כותרות TheMarker >
    ';

    פרטי קהילה

    אקטואליה

    קהילת אקטואליה - המקום לדון בענייני היום, בארץ ובעולם. פוליטיקה, כלכלה, חברה, דעות והגות. אנא שמרו אל התבטאות נאותה!

    אקטואליה

    חברים בקהילה (5577)

    שיח אחר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    rebosher
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ניר ורבר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ירוןפז1
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אמיר ניצן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    rayshc
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דורון אנ_פל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    זהות יהודית פרק י': הלב

    18/1/16 13:31
    0
    דרג את התוכן:
    2016-01-18 13:46:42
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2016-01-18 13:00:14

    " לֵב טָהוֹר בְּרָא-לִי אֱלֹהִים וְרוּחַ נָכוֹן חַדֵּשׁ בְּקִרְבִּי. אַל-תַּשְׁלִיכֵנִי מִלְּפָנֶיךָ וְרוּחַ קָדְשְׁךָ אַל-תִּקַּח מִמֶּנִּי ". תהילים נא.

     

    לא התורה ולא הנביאים,לא שללו מבני אדם ערגה ומשאת נפש.

    האם יש במשאת נפש וערגה ערך דתי ? לא.

    ערך דתי ביהדות,יש רק לקיום מצוה בפועל.

    האדם רוצה, אוהב ,שונא , מצליח בחייו ,נכשל , חולה,בריא,,כל הרגשות האלה כולל סיפור חייו ,אינן רלוונטיות מבחינה דתית [יהודית].

    לעומת זאת. אם החליט לאכול כשר [מפני שאלוהים ציוה],אם החליט לאהוב  אהבה שבאה לידי בטוי רק במעשים את חברו ולא את דעא "ש[מפני שאלוהים ציוה] ,יש לזה ערך מבחינה דתית -יהודית. דן

     

    אני חולקת איתך ולשמחתי, יהודים רבים חולקים איתך על דעתך זו.

    יש מטרה וסיבה לעיסוק הדתי ויש לעיסוק בדת גם תוצאה סופית (או אינסופית). 

     

    מטרת הדת היא ריכוך הלב, פיתוח חשיבה מוסרית ואלטרואיסטית ובסופו של דבר, הארה, שיש לה שמות רבים ביהדות (גאולה, יום שכולו שבת, מילת הלב וכו'). 

     

    כל הדברים שאתה מזכיר, אוהב, שונא, מצליח, נכשל, חולה, בריא, כל אלה הם עיניינה של הדת -- רק תסתכל על התנ''ך! 

     

    אתה חייב להבין שאם אדם החליט -- כי אלוהים ציווה -- הוא לא קיים באופן עצמאי ובלתי תלוי. הוא החליט עקב קיום התנ''ך, הרבנים, המצווה, ההורים, חברים רבים (רעים, זולתים, אחרים). אין "אלוהים" "שם" ו"האדם" "פה". הדברים לא קיימים באופן כזה. אם מטרת הדת היהודית היא "דבקות באלוהים" -- צריכים לסגור את הפער התפיסתי הזה של נבדלות, של בדידות, של עצמיות, של נפרדות. 

     

    בנוסף, מומלץ אט אט להרחיב את מעגל האיכפתיות מהמעגל הצר של "אני ושלי" גם לזר ולגר וגם לאדם אותו אנחנו מכנים "אויב". מומלץ ליישר את השטח ולתפוס את כולם כבני אדם שווים שרוצים אושר ולא רוצים סבל. 

    זה לא אומר שלא צריכים לדאוג למשפחה, אבל זה אומר שלא צריכים לדאוג אך ורק למשפחה מתוך גישה אנוכית. 

     

    לעזור לדאעש זה לעזור לאנשים ללמוד אי אלימות, להפסיק לפגוע באנשים. זה נקרא לעזור לדאעש. אם איכפת לך מהם, כמובן שתרצה לעזור להם באופן הזה. אם הם לומדים אי אלימות, הם לא יהיו אויביך יותר. הם יהיו חברים טובים -- בדומה לגרמנים ולישראלים היום. לא טוב לשנוא, זה לא בריא לשנוא. השינאה גורמת לאינספור מחלות שלא לדבר על אלימות. השינאה היא האויב האמיתי. השינאה היא דבר רע מאוד. 

     

    היהדות היא אלטרואיסטית. "יהדות" לא אלטרואיסטית היא טעות תפיסתית, היא לא יהדות והיא אפילו לא דת. היא לא אנושית. היא דתיות, או גרוע מזה, דתייזם. "נגד הדתייזם כולנו צריכים להילחם."


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    18/1/16 13:38
    0
    דרג את התוכן:
    2016-01-18 17:17:37
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2016-01-18 13:07:54

    כל מעשה שאיננו נובע רק בגלל שאלוהים ציוה, הוא חסר כל ערך מבחינה דתית.  

    הויכוחים הגדולים בתלמוד וביהדות לכל אורך הדורות ,הם בשאלה "מה אלוהים ציוה  ",או מה התכוון או מה רוצה,ולא בשאלה "האם אתאיסת או בודהיסט  הוא צדיק ",היהדות לא עוסקת בזה.

     אם פה ושם יש איזה שבב של התעסקות ,זה רק לצורך לקיחת מוסר,למען קיום מצוות התורה באופן מעשי..

       דן

     

    תביא דוגמה. תביא דוגמה אחת בבקשה של דיון לגבי "מה אלוהים ציווה". תודה. 

     

    במהלך המפגש בין היהודים והדלאי לאמה והטיבטים (שמתועד בספר "היהודי שבלוטוס"), בהחלט התנהל דיון בין היהודים "האם בודהיסט הוא צדיק?". העולם היה גדול והקהילות האנושיות היו מרוחקות זו מזו. היהודים לא עסקו בשאלות מעין אלה מסיבות גיאופוליטיות והיסטוריות -- לא היה אינטרנט. אבל כשקבוצת יהודים הגיעה לדרמסלה, בהחלט היה מקום לדון בשאלה הזאת, לכן דנו בה. 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    18/1/16 18:33
    0
    דרג את התוכן:
    2016-01-19 02:38:21
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    העדר משוא פנים הוא החופש מהיקשרות ומעוינות, כשצדדים ופלגים נתפסים כולם כשווים, כשמתיחסים לכולם -- לאויב ולחבר ולמי שאינו אחד משני אלה -- עם טוב לב הוגן.

     

    ~ג'יגמה לינגפה (1729--1798)

     

    (פורסם במייל "מחשבת השבוע" של מתייה ריקאר 18.1.16)

     

    Impartiality is freedom from attachment and hostility, When sides and factions are all seen as equal, When enemy and friend and neither— All are treated with an evenhanded kindness.

    The Treasury of Precious Qualities. Root verses Chapter 7, verses 4-7

    JIGME LINGPA (1729-1798) 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    19/1/16 04:48
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2016-01-19 04:48:45
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    המציאה החדשה -- 

     

    הברית החדשה מסבירה מיהו יהודי לפי ערלת הלב: 


    28 כִּי לֹא־הַמְצֻיָּן לְמַרְאֵה עֵינַיִם הוּא הַיְּהוּדִי וְלֹא הָאוֹת הַנִּרְאָה בַבָּשָׂר הִיא הַמִּילָה׃ 29 כִּי אִם־תּוֹכוֹ שֶׁל אָדָם הוּא יְהוּדִי וּמִילָה הִיא בַּלֵּב כְּפִי הָרוּחַ וְלֹא כְּפִי הַכְּתָב אֲשֶׁר־לֹא מִבְּנֵי אָדָם תְּהִלָּתוֹ כִּי אִם־מֵאֵת הָאֱלֹהִים׃

    אִגֶּרֶת פּוֹלוֹס הַשָּׁלִיחַ  אֶל־הָרוֹמִיִּים פֶּרֶק ב

     

     

    28 For he is not a Jew who is one outwardly, nor is circumcision that which is outward in the flesh. 29 But he is a Jew who is one inwardly; and circumcision is that which is of the heart, by the Spirit, not by the letter; and his praise is not from men, but from God.
    Romans 2: 28-29


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    19/1/16 06:57
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2016-01-19 06:57:30
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2016-01-18 17:17:37

    צטט: יוהידן 2016-01-18 13:07:54

    כל מעשה שאיננו נובע רק בגלל שאלוהים ציוה, הוא חסר כל ערך מבחינה דתית.  

    הויכוחים הגדולים בתלמוד וביהדות לכל אורך הדורות ,הם בשאלה "מה אלוהים ציוה  ",או מה התכוון או מה רוצה,ולא בשאלה "האם אתאיסת או בודהיסט  הוא צדיק ",היהדות לא עוסקת בזה.

     אם פה ושם יש איזה שבב של התעסקות ,זה רק לצורך לקיחת מוסר,למען קיום מצוות התורה באופן מעשי..

       דן

     

    תביא דוגמה. תביא דוגמה אחת בבקשה של דיון לגבי "מה אלוהים ציווה". תודה. 

     

    במהלך המפגש בין היהודים והדלאי לאמה והטיבטים (שמתועד בספר "היהודי שבלוטוס"), בהחלט התנהל דיון בין היהודים "האם בודהיסט הוא צדיק?". העולם היה גדול והקהילות האנושיות היו מרוחקות זו מזו. היהודים לא עסקו בשאלות מעין אלה מסיבות גיאופוליטיות והיסטוריות -- לא היה אינטרנט. אבל כשקבוצת יהודים הגיעה לדרמסלה, בהחלט היה מקום לדון בשאלה הזאת, לכן דנו בה. 

     

     

    מסכת ביצה פרק א,מחלוקת בית הלל ובבית שמאי.

     

    משנה מנוקדת

     

    • בֵּיצָה שֶׁנּוֹלְדָה בְּיוֹם טוֹב - בֵּית שַׁמַּאי אוֹמְרִים, תֵאָכֵל.
    וּבֵית הִלֵּל אוֹמְרִים, לֹא תֵאָכֵל.
    • בֵּית שַׁמַּאי אוֹמְרִים, שְׂאוֹר - בְּכַזַּיִת וְחָמֵץ - בִּכְכוֹתֶבֶת.
    וּבֵית הִלֵּל אוֹמְרִים, זֶה וָזֶה בִּכְזַיִת:

    --
    רוח חרישית.
    19/1/16 07:03
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2016-01-19 07:03:27
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2016-01-19 04:48:45

    המציאה החדשה -- 

     

    הברית החדשה מסבירה מיהו יהודי לפי ערלת הלב: 


    28 כִּי לֹא־הַמְצֻיָּן לְמַרְאֵה עֵינַיִם הוּא הַיְּהוּדִי וְלֹא הָאוֹת הַנִּרְאָה בַבָּשָׂר הִיא הַמִּילָה׃ 29 כִּי אִם־תּוֹכוֹ שֶׁל אָדָם הוּא יְהוּדִי וּמִילָה הִיא בַּלֵּב כְּפִי הָרוּחַ וְלֹא כְּפִי הַכְּתָב אֲשֶׁר־לֹא מִבְּנֵי אָדָם תְּהִלָּתוֹ כִּי אִם־מֵאֵת הָאֱלֹהִים׃

    אִגֶּרֶת פּוֹלוֹס הַשָּׁלִיחַ  אֶל־הָרוֹמִיִּים פֶּרֶק ב

     

     

     

    28 For he is not a Jew who is one outwardly, nor is circumcision that which is outward in the flesh. 29 But he is a Jew who is one inwardly; and circumcision is that which is of the heart, by the Spirit, not by the letter; and his praise is not from men, but from God.
    Romans 2: 28-29

     

    ועכשיו את באה במפורש  ולא רק ברמז,לבטל את תורת ישראל ?

    אני אומר,לכי תעבדי את אלילייך ושיקוצייך.

    בשביל מה באת לכאן להטיף בשם הנצרות ובשם עובדי האלילים בטיבט ?

     

     


    --
    רוח חרישית.
    19/1/16 07:13
    0
    דרג את התוכן:
    2016-01-19 07:28:30
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2016-01-18 13:46:42

    צטט: יוהידן 2016-01-18 13:00:14

    " לֵב טָהוֹר בְּרָא-לִי אֱלֹהִים וְרוּחַ נָכוֹן חַדֵּשׁ בְּקִרְבִּי. אַל-תַּשְׁלִיכֵנִי מִלְּפָנֶיךָ וְרוּחַ קָדְשְׁךָ אַל-תִּקַּח מִמֶּנִּי ". תהילים נא.

     

    לא התורה ולא הנביאים,לא שללו מבני אדם ערגה ומשאת נפש.

    האם יש במשאת נפש וערגה ערך דתי ? לא.

    ערך דתי ביהדות,יש רק לקיום מצוה בפועל.

    האדם רוצה, אוהב ,שונא , מצליח בחייו ,נכשל , חולה,בריא,,כל הרגשות האלה כולל סיפור חייו ,אינן רלוונטיות מבחינה דתית [יהודית].

    לעומת זאת. אם החליט לאכול כשר [מפני שאלוהים ציוה],אם החליט לאהוב  אהבה שבאה לידי בטוי רק במעשים את חברו ולא את דעא "ש[מפני שאלוהים ציוה] ,יש לזה ערך מבחינה דתית -יהודית. דן

     

    אני חולקת איתך ולשמחתי, יהודים רבים חולקים איתך על דעתך זו.

    יש מטרה וסיבה לעיסוק הדתי ויש לעיסוק בדת גם תוצאה סופית (או אינסופית). 

     

    מטרת הדת היא ריכוך הלב, פיתוח חשיבה מוסרית ואלטרואיסטית ובסופו של דבר, הארה, שיש לה שמות רבים ביהדות (גאולה, יום שכולו שבת, מילת הלב וכו'). 

     

    כל הדברים שאתה מזכיר, אוהב, שונא, מצליח, נכשל, חולה, בריא, כל אלה הם עיניינה של הדת -- רק תסתכל על התנ''ך! 

     

    אתה חייב להבין שאם אדם החליט -- כי אלוהים ציווה -- הוא לא קיים באופן עצמאי ובלתי תלוי. הוא החליט עקב קיום התנ''ך, הרבנים, המצווה, ההורים, חברים רבים (רעים, זולתים, אחרים). אין "אלוהים" "שם" ו"האדם" "פה". הדברים לא קיימים באופן כזה. אם מטרת הדת היהודית היא "דבקות באלוהים" -- צריכים לסגור את הפער התפיסתי הזה של נבדלות, של בדידות, של עצמיות, של נפרדות. 

     

    בנוסף, מומלץ אט אט להרחיב את מעגל האיכפתיות מהמעגל הצר של "אני ושלי" גם לזר ולגר וגם לאדם אותו אנחנו מכנים "אויב". מומלץ ליישר את השטח ולתפוס את כולם כבני אדם שווים שרוצים אושר ולא רוצים סבל. 

    זה לא אומר שלא צריכים לדאוג למשפחה, אבל זה אומר שלא צריכים לדאוג אך ורק למשפחה מתוך גישה אנוכית. 

     

    לעזור לדאעש זה לעזור לאנשים ללמוד אי אלימות, להפסיק לפגוע באנשים. זה נקרא לעזור לדאעש. אם איכפת לך מהם, כמובן שתרצה לעזור להם באופן הזה. אם הם לומדים אי אלימות, הם לא יהיו אויביך יותר. הם יהיו חברים טובים -- בדומה לגרמנים ולישראלים היום. לא טוב לשנוא, זה לא בריא לשנוא. השינאה גורמת לאינספור מחלות שלא לדבר על אלימות. השינאה היא האויב האמיתי. השינאה היא דבר רע מאוד. 

     

    היהדות היא אלטרואיסטית. "יהדות" לא אלטרואיסטית היא טעות תפיסתית, היא לא יהדות והיא אפילו לא דת. היא לא אנושית. היא דתיות, או גרוע מזה, דתייזם. "נגד הדתייזם כולנו צריכים להילחם."

     

     

    בודאי ובודאי שאנחנו חלוקים,כי אני יהודי,לא נוצרי  ולא בודהיסט. 

    ובאשר לתנ "ך או לשפה או להבנה ,כל אלה אינם באים בכלל לספר ולתאר אלא דבר אחד בלבד.

    את מחויבותם של בני האדם לאלוהים.

    אין כאן שום דיון על אלוהים,ולא   על מעלת רגשות האדם.

    ואהבת לרעך כמוך, זה רק הפניה למעשים  בפועל ברוח התורה[מצוות] ,ולא שיכתוב על חברו שירי אהבה.

    ושמחת בחגך והיית אך שמח ,אין שמחה ללא סוכה,אין ללא  אתרוג ,לולב,ערבה והדס[מצוות].

    ואהבת את השם אלוהיך בכלל לבבך ובכל נפשך,אין אהבה כלל, אלא בקיום מצוות התורה בלבד  .דן


    --
    רוח חרישית.
    19/1/16 07:22
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2016-01-19 07:22:32
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2016-01-19 06:57:30

    צטט: חנה וייס 2016-01-18 17:17:37

    צטט: יוהידן 2016-01-18 13:07:54

    כל מעשה שאיננו נובע רק בגלל שאלוהים ציוה, הוא חסר כל ערך מבחינה דתית.  

    הויכוחים הגדולים בתלמוד וביהדות לכל אורך הדורות ,הם בשאלה "מה אלוהים ציוה  ",או מה התכוון או מה רוצה,ולא בשאלה "האם אתאיסת או בודהיסט  הוא צדיק ",היהדות לא עוסקת בזה.

     אם פה ושם יש איזה שבב של התעסקות ,זה רק לצורך לקיחת מוסר,למען קיום מצוות התורה באופן מעשי..

       דן

     

    תביא דוגמה. תביא דוגמה אחת בבקשה של דיון לגבי "מה אלוהים ציווה". תודה. 

     

    במהלך המפגש בין היהודים והדלאי לאמה והטיבטים (שמתועד בספר "היהודי שבלוטוס"), בהחלט התנהל דיון בין היהודים "האם בודהיסט הוא צדיק?". העולם היה גדול והקהילות האנושיות היו מרוחקות זו מזו. היהודים לא עסקו בשאלות מעין אלה מסיבות גיאופוליטיות והיסטוריות -- לא היה אינטרנט. אבל כשקבוצת יהודים הגיעה לדרמסלה, בהחלט היה מקום לדון בשאלה הזאת, לכן דנו בה. 

     

     

    מסכת ביצה פרק א,מחלוקת בית הלל ובבית שמאי.

     

    משנה מנוקדת

     

    • בֵּיצָה שֶׁנּוֹלְדָה בְּיוֹם טוֹב - בֵּית שַׁמַּאי אוֹמְרִים, תֵאָכֵל.
    וּבֵית הִלֵּל אוֹמְרִים, לֹא תֵאָכֵל.
    • בֵּית שַׁמַּאי אוֹמְרִים, שְׂאוֹר - בְּכַזַּיִת וְחָמֵץ - בִּכְכוֹתֶבֶת.
    וּבֵית הִלֵּל אוֹמְרִים, זֶה וָזֶה בִּכְזַיִת:

     

    שיפרתי, הוספתי תמונות. ראית? 

     

    איפה הציווי פה? המידתיות, הגדר -- והגדר היא לא המצווה עצמה -- ניתנת לפרשנות. 

    הרבנים כל הזמן מפרשים ומלבנים את הציוויים.

    אבל אין בשום מקום איזה מישהו שמכריז, בקול אלוהי נחרץ וחד משמעי כזה: ככה אלוהים החליט! ככה אני החלטתי! 

    מדברים ומתרצים ומתדיינים ומתווכחים ומלבנים ומפלפלים ולשים ומשוחחים, אבל כל זה בא כדי להגמיש את התודעה, לראות ולתפוס כל נושא מזוויות שונות, כדי להבין שגם שמאי וגם הלל צודקים, למרות שהמנהג הוא על פי הלל תמיד. 


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    19/1/16 07:38
    0
    דרג את התוכן:
    2016-01-19 08:05:31
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: יוהידן 2016-01-19 07:03:27

    צטט: חנה וייס 2016-01-19 04:48:45

    המציאה החדשה -- 

     

    הברית החדשה מסבירה מיהו יהודי לפי ערלת הלב: 


    28 כִּי לֹא־הַמְצֻיָּן לְמַרְאֵה עֵינַיִם הוּא הַיְּהוּדִי וְלֹא הָאוֹת הַנִּרְאָה בַבָּשָׂר הִיא הַמִּילָה׃ 29 כִּי אִם־תּוֹכוֹ שֶׁל אָדָם הוּא יְהוּדִי וּמִילָה הִיא בַּלֵּב כְּפִי הָרוּחַ וְלֹא כְּפִי הַכְּתָב אֲשֶׁר־לֹא מִבְּנֵי אָדָם תְּהִלָּתוֹ כִּי אִם־מֵאֵת הָאֱלֹהִים׃

    אִגֶּרֶת פּוֹלוֹס הַשָּׁלִיחַ  אֶל־הָרוֹמִיִּים פֶּרֶק ב

     

     

     

    28 For he is not a Jew who is one outwardly, nor is circumcision that which is outward in the flesh. 29 But he is a Jew who is one inwardly; and circumcision is that which is of the heart, by the Spirit, not by the letter; and his praise is not from men, but from God.
    Romans 2: 28-29

     

    ועכשיו את באה במפורש  ולא רק ברמז,לבטל את תורת ישראל ?

    אני אומר,לכי תעבדי את אלילייך ושיקוצייך.

    בשביל מה באת לכאן להטיף בשם הנצרות ובשם עובדי האלילים בטיבט ?

     

     

    ממש לא. מה פתאום לבטל? נהפוך הוא. מה שכתוב בברית החדשה כאן תואם לגמרי את מה שהיהודים שציטטתי אומרים בתחילת הדיון. הנוצרים לקחו את זה למקום שלא צריכים ברית מילה, אבל לא כתוב שום דבר לגבי כן או לא לעשות ברית מילה. כתוב שהיהודי זה לא מהפה החוצה, זה לא הסממנים החיצוניים -- חסרים חובשי כיפות שגונבים ואונסים ורוצחים אפילו? אין תחפושת טובה יותר לנוכל מהתחפושת החיצונית הזאת. יהודי, דהיינו, אדם רוחני, משמעו מי שעושה עבודה ממשית בלב, בפנים, בפנימיותו. זה יהודי. ישוע היה נביא והיו לו דברי תוכחה ליהודים. אבל במה הוא שונה משאר הנביאים, למעשה? אפילו משה אמר: עם קשה עורף. עם קשה עורף זה משחר ההיסטוריה של העם (הספק "עם") הזה. 

     

    הבעיה היא לא ביחס שלי ליהדות. אני מאוד מכבדת ומעריכה את היהדות. אישית, היהדות תרמה לי מאוד. הבעיה היא דווקא היחס שלך כלפי כל מה שלא יהודי. בדיוק בשביל זה צריכים הבנה בינדתית, בדיוק כדי לשנות את היחס המזלזל והמאויים הזה שאתה מייצג. אנחנו חיים היום בעולם גלובלי ופלורליסטי ואדם חילוני צריך לכבד את כל הדתות ולעבוד על עצמו באופן חילוני-מוסרי-רוחני וכל אדם דתי, מכל דת שזאת לא תהיה, צריך להתחיל לכבד את כל מתרגלי ומאמיני הדתות האחרות וגם את האדם החילוני. אם ליבך לא ישתנה, איך אתה מצפה שיהיה שלום בעולם?  


    --
    הדרך לשלום עוברת דרך הלב.
    "כל דבר שמרכך את הלב."
    חיים משמעותיים הם חיים של עזרה כנה וטובה לכל זולת.
    דיאלוג הוא הדרך לשלום.
    גישת דרך האמצע
    http://cafe.themarker.com/topic/3125731
    מודל בריאות ציבור למיגור ולריפוי אלימות
    http://cafe.themarker.com/topic/3123249/
    19/1/16 07:38
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2016-01-19 07:38:57
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2016-01-19 07:22:32

    צטט: יוהידן 2016-01-19 06:57:30

    צטט: חנה וייס 2016-01-18 17:17:37

    צטט: יוהידן 2016-01-18 13:07:54

    כל מעשה שאיננו נובע רק בגלל שאלוהים ציוה, הוא חסר כל ערך מבחינה דתית.  

    הויכוחים הגדולים בתלמוד וביהדות לכל אורך הדורות ,הם בשאלה "מה אלוהים ציוה  ",או מה התכוון או מה רוצה,ולא בשאלה "האם אתאיסת או בודהיסט  הוא צדיק ",היהדות לא עוסקת בזה.

     אם פה ושם יש איזה שבב של התעסקות ,זה רק לצורך לקיחת מוסר,למען קיום מצוות התורה באופן מעשי..

       דן

     

    תביא דוגמה. תביא דוגמה אחת בבקשה של דיון לגבי "מה אלוהים ציווה". תודה. 

     

    במהלך המפגש בין היהודים והדלאי לאמה והטיבטים (שמתועד בספר "היהודי שבלוטוס"), בהחלט התנהל דיון בין היהודים "האם בודהיסט הוא צדיק?". העולם היה גדול והקהילות האנושיות היו מרוחקות זו מזו. היהודים לא עסקו בשאלות מעין אלה מסיבות גיאופוליטיות והיסטוריות -- לא היה אינטרנט. אבל כשקבוצת יהודים הגיעה לדרמסלה, בהחלט היה מקום לדון בשאלה הזאת, לכן דנו בה. 

     

     

    מסכת ביצה פרק א,מחלוקת בית הלל ובבית שמאי.

     

    משנה מנוקדת

     

    • בֵּיצָה שֶׁנּוֹלְדָה בְּיוֹם טוֹב - בֵּית שַׁמַּאי אוֹמְרִים, תֵאָכֵל.
    וּבֵית הִלֵּל אוֹמְרִים, לֹא תֵאָכֵל.
    • בֵּית שַׁמַּאי אוֹמְרִים, שְׂאוֹר - בְּכַזַּיִת וְחָמֵץ - בִּכְכוֹתֶבֶת.
    וּבֵית הִלֵּל אוֹמְרִים, זֶה וָזֶה בִּכְזַיִת:

     

    שיפרתי, הוספתי תמונות. ראית? 

     

    איפה הציווי פה? המידתיות, הגדר -- והגדר היא לא המצווה עצמה -- ניתנת לפרשנות. 

    הרבנים כל הזמן מפרשים ומלבנים את הציוויים.

    אבל אין בשום מקום איזה מישהו שמכריז, בקול אלוהי נחרץ וחד משמעי כזה: ככה אלוהים החליט! ככה אני החלטתי! 

    מדברים ומתרצים ומתדיינים ומתווכחים ומלבנים ומפלפלים ולשים ומשוחחים, אבל כל זה בא כדי להגמיש את התודעה, לראות ולתפוס כל נושא מזוויות שונות, כדי להבין שגם שמאי וגם הלל צודקים, למרות שהמנהג הוא על פי הלל תמיד. 

     

    הלכה הולכת אחר הרוב בדעת רבים להטות,אלא שהחיוב ההלכתי "בדעת רוב " הוא חיוב פורמלי בלבד.

    במחלוקת "תנורו של עכנאי " היה רבי אליעזר בדעת מיעוט,יצאה בת קול מן השמיים  והודיעה שהלכה כמותו.

    ומדוע הלכה היתה  כמותו  ? האם מפני שחכם מאחרים ? לא.

    הלכה היא כזאת וכזאת,בגלל שרבי אליעזר החליט החלטה ערכית בהתאם לאישיותו.

    ומאחר והכרעה על בסיס אשיותו איננה ניתנת לנימוק שכלי,ומאחר ועצם היותך בודהיסטית איננה ניתנת להסבר לוגי,מכאן שבני אדם פועלים מן הסיבה העתיקה והראשונית "כי כך אני רוצה ".

    ומדוע את או אני או הוא רוצים דבר זה ולא אחר ?

    כי כך החלטנו.  זה ההסבר,זה הנימוק ואין בלתו. דן

     


    --
    רוח חרישית.
    19/1/16 07:45
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2016-01-19 07:45:32
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין

    צטט: חנה וייס 2016-01-19 07:38:18

    צטט: יוהידן 2016-01-19 07:03:27

    צטט: חנה וייס 2016-01-19 04:48:45

    המציאה החדשה -- 

     

    הברית החדשה מסבירה מיהו יהודי לפי ערלת הלב: 


    28 כִּי לֹא־הַמְצֻיָּן לְמַרְאֵה עֵינַיִם הוּא הַיְּהוּדִי וְלֹא הָאוֹת הַנִּרְאָה בַבָּשָׂר הִיא הַמִּילָה׃ 29 כִּי אִם־תּוֹכוֹ שֶׁל אָדָם הוּא יְהוּדִי וּמִילָה הִיא בַּלֵּב כְּפִי הָרוּחַ וְלֹא כְּפִי הַכְּתָב אֲשֶׁר־לֹא מִבְּנֵי אָדָם תְּהִלָּתוֹ כִּי אִם־מֵאֵת הָאֱלֹהִים׃

    אִגֶּרֶת פּוֹלוֹס הַשָּׁלִיחַ  אֶל־הָרוֹמִיִּים פֶּרֶק ב

     

     

     

    28 For he is not a Jew who is one outwardly, nor is circumcision that which is outward in the flesh. 29 But he is a Jew who is one inwardly; and circumcision is that which is of the heart, by the Spirit, not by the letter; and his praise is not from men, but from God.
    Romans 2: 28-29

     

    ועכשיו את באה במפורש  ולא רק ברמז,לבטל את תורת ישראל ?

    אני אומר,לכי תעבדי את אלילייך ושיקוצייך.

    בשביל מה באת לכאן להטיף בשם הנצרות ובשם עובדי האלילים בטיבט ?

     

     

    ממש לא. מה פתאום לבטל? נהפוך הוא. מה שכתוב בברית החדשה כאן תואם לגמרי את מה שהיהודים שציטטתי אומרים בתחילת הדיון. הנוצרים לקחו את זה למקום שלא צריכים ברית מילה, אבל לא כתוב שום דבר לגבי כן או לא לעשות ברית מילה. כתוב שהיהודי זה לא מהפה החוצה, זה לא הסממנים החיצוניים -- חסרים בעלי כיפות שגונבים ואונסים ורוצחים אפילו? אין תחפושת טובה יותר לנוכל מהתפושת החיצונית הזאת. יהודי, דהיינו, אדם רוחני, משמעו מי שעושה עבודה ממשית בלב, בפנים, בפנימיותו. זה יהודי. ישוע היה נביא והיו לו דברי תוכחה ליהודים. אבל במה שהוא שונה משאר הנביאים, למעשה? אפילו משה אמר: עם קשה עורף. עם קשה עורף זה משחר ההיסטוריה של העם (ספק עם) הזה. 

     

    הבעיה היא לא ביחס שלי ליהדות. אני מאוד מכבדת ומעריכה את היהדות. אישית, היהדות תרמה לי מאוד. הבעיה היא דווקא היחס שלך כלפי כל מה שלא יהודי. בדיוק בשביל זה צריכים הבנה בינדתית, בדיוק כדי לשנות את היחס המזלזל והמאויים הזה שאתה מייצג. אנחנו חיים היום בעולם גלובלי ופלורליסטי וחילוני צריך לכבד את כל הדתות ולעבוד על עצמו באופן חילוני-מוסרי-רוחני וכל אדם דתי, מכל דת שזאת לא תהיה, צריך להתחיל לכבד את כל מתרגלי ומאמיני הדתות האחרות וגם את האדם החילוני. אם ליבך לא ישתנה, איך אתה מצפה שיהיה שלום בעולם?  

     

    ערלת לבבכם שכתוב בספר דברים ,זה בענין אי קיום המצוות בלבד.  

    כלומר : לא הניח תפילין, לא בנה סוכה,משמע ערל לב.

     אין לזה שום קשר עם ערלת הגוף [מילה] ואין לקשור בין הדברים,מכיון שברית מילה היא מצוה מעשית.

    כלומר : בעצם שהיהודי מל את בניו ומכניסם בבריתו של אברהם אבינו, הוא מבטא את אי היותו ערל לב. דן


    --
    רוח חרישית.
    19/1/16 07:48
    0
    דרג את התוכן:
    2016-01-19 07:51:52
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין

    ובאשר ליחס שלי למי שאינם יהודים,אז זה שהנביא יונה הלך להציל את תושביה הגויים של העיר הגדולה נינוה ולהחזירם בתשובה,זה לא אומר שהלך לעשות איתם טרנספורמציה דתית,ואין כאן אישור לנישואי תערובת ולהתבוללות.דן


    --
    רוח חרישית.


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "זהות יהודית פרק י': הלב"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה