כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    אקטואליה

    קהילת אקטואליה - המקום לדון בענייני היום, בארץ ובעולם. פוליטיקה, כלכלה, חברה, דעות והגות. אנא שמרו אל התבטאות נאותה!

    אקטואליה

    חברים בקהילה (5576)

    ofer ben z
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    זיוה גל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לואיס קרול
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    gubi's world
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Da Vinci
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    חנה וייס
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    גלעד_1
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Zvikagl
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דיןחממי
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    P65
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    זהות יהודית פרק ח': הרב אתהלך ושמירת הלשון

    9/9/15 06:45
    0
    דרג את התוכן:
    2015-09-14 04:35:03
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ שלום עולמי, שנה טובה עלינו לברכה, יהדות, הבנה בינדתית, גלגולים, חיים קודמים, שמירת הלשון, לשון הרע, קארמה, זהות יהודית, הרב אתהלך, אהרן מרגלית, הרב אהרן מרגלית ]

     

    "החלטתי שאני מוציא חיוך מכל אחד"


    להזכירכם, סידרת זהות יהודית, סידרה חברותית ואקטואלית, עוסקת, בין היתר, בדמויות חיוביות הראויות לחיקוי. זאת אומרת, באנשים שמגלמים סגולות כלשהן כמו סבלנות וחמלה, שאנחנו שואפים לאמץ לעצמנו. 

     

    ''

     

    הכירו את הרב אהרן מרגלית, המכונה "הרב אתהלך", ואת סיפור חייו המעורר השראה.

    http://www.youtube.com/watch?v=5RI-O4R96d0

     

    ''

     

    הרב אתהלך ניחן ב"צָבֶּר אָיוּבּ" صبر أيوب, הסבלנות של איוב – חלה בפוליו, חלה בסרטן, שני בנים מתו...

     

    ''

     

    לפני כעשרים שנה, הקים את "מפעל חפץ חיים העולמי", אירגון משגשג.

    בדברי הרב:

     

    "צריך להעיז לחלום רחוק, ולהתחיל לעבוד. באותן שנים בהן הייתי מוטל על המיטה במעון נכים וספגתי את כל חיצי הביקורת שפגעו בי, אמרתי לעצמי - יום יבוא ואסביר לאנשים את הכח של הלשון. כמה הלשון יכולה לקבור ילד חי. לפני 20 שנה הקמתי את "מפעל החפץ חיים" שעוסק בשמירת הלשון ובמצוות של בין אדם לחברו. יש לנו מרכזיות בהן יושבים רבנים ועונים על שאלות של בן אדם לחברו. אנחנו עורכים מבחנים בנושאים הללו, שנבחנים עליהם אלפים בכל חודש, עם פרסים יקרים מידי חודש. יש שיעורים יומיים בהלכות שמירת הלשון ובאהבת חסד, ניתן לשמוע שיחות חיזוק וסיפורים מרגשים בעניינים שבין אדם לחברו. אנחנו מחזיקים לומדי תורה שעסוקים בלימוד ההלכות הללו ומפיצים ירחון בנושא. ברוך ה'‪ ‬דברים נפלאים. זו התשובה שלי לפגיעות של אז...”

     

    הרב אתהלך הוציא את תחילת סיפור חייו בקומיקס לילדים בשם "אהרל'ה 1": 

     

    ''

     

    מעט מחוכמתו השופעת של הרב אתהלך

     

    תהנו. תנשמו.


    על ארעיות, על פרספקטיבה ועל מאמץ נלהב:


    "תסתכלו בפרופורציה, כל הקשיים הם זמניים, אל תוותרו בקלות, העולם כל כך יפה, יש המון סיבות למה לא לוותר."

     

    "תבין שעכשיו אתה בהתמודדות, אבל תנסה לראות את מה שמעבר.”

     

    על לחיות בהווה: 

     

    "איזה כאב מהעבר? אני טיפוס שלא מביט אחורה, אני מאד אופטימי".


    "אדם צריך לבחור כל יום מחדש. בכל סיטואציה ובכל מצב - יש לנו כח. צריך רק לגלות אותו ולהוציא אותו אל הפועל".

     

    מעמדת הקורבן ללקיחת אחריות:


    "ברוך ה'‪ ‬זכיתי לזכות את הרבים, לא חלמתי שכך הספר יחדור. הוא נגע בכל כך הרבה אנשים, ורבים סיפרו לי שהם עשו מהפך בחייהם בעקבותיו. אני מקבל אלפי מכתבים מאנשים שמספרים על שינוי שהם עשו בחייהם, לפעמים אפילו על ערש דוי. השינוי קרה ברגע בו הם החליטו לצאת מהמסכנות ולקחת אחריות."

     

    הרב אתהלך מתרגל "טונג לן" – לוקח את סבל הזולת ומחזיר אושר מתוך תחושת שליחות ואחריות אישית:

     

    מתוך חמשת המטרות שהציב לעצמו כשחלה בסרטן --

    "ב. לגלות מה רוצה ממני ריבונו של עולם. ישבתי וחשבתי לעצמי מה התפקיד שלי באתגר שהוטל עלי.

     

    "ואז נפלה בראשי המחשבה: '‬אהרן, בוא נראה כמה אתה רציני! אתה משקיע זמן בחולים, מעודד, תומך, עכשיו הקב"ה רוצה שתהיה עם החולים בקודש הקודשים – בהקרנות ובכימותרפיה. הקב"ה רוצה שארגיש מה שהם מרגישים, בשביל זה אני נשלח לשם‪'.

     

    "מהרגע זה כל ההתייחסות למחלה קיבלה משמעות אחרת, כבר לא התייחסתי לעצמי כחולה. הייתה לי מטרה - שליחות. גם כשקיבלתי כימותרפיה לא הייתי חולה. אתה מגיע בבוקר, עושים לך בדיקות דם, ומתחילים להזריק את החומר. יש שם 15 אנשים בערך, וכולם שוכבים או יושבים 4-6 שעות עד שהחומר זורם. אני לא מבזבז רגע. עברתי מאחד לאחד, והחלטתי שאני מוציא חיוך מכל אחד. לא היו לי הנחות... הקב"ה נתן לי אותה מחלה כמו לכולם, סבלתי מתופעות לוואי נוראיות, כאבים, בחילות, ייסורים..."

     

    --

     

    ועוד טיפ טיפה על שמירת הלשון.

    אוטיסט כותב במחשב על למה חזר בגילגול הזה.

    http://www.youtube.com/watch?v=nTidzvObnr0

     

    ''


     

    שנזכה כולנו – כל בני האדם -- לחיים ארוכים ומלאי משמעות.

    בברכה לשנת אושר ויושר למען כולם. 

     

    --

    תודות לניוזלטר של ד''ר גיל יוסף שחר הכרתי את הדמות המופלאה של הרב אתהלך. 

     

    סידרת זהות יהודית

    זהות יהודית פרק א': אהבת הזולת

    זהות יהודית פרק ב': אלברט איינשטיין ואחריות אוניברסלית

    זהות יהודית פרק ג': אני ואתה -- ואנחנו

    זהות יהודית פרק ד': יהדות מתחדשת

    זהות יהודית פרק ה': מוסר אוניברסלי

    זהות יהודית פרק ו': גלגולים

    זהות יהודית פרק ז': חמלה


    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "זהות יהודית פרק ח': הרב אתהלך ושמירת הלשון"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    9/9/15 07:12
    0
    דרג את התוכן:
    2015-09-17 00:52:21
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    Rabbi "I'll Be Walking" and Mindfulness of Speech

     

    keywords: [world peace, may this be a good and auspicious year for all, judaism, interfaith understanding, rebirth, reincarnation, past lives, mindfulness of speech, harmful speech, karma, jewish identity, rabbi ethalech, rabbi i'll be walking, aharon margalit, rabbi aharon margalit]

     

    "I made up my mind that I would make everyone smile"

     

    Just as a reminder, the Jewish Identity series, a sociable and current series, deals, among other things, with positive role models who are worthy of emulating. In other words, people who exemplify virtuous qualities like patience and compassion that we aspire to have ourselves.

     

    ''

     

    Meet Rabbi Aharon Margalit, known as Rabbi “I'll Be Walking” and his inspiring life story. 


    Rabbi I'll Be Walking exemplifies “sabar Ayub” صبر أيوب, the patience of Job – he had polio and cancer, two of his sons died...

     

    ''

    I'll Be Walking: The Story of Aharon Margalit by Moshe Gutman

     

    About twenty years ago, he founded the “Hafetz Hayim World Project,” a flourishing organization.

    In the rabbi's words:

     

    “One has to dare to dream far into the future and to start working. During those years that I lay in bed in the facility for persons with disabilities and was hit with all those barbs of criticism that hurt my feelings, I said to myself – a day will come when I'll explain to people about the power of speech, how speech can bury a child alive. Twenty years ago I founded the “Hafetz Hayim Project” that deals with mindfulness of speech and the commandments between fellow human beings. I have switchboards where rabbis sit and answer questions on to how to relate to one's fellow human being. We give tests on these topics, which thousands of people take every month, with big prizes every month. There are daily lessons on the Jewish laws regarding mindfulness of speech and loving kindness. People can listen to supportive conversations and to moving stories about how to relate to one's fellow human being. We support Torah students who are busy studing these laws and distribute a monthly publication on the subject. Wonderful things, thank God. That's my answer to being hurt back then...”


    Rabbi I'll Be Walking published the beginning of his life story as a comic book for children entitled “Aharale 1."

     

    ''
    Aharale 1: The Story of Aharon Margalit for Children

     

    When Aharale was two years old, a teenager drove a tractor into the field where children were playing. The youth thought that scaring the children was funny. He revved up the engine to scare them more, and rushed towards them with the tractor, pretending he was going to hit them. Aharale jumped into a ditch and stayed there for several hours. Right then, he stopped talking from fright and didn't talk again for several years. Two days later, he developed a fever. His mother rushed him to the hospital where he was diagnosed with "double polio" -- paralysis of all four limbs.... 

     

    A bit of Rabbi I'll Be Walking's abundant wisdom

     

    Enjoy. Breathe.

     

    On impermanence, perspective and joyous effort:

     

    “See things in perspective. All hardships are temporary. Don't give up easily, the world is so beautiful. There are a lot of reasons why you shouldn't give up.”

     

    “Realize that now you are dealing with a difficult situation, but try to see beyond that.”

     

    On living in the now:

     

    “What pain from the past? I'm the kind of person who doesn't look back. I am very optimistic.”

     

    “A person has to choose each day anew. In every situation and circumstance – we have strength. We only need to discover it and then to act on that.”

     

    From being a victim to assuming responsibility:

     

    “Thank God I had the good fortune to benefit many others. I never dreamed the book would be so influential. It touched so many people, and many of them told me that they had a transformation in their lives from reading it. I get thousands of letters from people who tell me about the change they have made in their lives, sometimes even on their deathbed. The change happened the moment they decided to get out of self-pity and start assuming responsibility.”

     

    Rabbi I'll Be Walking practices “tonglen” – he takes the suffering of others and gives back happiness motivated by a sense of purpose and personal responsibility:

     

    From the five goals he set for himself when he was sick with cancer –

    “2. To find out what the Master of the Universe wants from me. I sat and thought to myself, what is my role in the challenge before me?

     

    “And then the thought entered my mind, 'Aharon, let's see how serious you are! You devote time to helping the sick, encouraging them, supporting them and now the Holy One Blessed Be He wants you to enter the Holy of Holies – radiation and chemotherapy. The Holy One Blessed Be He wants me to feel what they are feeling. That's why I was sent there.

     

    “From that moment my whole way of relating to the illness took on an entirely different meaning. I no longer considered myself sick. I had a purpose – a mission. Even when I got the chemotherapy I wasn't sick. You get there in the morning, they do blood tests and then they start injecting the stuff. About 15 people are there, and they all lie or sit down for 4-6 hours while the substance is flowing. I didn't waste a minute. I went from one to the other and I made up my mind that I'm going to make everyone smile. I didn't give myself any discounts... The Holy One Blessed Be He gave me the same illness as everyone else. I suffered terrible side effects, pain, nausea, unbearable suffering...”

     

    And a tiny bit more about mindfulness of speech.

    An autistic person types out the reason why he reincarnated in this lifetime on his computer screen.

     

    http://www.youtube.com/watch?v=nTidzvObnr0

     

    Types: Why did I reincarnate?

     

    -Communicating with Eidan-

     

    Types: Why did I come into the world like this? I said [...]

     

    -Why did you reincarnate? What reincarnation are you? Why were you born without being able to speak? 

     

    Types: in order to do repair. 

     

    -Why bad deed did you do in a previous lifetime?

     

    Types: I did something bad. 

     

    -What did you do? 

     

    Types: I said hurtful things

     

    (Voice reads from the screen)

    -in a previous reincarnation. 

     

    -What did you say in a previous reincarnation? 

     

    Types: I said hurtful things. 

     

    -So the repair is that you can't speak? Yes, the repair is that you can't speak. And why is it so bad to say hurtful things? People don't know why it's so bad. Why is it so bad that you reincarnated to do repair? That way we'll be able to tell other people so they'll know to be careful about that. 

     

    Types: I think harmful speech is bad.

     

    -God doesn't like it when someone says hurtful things? I see. I see. So it's not good to say hurtful things?

     

    Shakes his head, "No."

     

    -I see. 

     

    -Yes? Are you happy you're repairing yourself? 

     

    Types: I'm a tzadik!!!

     

    -That's right! 

     

    Types: I reincarnated because I said hurtful things. 

    ----

     

    May we all – all human beings – have a long and meaningful life.

    May this be a year of happiness and truthfulness for all.

     

    __

     

    My thanks to Dr. Gil Yosef Shahar, M.D., for his newsletter where I encountered the wonderful Rabbi I'll Be Walking. 

     

    Jewish Identity Series

    Jewish Identity Chapter 1: Altruism in Judaism 

    Jewish Identity Chapter 2: Einstein and Universal Responsibility 

    Jewish Identity Chapter 3: I and Thou -- and We 

    Jewish Identity Chapter 4: Jewish Renewal

    Jewish Identity Chapter 5: Universal Ethics

    Jewish Identity Chapter 6: Reincarnation

    (All the above posts are bilingual Hebrew and English.)

    Jewish Identity Chapter 7: Compassion is a translation of this page on Chabad.org

    (Hebrew translation)


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    9/9/15 07:37
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2015-09-09 07:37:20
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אינך מבינה שאת מעייפת אותי עם דברי הגלנטריה שלך. תעזבי אותך מהטיבטים, מהחמלה ותעברי לאקטואליה. את מתגוררת בניו יורק, ספרי לנו על ניו יורק וארה"ב ואל תמכרי לנו בולוני. שנה טובה לך ולדלאי למה. נ.ב יש מצב שהטיבטים יסכימו להתגייר? נביא אותם וניישב אותם בהר חברון הם ירגישו בבית בין הבדואין.

    --
    נת**הו משקיע בחצי קרחת חצי חודש, אז מה הוא מסוגל לעשות בשביל המדינה? אה?
    9/9/15 07:51
    0
    דרג את התוכן:
    2015-09-09 07:54:19
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    שמירת הלשון היא מאוד אקטואלית, בפרט לאחרונה. 

    כנ''ל, נושא הזהות תמיד אקטואלי. 

     

    תבין שאני עושה מתוך נקודת המבט שלי, לא שלך. 

    מפֹה הגבינה המסריחה שלך מריחה לי דווקא לא רע. 

    זאת אומרת, גבינה היא לא מסריחה או טעימה מהצד שלה, אלא תפיסת הגבינה היא בעיניי המתבונן (בתודעת המתבונן). 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    9/9/15 08:20
    0
    דרג את התוכן:
    2015-09-09 08:22:12
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    יותר טוב שהבודהיסט יספר לבני עמו הבודהיסטים על זהות בודהיסטית.

    איננו צריכים  ללמוד יהדות וזהות יהודית, מפיהם של חסידי הבודהא ונזירים קתולים. דן


    --
    רוח חרישית.
    https://www.youtube.com/channel/UC7NY1rfOZXjV0RfkvTS1bJA
    9/9/15 08:51
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2015-09-09 08:51:09
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    בודהיסט רק יכול ללמד בודהיסטים על העדר קיום ממשי. 

    האדם, הקיום, העצמי, ה"אני", הזהות, לא קיימים מצידם הם באופן ממשי. 

    הם קיימים על פי מוסכמה בלבד, על סמך התיוג בלבד, על בסיס תודעה שמתייגת אותם על סמך בסיס תקף. (בסיס תקף: ביצה היא באמת ביצה, צבע אפור הוא אפור ולא שחור ולא ורוד.)

    הם קיימים כהתהוות תלויה, כתוצאה מאינספור סיבות ותנאים. 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    9/9/15 08:55
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2015-09-09 08:55:45
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מוזמנים להתיחס לנושא הדיון ולא אד המונים (לגופו של אדם). אד הומינם זה הרגל רע, אפשר לשנות ולהשתנות. 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    10/9/15 03:04
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2015-09-10 03:04:33
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2015-09-09 08:51:09

    בודהיסט רק יכול ללמד בודהיסטים על העדר קיום ממשי. 

    האדם, הקיום, העצמי, ה"אני", הזהות, לא קיימים מצידם הם באופן ממשי. 

    הם קיימים על פי מוסכמה בלבד, על סמך התיוג בלבד, על בסיס תודעה שמתייגת אותם על סמך בסיס תקף. (בסיס תקף: ביצה היא באמת ביצה, צבע אפור הוא אפור ולא שחור ולא ורוד.)

    הם קיימים כהתהוות תלויה, כתוצאה מאינספור סיבות ותנאים. 

     

    גם התודעה המתייגת וגם התיוג וגם הבסיס התקף של התיוג ריקים מקיום עצמאי, ממשי. 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    10/9/15 03:21
    0
    דרג את התוכן:
    2015-09-10 18:31:12
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אפילו בקורס מדע החמלה, הקורס של אוניברסיטת סטנפורד לפיתוח חמלה על בסיס חקר המוח, קורס בו מקפידים לא להזכיר את הבודהה וכל הנלמד מגובה מדע, מזכירים טונג לן. הקורס מתקדם בהדרגה ממודעות עצמית לחמלה עצמית שכוללת מחשבה על "כולנו בני אדם" common humanity, ללקיחת סבל של הזולת והשבת אושר, בהתחלה עם זולת אחד ובהרחבה גם לזולת שקשה לנו איתו (מתקדם יותר: לכל בעלי התודעה). תרגיל לקיחת הסבל והשבת אושר נקרא "טונג לן". טונג לן הוא המצאה טיבטית עתיקה על סמך מה שלימד הבודהה. טונג לן הוא תרגיל תודעתי גנרי (כללי) שמתאים לכל תודעה, לכל אדם. (טיבטית - טונג: לתת, לשלוח; לן: לקבל). גם חסידים יכולים לתרגל טונג לן. זה כשר מאוד, כמו רפואה סינית... ומדעי לגמרי... 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    10/9/15 13:31
    0
    דרג את התוכן:
    2015-09-10 16:27:08
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2015-09-10 03:21:36

    אפילו בקורס מדע החמלה, הקורס של אוניברסיטת סטנפורד לפיתוח חמלה על בסיס חקר המוח, קורס בו מקפידים לא להזכיר את הבודהה וכל הנלמד מגובה מדע, מזכירים טונג לן. הקורס מתקדם בהדרגה ממודעות עצמית לחמלה עצמית שכוללת מחשבה על "כולנו בני אדם" common humanity, ללקיחת סבל של הזולת והשבת אושר, בהתחלה עם זולת אחד ובהרחבה לגם לזולת שקשה לנו איתו (מתקדם יותר: לכל בעלי התודעה). תרגיל לקיחת הסבל והשבת אושר נקרא "טונג לן". טונג לן הוא המצאה טיבטית עתיקה על סמך מה שלימד הבודהה. טונג לן הוא תרגיל תודעתי גנרי (כללי) שמתאים לכל תודעה, לכל אדם. (טיבטית - טונג: לתת, לשלוח; לן: לקבל). גם חסידים יכולים לתרגל טונג לן. זה כשר מאוד, כמו רפואה סינית... ומדעי לגמרי... 

     

    אחחח טיבט טיבט.

    אין כמו מסע שורשים בטיבט כדי להתחבר לזהות היהודית שלנו.

     


    --
    ניר פוטר.
    מנהל קהילת יהדות וקהילת ספורט בקפה דה מרקר.
    10/9/15 15:56
    0
    דרג את התוכן:
    2015-09-11 16:11:33
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    האמת היא שלא ראיתי קבורת נשרים בטיבט. הטיבטים, כמה שלי ידוע, בד''כ לא נותנים לאנשים לצפות בקבורת נשרים, למרות שראיתי כמה סרטים ביוטוב. 

     

    לטיבטים יש המון כבוד לאדם הגוסס ולמת ומקפידים מאוד על טקס הקבורה. הם מאמינים/טוענים שרגע התודעה שלנו ברגע המוות קובע את הגלגול הבא שלנו. לכן מאוד מאוד חשוב שנמות עם תודעה חיובית. תודעה שלילית עשויה לזרוק את התודעה שלנו לצורת קיום "תחתונה" ולא טובה -- יש שלוש אפשרויות: בע''ח, רוחות רעבות וייצורי גיהנום (גיהנום קר או גיהנום חם). תודעה נייטרלית היא גם לא מאוד טובה מבחינת ההמשך שלנו (סוגי אלים).

     

    מכיוון שהמוות הוא חוויה מפחידה אם לא התכוננו אליו בחיים, הסיכוי שנמות עם תודעה חיובית קטן. כשמתרגלים אהבה וחמלה וחוכמה ומוסר וסבלנות ונדיבות וריכוז באופן יומיומי, נגיע מוכנים למוות, המוות לא יהיה מפחיד ונמות עם תודעה חיובית. למשל, אדם שמאמין באלוהים ושתודעתו מורגלת לחשוב על אלוהים ושאלוהים עבורו נושא משמעות מאוד חיובית, האמונה הזו תעזור לו בתהליך המוות וברגע המוות. 

     

    מה היהדות אומרת על ציניות? אשמח לראות ציטוט מהמקורות. איך קוראים לציניות ביהדות? האם יש לציניות מושג כלשהו או התיחסות כלשהי? מהם סוגי לשון הרע השונים על פי היהדות? בבודהיזם, להבנתי, הוא סוג של "דיבור קשה/דיבור פוגעני".

    ראה-נא צ'וגיאם טרונגפה -- שני סוגי הומור

     

    אישית, לאחר שלמדתי בודהיזם טיבטי, יכולתי להעריך ולכבד דברים ביהדות שלא אהבתי או שאפילו בזתי להם קודם לכן. למשל, בחסידות, המורה הרוחני ("רבי משיח") וגם הדרת נשים ודיני נידה. 

    כתבתי על שני הדברים האלה מהיבט השוואתי (בקישורים).

     

    במקום לבוז לזולת (בדומה למה שאחרים עשו במשך דורות ליהודים; קוראים לזה אנטישמיות), אני מאוד ממליצה לך לקרוא את "ספר החיים והמתים הטיבטי" של סוגיאל רינפוצ'ה או את "היהודי שבלוטוס", מבוא מקסים ליהדות (למי שלא מכיר אותה) ולבודהיזם. לגבי היהדות, גם לי היו חידושים והפתעות נעימים בספר "היהודי שבלוטוס", למרות שגדלתי דתיה. אפשר גם לקרוא ספר כלשהו של הדלאי לאמה, אמנות האושר, חוכמה עתיקה לעולם חדש או אחד הספרים בהוצאת ידידי הדהרמה, כדי לפתח הערכה וכבוד למסורת אחרת. 

     

    הסרט הזה על היחס למוות בטיבט מאוד יפה. ליאונרד כהן מקריין. 

     

    אתמול הייתי בפורום לדרג גבוה על תרבות השלום בעצרת הכללית של האו''ם ואחד הדברים שנאמר שהם היה שעלינו ממש להעריך ולכבד כל דת כמו שאנחנו מעריכים ומכבדים את הדת שלנו. 

     

    אני יכולה גם לפצוע את האצבע שלי ולהראות לך דם. לכולנו יש דם, כולנו בשר ודם (ותודעה). תמונה של דם לא אומרת הרבה מאוד על התודעה, אם התודעה היא חיובית או פוגענית. זה תלוי במקרה. למשל, דם של תאונת דרכים או דם של פיגוע או דם של וסת או דם של לידה או דם של ניתוח. הכל דם. לא כל דם הוא אלימות, כוונה פוגענית. הבודהיסטים יטענו שעצם זה שיש לנו גוף זה סבל. לידה, חולי, זקנה, מוות, הכל סבל. גם רדיפה אחר "הנעים" היא סוג של סבל. 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    10/9/15 17:17
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2015-09-10 17:17:28
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שומעת, אפרת ש. ביקשה ממני לא לפרסם תמונות זוועה כאלה. למה שלא תסבירי לה שמדובר באקט מלא בחמלה אוניברסלית ? שהיא שופטת ממקום שגוי וקובעת שהגבינה מסריחה ?

    --
    ניר פוטר.
    מנהל קהילת יהדות וקהילת ספורט בקפה דה מרקר.
    10/9/15 18:23
    0
    דרג את התוכן:
    2015-09-10 22:17:56
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: harry potter 2015-09-10 17:17:28

    שומעת, אפרת ש. ביקשה ממני לא לפרסם תמונות זוועה כאלה. למה שלא תסבירי לה שמדובר באקט מלא בחמלה אוניברסלית ? שהיא שופטת ממקום שגוי וקובעת שהגבינה מסריחה ?

     

    לי אין בעיה עם הבעיה. זה עניין של כוונה. 

     

    בזמנו העליתי תמונות של טיבטים בוערים -- אנשים אמיצים וחומלים שבוחרים להקריב את חייהם למען עולם טוב יותר לכולנו -- ונתבקשתי להסיר ולא להעלות תמונות כאלה יותר. באותה עת אי אפשר היה לסמן דיון כדיון פוגעני, לפי מה שאני זוכרת.

     

    חל איסור להעלות תמונות שאדם כלשהו מסוגל לתפוס כפוגעניות (ללא סימון מתאים).

     

    להבנתי, במקרה הזה, התגובות האלה הן סוג של הטרלה. 

    רק דע שלא ביקשתי להסיר תמונה. 

    אפרת הסירה אותה על דעתה.

     

    אסור, דרך אגב, להעלות תמונות של יהודים מתים. (יוצא מן כלל זה לקראת יום השואה.) ליהודים יש כבוד למת, אמור להיות, בכל אופן. כדאי שיהיה לנו כבוד לכולם, לכל בני אדם, לחיים ולמתים.

     

    הטיבטים לא הורגים זבובים...

     

    חמלה אוניברסלית

     

    --

    אפשר להתווכח וללבן את הנקודה של מהי תודעה שגויה. זאת שאלה מעניינת דווקא. 

    האם בתלמוד עוסקים בשאלה של מהי ידיעה תקפה? 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "זהות יהודית פרק ח': הרב אתהלך ושמירת הלשון"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה