."

     

    להמשך קריאה באנגלית:

    http://www.examiner.com/article/albert-einstein-one-of-the-great-humanists-of-our-times

     

    לאחר אסון הירושימה ונגסקי,

    "במשך שארית חייו, איינשטיין דרש בחריפות את הביטול המוחלט של נשק גרעיני

    וטען כי ממשלה עולמית היא חיונית למניעת מלחמה גרעינית."

     

    מתוך: אלברט איינשטיין כיהודי חילוני הומניסטי - בנט מורסקין, 

    באתר קונגרס האירגונים היהודים החילונים

     

    מכריו זוכרים את חוש ההומור של איינשטיין ואת צחוקו המיוחד

    "שנשמע כמו נביחה של כלב ים מאושר",

    בפרט "כל פעם שהוא שמע בדיחה יהודית טובה".

    סרט תיעודי על חייו של איינשטיין, "איך אני רואה את העולם",

    פותח בציון שאיפתו של איינשטיין למצוא הרמוניה,

    לא רק במדע שלו אלא גם בעולמם של בני אדם.

    שווה לצפות בדקות הראשונות רק כדי לראות כמה האיש היה חביב: 

     

    ''

     

    (נא לתרגל סובלנות והבנה כלפי התרגומים שלי ללא הגהה. תודה.) 

     

     

     

     

    מכל המעשיות האלה לא ברור לי למה אינשטיין נמלט לארה"ב במקום להשאר באירופה ולנסות לפתור שם את הבעיות בשיטות "פצפיסטיות".

     

    וואלללללה, באה לי הברקה. הבן-אדם היה אולי תמים אבל בטח לא טיפש. הוא ידע ששיטות פצפיסטיות לא יפתרו את הבעיה כי הדרך היחידה להתמודד עם חיות היא דרך האלימות. הוא ברח כי הוא ידע שאחרת הוא ימות. הוא ברח כי היה לו נוח שמישהו אחר יעשה את העבודה השחורה, שמישהו אחר ישפך את הדם. והוא ישב לו במגדל השן האקדמי וישפריץ לנו הגיגים פילוסופיים על הומניות...

     


    --
    כדי להגשים חלום צריך להתעורר.
    26/8/14 01:14
    0
    דרג את התוכן:
    2014-08-26 01:17:47
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: eicher077 2014-08-25 21:13:36

     

    מכל המעשיות האלה לא ברור לי למה אינשטיין נמלט לארה"ב במקום להשאר באירופה ולנסות לפתור שם את הבעיות בשיטות "פצפיסטיות".

     

    וואלללללה, באה לי הברקה. הבן-אדם היה אולי תמים אבל בטח לא טיפש. הוא ידע ששיטות פצפיסטיות לא יפתרו את הבעיה כי הדרך היחידה להתמודד עם חיות היא דרך האלימות. הוא ברח כי הוא ידע שאחרת הוא ימות. הוא ברח כי היה לו נוח שמישהו אחר יעשה את העבודה השחורה, שמישהו אחר ישפך את הדם. והוא ישב לו במגדל השן האקדמי וישפריץ לנו הגיגים פילוסופיים על הומניות...

     

    התגובה קצת קצרה בעובדות, אבל גם הפורמט של פוסט לא מאפשר הרבה...

    בחרתי כמה נקודות עיקריות שנראה לי שהן מגלמות

    באופן הברור והבולט ביותר את מוסריותו ואת אנושיותו.

    חמלה היא לא פסיבית. איינשטיין היה מאוד מציאותי.

    לפעמים טוב לברוח.

    לפעמים כשאין אפשרות אחרת,

    (כפי שלטיבטים לא היה מנוס ממלחמה כשהצבא הסיני פלש

    לטיבט בשנות החמישים של המאה הקודמת),

    צריך להילחם ולהגן בכוח.

    בסופו של דבר, המוטיבציה לפני, בזמן ובסיום פעולה כלשהי

    תקבע אם הפעולה היא מוסרית או לא.

    איינשטיין נטש את העמדה הפציפיסטית שלו מתקופת מ''ע הראשונה 

    (כשהיה אזרח גרמני)

    לצורך צידוד בהפלת הנאציזם ואימץ אותה שוב לאחר נפילת הנאציזם.

    איינשטיין, בדיוק כפי שהיינו מצפים מאדם בעל שיעור קומה כמוהו,

    הגיב בחוכמה ובצורה הולמת וחומלת למורכבות החיים.

    הוא פעל נגד המקארתיזם, נגד גזענות ועוד.

    אדם ראוי להערכה ולחיקוי, בעיניי.

     

    להלן מתוך: אלברט איינשטיין כיהודי חילוני הומניסטי - בנט מורסקין, 

    באתר קונגרס האירגונים היהודים החילונים

     

    עיקרי הדברים: התנגד להיסטריה הלאומנית של שנת 1914, כדי לעמוד מול השתתפות גרמנית במלחמת העולם הראשונה. בתקופת רפובליקת הווימר, הוכר כפציפיסט מיליטנטי שהתנגד לגיוס. היה סוציאליסט עם מחוייבות חזקה לזכויות האזרח. דחה את הקומוניזם כלא דמוקרטי ורודני.

     

    Einstein resisted nationalist hysteria in 1914 to oppose German participation in World War One. As a pacifist and an internationalist, he was revolted by national and ethnic hatred. “Nationalism,” he said, “is an infantile sickness. It is the measles of the human race.” During the Weimar Republic (1919-1933), Einstein was known as a militant pacifist, who advocated draft resistance. In politics, he was a socialist with a strong commitment to civil liberties. He rejected communism as undemocratic and authoritarian.

     

    עיקרי הדברים: כשהיטלר עלה לשלטון איינשטיין ביקר בארה''ב. הנאצים גינו את איינשטיין בתעמולה שלהם ובזזו את ביתו. במחאה, הוא ויתר על האזרחות הגרמנית שלו ולאחר ביקר קצר באירופה, עבר לגור בארה''ב באופן קבוע. קיבל משרה באוניברסיטת פרינסטון. השתמש בהשפעתו כדי להציל פרופסורים ומדענים יהודים רבים מגרמניה הנאצית על ידי סיוע בסידור הגירתם לארה''ב. גם גייס כספים כדי לסייע לפליטים יהודים רבים אחרים להמלט מגרמניה הנאצית. 

    הפך לחבר של איגוד המורים האמריקאים - האמין שחשוב שהאינטלקטואים יתאגדו כדי להגן על עמדתם הכלכלית ועל השפעתם בתחום הפוליטי. 

     

    When Hitler came to power in 1933, Einstein was visiting the US. The Nazis vilified Einstein in their propaganda and ransacked his home. In protest, he renounced his German citizenship, and after a brief return to Europe, he settled permanently in the US, accepting a position at the Institute for Advanced Study in Princeton, New Jersey. Concerned with the fate of his colleagues, he used his influence to facilitate the immigration of many Jewish professors and scientists from the Nazi Germany. He also raised funds to aid other Jewish refugees fleeing Hitler. In 1938, he became a charter member of an American Federation of Teachers local at Princeton commenting, “I consider it important, indeed urgently necessary, for intellectual workers to get together, both to protect their own economic status and also to secure their influence in the political field.” 

     

    עיקרי הדברים: באמצע שנות השלשים של המאה שעברה ועד לשנות השלושים המאוחרות, איינשטיין ויתר על הפציפיזם בתוגבה לתקפנות של גרמניה הנאצית. כתב לנשיא ארה''ב רוזבלט בשנת 1939 שהוא חושש שגרמניה תוכל לפתח נשק גרעיני והציע שארה''ב תבדוק את האפשרות לפני הנאצים. עקב כך, רוזבלט התחיל את פרוייקט מנהטן ופיתוח פצצת אטום אמריקאית, אבל לאיינשטיין לא היה מעורב בפרוייקט בכלל. בתום המלחמה איינשטיין אמר שאילולא ידע הגרמנים כל כך רחוקים מפיתוח של פצצת אטום, לא היה מציע את ההצעה ההיסטורית שלו לרוזבלט. 

    "במשך שארית חייו, איינשטיין דרש בחריפות את הביטול המוחלט של נשק גרעיני

    וטען כי ממשלה עולמית היא חיונית למניעת מלחמה גרעינית." 

    אחד מהדברים האחרונים שהוא עשה היה להוציא הצהרה משותפת עם הפילוסוף ברטרנד ראסל בשנת 1955 כדי להזהיר מפני הסכנה של השמדה גרעינית.

     

    During the mid to late 1930s, Einstein renounced pacifism in reaction to Nazi Germany’s belligerency

    and in 1939, he wrote to FDR alerting him to the possibility that Germany could develop nuclear weapons and urging him to explore building them first. This prompted FDR to launch the Manhattan Project, which resulted in US development of the A-bomb, but Einstein had no role in it. In fact, after the war, he stated that he would never have made his historic proposal to Roosevelt if he knew that Germany was so far behind in building an atomic bomb. For the rest of his life, he was outspoken in his demanding the abolition of all nuclear weapons and asserted that a world government was essential to prevent a nuclear war. One of his last acts was to issue a joint manifesto with philosopher Bertrand Russell in 1955 warning against the danger of nuclear annihilation.


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    מומלץ ליצור מרחב תודעתי. "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    26/8/14 02:09
    0
    דרג את התוכן:
    2014-08-26 02:18:24
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: רkקל 2014-08-25 20:52:20

     

    1. זה נשמע כמו מוזיקה של אריק סאטי.

     

    2. בזמנו, חזתה האינטלקטואלית חנה ארנדט את עתידה של ישראל, כמו גם את הקרע העמוק אשר עתיד להיווצר בין היהודים היושבים בציון, לאלה של ארה'ב, וכתבה: 

     

     

    Born in Conflict, Israel Will Degenerate into Sparta, and American Jews Will Need to Back Away.

     

    היום יותר מתמיד נדמה שצדקה. הפער בין שתי הקבוצות, היהודים בארץ וארה'ב, הולך ומעמיק, וספק אם היום ניתן לגישור. לאחרונה פרסם אנתוני לרמן Anthony Lerman (יהודי אנגלי, מומחה לאנטישמיות בעל עבר עתיר ניסיון במוסדות יהודיים ובמחקר, ניתן לגגל), מאמר בניו יורק טיימז בשם The End of Liberal Zionism.  לינק למטה. בנוסף מתרוצצות בארה'ב אינספור עצומות ומחאות, מטעם יהודים, בחלקם יוצאי שואה, אפילו עצומות מיוחדות מטעם ישראלים תושבי ארה'ב, מאמרים על גבי מאמרים, כאשר כל אלה מוחים בתוקף על המתרחש בישראל ומדיניות המשטר הנוכחי. משמתפרסמות בארץ ידיעות על המחאות אלה, זוכים כל המוחים האלה לכינוי "אנטישמים" או "בוגדים" או "נאצים", או זוכים לאיחולי מוות במשרפות ובתאי הגזים. סקרים של מכונים כמו ADL מגלים שבעוד שהיהודים בגילאי 60 משמרים את התמיכה המסורתית בישראל, עליה גדלו, הדור הצעיר מתנער ממנה. זו אינה תוצאה של המלחמה הנוכחית בלבד אלא תוצאה של תהליכים שלטוניים מצטברים והמדיניות בישראל, על פני עשרות שנים. כמו למשל מונופול הרבנות. כל אלה מאששים את המסקנה שחנה ארנדט כנראה צדקה, הזהות היהודית ההומנית הקלאסית היא נחלתם של יהודי ארה'ב, אבל לא של היושבים בציון.

     

    מאמר של אנתוני לרמן - 

     

    http://www.nytimes.com/2014/08/23/opinion/sunday/israels-move-to-the-right-challenges-diaspora-jews.html?smid=fb-share

     

     

     

     

     

    1. אני בורה במוזיקה. קראתי קצת על סאטי. מעניין. תודה.

     

    2. מעניין לאן לקחת אותנו.

    אני מושכת לאוניברסלי והחזרת אותנו בבום טראח! לגיאוגרפי המפוצל,

    הן פיזית והן ב'גיאוגרפיה' התודעתית

     

    ''

    מסע יהודי שפונה ליהודים אמרקיאים וליהודים ברחבי העולם 

    לפעול בהתאם לערכים יהודים לסיום הכיבוש

    ולהפסיק תמיכה באירגונים יהודים שתומכים בכיבוש,

    למען חירות וכבוד של ישראלים ופלסטינים.

     

    "ההתמוטטות של המרכז היהודי" (אנגלית)

    http://portside.org/2014-08-14/collapse-american-jewish-center

     

    את מציגה את הדברים כאילו שאנושיות ומוסריות הן באמת אופציה עבור אדם כלשהו.

    כולנו רוצים להיות מאושרים. אף אחד לא רוצה סבל.

    זה נשמע בנאלי, אבל זה מאוד חכם. 

    זהו טבע האדם.

     

    אני ממשיגה את איינשטיין כפי שהוא המשיג את עצמו, לא כאמריקאי דווקא,

    אלא כיהודי חילוני, גרמני, אמריקאי, אזרח העולם, אוניברסלי, מדען והומניסט.

     

    תמיד נוכל, באיזשהו אופן, על כל אדם, להגיד: הוא לא אני.

    החוכמה היא להתעלות מעל הנטייה המפצלת והמפלגת הזאת שלנו

    (שהיא גם בניגוד לטבענו האמיתי),

    ולגלות ולהרגיש ולהבין שכולנו בני אדם,

    ללא קשר דת, גזע, מין, ארץ מוצא, מקום מגורים וכו'

     

    האמת היא שלא נתתי הנחיה ברורה: מצא את המשותף.

    אבל באופן כללי, זאת עצה טובה, לפגוש כל אדם מתוך ההנחה, הנכונה מן הסתם,

    שיש לנו די הרבה משותף רק משום שאנחנו כולנו בני אדם. 

     

    3. ממש מתלבטת איזו נשים אוכל להציג. גברים יש בשפע. חנה ארנדט זה רעיון מצויין דווקא.

    תודה. 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    מומלץ ליצור מרחב תודעתי. "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    26/8/14 17:34
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-08-26 17:34:17
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    "הפציפיזם שלי הוא הרגשה אינסטנקטיבית, הרגשה השולטת בי מפני שרצח בני־אדם הוא דבר נתעב. עמדתי אינה נובעת משום תיאוריה אינטלקטואלית, אלא מבוססת על התיעוב העמוק שלי לכל סוג של אכזריות ושנאה."

    ~ אלברט איינשטיין


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    מומלץ ליצור מרחב תודעתי. "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    27/9/14 19:03
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-09-27 19:03:55
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    "אני לא מאמין שאדם צריך להיות מרוסן בפעולותיו היומיומיות כיוון שהוא פוחד מעונש לאחר המוות, או שהוא צריך לעשות דבר מה רק מכיוון שכך הוא יתוגמל לאחר מותו. אין בזה שום היגיון. מה שראוי שינחה את האדם במהלך חייו הוא המשקל שהוא נותן למוסריות, ומידת ההתחשבות שלו באחרים."

    ~ אלברט איינשטיין

     

    הנכם מוזמנים לדיון השלישי בסדרה, זהות יהודית פרק ג': אני ואתה -- ואנחנו


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    מומלץ ליצור מרחב תודעתי. "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    24/10/14 04:13
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-10-24 04:13:18
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    מומלץ ליצור מרחב תודעתי. "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    24/10/14 20:40
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-10-24 20:40:18
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: רkקל 2014-08-25 20:52:20

     

    1. זה נשמע כמו מוזיקה של אריק סאטי.

     

    2. בזמנו, חזתה האינטלקטואלית חנה ארנדט את עתידה של ישראל, כמו גם את הקרע העמוק אשר עתיד להיווצר בין היהודים היושבים בציון, לאלה של ארה'ב, וכתבה: 

     

     

    Born in Conflict, Israel Will Degenerate into Sparta, and American Jews Will Need to Back Away.

     

    היום יותר מתמיד נדמה שצדקה. הפער בין שתי הקבוצות, היהודים בארץ וארה'ב, הולך ומעמיק, וספק אם היום ניתן לגישור. לאחרונה פרסם אנתוני לרמן Anthony Lerman (יהודי אנגלי, מומחה לאנטישמיות בעל עבר עתיר ניסיון במוסדות יהודיים ובמחקר, ניתן לגגל), מאמר בניו יורק טיימז בשם The End of Liberal Zionism.  לינק למטה. בנוסף מתרוצצות בארה'ב אינספור עצומות ומחאות, מטעם יהודים, בחלקם יוצאי שואה, אפילו עצומות מיוחדות מטעם ישראלים תושבי ארה'ב, מאמרים על גבי מאמרים, כאשר כל אלה מוחים בתוקף על המתרחש בישראל ומדיניות המשטר הנוכחי. משמתפרסמות בארץ ידיעות על המחאות אלה, זוכים כל המוחים האלה לכינוי "אנטישמים" או "בוגדים" או "נאצים", או זוכים לאיחולי מוות במשרפות ובתאי הגזים. סקרים של מכונים כמו ADL מגלים שבעוד שהיהודים בגילאי 60 משמרים את התמיכה המסורתית בישראל, עליה גדלו, הדור הצעיר מתנער ממנה. זו אינה תוצאה של המלחמה הנוכחית בלבד אלא תוצאה של תהליכים שלטוניים מצטברים והמדיניות בישראל, על פני עשרות שנים. כמו למשל מונופול הרבנות. כל אלה מאששים את המסקנה שחנה ארנדט כנראה צדקה, הזהות היהודית ההומנית הקלאסית היא נחלתם של יהודי ארה'ב, אבל לא של היושבים בציון.

     

    מאמר של אנתוני לרמן - 

     

    http://www.nytimes.com/2014/08/23/opinion/sunday/israels-move-to-the-right-challenges-diaspora-jews.html?smid=fb-share

     

     

     

    http://www.nytimes.com/2014/08/23/opinion/sunday/israels-move-to-the-right-challenges-diaspora-jews.html

     

     

     

    כתבה יפה ב"הארץ" על חנה ארנדט ואחריות אוניברסלית

    (כדי לצפות בכתבה המלאה, להקליד את אותם הנתונים כמו בכניסה לקפה)


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    מומלץ ליצור מרחב תודעתי. "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    16/11/14 00:30
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-11-16 00:30:52
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    מומלץ ליצור מרחב תודעתי. "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "זהות יהודית פרק ב': אלברט איינשטיין ואחריות אוניברסלית"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה