כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    יהדות

    ~* אין להעלות תוכן שאינו שייך במישרין לנושא בו הקהילה עוסקת. ~*אין לעקוף זאת ע"י "התאמת" תוכן הדיון (בעזרת כותרת, מס' שורות, ציטוט וכו') ~* נושאים פוליטיים - יעלו אך ורק בקהילת אקטואליה! ~* יוצאים מהכלל הם דיונים הקשורים למשל בהחלטת ממשלה לגבי תחום מסויים  בו עוסקת הקהילה במיישרין. ( בקהילת יהדות רק בנושאי דת! ).

    חברה וקהילה

    חברים בקהילה (1357)

    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    איציק אביב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מי אתה, ישראל ?
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    asterjet
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    חנה וייס
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ורדית..
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שולה ניסים
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רובינזוןקרוזו
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    amnonti
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ציני_כאן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עמי100
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    פורום

    חדשות ואירועי הקהילה

    זה הפורום לאיזכורים לחגי ומועדי ישראל כפי שנאמר:\r\n\"וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. ב דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם, מוֹעֲדֵי יְהוָה, אֲשֶׁר-תִּקְרְאוּ אֹתָם מִקְרָאֵי קֹדֶשׁ--אֵלֶּה הֵם, מוֹעֲדָי.\"\r\n(ויקרא כג' א')\r\n\r\nכמו כן ניתן לפרסם כאן ידיעות חדשותיות הקשורות ליהדות, הזמנות לכנסים והרצאות, מפגשים עם אישים בולטים או ביקורים חשובים. \r\nרק אל תשכחו לספר לנו איך היה.\r\n

    היום יט בכסלו - חג הגאולה

    11/12/14 09:29
    1
    דרג את התוכן:
    2014-12-14 17:11:19
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ידוע בכינויו "ראש השנה לחסידות".

    שנה חסידית טובה לכל חברי הקהילה.

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "היום יט בכסלו - חג הגאולה"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    11/12/14 09:43
    0
    דרג את התוכן:
    2014-12-11 09:47:57
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    וממתי החסידות קובעת  או מנכסת חגים ומועדים ?

    מה פירוש שנה חסידית לכל חברי הקהילה ? האם חברי הקהילה חסידים ?


    --
    רוח חרישית.
    11/12/14 10:17
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-12-11 10:17:20
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2014-12-11 09:47:57

     

    וממתי החסידות קובעת  או מנכסת חגים ומועדים ?

    מה פירוש שנה חסידית לכל חברי הקהילה ? האם חברי הקהילה חסידים ?

     

    אין פה עניין של חיוב. לא נקבע יום טוב ולא נתקנה תפילה מיוחדת. לא אומרים תחנון.

    שנה חסידית טובה זו ברכה. אתה באמת רוצה להיות כזה שמסרב לברכות ?


    --
    ניר פוטר.
    מנהל קהילת יהדות וקהילת ספורט בקפה דה מרקר.
    11/12/14 10:42
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-12-11 10:42:01
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: harry potter 2014-12-11 10:17:20

    צטט: יוהידן 2014-12-11 09:47:57

     

    וממתי החסידות קובעת  או מנכסת חגים ומועדים ?

    מה פירוש שנה חסידית לכל חברי הקהילה ? האם חברי הקהילה חסידים ?

     

    אין פה עניין של חיוב. לא נקבע יום טוב ולא נתקנה תפילה מיוחדת. לא אומרים תחנון.

    שנה חסידית טובה זו ברכה. אתה באמת רוצה להיות כזה שמסרב לברכות ?

    אז למה שלא תברך את הקהילה,  גם מטעם  השומרונים או הקראים ? ברכה זה ברכה לא ? אתה באמת רוצה לסרב לברכות ?. 

     

     


    --
    רוח חרישית.
    11/12/14 10:53
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-12-11 10:53:31
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אולי לפני הברכות, יספר לנו כבודו תחילה קצת על הרעיונות והמחשבה החסידית,כדי שנוכל קצת לתהות על הקנקן.

    --
    רוח חרישית.
    11/12/14 11:28
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-12-11 11:28:41
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2014-12-11 10:42:01

     

    אז למה שלא תברך את הקהילה,  גם מטעם  השומרונים או הקראים ? ברכה זה ברכה לא ? אתה באמת רוצה לסרב לברכות ?. 

     

     

    שיבוא שומרוני או קראי ויברך. אין בעיה.

    שתבוא הבודהיסטית ותאחל מחשבה חומלת. חיוך


    --
    ניר פוטר.
    מנהל קהילת יהדות וקהילת ספורט בקפה דה מרקר.
    11/12/14 11:50
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-12-11 11:50:58
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2014-12-11 10:53:31

    אולי לפני הברכות, יספר לנו כבודו תחילה קצת על הרעיונות והמחשבה החסידית,כדי שנוכל קצת לתהות על הקנקן.

     

     

    רעיון החסידות מוזכר הרבה לפני שושלות האדמו"רים.

    "תְּהִלָּתוֹ, בִּקְהַל חֲסִידִים" (תהלים קמט א),

    "עִם-חָסִיד, תִּתְחַסָּד" (שמואל ב כב כו),

    "כִּי-חָסִיד אֲנִי נְאֻם-ה " (ירמיהו ג יב),

    ועוד.

    לגבי תנועת החסידות כפי שמוכרת היום, התוהים ימצאו בקנקנה, שוב, את ערכי לימוד התורה, שמירת המצוות וגמ"ח, ובדומה לכל הזרמים והשיטות המקובלות ביהדות. החסידות היא הוספה של רבדים בעבודת ה' בכל הגזרות שעובדים אותו.

    לעבוד מתוך שמחה, לקיים מצוות מתוך כוונה טובה וחיה ולא בבחינת מצוות אנשים מלומדה.

    דוגמא נוספת: "ת"ר ג' דברים נאמרו בצפרנים שורפן חסיד, קוברן צדיק, זורקן רשע" (נידה יז), מידת הקובר - צדיקות ומספיק לכל הדיעות לקבור אולם מי שהחמיר עוד יותר ושרף אותן במחיר אישי שינזק מכך, נחשב חסיד.



    --
    ניר פוטר.
    מנהל קהילת יהדות וקהילת ספורט בקפה דה מרקר.
    11/12/14 14:45
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-12-11 14:45:12
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ישנו סיפור ישן על אפיקורס אחד שנפל מצוק בגובה אלפיים מטר.

    הוא מצליח לתפוס באיזה שיח בגובה אלף מטר, מרים את ראשו לכיוון השמים וחושב לעצמו: 'אין לי מה להפסיד'.

    "היי, יש שם מישהו למעלה?", הוא קורא.

    "כן, אני, אלוהים", מגיעה התשובה.

    "או, תודה לאל", משיב האפיקורס. "אנא אלוהים, עזור לי, אני אעשה הכול!"

    "כמובן, בני, אך יש לי בקשה אחת".

    "כל שתבקש, אלוהיי", הוא משיב בשארית כוחותיו.

    "אציל אותך, ילד שלי," אומר אלוהים "אך עליך להאמין בי קודם".

    "בודאי שאני מאמין, רק תציל אותי כבר", הוא זועק.

    "עזוב את הזיז,  ואני אתפוס אותך" אומר לו הקול.

    האפיקורס מביט למטה, אומד בעיניו את הגובה העצום, ושואל: "חוץ ממך, יש עוד מישהו שם למעלה?"


    --
    הוליווד זה מקום בו ישלמו לך אלף דולר תמורת נשיקה ו-50 סנט תמורת הנשמה שלך.
    - מרלין מונרו
    11/12/14 15:45
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-12-11 15:45:19
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הערב: י"ט כסלו, חג הגאולה

    הערב מציינים במקומות רבים בכנסים והתוועדויות את 'י"ט כסלו' יום שחרורו של רבי שניאור זלמן מלאדי מייסד חב"ד מהכלא הרוסי.

    אברהם מלמד, י"ח בכסלו תשע"א, 25/11/10 21:49

     

    ''
    חסידי חב"ד

    בקרב קהילות חסידי חב"ד בארץ ובעולם מציינים היום את י"ט כסלו, חג הגאולה, יום שחרורו של הרבי רבי שניאור זלמן מלאדי, בעל התניא מהכלא ברוסיה לאחר הלשנה שהלשינו נגדו המתנגדים לחסידות.

    החסידים ראו בשחרורו של בעל התניא מעין אישור משמים לצדקת דרכה של תנועת החסידות, ולהפצת מעיינותיה. ואכן בכל שנה נערכים ביום זה כנסים והתוועדויות העוסקות בתורת החסידות ובצורך להתחזק בהליכה בדרכה ובהפצת מעיינותיה לעם ישראל שבזכות הפצת תורת החסידות תבוא הגאולה.

    ההתוועדות המרכזית מתקיימת בבנייני האומה בירושלים עם הרב יואל כהן, 'החוזר' של הרבי מלובביץ'. בהתוועדות בכפר חב"ד משתתפים הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, הרב ליב גרונר מזכירו של הרבי, ח"כ הרב מנחם מוזס וח"כ מיכאל בן ארי.

    יום זה הוא גם יום פטירתו של רבי דב בער, 'המגיד ממזריטש', שהיה גדול תלמידיו של רבי ישראל הבעל שם טוב מייסד החסידות, וממשיך דרכו בהפצת תורת החסידות.





    --
    הוליווד זה מקום בו ישלמו לך אלף דולר תמורת נשיקה ו-50 סנט תמורת הנשמה שלך.
    - מרלין מונרו
    11/12/14 16:10
    0
    דרג את התוכן:
    2014-12-13 16:30:56
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    נתחיל בקצה המזלג.

    יסודות החסידות בפולותאיזם[ קבלה מאגיה,וכישופים].

    האיקון הנערץ  שלהם[האר "י],הוא אותו האייקון של שבתאי צבי ונתן העזתי .

    הכונות בתפילה כמו  יחוד ייחודים וצירופי אותית הברות  ושמות[מאגיה],היא מתוך ההזיות והשפעות הזרות.

    אכן מצאתי אצלם דבר טוב או שניים [שלימוד התורה לדעתם הוא אמצעי לעשות שהמעשה הוא העיקר  ],אבל כבר מצאנו דברים אלה אצל הראשונים, ואין הם הממציאים של הרעיון הזה. דן


    --
    רוח חרישית.
    11/12/14 16:49
    0
    דרג את התוכן:
    2014-12-11 16:50:27
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2014-12-11 16:14:45

    נתחיל בקצה המזלג.

    יסודות החסידות בפולותאיזם[ קבלה מאגיה,וכישופים].

    האיקון הנערץ  שלהם[האר "י],הוא אותו האייקון של שבתאי צבי ונתן העזתי .

    הכונות בתפילה כמו נידנודי הגוף הטעמת הברות ויחוד ייחודים,היא מתוך ההזיות והשגעונות שבתסביכי הנפש.

    אכן מצאתי אצלם דבר טוב או שניים [שלימוד התורה לדעתם הוא אמצעי ולא העיקר],אבל כבר מצאנו דברים אלה אצל הראשונים, ואין הם הממציאים של הרעיון הזה. דן

     

    יצא לי ללמוד לא מעט חסידות, ספר התניא למשל, ולא התרשמתי שהאר"י נתפס כביטוי קשה כלשהו. בכלל עניינים קבליים לא מצויים בשפע כפי שניתן לשער מדבריך.

    חב"ד זה ראשי תיבות חכמה בינה ודעת ועל פי זה עיקר העיסוק הוא בבחינות האלה, של השכל. לא תחושות שקשורות במאגיה או כשפים. הפירושים והלימודים מאוד שכלתניים, עד כדי כך שקשים לתפיסה, כמו כל מקצוע אחר שהושגה בו התקדמות בשל עיסוק שכלתני רב שנים והנסמך על השגי רבנים בעבר. 

    כוונות בתפילה, אם הזכרת, הן עניין עתיק וחשוב "וַיְפַתּוּהוּ בְּפִיהֶם; וּבִלְשׁוֹנָם, יְכַזְּבוּ-לוֹ. וְלִבָּם, לֹא-נָכוֹן עִמּוֹ; וְלֹא נֶאֶמְנוּ, בִּבְרִיתוֹ" (תהלים עח לו-לז). "וַיַּדְרְכוּ אֶת-לְשׁוֹנָם קַשְׁתָּם שֶׁקֶר, וְלֹא לֶאֱמוּנָה גָּבְרוּ בָאָרֶץ" (ירמיהו ט ב).

    צריך לעבוד ולעיתים לעבוד קשה על מנת שאפשר יהיה להתפלל בכוונה שקרובה לנכונה.

    לגבי הטעמות והדגשות בתפילה, אני מכיר כמה כאלה ויש מאחוריהן הגיון שכלי. לא הגיעו מדבר אחר.



    --
    ניר פוטר.
    מנהל קהילת יהדות וקהילת ספורט בקפה דה מרקר.
    11/12/14 16:52
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-12-11 16:52:42
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    "האזינו השמים"



    "האזינו השמים ואדברה ותשמע הארץ אמרי פי"
    המדרש הראשון בפרשה1 מתייחס לביטויים המיוחדים של משה כלפי השמים והארץ ובין הדברים נאמר שם:

    מבקש אתה שלא לחוש באזניך ולא אחד מאיבריך הטה אזנך לתורה ואת נוחל חיים, מנין? שנאמר: (ישעיה נ"ה) "הטו אזנכם ולכו אלי שמעו ותחי נפשכם".

    ואף הרב הנזיר ב"קול הנבואה"2 מתייחס לפסוק בישעיה:

    והחוטא אשר חטא בכל אבריו, הקב"ה מרפא כל אבריו ברטיה אחת והיא שמיעת האזן, שנאמר: "הטו אזנכם ולכו אלי שמעו ותחי נפשכם"

    המדרש דורש את ייחודה של האזן כנותנת חיים לכל איברי הגוף. וכל כך למה?
    האזן היא האיבר שנפגש עם הידיעות ובאמצעותה האדם שומע ומקבל את הידיעות. בשמיעת הדברים האדם מסוגל להבין את משמעותם העמוקה3 של הידיעות שהוא קיבל.
    במבט שטחי נדמה כי השומע אינו עושה שום פעולה אקטיבית ודי לו בפאסיביות כדי לשמוע. ולמרות זה משתמש ישעיה בביטוי "הטו אזנכם" לומר שכדי שהשמיעה תקבל משמעות יש צורך בהטיית האזן כלומר לרצות לשמוע את הדברים. מזה נלמד שהשמיעה היא אינה מפגש טכני בלבד עם המציאות אלא מפגש של האישיות עם המציאות. המפגש באמצעות האזן נותן משמעות לכל החיים של האדם ולכן מחייה כל איבר ואיבר בגוף האדם.

    חז"ל הוסיפו לבטא את ייחודה של האזן במספר דרשות:
    במסכת בבא קמא4 אמרו בענין החובל בחבירו:

    סימא את עינו נותן לו דמי עינו... חירשו נותן לו דמי כולו.

    נראה שיש הבדל ברור בין העין לאזן. העין, כלי הראיה, פועלת רק בעולם הקרוב לאדם, ונפגשת רק עם מה שבתחום הראייה המצומצם שלו. לעומתה האזן, כלי השמיעה, מובילה את האדם אל הידיעות שנמצאות במרחב הכללי וקושרת אותו עם מה שלמעלה ממנו. אין האדם יכול לחיות רק על פי מה שהוא רואה, כי זה מצומצם למקום הימצאו, מה שאין כן השמיעה שהיא קושרת את האדם אל המציאות בכללה.
    לכן "סימא את עינו נותן לו דמי עינו" - כי הראיה היא כלי מוגבל ולכן מקבל רק דמי עינו, אבל "חירשו נותן לו דמי כולו" כי השמיעה קשורה לכל האדם ונותנת לו את המשמעויות העמוקות של המציאות כולה.
    ויתכן שזו הסיבה שעוצמים עיניים באמירת "שמע ישראל", כי בעצימת העיניים אנו סוגרים את כלי הראיה המוגבלים שלנו כדי שלא יפריעו לשמיעתנו, היינו לקבלת מלכותו, ורק אח"כ בפתיחת העיניים נראה לנו העולם אחד.

    בהמשך המדרש המשיכו לדרוש באותו כיוון:

    א"ר חנינא בר פפא: כל מי שמסיר אזנו משמוע תורה תפלתו נמאסת, שנאמר: (משלי כ"ח) "מסיר אזנו משמוע תורה גם תפלתו תועבה".

    התפילה היא בדיקה לאדם מה סולם הערכים שלו והתייחסותו לעולם, האם הוא מתפלל על עצמו או שהוא מתפלל על הציבור, האם הבקשות שלו הם גשמיות או רוחניות. על פי התפילה שלו האדם יכול לדעת מה מדרגתו והאם הוא עושה את רצון ה'.
    כדברי הרב זצ"ל ב"מוסר אביך"5:

    והנה התפילה היא בדיקה גדולה לאדם אם הוא מטהר נפשו באמת כרצון יוצרו יתברך ואם הוא קרוב לעשות רצונו כרצון קונו.

    השמיעה לתורה בונה את סולם הערכים של האדם בצורה נכונה ואת ההתייחסות שלו לעולם משום שהיא יודעת מה טוב לאדם ולעולם, לכן אי אפשר להתפלל קודם שמטים אזן לשמוע תורה ולקבל ערך נכון לכל דבר במציאות.

    על פי האמור לעיל ניתן להבין ענין נוסף.
    במסכת ברכות6 דרשו את הפסוק "ויאמר אם שמע תשמע" - אם "שמע" - בישן "תשמע" - בחדש.
    נראה שחז"ל רצו לומר שללא שמיעת הישן, אי אפשר לדעת איך להתייחס לעולם המתחדש לעינינו. רק מי שמוכן לקבל את דברי התורה שקבלנו בעבר ולהבין את משמעותם, יידע איך להתבונן ולקבל את העניינים החדשים המתגלים בעולם.


    --
    הוליווד זה מקום בו ישלמו לך אלף דולר תמורת נשיקה ו-50 סנט תמורת הנשמה שלך.
    - מרלין מונרו
    12/12/14 09:09
    1
    דרג את התוכן:
    2014-12-12 17:47:54
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: harry potter 2014-12-11 11:50:58

    צטט: יוהידן 2014-12-11 10:53:31

    אולי לפני הברכות, יספר לנו כבודו תחילה קצת על הרעיונות והמחשבה החסידית,כדי שנוכל קצת לתהות על הקנקן.

     

     

    רעיון החסידות מוזכר הרבה לפני שושלות האדמו"רים.

    "תְּהִלָּתוֹ, בִּקְהַל חֲסִידִים" (תהלים קמט א),

    "עִם-חָסִיד, תִּתְחַסָּד" (שמואל ב כב כו),

    "כִּי-חָסִיד אֲנִי נְאֻם-ה " (ירמיהו ג יב),

    ועוד.

    לגבי תנועת החסידות כפי שמוכרת היום, התוהים ימצאו בקנקנה, שוב, את ערכי לימוד התורה, שמירת המצוות וגמ"ח, ובדומה לכל הזרמים והשיטות המקובלות ביהדות. החסידות היא הוספה של רבדים בעבודת ה' בכל הגזרות שעובדים אותו.

    לעבוד מתוך שמחה, לקיים מצוות מתוך כוונה טובה וחיה ולא בבחינת מצוות אנשים מלומדה.

    דוגמא נוספת: "ת"ר ג' דברים נאמרו בצפרנים שורפן חסיד, קוברן צדיק, זורקן רשע" (נידה יז), מידת הקובר - צדיקות ומספיק לכל הדיעות לקבור אולם מי שהחמיר עוד יותר ושרף אותן במחיר אישי שינזק מכך, נחשב חסיד.


    ברור שזה לא חסיד באותה משמעות. רק המילה זהה.

    ברור גם שזה לא מבהיר את יצירת ראש השנה החדש הזה.

    איימי הסבירה - ותודה לה [אם כי אני לא בטוחה שכל החסידויות מרגישו תמחוייבו תדוקא לדרכה של חב"ד.].



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "היום יט בכסלו - חג הגאולה"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה