כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    אקטואליה

    קהילת אקטואליה - המקום לדון בענייני היום, בארץ ובעולם. פוליטיקה, כלכלה, חברה, דעות והגות. אנא שמרו אל התבטאות נאותה!

    אקטואליה

    חברים בקהילה (5575)

    דורון אנ_פל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Zvi Hartman
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ירוןפז1
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שושנה13
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    cleopatra9
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    avi_low
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ronkraus
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ד. צמרת
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ואולי גם..
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אמיר איש אברהם
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    זהות יהודית פרק ד': יהדות מתחדשת

    19/10/14 11:28
    0
    דרג את התוכן:
    2015-05-26 06:44:05
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ זלמן שחטרשלומי, הרב זלמן שחטר שלומי, זהות יהודית, יהדות מתחדשת ]

     

    ''

    "הדרך היחידה להסתדר . . . היא ביחד." ~ הרב זלמן שחטר-שלומי

     התמונה צולמה באוניברסיטת נרופה במדינת קולרדו בארה''ב

    התמונה ברשות האדיבה של ארכיבים, ספריות אוניברסיטת קולרדו בבולדור

    (אוסף שחטר-שלומי, צילום על ידי דונה לוריטה, פוטו די ויטה)


    Photo with the generous permission of

    Archives, University of Colorado at Boulder Libraries

    (Shachter-Shalomi Collection, Photograph taken by Dona Laurita, Foto di Vita)

     

    הפעם בנימה אישית.

     

    ''

     

    שלום. שלום לכולם! מה שלומכם? מה שלומך, קרל?

     

    - בסדר.

     

    יופי. אוקיי! הנה, שמי כריזנטמה. נעים להכיר.

    יש לי חידה בשבילך. בסדר? רוצה לשמוע חידה?

     

    - כן.

     

    מה מקבלים כשעושים הכלאה בין בחורה יהודיה שנולדה וגדלה בעיר ניו יורק

    למאסטר סיני לטאי צ'י וצ'יגונג עתיק?

    מה מקבלים? אתה מסוגל לנחש?

     

    - לא.

     

    אותי! כריזנטמה! 

     

    "הלואיז מנענעת את הייקום עם כריזנטמה" ~קרל סמית'

    ---

    זהות יהודית היא נושא חברותי ואקטואלי. מי אני ולמי אני רוצה להידמות?

    סדרת דיונים שמתמקדת בסוגיית הזהות היהודית.

    במהלך הסדרה, נפגוש יהודים אלטרואיסטים, חילונים ודתיים, בעבר ובהווה,

    יהודים שלדעתי מגלמים את הערכים של התרבות היהודית.

    מוזמנים.

    ---

     

    ''

    מתוך הסרט "היהודי שבלוטוס" של לורל צ'ייטן, בהשראת הספר "היהודי שבלוטוס".

    הספר מתעד מפגש היסטורי בין קבוצה

    של רבנים וחוקרים יהודים עם הדלאי לאמה בדרמסלה בשנת 1990.

    הרב זלמן שחטר-שלומי בלבוש חסידי מסורתי עם שטריימל.

     

     

    זאת שמחה גדולה בשבילי להקדיש דיון לרב זלמן שחטר-שלומי (1924-2014) וליהדות מתחדשת. לא פגשתי את זלמן. כדי להמחיש מהי בערות ותודעה צרה שאוחזת ב-'אני ושלי והקרובים לי' אספר על ביקור אצל אבי בעיר פילדלפיה בארה''ב. בבית הכנסת בשבת, אבי הציע שאולי יהיה לי מעניין להצטרף לתפילה יוצאת דופן שמתקיימת בחדר הסמוך לאולם התפילה הראשי, אבל מתוך לויאליות צרופה, מתוך היקשרות עזה לאבי, נשארתי לדרשה שלו ופספסתי את זלמן. הייתי ככה קרובה. זה קארמה. זה היה בשנת 1976. 

     

    ''

    הרב מונטי אליאסוב

     

    בשנת 1997, שנתיים לאחר שקראתי את "היהודי שבלוטוס" ו"מדיטציה יהודית" של הרב אריה קפלן, הצטרפתי לקבוצת תפילה יהודית ייחודית עם הרב מונטי אליאסוב שהיה תלמיד של רֶבּ זלמן. מונטי גדל בבית חרדי בדרום אפריקה, למד בישיבה, המשיך בלימודי יהדות בארה''ב ובמקביל, הרחיב את אופקיו.

     

    ''

    הלואיז גולד בסטודיו טאי צי' שלה

     

    במשך שנה וחצי, מונטי, הלואיז ואני נפגשנו כל שבת בסטודיו הטאי צ'י של הלואיז. לא פספסתי שבת. שלושתנו היינו הגרעין הקבוע ובד''כ הצטרפו אלינו אחד או שניים נוספים. עפי''ר היינו ארבעה, לפעמים יותר. כשמונטי התחיל ללמד ילדי בר מצווה, אחת לחודש טפחנו לעשרים. יצרנו יהדות ספונטנית, נושמת ובעלת משמעות אישית, דרך ריקוד, שירה, תפילה, לימוד, ציור, נגינה, דרמה תנ''כית ('ביבליודרמה') ומדיטציית הליכה. חידשנו את יהדותנו מידי שבת. 

     

    תכירו את רֶבּ זלמן. 


    ''

     

    הבעל שם טוב העתידי

     

    תרגום של הוידאו

    אבל הנקודה שרציתי להדגיש בסיפור הזה הוא

    שהמדרש הוא הקריקטורה הזאת.

    ההרגשה שלי היא שמתי שתתחילו לחלום

    על האנשים בחומש (בחמישה חומשי תורה) ומתי שתתחילו לחלום על החגים

    ומתי שמתחילים לחלום על האנשים במורשת שלנו ומתי שתתחילו לחלום,

    אפילו, על הבעל שם טוב העתידי.

    נגמרו הסיפורים על הבעל שם טוב שלא סיפרתי לילדים שלי. הם הכירו את כולם.

    הייתי מתחיל לספר סיפור והם אמרו,

    "כבר סיפרת לנו את זה." אז יום אחד אמרתי,

    "אוקיי, אספר לכם על הבעל שם העתידי.

     זאת הגירסה הלא ערוכ--- של הבעל שם טוב העתידי. אוקיי? 

     

    ''

     

    הבעל שם טוב העתידי נמצא בספינת החלל "אנטרפרייז" (של סטאר טרק). [צחוק]ֿ

    מגיעה קריאה עם שאילתה מאוד חשובה.

    בפלנטה הזאת, לכל האנשים יש שני ראשים והשאלה היא,

    "כמה מהם נדרשים למניין?" [צחוק]ֿ

    הם נוסעים במהירות עשרה מאק לתוך הרביע הזה

    של הייקום וחגים מעל הפלנטה הזאת.

    סקוטי מקרין אותו למטה והוא יורד וכל האנשים שואלים אותו,

    "נו, האם תחליט בשבילנו?" והוא אומר, "אני לא יודע. תנו לי לדבר איתם."

    הוא מתחיל לשוחח איתם והוא רוצה לברר

    אם שני הראשים הם באותה הדעה או לא. [צחוק]

    לא עבר זמן רב והוא מבין שראש אחד הוא של חסיד והשני של מתנגד. [צחוק]

    כך שלשני הראשים יש המון מה לדבר זה עם זה.

    הילכך, הוא מחליט שנדרשים עשרה ראשים ולא עשרה זיינים. 

    אם זה המצב, נספור גם את הנשים. [צחוק]

    כך הוא פוסק ואומר "הקרן אותי למעלה, סקוטי." 

     

    ''

     

    ''

     

    יראת ה'


    תרגום של הוידאו

    שלש מילים חשובות קשורות ל"יראה" בעברית.

     

    אחת היא 'פחד', השנייה היא 'ירא'ה והשלישית היא 'אימה'.

     

    מתרגמים את שלושתן [לאנגלית] "פחד".

    לכן, כשאנשים אומרים 'יראת ה'' הם תמיד נכנסים לראש של

    "אז אתה אומר לי שאני צריך לפחד מאלוהים? אני צריך לפחד מאלוהים?"

    מה משמעות המילה 'יראה'?

    המשפיע [הרב] שלי לימד אותי כך. הוא אמר: המילה פ-חד משמעה 'מבעית',

     

    כשאני עומד בפני סכנה ממשית, מישהו עם נשק, עם סכין, שעומד מולי.

    פֹה חד, כאן חד. מבינים?

    פחד, פחד, זה בעתה. נעבעך (מסכן),

    כשאני חושב על דניאל פרל בדקות האחרונות שלו, זה פחד. 

    זה לא מה שיש לנו בקשר עם אלוהים.

     

    אימה. אימה היא הלילה בו אברהם הקריב את הקורבן,

    נאמר לנו שבהתחלה בין שני הבתרים של הקורבן,

    בברית בין הבתרים כתוב: אימה חשיכה נופלת עליו.

    זאת חרדה חזקה. המשמעות היא "אני לא יודע מה זה,

    אני לא יודע איפה זה. איֵה? איפה. מה? מה זה.

    אי-מה ואני לא יודע מה זה ואני לא יודע איפה זה אבל אני מפחד." אוקיי?

    זה שונה מפחד כי עם פחד אני יודע איפה זה. בסדר?

    מה זאת 'יראה'?

    תעקבו איתי כמה צעדים. 

    המילה 'רואה' משמעה 'לראות'. אילו הייתי מסתמך על הלטינית,

    הייתי אומר 'ספקט spect, אינספקט inspect, לבדוק משהו. 'יראה' היא רספקט, כבוד [גם: לבדוק שוב].

    זאת הדוגמה:

    אני נכנס לחדר כלשהו ומניח שאין אף אחד.

    פתאום אני מבין שמישהו עומד בפינה והוא ראה אותי. מהי החוויה שלי באותו רגע?

    רפלקס הבהלה. פתאום אני מבין שרואים אותי. אני לא לבד.

    מבינים את הרעיון? זה מה שצריך להיות לנו בקשר עם אלוהים.

    יראה, רואים את כולנו. רואים אותנו. שמים לב אלינו. 

    וברגע שאני תופס את זה, לא חשבתי שרואים אותי וששמים לב אליי.

    פתאום אני מבין שרואים אותי וששמים לב אליי.

    אז יש רפלקס בהלה ואני מתחיל להתנהג אחרת לגמרי.

    אם תקראו את הרבמ''ם או את השולחן ערוך,

    כתוב כשאדם מתעורר בבוקר הוא מבחין שהוא עומד

    לפני מלך מלכי הקדוש ברוך הוא, לפני הקדוש ברוך הוא.

    מה שקורה הוא שהדרך בה אדם מתנהג

    כשאין אף אחד בסביבה היא שונה מהדרך בה אדם מתנהג כשאלוהים נמצא. 

    כשמכוננים את תודעת "שוויתי ה' לנגדי תמיד",

    התודעה לה אנחנו זקוקים, היא יוצרת בסיס רגשי מאוד חזק. 

     

    הרב זלמן שחטר-שלומי, קישורים נבחרים:

     הרב זלמן שחטר-שלומי: אמונה היא שונה מאמונות (או: איך זלמן מוצא שפה משותפת עם פונדמנטדליסטים) - וידאו

    אתר קרן יסוד: פרוייקט המורשת של זלמן שחטר-שלומי

    הודעה על פטירת הרב זלמן שחטר-שלומי בניו יורק טיימס

    הודעה על פיטרת הרב זלמן שחטר-שלומי בהפינגטון פוסט

    מאמרים של הרב זלמן שחטר-שלומי בהפינגטון פוסט

     

    ''

    אם לא רואים את הוידאו, הנה קישור: צליל הנייר

     

    "להיות מאוד מנומסים זה לא כל כך חשוב. יושר יותר חשוב." ~ כריזנטמה

    "תנסו לחיות חיים מאוד מאושרים וגם אולי לעזור לאנשים אחרים לחיות חיים מאושרים." 

    ~ כריזנטמה

    הלואיז גולד: כריזנטמה - עכשיו מה קורה 10 דק' היא נהדרת.

    ---

    סדרת זהות יהודית:

    זהות יהודית פרק א': אהבת הזולת

    זהות יהודית פרק ב': אלברט איינשטיין ואחריות אוניברסלית

    זהות יהודית פרק ג': אני ואתה -- ואנחנו 

    זהות יהודית פרק ה': מוסר אוניברסלי

    זהות יהודית פרק ו': גלגולים 

    זהות יהודית פרק ז': חמלה

     

    "חיי ממש כל כולם מפגש." ~מרטין בובר

     

    שכל משאלותינו החומלות תתגשמנה במהרה.

    בברכה לשלום בלב ולשלום בעולם.

    בברכה לאושר ויושר ואהבה וחמלה למען כולם.

    שכל הייצורים יזכו לאושר בר-קיימא.

    שכל הייצורים יהיו משוחררים מסבל ומהסיבות לסבל.

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "זהות יהודית פרק ד': יהדות מתחדשת"

    התוכן ננעל על-ידי מנהלי הקהילה ולכן לא ניתן להגיב.

    19/10/14 19:24
    0
    דרג את התוכן:
    2015-05-25 21:15:35
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ''

     

    "The only way to get it together . . . is together."

    ~Rabbi Zalman Schachter Shalomi

    The photo was taken at Naropa University, Boulder, Colorado.

    Photo with the generous permission of

    Archives, University of Colorado at Boulder Libraries

    (Shachter-Shalomi Collection, Photograph taken by Dona Laurita, Foto di Vita)

     

    This time, on a personal note.

     

    ''

     

    Hello Everybody! How are you doing? How are you doing, Carl?

    - OK

    Good. OK! Now, my name is Chrysanthemum. Nice to meet you. I have a little riddle for you. OK? Want to hear a riddle?

    - Yeah.

    What do you think you get when you cross a Jewish girl born and raised in New York City with an ancient Chinese qi gong and tai chi master? What do you think you get? Can you guess?

    - No.

    Me! Chrysanthemum!

     

    "Heloise rocks the universe with Chrysanthemum..." ~Carl Smith

     

    ----

     

    A sociable and current topic. Who am I and who do I want to be like?

    A series of discussions on the question of Jewish identity.

    In the course of the series, we will meet Jewish altruists, secular and religious, past and present, Jews who, in my view, exemplify the values of Jewish culture. 

     

    ----

     

    ''

    "He turned to the Jewish people for help."

    From the film "The Jew in the Lotus" by Laurel Chiten

    inspired by the book "The Jew in the Lotus" by Rodger Kamenetz.

    The book documents the historic meeting between

    a group of Jewish rabbis and scholars with the Dalai Lama in 1990. 

    Rabbi Zalman Schachter-Shalomi is in traditional hasidic garb with a shtreimel (fur hat).

     

    It brings me great joy to dedicate a discussion post to Rabbi Zalman Schachter-Shalomi (1924-2014) and Jewish Renewal. I never met Zalman. To illustrate what an ignorant and narrow mind that grasps at 'I, mine and those nearest me' is, I'll tell you about a visit to my father in Philadephia. In the synagogue on shabbat, my father suggested that I might like to join an unusual [prayer] service that was taking place in the room adjacent to the main sanctuary, but out of intense loyalty and strong attachment to my father, I stayed for his sermon and missed Zalman. I was this close. That's karma. That was in 1976.

     

    ''

    Rabbi Monty Eliasov

     

    In 1997, two years after reading "The Jew in the Lotus" and "Jewish Meditation" by Aryeh Kaplan, I joined an unordinary group with Rabbi Monty Eliasov who was a student of Reb Zalman. Monty grew up in an ultra-Orthodox home in South Africa, studied in a yeshiva, continued Jewish studies in America and, at the same time, broadened his horizons. 

     

    ''

    Heloise Gold in her tai chi studio

     

    For a year and a half, Monty, Heloise and I met in Heloise's tai chi studio every shabbat. I didn't miss a shabbat. The three of us formed the core group and usually one or two others joined us. There were usually four of us, sometimes more. When Monty started teaching Bar-Mitzvah children, once a month we swelled to twenty. We created a spontaneous breathing and personally meaningfully Judaism, with dance, song, prayer, study, painting, music, Bibliodrama and walking meditation. We renewed our Judaism every shabbat. 

     

     

    Meet Reb Zalman.


    ''

    The Baal Shem Tov of the Future

     

    Transcript:

    But the point that I wanted to make while I'm telling you that story is that the midrash [the commentary] is that cartoon. And my feeling is, when you will begin to dream about the people in the humash [Five Books of Moses], when you begin to dream about yomtov [the holidays], when you begin to dream about people in our heritage, or when you begin to dream, even, of the Baal Shem Tov of the Future. I ran out of stories about the Baal Shem Tov that I hadn't told my kids. They knew them all. I would start telling a story, they said, "You told us this one." So one day I said, "Okay, I'll tell you about the Baal Shem of the Future." This is an un-expl--- of the Baal Shem of the Future. Okay?

     

    ''

     

    The Baal Shem of the Future is on the Enterprise. [laughter] A call is coming in from a real important sha'ilta [she'aylot; question]. On that planet, all the people have two heads, and the question was: How many of them do you need to have a minyan [traditionally, a quorum of ten men required for prayer]? [laughter] So, they go at 10 mack into that quadrant of the universe and come hovering over that planet. Scotty beams him down and he comes down and all the people are asking, "Nu, will you decide for us?" He says, "I don't know. Let me go and talk to them." And he starts conversations with them and wants to see if the two heads have the same opinion or not. [laughter] And before long, he realized that one head is a hasid and the other is a misnaged, you know. [laughter] So the two heads have plenty to discuss with each other. So, accordingly he decides that it takes ten heads and not ten penises. Well, if that's the case, then you count women too. [laughter] And he gives that opinion; "Beam me up, Scotty."

     

    ''

     

    ''

     

    The Fear of G!d

     

    Transcript:

    There are three important words that come up in relationship to "fear" in Hebrew. One is pahad פחד, the other one is yir'ah יראה and the other one is aymah אימה. And all these three get translated as fear. So when people say, 'the fear of God' they always get into the place, "What are you telling me about the fear of God? I have to be afraid of God?" So what does the words 'fear' stand for? So my mashpi'a taught me the following. He said, "The word פ חד, which stands for terror, is if some real danger faces me, a guy with a gun, a guy with a knife, facing me. Po had פה חד. Here it is sharp. You got the idea? Pahad, pahad, it's that terror. Nebech when I think of Daniel Pearl in his last minutes. You know. That's pahad. That's not what we have in relationship to God.

     

    Ayma. Ayma is the night that Abraham was offering the sacrifice, we are told at the beginning, between the two parts of the sacrifice, brith bayn habitarim ברית בין הבתרים and it says, "There descended upon him ayma hashecha nofelet alive אימה חשיכה נופלת עליו, a dark ayma fell on him. And that is high anxiety. What it stands for is, "I don't know what it is. I don't know where it is. איה‫?‬ מה‫?‬ aye? Where is it? mah? What is it?" Ayeh, mah, and I don't know what it is and I don't know where it is, but I'm scared." Okay? It's different than pahad, because pahad I know where it is.

     

    So, then, what is yir'ah? Follow me a couple of steps. The word ro'eh is to see. If I go with Latin, I would say 'spect,' inspect something. Yir'ah is respect. And the example is, I come into a room, I figure there's nobody there. All of a sudden I realize someone was standing in the corner and saw me. What would be my experience at that point? The startle reflex. Suddenly I realize I'm being seen. I'm not alone. Do you get the idea? That is what we have to have in relationship to God. Yir'ah, we are being seen. We are being seen. We are being noticed. And when it first comes to me, I didn't think I was being seen and noticed. And suddenly I realize I'm being seen and noticed. You know, there's a startle reflex. And I begin to behave altogether differently. So if you read the Rambam or the Shulhan Aruch, it says, a person waking up in the morning, recognizes that he's before the melech malchay hakadosh baruch hu מלך מלכי הקדוש ברוך הוא, before the Holy One. Then, what happens is, the way in which a person acts when there's no one else around, is different than the way a person would act if God is around. So that consciousness that we need of שיוויתי השם לנגדי תמיד shaviti hashem l'negdi tamid (God shall always be before me) to bring that in, creates a very strong affective base.

     

    Rabbi Zalman Schachter-Shalomi, Selected Links:

    Faith is different from beliefs (or: How Zalman finds common ground with fundamentalists) - video

    The Yesod Foundation Reb Zalman's Legacy Project

    New York Times obituary

    Huffington Post obituary

    Articles by Rabby Zalman Schachter-Shalomi in the Huffington Post

     

    ''

     

    Heloise Gold: Chrysanthemum, the performance - 10 min She's great.

     

    ---

    Jewish Identity Series:

    Jewish Identity Chapter 1: Altruism

    Jewish Identity Chapter 2: Albert Einstein and Universal Responsibility

    Jewish Identity Chapter 3: I and Thou -- and We 

    Jewish Identity Chapter 5: Universal Ethics 

    Jewish Identity Chapter 6: Reincarnation

    (All the above are bilingual.)

    Jewish Identity Chapter 7: Compassion is a translation of this page on Chabad.org

    (Hebrew translation)

     

     

    May all our compassionate wishes be quickly realized.

    Blessings for peace in our hearts and peace in the world.

    Blessings for happiness, honesty, love and compassion for all.

    May all beings have lasting happiness.

    May all beings be free of suffering and its causes.


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    20/10/14 08:55
    0
    דרג את התוכן:
    2014-10-20 09:13:18
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    המסיונריות הבודהיסטית בעולם, מנסה להציג עצמה כפרווה ביחס לדתות אחירות,או כאילו היא מציגה תפישת על כוללת של דתות.

    זה בעוד שלאמיתו של דבר היא תפישה צרה מאוד ובוסרית  הנכפפת למדע {לכאורה}, והמנסה להציג עצמה כאלטרנטיבה וכפאר הציליויזציה האנושית ,ע"מ לכנס תחת כנפיה את בעלי הנטייה האלילית מקרב היהודים.

    הבודהיסט יופיע תמיד כמו מורה ומוביל ערכים ,שבא ברוב טובו וחסדו ללמד בהתנדבות,מתוך דאגתו הלכאורית,בעוד שהוא עצמו איננו יודע מה הוא שח.

    המאמץ שעושים עובדי האלילים בענין היהדות, היא כדי לעשות נפשות לדתם.

    כשעובדי האלילים נתן העזתי ענן בן דוד וכהני האשרה של איזבל הצידונית, באים בכל דור ודור עם אליליהם ללמד יהדות את היהודים,זה לא מתוך חכמתם וידיעתם, אלא על סמך בורות של היהודים עצמם.

    כל ענין הבודהיסטים {ובכלל זה הבעש"טים היהודיים} זה לשים עצמם במרכז, וע"כ הם עסוקים  כל חייהם  ברגשותיהם  בתודעתם הם כל התכלית שלהם.

    היהדות  לעומת זאת איננה שוללת שהאדם יהיה מאושר ואיננה שוללת שיהיה בעל תודעה מסוג שופרא דשופרא.

    אלא, שאין בכלל הדברים הללו מתכליתה של היהדות,מכיון שכל תכליתה היא רק  קיום מצוות בפועל.

    ולכן, יראת השם היא "דאגת האדם למעמדו בעיני האלוהים,שמא לא יעמוד בציפיות ובחובות"!.

    אם יש התעסקות בנפש האדם ביהדות, היא רק ואך ורק ביחס למצוות ולא בענין תורת הנפש .

    ומפני זה, אין לדבר על יהדות, במשמעות האוניברסלית כלל וכלל.

    גם 7 מצוות בני נח, אינן במשמעות האוניברסלית, אלא ענינן של מגורי גויים בטריטוריה של ישראל,וקבלת 7 מצוות אלה כתנאי למגוריהם בארץ ישראל,כגורם מפריע או לא מפריע ,לקיום המצות של היהודים.

    כל הנ"ל כמובן איננו שולל את השאיפה והצורך והאידאה ,לחיות בשלום עם בני דתות אחירות. דן


    --
    רוח חרישית.
    https://www.youtube.com/channel/UC7NY1rfOZXjV0RfkvTS1bJA
    20/10/14 09:39
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-10-20 09:39:14
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    לחיות בשלום עם אחרים, רק לזיין את חנה.

     

    ''

     

    רב זלמן הסתדר עם כולם. הוא מסביר כאן על ההבדל בין אמונות (דעות קדומות) לבין אמונה.

    כשפגש פונדמנטליסטים, היה מזמין אותם למפגש סביב טקסט וככה הצליח לקרב לבבות.

    הוא לא הכיר טרולים.

     

    כאמור, תקיפת הדובר, שיטת "להרוג את השליח", לא עובדת.

    היא חושפת כוונות לא כנות ואינטרסים לא טובים. 

    באזני פעילת זכויות אדם, דבריך הם מחמאות נעלות.

     

    "בהתחלה הם מתעלמים ממך, אחר כך הם צוחקים עליך, אחר כך הם נלחמים בך ובסוף אתה מנצח" ~ גנדי

     

    באיזה שלב אנחנו? 

     


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    20/10/14 12:43
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-10-20 12:43:27
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ענינית ג"ב וייס, ענינית. אין לי שום דבר אישי נגדך . דן

    --
    רוח חרישית.
    https://www.youtube.com/channel/UC7NY1rfOZXjV0RfkvTS1bJA
    20/10/14 13:11
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-10-20 13:11:47
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אעזור לך.

    תבחר מבין האופציות. אפשר לבחור יותר מאחת. (מומלץ.)

    1. אהבתי את המופע של הלואיז.

    2. היא מדליקה. היא מצחיקה.

    3. נחמד לפגוש חברים שלך, הם נראים נחמדים, דווקא.

    4. אף פעם לא ראיתי יהדות כל כך משונה.

    5. הבעל שם טוב העתידי מדליק, מצחיק.

    6. זלמן נראה קורן, איש לבבי וטוב לב, שמח, בעל חוש הומור.

    7. הוא לא מתנשא. 

    8. הסיפור עם שני הראשים ממש מזכיר את שנינו.

    9. הסיפור על הבעל שם טוב העתידי מרמז על החוויה של זלמן עצמו,

    איך שפונים אליו ואיך שהוא פוסק -- לאחר הקשבה ובדיקת הנושא.

    10. נראה שכל היהדות המתחדשת נולדה מתוך קשב רב

    לצרכים של היהודים המנוכרים מהיהדות הממסדית בארה''ב.

    11. פתחתי את הקישור על הרב מונטי וראיתי שהוא רב מאוד פופולרי ומאוד אהוב.

    12. האם זהות יהודית ומיהו יהודי הם אותה שאלה? שאלת הזהות היא בעצם: "מי אני?"

    מיהו נשמע לי יותר סוג של סיווג.

    13. זהות יהודית ומיהו יהודי הם בשבילי אותה שאלה בדיוק.

    14. זה רעיון מעניין לסווג סוגים של פחד. לא חשבתי על זה אף פעם.

    15. נחמד איך שהוא מפרק את המילים כדי לפרש אותן.

    16. חשבתי שחסידות היא רק קמיעות ונומרולוגיה אבל אני מגלה שזלמן דווקא מדבר דברי טעם.

    17. לא שמעתי על הרב זלמן שחטר-שלומי, רק ממך. לא ידעתי שהוא כזה מפורסם.

    18. ההסבר שלו על איך להתיחס לאלוהים הוא חדש לי/מוכר לי/הגיוני.

     

    בקיצור, קשה למצוא מצב שאין בו שום דבר חיובי. 

    ממליציים, לפני שמעבירים ביקורת, למצוא דבר טוב כלשהו ספציפי ולציין את זה.

    ענייני מספיק? (מספיק-לא מספיק זה עניין יחסי לגמרי.)

     

    שמחה בשמחת הזולת היא סגולה. 

     

    (ד''ר)


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    20/10/14 13:27
    0
    דרג את התוכן:
    2014-10-20 13:28:04
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2014-10-20 13:11:47

    אעזור לך.

    תבחר מבין האופציות. אפשר לבחור יותר מאחת. (מומלץ.)

    1. אהבתי את המופע של הלואיז.

    2. היא מדליקה. היא מצחיקה.

    3. נחמד לפגוש חברים שלך, הם נראים נחמדים, דווקא.

    4. אף פעם לא ראיתי יהדות כל כך משונה.

    5. הבעל שם טוב העתידי מדליק, מצחיק.

    6. זלמן נראה קורן, איש לבבי וטוב לב, שמח, בעל חוש הומור.

    7. הוא לא מתנשא. 

    8. הסיפור עם שני הראשים ממש מזכיר את שנינו.

    9. הסיפור על הבעל שם טוב העתידי מרמז על החוויה של זלמן עצמו,

    איך שפונים אליו ואיך שהוא פוסק -- לאחר הקשבה ובדיקת הנושא.

    10. נראה שכל היהדות המתחדשת נולדה מתוך קשב רב

    לצרכים של היהודים המנוכרים מהיהדות הממסדית בארה''ב.

    11. פתחתי את הקישור על הרב מונטי וראיתי שהוא רב מאוד פופולרי ומאוד אהוב.

    12. האם זהות יהודית ומיהו יהודי הם אותה שאלה? שאלת הזהות היא בעצם: "מי אני?"

    מיהו נשמע לי יותר סוג של סיווג.

    13. זהות יהודית ומיהו יהודי הם בשבילי אותה שאלה בדיוק.

    14. זה רעיון מעניין לסווג סוגים של פחד. לא חשבתי על זה אף פעם.

    15. נחמד איך שהוא מפרק את המילים כדי לפרש אותן.

    16. חשבתי שחסידות היא רק קמיעות ונומרולוגיה אבל אני מגלה שזלמן דווקא מדבר דברי טעם.

    17. לא שמעתי על הרב זלמן שחטר-שלומי, רק ממך. לא ידעתי שהוא כזה מפורסם.

    18. ההסבר שלו על איך להתיחס לאלוהים הוא חדש לי/מוכר לי/הגיוני.

     

    בקיצור, קשה למצוא מצב שאין בו שום דבר חיובי. 

    ממליציים, לפני שמעבירים ביקורת, למצוא דבר טוב כלשהו ספציפי ולציין את זה.

    ענייני מספיק? (מספיק-לא מספיק זה עניין יחסי לגמרי.)

     

    שמחה בשמחת הזולת היא סגולה. 

     

    (ד''ר)

     

    אין יהדות, מלבד תורה ומצוות.

    ולכן גם אם הייתי מסכים לכל הסעיפים או רובם, זה אירלוונטי לכותרת הדיון.

    אנשים חברותיים ומענינים ונחמדים א לא נחמדים, יש בני כל הדתות.

     מה בין זה ובין זהות יהודית? כלום. {וכבר דיברנו על זה די הרבה}. דן.


    --
    רוח חרישית.
    https://www.youtube.com/channel/UC7NY1rfOZXjV0RfkvTS1bJA
    20/10/14 19:37
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-10-20 19:37:26
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2014-10-20 13:28:04

    צטט: חנה וייס 2014-10-20 13:11:47

    אעזור לך.

    תבחר מבין האופציות. אפשר לבחור יותר מאחת. (מומלץ.)

    1. אהבתי את המופע של הלואיז.

    2. היא מדליקה. היא מצחיקה.

    3. נחמד לפגוש חברים שלך, הם נראים נחמדים, דווקא.

    4. אף פעם לא ראיתי יהדות כל כך משונה.

    5. הבעל שם טוב העתידי מדליק, מצחיק.

    6. זלמן נראה קורן, איש לבבי וטוב לב, שמח, בעל חוש הומור.

    7. הוא לא מתנשא. 

    8. הסיפור עם שני הראשים ממש מזכיר את שנינו.

    9. הסיפור על הבעל שם טוב העתידי מרמז על החוויה של זלמן עצמו,

    איך שפונים אליו ואיך שהוא פוסק -- לאחר הקשבה ובדיקת הנושא.

    10. נראה שכל היהדות המתחדשת נולדה מתוך קשב רב

    לצרכים של היהודים המנוכרים מהיהדות הממסדית בארה''ב.

    11. פתחתי את הקישור על הרב מונטי וראיתי שהוא רב מאוד פופולרי ומאוד אהוב.

    12. האם זהות יהודית ומיהו יהודי הם אותה שאלה? שאלת הזהות היא בעצם: "מי אני?"

    מיהו נשמע לי יותר סוג של סיווג.

    13. זהות יהודית ומיהו יהודי הם בשבילי אותה שאלה בדיוק.

    14. זה רעיון מעניין לסווג סוגים של פחד. לא חשבתי על זה אף פעם.

    15. נחמד איך שהוא מפרק את המילים כדי לפרש אותן.

    16. חשבתי שחסידות היא רק קמיעות ונומרולוגיה אבל אני מגלה שזלמן דווקא מדבר דברי טעם.

    17. לא שמעתי על הרב זלמן שחטר-שלומי, רק ממך. לא ידעתי שהוא כזה מפורסם.

    18. ההסבר שלו על איך להתיחס לאלוהים הוא חדש לי/מוכר לי/הגיוני.

     

    בקיצור, קשה למצוא מצב שאין בו שום דבר חיובי. 

    ממליציים, לפני שמעבירים ביקורת, למצוא דבר טוב כלשהו ספציפי ולציין את זה.

    ענייני מספיק? (מספיק-לא מספיק זה עניין יחסי לגמרי.)

     

    שמחה בשמחת הזולת היא סגולה. 

     

    (ד''ר)

     

    אין יהדות, מלבד תורה ומצוות.

    ולכן גם אם הייתי מסכים לכל הסעיפים או רובם, זה אירלוונטי לכותרת הדיון.

    אנשים חברותיים ומענינים ונחמדים א לא נחמדים, יש בני כל הדתות.

     מה בין זה ובין זהות יהודית? כלום. {וכבר דיברנו על זה די הרבה}. דן.

     

    יכול להיות שאין יהדות מלבד תורה ומצוות, אבל זהויות יהודיות יש כמספר היהודים.

    זהות היא נושא שמבררים, קרובה לשאלות: איך אני קיים? מי אני?

    מה זה האני הזה שעושה לי את כל הצרות? מה יביא לי אושר בחיים?

    מה מעניק משמעות בחיים?

    פירוק חמאס לגורמים

    חנה וייס בוודאי לא רלוונטית לשאלה בתחילת כל דיון בסדרה:

    מי אני ולמי אני רוצה להדמות?


     

     


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    20/10/14 22:43
    0
    דרג את התוכן:
    2014-10-20 22:57:31
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2014-10-20 19:37:26

    צטט: יוהידן 2014-10-20 13:28:04

    צטט: חנה וייס 2014-10-20 13:11:47

    אעזור לך.

    תבחר מבין האופציות. אפשר לבחור יותר מאחת. (מומלץ.)

    1. אהבתי את המופע של הלואיז.

    2. היא מדליקה. היא מצחיקה.

    3. נחמד לפגוש חברים שלך, הם נראים נחמדים, דווקא.

    4. אף פעם לא ראיתי יהדות כל כך משונה.

    5. הבעל שם טוב העתידי מדליק, מצחיק.

    6. זלמן נראה קורן, איש לבבי וטוב לב, שמח, בעל חוש הומור.

    7. הוא לא מתנשא. 

    8. הסיפור עם שני הראשים ממש מזכיר את שנינו.

    9. הסיפור על הבעל שם טוב העתידי מרמז על החוויה של זלמן עצמו,

    איך שפונים אליו ואיך שהוא פוסק -- לאחר הקשבה ובדיקת הנושא.

    10. נראה שכל היהדות המתחדשת נולדה מתוך קשב רב

    לצרכים של היהודים המנוכרים מהיהדות הממסדית בארה''ב.

    11. פתחתי את הקישור על הרב מונטי וראיתי שהוא רב מאוד פופולרי ומאוד אהוב.

    12. האם זהות יהודית ומיהו יהודי הם אותה שאלה? שאלת הזהות היא בעצם: "מי אני?"

    מיהו נשמע לי יותר סוג של סיווג.

    13. זהות יהודית ומיהו יהודי הם בשבילי אותה שאלה בדיוק.

    14. זה רעיון מעניין לסווג סוגים של פחד. לא חשבתי על זה אף פעם.

    15. נחמד איך שהוא מפרק את המילים כדי לפרש אותן.

    16. חשבתי שחסידות היא רק קמיעות ונומרולוגיה אבל אני מגלה שזלמן דווקא מדבר דברי טעם.

    17. לא שמעתי על הרב זלמן שחטר-שלומי, רק ממך. לא ידעתי שהוא כזה מפורסם.

    18. ההסבר שלו על איך להתיחס לאלוהים הוא חדש לי/מוכר לי/הגיוני.

     

    בקיצור, קשה למצוא מצב שאין בו שום דבר חיובי. 

    ממליציים, לפני שמעבירים ביקורת, למצוא דבר טוב כלשהו ספציפי ולציין את זה.

    ענייני מספיק? (מספיק-לא מספיק זה עניין יחסי לגמרי.)

     

    שמחה בשמחת הזולת היא סגולה. 

     

    (ד''ר)

     

    אין יהדות, מלבד תורה ומצוות.

    ולכן גם אם הייתי מסכים לכל הסעיפים או רובם, זה אירלוונטי לכותרת הדיון.

    אנשים חברותיים ומענינים ונחמדים א לא נחמדים, יש בני כל הדתות.

     מה בין זה ובין זהות יהודית? כלום. {וכבר דיברנו על זה די הרבה}. דן.

     

    יכול להיות שאין יהדות מלבד תורה ומצוות, אבל זהויות יהודיות יש כמספר היהודים.

    זהות היא נושא שמבררים, קרובה לשאלות: איך אני קיים? מי אני?

    מה זה האני הזה שעושה לי את כל הצרות? מה יביא לי אושר בחיים?

    מה מעניק משמעות בחיים?

    פירוק חמאס לגורמים

    חנה וייס בוודאי לא רלוונטית לשאלה בתחילת כל דיון בסדרה:

    מי אני ולמי אני רוצה להדמות?


     

     

    אדם יכול לשאול עצמו "מה מאפיין אותי כאדם",  זה ללא שום קשר עם זהות יהודית.

    אבל הדיון בא לדבר על זהות יהודית.

    ובאשר לזהות היהודית, אמרתי דעתי.

    באשר למאפיניו של האדם עצמו {האנדבדואל}, היא איננה זהה למאפיניו של אדם אחר.

    אם היו בני האדם זהים כולם, מצד אחד היה ניתן לדבר על ערכים אוניברסלים.

    מצד שני, במילים "ערך אוניברסלי", יש סתירה מהותית.

     זה מכיון שעצם קיומו של ערך כלשהו, מעיד על אי אוניברסליותו. {כבר אמרתי מזמן ואת מסרבת להפנים,מה נעשה} . דן


    --
    רוח חרישית.
    https://www.youtube.com/channel/UC7NY1rfOZXjV0RfkvTS1bJA
    20/10/14 22:56
    1
    דרג את התוכן:
    2014-10-20 23:06:32
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אני לא רוצה להפריע לדיון שלך . ומאחר ויצא לנו לדבר אולי יותר מדי לאחרונה ובקרתי הרבה את דעותיך, אני חושב שעדיף שניקח ספייס זה מזו בדיון זה.

    למרות חוסר הסכמה עקרונית שלי אתך ולמרות שלפעמים מצליחה לעורר את חמתי , אני די מחבב אותך.דן


    --
    רוח חרישית.
    https://www.youtube.com/channel/UC7NY1rfOZXjV0RfkvTS1bJA
    21/10/14 00:09
    0
    דרג את התוכן:
    2014-10-21 00:13:38
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2014-10-20 22:57:31

    צטט: חנה וייס 2014-10-20 19:37:26

    צטט: יוהידן 2014-10-20 13:28:04

    צטט: חנה וייס 2014-10-20 13:11:47

    אעזור לך.

    תבחר מבין האופציות. אפשר לבחור יותר מאחת. (מומלץ.)

    1. אהבתי את המופע של הלואיז.

    2. היא מדליקה. היא מצחיקה.

    3. נחמד לפגוש חברים שלך, הם נראים נחמדים, דווקא.

    4. אף פעם לא ראיתי יהדות כל כך משונה.

    5. הבעל שם טוב העתידי מדליק, מצחיק.

    6. זלמן נראה קורן, איש לבבי וטוב לב, שמח, בעל חוש הומור.

    7. הוא לא מתנשא. 

    8. הסיפור עם שני הראשים ממש מזכיר את שנינו.

    9. הסיפור על הבעל שם טוב העתידי מרמז על החוויה של זלמן עצמו,

    איך שפונים אליו ואיך שהוא פוסק -- לאחר הקשבה ובדיקת הנושא.

    10. נראה שכל היהדות המתחדשת נולדה מתוך קשב רב

    לצרכים של היהודים המנוכרים מהיהדות הממסדית בארה''ב.

    11. פתחתי את הקישור על הרב מונטי וראיתי שהוא רב מאוד פופולרי ומאוד אהוב.

    12. האם זהות יהודית ומיהו יהודי הם אותה שאלה? שאלת הזהות היא בעצם: "מי אני?"

    מיהו נשמע לי יותר סוג של סיווג.

    13. זהות יהודית ומיהו יהודי הם בשבילי אותה שאלה בדיוק.

    14. זה רעיון מעניין לסווג סוגים של פחד. לא חשבתי על זה אף פעם.

    15. נחמד איך שהוא מפרק את המילים כדי לפרש אותן.

    16. חשבתי שחסידות היא רק קמיעות ונומרולוגיה אבל אני מגלה שזלמן דווקא מדבר דברי טעם.

    17. לא שמעתי על הרב זלמן שחטר-שלומי, רק ממך. לא ידעתי שהוא כזה מפורסם.

    18. ההסבר שלו על איך להתיחס לאלוהים הוא חדש לי/מוכר לי/הגיוני.

     

    בקיצור, קשה למצוא מצב שאין בו שום דבר חיובי. 

    ממליציים, לפני שמעבירים ביקורת, למצוא דבר טוב כלשהו ספציפי ולציין את זה.

    ענייני מספיק? (מספיק-לא מספיק זה עניין יחסי לגמרי.)

     

    שמחה בשמחת הזולת היא סגולה. 

     

    (ד''ר)

     

    אין יהדות, מלבד תורה ומצוות.

    ולכן גם אם הייתי מסכים לכל הסעיפים או רובם, זה אירלוונטי לכותרת הדיון.

    אנשים חברותיים ומענינים ונחמדים א לא נחמדים, יש בני כל הדתות.

     מה בין זה ובין זהות יהודית? כלום. {וכבר דיברנו על זה די הרבה}. דן.

     

    יכול להיות שאין יהדות מלבד תורה ומצוות, אבל זהויות יהודיות יש כמספר היהודים.

    זהות היא נושא שמבררים, קרובה לשאלות: איך אני קיים? מי אני?

    מה זה האני הזה שעושה לי את כל הצרות? מה יביא לי אושר בחיים?

    מה מעניק משמעות בחיים?

    פירוק חמאס לגורמים

    חנה וייס בוודאי לא רלוונטית לשאלה בתחילת כל דיון בסדרה:

    מי אני ולמי אני רוצה להדמות?


     

     

    אדם יכול לשאול עצמו "מה מאפיין אותי כאדם",  זה ללא שום קשר עם זהות יהודית.

    אבל הדיון בא לדבר על זהות יהודית.

    ובאשר לזהות היהודית, אמרתי דעתי.

    באשר למאפיניו של האדם עצמו {האנדבדואל}, היא איננה זהה למאפיניו של אדם אחר.

    אם היו בני האדם זהים כולם, מצד אחד היה ניתן לדבר על ערכים אוניברסלים.

    מצד שני, במילים "ערך אוניברסלי", יש סתירה מהותית.

     זה מכיון שעצם קיומו של ערך כלשהו, מעיד על אי אוניברסליותו. {כבר אמרתי מזמן ואת מסרבת להפנים,מה נעשה} . דן

    'זהות יהודית' או 'יהדות' או 'יהדותי' או 'יהודיות' או 'יהודיותי' או

    'העדר הנ''ל' היא היבט אחד מתוך ההיבטים של אדם.

     

    הנטייה לפצל ולחלק ולתייג באינספור תיוגים היא נטייה שאפשר לסתור.

    'אדוני אחד' שמאחד ומלכד אינספור גורמים

    בשלמות אחת זאת תרופת נגד לנטייה הזאת שלנו לחלק מצד אחד.

    מצד אחר, 'אדוני אחד' מרחיב את התודעה לאינספור הייצורים ביקום.

     

    חשוב לזהות איזו תודעות נובעות מאחיזה עצמית, מאגו, ואיזו תודעות נובעות מדאגה לזולת.

    מיון כזה הוא מבורך והוא מיון אוניברסלי שכל אדם יכול לעשות.

     

    כל אדם הוא ייחודי. לכל אדם פוטנציאל זהה להיות הכי הוא הכי טוב שהוא יכול להיות.

    גם זה אוניברסלי.

     

    כפי שזלמן רומז "בבעל שם טוב העתידי", גם למתנגד וגם לחסיד יש את אותו הפוטנציאל.

    הבעל שם טוב העתידי גם פסק ששניהם יהודים.

     


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    11/11/14 14:20
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-11-11 14:20:11
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    29/4/15 16:44
    0
    דרג את התוכן:
    2015-04-29 17:02:23
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מוזמנים: זהות יהודית פרק ו': גלגולים 

     

    מעלה קישורים אט אט לפרקים הקודמים בסדרה ומקווה ומשתדלת שזה לא יפריע. 

     

    ''

     

    הרב זלמן שחטר-שלומי זצ''ל על אמונה מעבר לאמונות: 

    איפה שישנה אמונה (faith) יש פחות אמונות (beliefs).

    משתמשים באמונות כדי לתגבר דעות, במקום להיות בקשר עם הקוסמוס.

    אמונה היא מה שאנחנו קוראים לו הקשר עם הקוסמוס. היא שונה מאמונות.

    אם אתה מאמין, זה יהיה כמו הסוכריה שיוצאת ממעטפת הסוכירה, מאמונה. אבל אמונה היא פונקציה, הפונקציה העמוקה מאוד. לכן, כשמשתמשים באמונה בתור שם עצם, זה לא עובד. "נו, אני צריך אמונה, אז אלך למכולת ואולי אוכל לקנות לעצמי קצת אמונה." זה לא עובד ככה. אם כך, מהי אמונה? אמונה היא לתרגל אמונה. היא פועל. היא פעולה, היא פונקציה. והפונקציה היא כזאת: אני פותח את עצמי למודיעין המרכזי של היקום כך שאוכל לחיות את המשמעות שלה נוצרתי. וכשאני יכול לגשת עם היחס הזה, היחס שמחפש את האמת, שמבקש לומר… מהי "התמסרות"? התמסרות משמעה שאני מוותר על איך שאני רוצה שהעולם יהיה ואני שואל את היקום: איך אתה רוצה שאבין אותך?

     

    שאלה: אני חושב שאני שומע אנשים שמבלבלים בין אמונה לבין אמונות. הם קוראים לאמונות האלו האמונה שלהם. זה מה שאתה אומר? 

     

    זלמן: כן. כי האמונות האלו תמיד יכניסו אותנו לצרות. אני זוכר מדבקת רכב בה היה כתוב: אל תאמין כל מה שאתה חושב. למעשה היא רוצה להגיד: זאת התודעה שלך והדרך הרגילה שלך לא מתפקדות. 

    ההתנסויות שלי עם פונדמנטליסטים שהיו התנסויות טובות קרו כשאמרתי לאחים האלה - לא היו הרבה אחיות ביניהם - אמרתי להם: בואו לא נדבר על הכנסייה וירושלים והכנסייה ביוון וברומא ועל היהודים באותה תקופה. בואו נהיה כאן היום. אתם אוהבים את אלוהים? אני אוהב את אלוהים? בואו. אתם חושבים שספר תהילים הוא ספר טוב ללמוד אותו? ואז אנחנו יושבים ולומדים את ספר תהילים ביחד. הם יכולים להשתמש באיזה תרגום שהם רוצים ואני חוזר למקור בעברית והדבר נהיה כל כך טוב כי הם מקבלים את הטעם, הם מקבלים הרגשה: אלה דברי אלוהים. אבל כשאתה מגיע למקום בו אתה לומד את הדברים באופן כזה, אתה נהיה הרבה יותר רך, כי אז אלה מילים קדושות ולא סיסמאות. 

     

     

     

    Rabbi Zalman Schachter-Shalomi (may his saintly memory be blessed):

    Where there is faith there are fewer beliefs. 

    You use beliefs to shore up opinions, rather than a relationship with the Cosmos. 

    Faith is what we call the relationship with the Cosmos. It's different than beliefs.

    If you believe, it would be sort of the candy that comes out of the candy wrapper, out of faith. But faith is the function, the deep deep function. So, when you use the word faith as a noun, it doesn't work. "Nu, I should have faith. You know, so, I'll go to the grocery store and see if I can buy some faith." It doesn't go that way. So what is faith? Faith is a faithing. It's a verb. It's an activity. It's a function. And the function goes like this: I open myself up to the Central Intelligence of the Universe so that I might live to the purpose for which I was made. And when I can come with that attitude, which is an attitude that seeks to be in Truth, that seeks to say.. What does 'surrender' mean? You know, surrender means I'm letting go of how I would like the world to be and I'm asking the universe, how do you want me to understand you? 

     

    Q: I think I hear people confusing faith and belief. They call those beliefs their faith. That's what you're saying?

     

    Zalman: Yeah. Because these beliefs are always going to get us into trouble. I remember the bumper sticker that said: Don't believe everything you think. ou know, don't believe everything you think. In a way, it's saying your mind and your usual way don't have it together. 

    My experience with fundamentalists that have been good experiences have happened with I said to those brothers. (Sisters weren't much among them.) I said to them: Let's not talk about the difference between the Church and Jerusalem and the Church in Greece and in Rome and about the Jews at that time. Let's go about today. You love God? I love God? Come. Do you think the Book of Psalms is a good book to study? And then we sit down and we study the Book of Psalms together. They can take any translation they want and I go back to the original Hebrew and the thing is getting to be so good because they have a ta'am [taste]; they have a feeling: This is the word of God. But when you get to the place where you study this thing in such a way, you become a lot softer, because then those holy words are not slogans. 



    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "זהות יהודית פרק ד': יהדות מתחדשת"

    התוכן ננעל על-ידי מנהלי הקהילה ולכן לא ניתן להגיב.